Indy
Supermedlem
    
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.
61 mod
|
 |
« på: september 16, 2008, 22:29:37 pm » |
|
Hei,jeg legger inn noen bilder av min boble,får håpe det går for jeg har krympet bildene for og få sendt de.Bobla er ikke strøken men helt ok til mitt bruk. Den er helt orginal,jeg har nylig restaurert takgrinda og montert den,jeg har også satt på øyelokk (selv om det er mange meninger om det),har også montert litt grovere eksoshaler som gir en grommere lyd. I tilegg har jeg satt på felgringer og nye speil........ Jeg har også bestilt senkefjærer fremme så den blir litt lavere,de regner jeg med og få montert i løpet av en 14 dagers tid. Det som står på ønskelisten er en grønn gangstercaps og cromdetaljer på ribbene fremme og bak. Noe stort mer hadde jeg vel ikke planer om men en vet jo aldrig,det er mye rart en kan få montert på en boble har jeg inntrykk av. Ett sett fine cromfelger hadde jo gjort susen men jeg synes de er altfor dyre,men kanskje jeg kommer over noen etter hvert. Etter at bildene ble tatt har jeg lakkert takgrinda i sølv med felglakk (slagfast) og det ble ganske bra . Det er mulig at bildene er av forskjellige størrelser og kanskje noen er like,men jeg er ny i gamet og lærer etter hvert 
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo
Fartsblind så langt det går
|
 |
« Svar #1 på: september 16, 2008, 22:34:27 pm » |
|
nydelig nydelig =) skal selv hente senkefjærer til min til helga å kanskje få senka den jeg og hehe.
en finner alltids noe å kjøpe til bobla
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem
    
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.
61 mod
|
 |
« Svar #2 på: september 16, 2008, 23:43:13 pm » |
|
Takk takk,din boble ser jo helt strøken ut.likte spesielt de bakvinduene dine,hadde slike på min 68 Kadett Coupe som jeg solgte i sommer. De gjør en ekstra "stuk" på bilen,hvor mye ga du for de? 
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
jubaluba
|
 |
« Svar #3 på: september 16, 2008, 23:43:20 pm » |
|
Gratulerer med en flott 1302. Med den planen får du raskt en steintøff bil. Kjører selv en lys blå 1302 med senkefjører, takgrind, gangstercaps, og krommede felger (+ felgringer).
|
|
« Siste redigering: september 16, 2008, 23:45:07 pm av jubaluba »
|
Loggført
|
1972 1302 Delebil som ble til spiker. 1971 1302s "frøken Blå". 1963 1200 "frøken Rød" 1973 Transporter "Hippie container" (medeier). 1992 Polo (løste seg opp i regnet). 1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).
(o\ ! /o) (o\_!_/o) (o=|=o) |o\*/o| |o```o| |o| ° |o|
|
|
|
Indy
Supermedlem
    
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.
61 mod
|
 |
« Svar #4 på: september 16, 2008, 23:49:56 pm » |
|
Gratulerer med en flott bil. Med den planen får du raskt en steintøff bil. Kjører selv en lys blå 1302 med senkefjører, takgrind, gangstercaps, og krommede felger (+ felgringer).
Takk for det,det viser at flere har samme tanken om denne modellen. Hadde egentlig ikke tenkt og skaffe meg en boble men min sønn har vært interesert lenge nå og samtidig fått meg gira. Han jakter fortsatt da men han vil ha en pre 67,jeg liker denne godt selv om jeg selv hadde en 63 modell for snart 30 år siden. Den gfangen ga jeg kr 3000,- for en helt strøken 63 mod med usa fangere og takgrind,og solgte den for like mye,uff uff.
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo
Fartsblind så langt det går
|
 |
« Svar #5 på: september 16, 2008, 23:59:47 pm » |
|
Takk takk,din boble ser jo helt strøken ut.likte spesielt de bakvinduene dine,hadde slike på min 68 Kadett Coupe som jeg solgte i sommer. De gjør en ekstra "stuk" på bilen,hvor mye ga du for de?  jeg fikk de ferdig på døra fra usa for 3100 ca.. men de selges også brutk diverse steder.. ebay.com thesamba.com men jeg likte ikke kvaliteten på dissa så jeg bestilte meg like godt et helt nytt sett
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem
    
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.
61 mod
|
 |
« Svar #6 på: september 17, 2008, 00:05:27 am » |
|
Det ble ihvertfall veldig bra,for en uvitende ser det orginalt ut og det skulle jo vært slik orginalt også synes jeg,mye finere look 
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo
Fartsblind så langt det går
|
 |
« Svar #7 på: september 17, 2008, 00:09:39 am » |
|
Det ble ihvertfall veldig bra,for en uvitende ser det orginalt ut og det skulle jo vært slik orginalt også synes jeg,mye finere look  de kom jo som ekstrautstyr orginalt, alle bobler er klargjort for popouts, så løp, kjøp og skru sier nå jeg  fikk hjelp med å få på det første, det tok 2 timer vel, var en del styr, men fiksa det andre selv på en times tid.. så tar ikke lange tida å få de på heller  må bare finne festehulla for den åpner-armen gjennom taktrekket, men det går lett 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem
    
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.
61 mod
|
 |
« Svar #8 på: september 17, 2008, 00:17:31 am » |
|
Kanskje du kan begynne som montør av de på fritiden,hehe. Trur mange hadde betalt en slant for og slippe monteringa,ihvertfall jeg,har ikke så stor tålmodighet med slikt så de hadde vel havnet inni noen busker,hehe 
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo
Fartsblind så langt det går
|
 |
« Svar #9 på: september 17, 2008, 00:20:46 am » |
|
Kanskje du kan begynne som montør av de på fritiden,hehe. Trur mange hadde betalt en slant for og slippe monteringa,ihvertfall jeg,har ikke så stor tålmodighet med slikt så de hadde vel havnet inni noen busker,hehe  hehehe, hadde vært fin bi-inntekt i studietida det hehehe =P det er faktisk ikke så stress som man tror det er.. det fant jeg ut, bare løsne opp festegummien på innsida og spark til med beina på ruta så popper den ut  kan være lurt å ha en på utsida til å ta imot så den ikke går i tusen knas
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #10 på: september 17, 2008, 17:57:24 pm » |
|
Gratulerer med en fin 1302! Ser du har dratt noen donuts på asfalten 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Indy
Supermedlem
    
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.
61 mod
|
 |
« Svar #11 på: september 17, 2008, 19:30:15 pm » |
|
Takk for det,ja du kan tru den spinner av gårde,hehe  Nei det er nok noen lokale rånere som har lekt seg på parkeringsplassen,hadde det vært grus så skulle den nok ha flyttet litt på den (bare litt). 
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #12 på: september 17, 2008, 21:35:58 pm » |
|
Hehe  Kjenner en som hadde en 1200 63 (?) kjørte den som en gris, og motoren røk.. bytta vel til 1300 røk igjen.. Til sammen vraka han 4 eller 5 motorer, da solgte han den  Sånne folk skulle ikke hatt lov til å ha boble!! 1200/1300 motorer skal kjøres sånn som bæzzmor ville kjørt (ikke file så mye på clutchen da men  ) Dette gjelder vel forsåvidt alle VW luftavkjølt  Fint å få flere 1303/02 til å bli bra igjen, bilcrossmiljøet eter dem jo opp! 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #13 på: september 18, 2008, 16:55:37 pm » |
|
FLOTT bil! noe i den duren har jeg tenkt meg at min skal se ut også....har takgrind og får øyelokk!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
manics
Seniormedlem
   
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo
|
 |
« Svar #14 på: september 18, 2008, 17:17:22 pm » |
|
Fin bil! Har maken bil og maken grind!!  Men grinda mi er svart. Begynner å bli endel 1302-sjåfører her inne nå!! Kult!! Kanskje jeg ikke blir alene med 02 på treff neste år?
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #15 på: september 18, 2008, 17:53:12 pm » |
|
det blir du nok ikke..
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem
   
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum
|
 |
« Svar #16 på: september 18, 2008, 19:44:18 pm » |
|
Definitivt ikke alene! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #17 på: september 18, 2008, 20:28:48 pm » |
|
I'l Be There;)
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Indy
Supermedlem
    
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.
61 mod
|
 |
« Svar #18 på: september 18, 2008, 22:05:52 pm » |
|
FLOTT bil! noe i den duren har jeg tenkt meg at min skal se ut også....har takgrind og får øyelokk!
Takk for det  ,fikk ordrebekreftelse på senkefjærene i dag så de blir montert til uka. Kan ikke vente med og få den ned framme,da vil det hjelpe på utseende for jeg syns min er ekstra høy (innbildning kanskje) foran 
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
Indy
Supermedlem
    
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.
61 mod
|
 |
« Svar #19 på: september 18, 2008, 22:11:00 pm » |
|
Fin bil! Har maken bil og maken grind!!  Men grinda mi er svart. Begynner å bli endel 1302-sjåfører her inne nå!! Kult!! Kanskje jeg ikke blir alene med 02 på treff neste år? Takk for det  ,var i tvil ang farge på takgrind. Fikk den(gratis) på ett delemarked i våres da den var rusten og i deler,men jeg har fått sveiset den,pusset rust og grunnet den,lakkerte den i sølv (felglakk),noe jeg syns kledde bilen for da kom grinda mer frem (bildene er fra når den var grunnet).
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo
Fartsblind så langt det går
|
 |
« Svar #20 på: september 18, 2008, 22:56:22 pm » |
|
FLOTT bil! noe i den duren har jeg tenkt meg at min skal se ut også....har takgrind og får øyelokk!
Takk for det  ,fikk ordrebekreftelse på senkefjærene i dag så de blir montert til uka. Kan ikke vente med og få den ned framme,da vil det hjelpe på utseende for jeg syns min er ekstra høy (innbildning kanskje) foran  du er ikke den eneste, jeg syns og min er ekstra høy forran =P men henter senkefjærer på lørdagen =) weee
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem
    
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.
61 mod
|
 |
« Svar #21 på: september 18, 2008, 23:20:28 pm » |
|
Hei,ja det skal bli fint og få den senket litt. Jeg har tenkt og sette jobben bort til noen da jeg ikke har byttet fjærer før,men er det vanskelig og gjøre jobben selv? Vet noen om hvordan man enklest skifter fjærer og hva man evt trenger av verktøy? Det vil jo selvfølgelig ta lengre tid men det man sparer av penger kan bli en solskjerm til bobla 
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo
Fartsblind så langt det går
|
 |
« Svar #22 på: september 18, 2008, 23:28:23 pm » |
|
jeg har ikke peil, jeg skal bytte støtdempere i samma slengen så tar litt lenger tid.. men skulle gå på en kveld det. kanskje senke et indre hakk bak og, får se  håper inderlig jeg får senka den på lørdag/søndag 
|
|
« Siste redigering: september 18, 2008, 23:47:42 pm av rulator »
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem
    
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.
61 mod
|
 |
« Svar #23 på: september 18, 2008, 23:45:23 pm » |
|
Hei,nei det er ikke så lett for en som ikke er motorkyndig. Jeg skrudde og fikset litt på biler i min ungdom men etter at det ble så mye elektronikk i bilene etterhvert så har man jo ikke kunnet gjøre stort. Nå som jeg har en hobbybil så har ting gått i glemmeboken og det er jo så lettvint og heller betale for at andre gjør jobben,og man er vel for redd til og gjøre (drite seg ut) feil og ting verre 
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
jubaluba
|
 |
« Svar #24 på: september 18, 2008, 23:49:23 pm » |
|
Er ikke vanskelig å bytte fjærer, så lenge du har verktøy til å klemme sammen fjæra med(lett å få tak i). Og husk at det er viktig å få på alle skivene mellom fjærbeinslageret og fjæra i riktig rekkefølge.
|
|
|
Loggført
|
1972 1302 Delebil som ble til spiker. 1971 1302s "frøken Blå". 1963 1200 "frøken Rød" 1973 Transporter "Hippie container" (medeier). 1992 Polo (løste seg opp i regnet). 1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).
(o\ ! /o) (o\_!_/o) (o=|=o) |o\*/o| |o```o| |o| ° |o|
|
|
|
Indy
Supermedlem
    
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.
61 mod
|
 |
« Svar #25 på: september 18, 2008, 23:50:50 pm » |
|
Men må du ikke ta av demperen for og få ut fjøra?
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
Espen S. Andresen
Supermedlem
    
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo
tlf 94 38 27 88
|
 |
« Svar #26 på: september 19, 2008, 09:14:21 am » |
|
Men må du ikke ta av demperen for og få ut fjøra?
Ikke selve demperen. Men du må vippe ut fjærbeinet nok i overkant til at du får lirka ut fjæra. Løsne de 3 mutrene som fester fjærbeinet til innerskjerm, vipp bremserøret ut av klemma på fjærbeinet, samme med speedovaier (på førersida). Da kan du vippe toppen av fjærbeinet ut forbi skjermen. Blir endel lettere å jobbe med hvis du også skrur av de 3 boltene nede på fjærbeinet og tar fjærbein og spindel av nedre festet. Pass på bremserøret. Så er det bare å hive på fjærklemmer, komprimere nok til at det ikke står i spenn, og løsne bolten på toppen, så er hele toppen løs. Pass som sagt på å få det sammen i riktig rekkefølge igjen. Det er spor i fjærskålene oppe og nede som fjæra skal ligge i. Jeg fant at de dyreste fjærklemmene på Torshov Bilrek. var no herk å jobbe med. Kjøp heller de billigste (2 doble klemmer) enn de dyreste (3 enkle klemmer). Fikk tilogmed den billigste anbefalt av ekspeditøren, men tenkt at dyrest er best. Så feil kan man ta.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
manics
Seniormedlem
   
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo
|
 |
« Svar #27 på: september 19, 2008, 11:04:25 am » |
|
Ifølge Jøran, som jeg kjøpte senkefjærene mine av, så er det rimelig tight å få ut fjærbeina hvis man ikke vil ødelegge skjermene sine. Skal bytte fjærer og dempere på min også, delene ligger klare, men siden hun ikke er i særlig form så stresser jeg ikke med det. Ny bensintank er førsteprioritet, gidder ikke bruke henne før jeg får tak i det.
Også var det dette med hjulstillinga etter senk da....må vel på verksted for å få justert litt vinkler vil jeg tro..
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
Espen S. Andresen
Supermedlem
    
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo
tlf 94 38 27 88
|
 |
« Svar #28 på: september 19, 2008, 11:12:58 am » |
|
Tight er det definitivt - men det går med en smule omtanke og fingerferdighet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem
    
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.
61 mod
|
 |
« Svar #29 på: september 19, 2008, 15:22:17 pm » |
|
Takk for alle forklaringer ang bytte  Men jeg trur ikke jeg tar sjansen selv,med den flaksen jeg har innimellom så får jeg vel fjøra rett i fleisen eller den går igjennom skjermen  Jeg trur jeg får noen som har greie på sånt til og gjøre det for meg 
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
|