Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14
|
181
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: desember 06, 2013, 11:28:02 am
|
Her er en kalkulator som viser hvordan giringen vil bli.
Gear 1 2 3 4 Final Ratios: 2.910 1.860 1.260 0.850 4,571
RPM Limit: 8200 RPM @Peak Power: 7000 Tyre Size: unknown Tyre Diameter: 620.00 mm Tyre Circumference: 0.00 mm
Gear Km/h per 1000 RPM Km/h @7000 RPM Km/h @8200 RPM -------------------------------------------------------- 1 8.79 62 72 2 13.75 96 113 3 20.29 142 166 4 30.08 211 247 Km/h RPM (in Gears) ---------------------------------------- 1 2 3 4 ---------------------------------------- 10 1138 727 493 332 20 2276 1455 986 665 30 3415 2182 1478 997 40 4553 2910 1971 1330 50 5691 3637 2464 1662 60 6829 4365 2957 1995 70 7967 5092 3450 2327 80 5820 3943 2660 90 6547 4435 2992 100 7275 4928 3325 110 8002 5421 3657 120 5914 3990 130 6407 4322 140 6899 4654 150 7392 4987 160 7885 5319 170 5652 180 5984 190 6317 200 6649 210 6982 220 7314 230 7647 240 7979 Gear Change RPM drop (change @7000) RPM drop (change @8200) ------------------------------------------------------------- 1 -> 2 -2526 (to 4474) -2959 (to 5241) 2 -> 3 -2258 (to 4742) -2645 (to 5555) 3 -> 4 -2278 (to 4722) -2668 (to 5532)
|
|
|
182
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: desember 06, 2013, 11:22:57 am
|
Boringen er 105mm, jeg bruker de gamle JE stemplene jeg har kjørt med før. Har ikke noe bilde av oppspenningen i dreiebenken.
|
|
|
183
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: desember 06, 2013, 10:57:53 am
|
For og bruke busskasse i boble uten og få giroverføringen over tunellen har jeg kjøpt et slikt mellomkassehus slik at jeg kan bruke type1 nesekon.
|
|
|
185
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: desember 06, 2013, 09:39:18 am
|
Har nå endelig kommet igang med og bygge ny girkasse. Den nye kassen blir en 091 busskasse med sperre og nye alle 4 girene fra Albins. Her er det mange deler som skal sammen i riktig rekkefølge.
|
|
|
190
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: juni 28, 2013, 11:29:16 am
|
me like innsug og dyseplasseriinger ! du skal prøve staged injectors? Ja det var planen og prøve med staged injetors.
|
|
|
194
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: juni 28, 2013, 10:43:09 am
|
Det er ikke mye som skjer med bilen for tiden, men har nå fått dreiet sylinderene. Her er en jigg for og spenne de opp i dreiebenken og når de skal hones.
|
|
|
198
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: mars 07, 2013, 22:01:45 pm
|
Gikk den fortsatt fett på topp da?
Det er luftdysen som styrer blandingen på toppen, mindre luft dyse=mer bensin. Slik jeg har fortstått det etter å ha lest meg litt opp på det er at på topp er det kun bensin dysen som spiller inn. Mulig jeg har missforstått. Her er en grei link på hvordan en går fram når en dyser en motor. http://www.aircooled.net/vw-carburetors-jetting-102/
|
|
|
199
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: mars 07, 2013, 19:14:04 pm
|
Gikk den fortsatt fett på topp da?
Det er luftdysen som styrer blandingen på toppen, mindre luft dyse=mer bensin.
|
|
|
200
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: mars 07, 2013, 12:19:11 pm
|
Nei.. Luft og bensindysene har ikke noe med selve blandingen å gjøre. Begge Styrer bensinmengden. Main jet'n får all bensin opp igjennom seg.. og luftdysene blir på en måte en blø ventil på emulsjonsrøret for fintuning.
Selve blandingen skjer når bensin forlater sprederen.. hvor også vakumet oppstår så den tar til seg bensin. Mange tror at bensintrykket sprøyter bensin gjennom en gasser. Men den gang ei.
Føler jeg har vært innom det meste av dyser. Og gå noe lavere enn 150 main ser jeg bare på som en risiko på ping og varme.
Hvilkene luft dyser har du forsøkt med?
|
|
|
201
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: mars 05, 2013, 12:30:38 pm
|
Hva med gradene på reimskiven, kan de være feil slik at du har alt for lite fortenning? JPM reimhjulet kommer vel med et klister for gradene som må Limes på.
|
|
|
205
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 14, 2013, 15:22:54 pm
|
De sylinderen jeg har brukt tidligere er ovale og blir byttet ut med deutz sylindere.
Er det disse du kjøpte av meg? Isåfall er det flott å se at dem endelig kommer til nytte, etter flere år på hylla hos meg De som var blitt ovale, er det Mahle sylindre? Håper du tar mye bilder fremover! Ja det er de sylinderene jeg kjøpe av deg. De gamle sylinderene er det ikke noe merke/fabrikat på så det vet jeg ikke. mvh Arild
|
|
|
206
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 12, 2013, 11:13:42 am
|
Tror ikke det blir noe problemer med dimmen på slanger og koplinger. Dette er en sugemotor som skal kjøres på vanlig bensin.
|
|
|
207
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 12, 2013, 09:53:32 am
|
Ok. Hvordan ser disse ut innvendig? Tenker på at f.eks så har org. røret i tunellen 6mm (eller hva det nå er) innvendig diameter. Banjoen skal være relativt "store" innvendig for at det ikke skal være restriktivt på en innsprutsmotor?
Vet ikke hvor store banjokoblingene er men slangen er 8mm.
|
|
|
209
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 12, 2013, 09:25:31 am
|
Har endelig kommet i gang med bilen igjen. Bensin pumpe og filter er montert.
Er det banjokoblinger på inn og uttaket? Det er banjokoblinger ut av pumpen og inn på filteret.
|
|
|
|