No news is old news - eller hva man sier

så her er en lenge ventet oppdatering på forummet også.
Årets SCC var jo en fantastisk opplevelse, og mulig det beste SCC jeg har vært på. Ikke bare startet jeg med en "rolig" tur på stripen og kjørte 14,7 hvor fjorårets beste var 14,8. Listen var lagt og det ble til et hav av 14,6 - 14,5 og ikke minst 14,4. Årets beste, og personlig beste:
14,41Ingen hjulhop i år men jeg må jobbe litt mer med burnout, ikke fordi det var nødvendig å varme dekkene mer, men bare fordi det er kult

60 fot lå fast på 1,9noe og med en enkelt på 1,90
201 meter var også konsekvent 9,1 med hastighet på 119 / 120 km/t.
På 402 meter var hastigheten på 143 - 145 km/t når jeg holdt bilen i 3. gir og passerte på cirka 6500 omdreinger. Skiftet jeg til 4. gir var hastigheten oppe på 146 og 147 km/t, men fortsatt samme tid på kvartmilen.
Ellers må jo et av de absolutte høydepunkter være å havne i kvartfinalen i Cash Days, at mine motstandere ikke kom i mål må de selv stå til ansvar for

Men da jeg trakk en viss brun oval fra andre siden av landet var det nok. Men så fantastisk å bli møtt med smil, latter OG klapp på skulderen for å dra bilen helt dit og være den eneste riktige gatebil i det selskapet! det kan jeg klappe meg selv på skulderen for. Og det beviser jo det fantastiske i drag racing: to finish first, first you have to finish.
Når man så er taknemmelig for alt dette over, skal man ikke glemme alle de herlige og skønne folk som er enda en grunn til at vi drar på SCC. Jeg kan ikke nevne alle for da fyller man raskt al server kapasitet hjemme hos Trond

men har vi talt sammen, har jeg smilt til deg når jeg har gått forbi, har jeg hilst i ræser-ekstase fra inne i bilen med hjelmen på, pratet piss og biler seint torsdag, fredag kveld i det diskrete deport, eller på annen måte hatt kontakt? TUSEN TAKK for å gjøre mitt SCC enda bedre i år, OG gjøre meg ikke bare sikker men også veldig tilfreds med beslutningen om ikke å selge ovalen.
Men selv om vi alle var forundret over at ingen kjørte i stykker (jo da, Anders og Olav var flinke der) men av oss i gjengen som skulle kjøre både opp, på stripen og hjem igjen. Så forlater nok ingen helt SCC uten å bli skadet

Så med en pllutselig plystrelyd fra høyre side av motoren, litt feilsøking med yngste mann til hjelp, fant vi en lekk på innsugspakning på sylinder 2 på grunn av de store porte i toppene, og små flenser på innsugene.
Enkel løsning vil man da tenke, men nei da. Espen Waters (eller Walters som han heter i spion oppdrag for å få bukt med amerikaner V8ere på street legal Øra) var med på melding via Theodor, og han syntes det så rart ut på innsiden av innsugsmanifolden.. "Se om dere har en løs ventil styring" skrev han, og jammen om ikke der er det. Så nå blir det motorbytte til den gamle 1200, og så demonteres 1904en for videre inspeksjon og oppgradering. For under 14 sekunder det skal vi!
Og neste år håper jeg enda fler kommer innom i i depotet og at enda fler får bilene ut på stripen og har det like morsomt som vi andre har!
Fler oppdateringer følger

.jpg?etag=%2260f92-689a48f3%22&sourceContentType=image%2Fjpeg&quality=85)


