juni 01, 2024, 00:46:36 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14
181  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: desember 06, 2013, 11:28:02 am
    Her er en kalkulator som viser hvordan giringen vil bli.



    Gear        1        2        3        4      Final
    Ratios:   2.910    1.860    1.260    0.850    4,571

    RPM Limit:          8200
    RPM @Peak Power:    7000
    Tyre Size:          unknown
    Tyre Diameter:      620.00 mm
    Tyre Circumference: 0.00 mm


    Gear   Km/h per 1000 RPM  Km/h @7000 RPM  Km/h @8200 RPM
    --------------------------------------------------------
      1         8.79                62              72
      2        13.75                96             113
      3        20.29               142             166
      4        30.08               211             247
   
    Km/h         RPM (in Gears)
    ----------------------------------------
                1         2           3         4       
    ----------------------------------------
      10     1138      727      493      332
      20     2276     1455      986      665
      30     3415     2182     1478      997
      40     4553     2910     1971     1330
      50     5691     3637     2464     1662
      60     6829     4365     2957     1995
      70     7967     5092     3450     2327
      80                5820      3943     2660
      90                6547     4435      2992
     100               7275     4928      3325
     110               8002     5421      3657
     120                           5914     3990
     130                           6407     4322
     140                           6899     4654
     150                           7392     4987
     160                           7885     5319
     170                                      5652
     180                                      5984
     190                                      6317
     200                                      6649
     210                                      6982
     220                                      7314
     230                                      7647
     240                                      7979
   
    Gear Change  RPM drop (change @7000)  RPM drop (change @8200)
    -------------------------------------------------------------
      1 -> 2         -2526 (to 4474)          -2959 (to 5241)
      2 -> 3         -2258 (to 4742)          -2645 (to 5555)
      3 -> 4         -2278 (to 4722)          -2668 (to 5532)
182  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: desember 06, 2013, 11:22:57 am
Boringen er 105mm, jeg bruker de gamle JE stemplene jeg har kjørt med før.
Har ikke noe bilde av oppspenningen i dreiebenken.
183  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: desember 06, 2013, 10:57:53 am
For og bruke busskasse i boble uten og få giroverføringen over tunellen har jeg kjøpt et slikt mellomkassehus slik at jeg kan bruke type1 nesekon.
184  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: desember 06, 2013, 09:56:39 am
Nå er alle drevene på plass.
185  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: desember 06, 2013, 09:39:18 am
Har nå endelig kommet igang med og bygge ny girkasse.
Den nye kassen blir en 091 busskasse med sperre og nye alle 4 girene fra Albins.
Her er det mange deler som skal sammen i riktig rekkefølge.
186  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power" på: desember 02, 2013, 15:36:47 pm
Motoren bremset 181,7hk på 6700rpm.
Og 205,5nm på 5800rpm.
På hjulene med reim og potte.
187  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 11 sek.? STRATO SILVER OVAL på: august 14, 2013, 16:42:46 pm
Gratulerer med 11sekunder, det er meget raskt til og være en gate bil.
188  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: juli 18, 2013, 19:38:21 pm
Her er en boble med R1 motor.
http://m.youtube.com/watch?v=fon8yZexl_o&feature=related


Lykke til med et kult prosjekt.
Hilsen Geir.
189  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: juni 28, 2013, 11:55:39 am
SCC blir jeg ikke klar til, skal dessverre på jobb. Hæ
190  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: juni 28, 2013, 11:29:16 am
me like innsug og dyseplasseriinger ! Rekker tunge
du skal prøve staged injectors?


Ja det var planen og prøve med staged injetors.
191  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: juni 28, 2013, 11:06:13 am
Innsugene og spjellene er nesten ferdig.
192  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: juni 28, 2013, 10:46:13 am
Her et bilde av gammel og ny sylinder.
193  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: juni 28, 2013, 10:44:31 am
Ferdig dreide sylindere.
194  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: juni 28, 2013, 10:43:09 am
Det er ikke mye som skjer med bilen for tiden, men har nå fått dreiet sylinderene.
Her er en jigg for og spenne de opp i dreiebenken og når de skal hones.
195  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: MOMENT på: mai 03, 2013, 18:24:00 pm
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motortechnik9&wkid=164061943322
196  Forum / Drag-race / Sv: Trond har testa ovalen :) på: april 22, 2013, 07:57:22 am
Gratulerer Trond.
197  Forum / Hva skjer? / Sv: Volksworld Show 2013? på: mars 24, 2013, 20:34:05 pm
Gratulerer morten
198  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: mars 07, 2013, 22:01:45 pm
Gikk den fortsatt fett på topp da?

Det er luftdysen som styrer blandingen på toppen, mindre luft dyse=mer bensin.

Slik jeg har fortstått det etter å ha lest meg litt opp på det er at på topp er det kun bensin dysen som spiller inn. Mulig jeg har missforstått.


Her er en grei link på hvordan en går fram når en dyser en motor.
http://www.aircooled.net/vw-carburetors-jetting-102/
199  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: mars 07, 2013, 19:14:04 pm
Gikk den fortsatt fett på topp da?

Det er luftdysen som styrer blandingen på toppen, mindre luft dyse=mer bensin.
200  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: mars 07, 2013, 12:19:11 pm
Nei.. Luft og bensindysene har ikke noe med selve blandingen å gjøre. Begge Styrer bensinmengden. Main jet'n får all bensin opp igjennom seg.. og luftdysene blir på en måte en blø ventil på emulsjonsrøret for fintuning.

Selve blandingen skjer når bensin forlater sprederen.. hvor også vakumet oppstår så den tar til seg bensin. Mange tror at bensintrykket sprøyter bensin gjennom en gasser. Men den gang ei.

Føler jeg har vært innom det meste av dyser. Og gå noe lavere enn 150 main ser jeg bare på som en risiko på ping og varme.



Hvilkene luft dyser har du forsøkt med?
201  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: mars 05, 2013, 12:30:38 pm
Hva med gradene på reimskiven, kan de være feil slik at du har alt for lite fortenning?
JPM reimhjulet kommer vel med et klister for gradene som må Limes på.
202  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: februar 22, 2013, 22:01:54 pm
230hk med 7300 rpm Blunker
203  Forum / Problemløseren / Sv: moment - motorbygging type4 på: februar 20, 2013, 10:16:16 am
En til.
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motortechnik9&wkid=27853855784
204  Forum / Problemløseren / Sv: moment - motorbygging type4 på: februar 20, 2013, 09:12:09 am
Hva med denne.
http://www.tunacan.net/t4/reference/torque.htm
205  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 14, 2013, 15:22:54 pm
De sylinderen jeg har brukt tidligere er ovale og blir byttet ut med deutz sylindere.


Er det disse du kjøpte av meg?
Isåfall er det flott å se at dem endelig kommer til nytte, etter flere år på hylla hos meg Glad

De som var blitt ovale, er det Mahle sylindre?
Håper du tar mye bilder fremover!



Ja det er de sylinderene jeg kjøpe av deg.
De gamle sylinderene er det ikke noe merke/fabrikat på så det vet jeg ikke.

mvh
Arild Glad
206  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 12, 2013, 11:13:42 am
Tror ikke det blir noe problemer med dimmen på slanger og koplinger.
Dette er en sugemotor som skal kjøres på vanlig bensin.
207  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 12, 2013, 09:53:32 am
Ok. Hvordan ser disse ut innvendig? Tenker på at f.eks så har org. røret i tunellen 6mm (eller hva det nå er) innvendig diameter.
Banjoen skal være relativt "store" innvendig for at det ikke skal være restriktivt på en innsprutsmotor?


Vet ikke hvor store banjokoblingene er men slangen er 8mm.
208  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 12, 2013, 09:38:36 am
De sylinderen jeg har brukt tidligere er ovale og blir byttet ut med deutz sylindere.
209  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 12, 2013, 09:25:31 am
Har endelig kommet i gang med bilen igjen.
Bensin pumpe og filter er montert.

Er det banjokoblinger på inn og uttaket?

Det er banjokoblinger ut av pumpen og inn på filteret.
210  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 12, 2013, 09:23:12 am
Tanken har jeg sveis på en sump,retur og lufting.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!