"High Performance" 6V - fordelervalg?

<< < (3/4) > >>

tmatre:

Det går bra å bruke 009... men den har for flat kurve for 356 motoren, så den må modifiseres litt...
050 har en noe brattere kurve... og skal passe bedre
Får lage en prosjekt trår av den etter hvert tenker jeg... Samler fortsatt deler selv om det nå begynner å dra seg til

Vilhelm:
Det med doble condensatorer er IKKE bare teori, har måtte gjøre denne modifiseringen på ca 10 biler til nå. Hvis du kan din bil-lære også den delen som omhandler teningsanlegg vil du se at jeg har rett.

JS:
Som du også vet er det enkelte ting som ikke fungerer likt i teori og praksis.
Hvorfor oppstår dette problemet ofte og ikke alltid?

Rocket-Racing:
Jeg har montert flere 12V motorer i mine 6V biler og må innrømme at jeg aldri har tenkt på bytte kondensatoren.. Den bilen jeg bruker mest nå (6V) har en 1600 med standard fordeler og 12V kondensator. Går 10.000 km hver sommer uten at jeg rører stift aller andre tenningsdeler annet enn når den blir satt bort for vinteren, og da er stiften som regel ikke spes sliten. Den gikk en sommer med 12V coil uten at jeg merket det også..
Sier ikke at du tar feil, men jeg har aldri merket noe til problemet.

KnastenradUndKnotenblech:
setter du en 12volt motor i en 6 volt bil så går det jo bra.
 siden kondestatoren sitter på Motoren...( hvis ikke man tar fordeleren fra 6 volt bilen da...)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side