Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #150 på: juni 10, 2015, 15:11:03 pm » |
|
Baner med høyere snitthastighet i svingene vil vel gi mye mer temp i dekka enn hva man kan få til på en gokartbane? Mulig jeg tar helt feil..... Høye hastigheter gir jo varme i dekka i seg selv...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #151 på: juni 10, 2015, 23:35:34 pm » |
|
Jeg tror du har helt rett Speed-Demon
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #152 på: juni 11, 2015, 01:31:51 am » |
|
Rett før det trege kameraet mitt fikk tatt det bildet var innerhjulet nesten 4 fingre høyt fra underlaget. Noe i oppsettet speller ikke helt reint. Men kult å se på , det var det 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #153 på: juni 11, 2015, 09:35:37 am » |
|
Jeg hadde også problem med att innerhjulet letter fra veien, og det kommer nok av et missforhold mellom stivheten på fjærene foran i forhold til bak, eller at stabstaget foran er alt for stivt. Det ble ikke nok tid til å teste demper innstillinger... og jeg rakk heller ikke å løfte ut basskassa.  Interessant dette her. Jeg ble også fortalt av tilskuere at ghian lettet på innerhjulet foran, men jeg kjører uten stab foran, men med 19mm bak. Std fjører bak, men 2" korta puma foran, så de er noen % stivere enn originalt. Når du sier misforhold i stivhet foran/bak, er det fordi du vet de ikke er riktig, eller er det basert på observasjonene med hjulløft. Jeg opplevde også en del hjulspinn på innerhjulet ut av svinger, men det er vel ikke så rart med org girkasse/diff at det er såpass stor vektforskyvning at diffen løser ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #155 på: juni 11, 2015, 18:40:38 pm » |
|
Jeg bytta til Tykkere SwayAway torsjonsstaver bak i vinter for å se om det hjalp mot hjulløft på HMR men girkassa ville ikke så fikk desverre ikke prøvd ut. Hadde også mye hjulløft med senka Boble koni dempere Kersher fjerbein stabstag i hue og ræva men originale 40 år gamle staver bak.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #156 på: juni 11, 2015, 20:01:42 pm » |
|
Stavene bak til 66 og eldre er litt stivere, men de passer vel ikke IRS?
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #157 på: juni 12, 2015, 13:26:32 pm » |
|
Det er egentlig ikke så rart at den løfter foran da fjærene foran er 180lbs og bak sitter det originale IRS staver, jeg har tykkere sway a way liggende, men jeg hadde lyst å montere justerbare fjærplater samtidig med at jeg satt de på. Men det blir rett og slett for dyrt. Vi får se om det blir tid til å fikse det i løpet av ferien.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #158 på: juni 12, 2015, 19:12:27 pm » |
|
Har du stab stag bak?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #159 på: juni 12, 2015, 19:25:54 pm » |
|
Det er lange staver på irs, så 66 passer ikke.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #160 på: juni 12, 2015, 23:58:53 pm » |
|
Jeg har stab stag bak, bug pack eller noe.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #162 på: juli 07, 2015, 09:53:17 am » |
|
Heldigvis var det coilen som var avgått med døden, pluss at det var rusk, eksoslekkasje og usynk... Disse .50 tomgangsdysene tetter seg for et godt ord, etter 23 runder med å blåse dysene og to forgasser rensinger har de holdt seg åpne. Men ikke før etter at det ble satt inn nytt bensinfilter og innsugsfilter på motoren. Nå har jeg kjørt en 30 mil med den etterpå og den funker fint som bruksbil, man kan ikke føle overgangen fra lavfart til hovedysene i heletatt og motorkarakteren er helt smooth.  
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #164 på: juli 08, 2015, 09:49:18 am » |
|
Takk Johnny  
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #165 på: juli 08, 2015, 09:55:50 am » |
|
Takk Johnny   Ser ut som den står stødig 
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #166 på: juli 08, 2015, 09:58:22 am » |
|
Har du foresten vurdert røde fangere? Tenker litt i de baner siden fraværet av krom på resten av bilen er totalt:-)
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #167 på: juli 08, 2015, 10:32:18 am » |
|
Tøffe bilder og veldig kul "stance" señor! PS. liker at fangern er i krom.. 
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #168 på: juli 08, 2015, 14:27:34 pm » |
|
Har du foresten vurdert røde fangere? Tenker litt i de baner siden fraværet av krom på resten av bilen er totalt:-)
Jeg tror krom fangerne løfter inntrykket av bilen, den ser fortsatt ganske vintage ut med de på. Har da både dørhandtak og motorlukegrep i krom... men man vet aldri.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #169 på: juli 08, 2015, 14:28:51 pm » |
|
Tøffe bilder og veldig kul "stance" señor! PS. liker at fangern er i krom..  Takk for det amigo! 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #170 på: juli 08, 2015, 14:34:53 pm » |
|
Lekkert
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #171 på: juli 08, 2015, 14:40:08 pm » |
|
Bøsolainen!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #172 på: juli 08, 2015, 17:34:34 pm » |
|
Liker virkelig veien du har gått med denne  Er det en 1915 som sitter baki der 
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #173 på: juli 08, 2015, 17:53:55 pm » |
|
Jepp, denne motoren blir å se i en annen prosjekt tråd i løpet høsten.  Må bare sotere ut barnesykdommene først.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
weber
Nybegynner

Innlegg: 33
Bosted: østlandet
|
 |
« Svar #174 på: juli 08, 2015, 18:32:26 pm » |
|
@Hot Owl jeg har en maken bil som deg, samme årsmodell, og med samme motor 1915cc. Den er breddet med 9" bak og 7" forran, senket bak, men gjenstår å få senket bilen forran.... vurderer å anskaffe senkede fjærbein, kjøpe dem på ebay, men ......... siden du er forhandler på støtdempere etc., kan du skaffe meg noen coilovere som senker ca det du har?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #175 på: juli 09, 2015, 10:33:15 am » |
|
Hei Weber, Ja jeg kan ta inn AVO fjærbein til deg, like til de jeg har på bilen. De er justerbare på både høyde og demping. Send meg en PM så finner vi ut hva du behøver. Jeg har nettopp bestilt litt mykere fjærer til min for å se hvordan det påvirker veiholdningen. 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Martin Sørlie
Supermedlem
    
Innlegg: 546
Bosted: Lørenskog
The driver
|
 |
« Svar #176 på: juli 28, 2015, 09:27:25 am » |
|
Heldigvis var det coilen som var avgått med døden, pluss at det var rusk, eksoslekkasje og usynk... Disse .50 tomgangsdysene tetter seg for et godt ord, etter 23 runder med å blåse dysene og to forgasser rensinger har de holdt seg åpne. Men ikke før etter at det ble satt inn nytt bensinfilter og innsugsfilter på motoren. Nå har jeg kjørt en 30 mil med den etterpå og den funker fint som bruksbil, man kan ikke føle overgangen fra lavfart til hovedysene i heletatt og motorkarakteren er helt smooth.   Fantastisk riktig look. Men bakluka er litt tam etter min smak når den er helt smooth. Er ikke denne bilen en perfekt kandidat for en ørliten velplassert ducktail?
|
|
|
Loggført
|
Martin Sørlie, 1985.
1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #177 på: juli 28, 2015, 12:34:18 pm » |
|
Takk, det kommer nok til skje noe med bakluka med tid og stunder. Men en stjert sitter langt inne;-)
I går ble det montert 27 mm Sway-a-way bak, og i kveld blir det prøvekjøring med etterjustering av høyden. På søndag ble det montert 160 lbs fjærer foran, dvs 20 lbs ned. Så får vi se hvordan det påvirker.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #178 på: august 25, 2015, 13:49:39 pm » |
|
Da er SCC over og dessverre ble det litt for snaut med tid på slutten til å fikse irriterende småfeil på denne bilen. Motoren som sitter i den sliter med oljedrypping, så den må ut for et kjapt oversyn, det er også noe hemningsløst irriterende løsninger på den som må fikses. Da slalomkjøringen skulle begynne på Lørdag viste det seg at venstre gasser var løs. Og siden viftehuset ikke kan løftes ut er det et katteslagsmål å få til. Men ved hjelp av to godt utstyrte (?) outlaws fik jeg strammet om dette, men jeg rakk ikke tørke ut av drypp panna som jeg hadde tenkt til. Så da starten gikk nådde oljen eksospotta med god røykutvikling som følge. Flaut. Det ble en halvslapp runde med god avstand til kjeglene, og som på Varna stopper motoren i skap høyresving (bensinmangel?) så jeg surret bort litt tid på å kjinne frem bensin til gasserne, men det holdt til en rundetid på 31 sekunder likevel. Og pga mangel av tid parkerte jeg hele greia... tror nok det skal gå å plukke et sekund eller litt til av tiden bare lysten kommer tilbake.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #179 på: august 25, 2015, 13:54:40 pm » |
|
Noe Tenke på 
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
|