mai 02, 2025, 19:25:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter  (Lest 104697 ganger)
Ziggy66bug
Supermedlem

Vis profil
« Svar #150 på: oktober 02, 2024, 17:03:29 pm »

Men et spørsmål til den røde (og nok også den hvite) bruker du midtre girkasse feste også? Altså den type som er skrudd ved nesekonet og støtter mot rammegaflene.

Den røde er solgt, men var ikke noe ekstra gir feste på den. Kommer nok ikke til å ha det på den hvite heller. "gene berg" stag i bakkant og orginale girfester holder i masse vis for meg.
Den røde hadde typ triangelstag mellom dempertårn og rammegaflene, noe jeg vurderer på den hvite også.
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Roy Grelland
Supermedlem

Vis profil
« Svar #151 på: oktober 03, 2024, 11:52:59 am »

Med dagens priser på lakkering så er det ikke vanskelig å forstå at man prøver selv. Dette blir bra nok. Min bil er ingen pokalsanker, og blir det nok aldri heller, og burde strengt tatt fått seg ny lakk. Når den tid kommer tar jeg det selv jeg ogå.

Nok en fin tråd her på forumet, og det er gledelig å se at det er flere som skaper litt liv her inne igjen🙂👍.

Vi kjørte garasjelakk på Atle sin '68, og når Ghian skal få seg en runde nå i vinter, blir det nok en mellomting hvor jeg gjør alt grunnarbeid, og får hjelp til siste finish. Jeg er heldig som har kontakter i bransjen, ellers er det som du sier for kostbart å sette bort. Jeg forstår at det koster så mye, når man vet hvor lang tid ting tar og et proft verksted skal ha dekning for kostnadene, men for biler i den prisklassen vi snakker om her, er det vanskelig å forsvare.
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #152 på: oktober 04, 2024, 11:33:46 am »

Lurer på triangelstag på min også, men jeg vet at jeg skal lage meg et "berg"-stag før neste sesong er i gang Blunker

Men et spørsmål til den røde (og nok også den hvite) bruker du midtre girkasse feste også? Altså den type som er skrudd ved nesekonet og støtter mot rammegaflene.

Den røde er solgt, men var ikke noe ekstra gir feste på den. Kommer nok ikke til å ha det på den hvite heller. "gene berg" stag i bakkant og orginale girfester holder i masse vis for meg.
Den røde hadde typ triangelstag mellom dempertårn og rammegaflene, noe jeg vurderer på den hvite også.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Martin Sørlie
Supermedlem

The driver

Vis profil
« Svar #153 på: oktober 04, 2024, 21:45:34 pm »

næmmen jaggu jisses! Velkommen tilbake, dette gleder jeg meg til å følge med på igjen! Og godt jobba, dette trur jeg som du sier blir bra nok! Gliser
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Ziggy66bug
Supermedlem

Vis profil
« Svar #154 på: oktober 21, 2024, 21:13:44 pm »

Lurer på triangelstag på min også, men jeg vet at jeg skal lage meg et "berg"-stag før neste sesong er i gang Blunker

Vet ikke hvor nødvendig triangel stag egentlig er, men tanken på å stive opp "gafflene" virker jo ikke så dum uansett. Berg stag er jo svært enkelt å lage selv, så det er jo ikke noe å lure på en gang!
Funker det så funker det, om ikke så er det jo ikke store tapet i ett firkant rør og noen stenger Glad
Loggført

Ziggy66bug
Supermedlem

Vis profil
« Svar #155 på: oktober 21, 2024, 21:16:08 pm »

næmmen jaggu jisses! Velkommen tilbake, dette gleder jeg meg til å følge med på igjen! Og godt jobba, dette trur jeg som du sier blir bra nok! Gliser

Hehe! Jo takk! Osteaktig Hyggelig å høre! Jau, blir hvertfall bil igjen, som kan brukes og trolig fin nok til att jeg ikke trenger å skamme meg  Øyerulling

Loggført

Bug_Man
Supermedlem

Vis profil

« Svar #156 på: oktober 21, 2024, 21:18:11 pm »

Triangel stag i oppgradert utfave med to som går til fremkant av trillebårhåndtakene hjelper som faen. Det hjelper og en god del med bare de tre bakre. Jeg selv har gene berg midtre girkasse feste, gene berg HD fremre og bakre fester og triangelstag. Nå har jeg ganske bra trimmet motor og dette er ikke nok til å hindre motor fra å vri seg ved kraftig pådrag. En kompis har det samme + gene berg traction bar og der er alt helt stumt! Så jeg skal selv få modifisert og påmontert traction bar til neste sesong. Da vil alt sitte helt fast. Det mange glemmer av i kampen mot wheel hop er foringene til torsjonsfjærene bak. Er disse slitte vil det hoppe og vugge uansett hva man gjør. Jeg skal og skifte disse til våren
Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem

Vis profil
« Svar #157 på: oktober 21, 2024, 21:22:47 pm »

Skjer ikke så mye her, men noe blir det jo...
Blitt mye skruing på "kone bilen" for å få den på veien etter 25 år lagret innendørs. Ting står seg i hjel da å... MEN nå er den på veien
så da blir det mer tid til bobla  Osteaktig

Eneste som er gjort er en "dele hente tur" hos fattern der mye av interiøret og div andre ting til bobla fortsatt ligger.
Har plukket med meg alt av deler til dørene + ruter og dørpaneler. Satser på å kunne dulle litt med dette ila vinteren slik at
det er fine deler som monteres. Har brukt år og dager på å skaffe komplett brunt interiør til denne bilen. Mye er bra, men det
meste trenger stell før montering  Øyerulling

Får ta noen bilder etterhvert da en prosjekt tråd lever mye bedre med noe annet en bare tekst å se på  Gliser
Loggført

Ziggy66bug
Supermedlem

Vis profil
« Svar #158 på: oktober 21, 2024, 21:30:35 pm »

Triangel stag i oppgradert utfave med to som går til fremkant av trillebårhåndtakene hjelper som faen. Det hjelper og en god del med bare de tre bakre. Jeg selv har gene berg midtre girkasse feste, gene berg HD fremre og bakre fester og triangelstag. Nå har jeg ganske bra trimmet motor og dette er ikke nok til å hindre motor fra å vri seg ved kraftig pådrag. En kompis har det samme + gene berg traction bar og der er alt helt stumt! Så jeg skal selv få modifisert og påmontert traction bar til neste sesong. Da vil alt sitte helt fast. Det mange glemmer av i kampen mot wheel hop er foringene til torsjonsfjærene bak. Er disse slitte vil det hoppe og vugge uansett hva man gjør. Jeg skal og skifte disse til våren

Takk for info! Ja er jo naturlig att jo mer pulver i hekken jo mer vrir ting seg når utgangspunktet er beregnet for 50hk maks  Gliser
Satser på att trinangel stag og berg "traktion bar" holder for meg (hvertfall en stund) ... Det fungerte hvertfall godt med samme motor i den røde bobla jeg hadde.
Hvilke dekk, hvor godt grep og bruk av clutch påvirker jo også en del på hvor mye som er nødvendig. For min del så er jeg somregel slemmere mot clutch, enn
andre komponenter ( i alle fall ved iverig igang setting/riv start) Tenker som så att jeg heller bruker opp en clutch formye enn å bryte i filler drivaksler og annen morro  Øyerulling
Loggført

Bug_Man
Supermedlem

Vis profil

« Svar #159 på: oktober 21, 2024, 21:38:04 pm »

Takk for info! Ja er jo naturlig att jo mer pulver i hekken jo mer vrir ting seg når utgangspunktet er beregnet for 50hk maks  Gliser
Satser på att trinangel stag og berg "traktion bar" holder for meg (hvertfall en stund) ... Det fungerte hvertfall godt med samme motor i den røde bobla jeg hadde.
Hvilke dekk, hvor godt grep og bruk av clutch påvirker jo også en del på hvor mye som er nødvendig. For min del så er jeg somregel slemmere mot clutch, enn
andre komponenter ( i alle fall ved iverig igang setting/riv start) Tenker som så att jeg heller bruker opp en clutch formye enn å bryte i filler drivaksler og annen morro  Øyerulling

Altså da uten berg midtre kasse feste?

Tror det skal funke temmelig bra også uten den om fremre og de bakre er i frisk tilstand. Hvor mange gamp ish snakker vi om?

Ja man kan spare mye dyre deler ved å bruke litt clutch. Derfor jeg skal ha jpms anti chocker. En liten sylinder som demper slaget til clutchen ved brått pedalslipp så kassa blir spart
Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem

Vis profil
« Svar #160 på: oktober 21, 2024, 21:51:30 pm »

Altså da uten berg midtre kasse feste?

Tror det skal funke temmelig bra også uten den om fremre og de bakre er i frisk tilstand. Hvor mange gamp ish snakker vi om?

Ja man kan spare mye dyre deler ved å bruke litt clutch. Derfor jeg skal ha jpms anti chocker. En liten sylinder som demper slaget til clutchen ved brått pedalslipp så kassa blir spart

Standard kasse fester, ikke noe midtre. 116hk 1600 SP.
Er vel litt omdiskutert det midtre festet egentlig. Uten att jeg husker så godt hva jeg leste for x antall år siden, men var vel noe med att man egentlig lager ett nytt brytnings punkt mer enn noe annet.
Mulig dette er bare pølsevev  Øyerulling

Anti chocker høres ikke dumt ut! Hvertfall ved mye stripe kjøring eller lyskryss race Blunker Får lese litt på det !
Loggført

Kjell Tormod Brekka
Supermedlem

Vis profil
« Svar #161 på: oktober 22, 2024, 12:31:17 pm »

Har du link til spec på SP motoren? Har lett litt men fant ikke…
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Ziggy66bug
Supermedlem

Vis profil
« Svar #162 på: oktober 22, 2024, 20:29:30 pm »

Har du link til spec på SP motoren? Har lett litt men fant ikke…

Du finner noe i denne tråden her, dog en tidligere versjon av motoren, men mange av de samme delene. Topper, cam, blokk og oljesystemet stammer vel direkte fra denne.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,65.180.html

Her har du den nå værende versjonen. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,58549.0.html
Loggført

Ziggy66bug
Supermedlem

Vis profil
« Svar #163 på: oktober 24, 2024, 22:42:07 pm »

hmmm Minne seg på å turne motoren og demontere vippe stellet før vinteren....  Øyerulling Gliser
Loggført

Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!