Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 6
|
10
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Ny byggd" HotShop motor, 1915
|
på: august 14, 2011, 19:51:09 pm
|
På bilde nr 2 av forbrenningskammeret. Er det en sprekk mellom ventilene man ser?
BB
Hei. Var ute å sjekket nå. Det er faktisk en liten sprekk ja. Ser ikke ut til at den er dyp, men usikker på om den vil ha innvirkning. BUDFRISTEN UTVIDES, så budgiver får tid til å vurdere budet sitt
|
|
|
18
|
Bruktbørsen / Deler selges / "Ny byggd" HotShop motor, 1915. SOLGT
|
på: august 11, 2011, 22:25:11 pm
|
Selges.
Motoren er bygget på 90 tallet av HotShop. Finner desverre ikke igjen kvitteringer. Aldri hvert startet, kun lagret i diverse garager. Så det trenger en reall vask...
Info. F blokk, tatt opp til 94mm "Nye" lager. "Ny" olje pumpe "Ny" pickup med "skvalpe" panne "Ny" trimkam. Husker desverre ikke betegnelsen. Mener det er Engele. "Nye" Mhale syl. satser. Org veiv. og råder, med "nye" lager, ikke svinghjul. Org topper tatt opp til 94mm. lett portet. "Nytt lite alu reimhjul, med reim. følger også med stort\ vanlig alu reim hjul. "Nye" empi toppdeksler.
Motor var satt sammen når jeg kjøpte den, men delt for inspeksjon.
Nye deler, kjøp på bla. CB. (kjøpt i senere tid) Bilett fordele klemme. Tysk pakningsett. NGK plugger. Paknings tuber Chrommoly 10mm syl bolter. Topp pakninger. Ny fordeler aksel med drev Race spacer. Innkjørings pasta.
Følger med deler fra brukt "strippet" (1600) motor. Bla. 009 fordeler Lite brukt bensin pumpe. org. forgasser med innsug. Kjøleblekk. Støtstenger.. Olje kjøler. Div andre deler.
Skal være det meste av deler for å få en fungerende motor. Men noe små deler kan mangle. (svinghjul mangler, brukt clutsh følger med) Her har du mulighet (med litt jobb) til å få en ovehalt motor med litt ekstra skyv.
Med et sett forgassere og ormbol vil jeg tippe 80- 100 hk.
Usikker på på pris. Selges høyeste bud. Alle bud blir oppgitt i tråden. Avsluttning av budrunde blir det informert om.
Utropspris: 6000,-
NB: Må hentes på Hamar.
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: boble turbo 1600
|
på: mars 27, 2011, 12:16:15 pm
|
har et sprsmål. kan jeg sett retur fra turboen på denne.lag en plugg siden av.har lest en plass at det skulle gå bra men har også hørt at oljen stopper opp og ikke klarer å ta bort oljen. håper noen vet noe.  jeg har CB turbo grenrør for turbo.turboen ligger under motor rom  er ekstra olje panne denne Hei. Om du setter retur i denne, gjør du som CB anbefaler. http://www.cbperformance.com/turbocharging.aspAt det er olje i sumpen skaper ikke stort mottrykk. (husk, en høyde på 10meter olje gir 1 bar). Er ofte et like stort problem at mengden og trykket (på oljen) inn i turboen er for stort. (Olje systemet i turboen står for trykkoppbyggingen). Men husk. God veivhusventilasjon, "tynn" oljetilførsel til turbo og "grov" retur slange.. Så er nok ikke dette det største problemet dit;) Om det er snakk om egen oljepumpe, vil jeg tro, det er et eget "lukket" sytem for turboen. (egnen trykk pumpe til til turboen, for å ha kontroll på trykk\ mengde inn på turboen)
|
|
|
21
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling type 4
|
på: februar 14, 2011, 23:26:18 pm
|
Er det tilgangen på E85 eller det at du skal bruke bilen året rundt (sesongvariasjoner på E85) som er årsaken for at du har valgt 95 okt?
Personlig mener jeg at de få negative sidene med E85 overskygges over de mange positive egenskapene, spesielt på en turbomaskin.
Mvh BB
Har hørt rykter om at det er E75 på pumpene i vinterhalvåret. Stemmer det??
|
|
|
26
|
Forum / Hva skjer? / Route V8 Rock'n'Race Weekend!!
|
på: januar 25, 2011, 21:50:40 pm
|
Route V8 arangerer treff 27-29 mai 2011 På Flishuset i Løten komune, dette er ett utefestlokale, med overbygget scene/dansegulv og tilhørende utearealer, det er plass for telting på gamlemåten, primitive toalett ordninger, å mulighet for å vaske seg i elva der:-) Det vil bli Liveband fredag + Lørdag(Flere band og musikkere har meldt sin intresse, mer info kommer etterhvert som ting kommer på plass) Vi stenger ingen ute, men old school rods og custom`s vil være tema:-) Til dere som skal ønsker å kjøre race på Rock'n'Race Weekend. det vil hjelpe oss mye om så mange som mulig sender oss noen enkle ord om seg selv å evt kjøretøy de ønsker å stille med, bla trenger vi litt fakta om bil eller sykkel, motor osv(dette for å hjelpe den som skal være speaker under racene til å gjøre en bra jobb der for publikum) Vi ser frem til dette å håper vi kan gi alle en minnerik helg i slutten av Mai:-) Program så langt(mer kommer) Fredag. Innsjekking fra kl 14.00 + påmelding til evt race:-) Kl 17.30 Felles kjøring fra flishuset til Flystripa. Kl 18.00 Dragrace på Grusbane med kjøretøy før 1965:-) (vi satser på å kjøre 200 meter med flaggstart å førstemann i mål:-) ca kl 21.00 Premiering av Dragrace vinner) Live band på Scena(mer info kommer) Lørdag kl 10.30 Felles kjøring til Stange travbane for race der. kl 11.30 Race!!!! ca kl 15.00 Cruising i retning Flishuset i Løten igjen:-) Nå vil jeg tro det er tid for noe mat... Kl 18.00 Premiering av Rundbane racet.Med etterfølgende kåring av Miss Route V8:-) kl 20.00 Musikk på scena(mer info kommer) Søndag blir det sikkert stille å rolig... Mer info kommer etterhvert som ting kommer på plass:-) http://www.facebook.com/update_security_info.php?wizard=1#!/event.php?eid=144833002239463¬if_t=event_invite
|
|
|
29
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på IDF?
|
på: november 26, 2010, 23:29:24 pm
|
Helt uten akseltettinger og turbo emulsion tube?? YESCJ, nå skal det sies at jeg hadde da dellorto den gang var de i tillegg nye. brukte ikke noe av det du nevner her Interessant.. for nå har jo jeg dellorto, nye (ubrukte) er de å  Cbperformance anbefaller akseltettinger (krever noe maskinering) og den tuben.. Står også en gammel artikel fra cb om dette, på nettet et sted..
|
|
|
30
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på IDF?
|
på: november 26, 2010, 11:13:30 am
|
hadde dette selv, på en dobbelkabiner for en tid siden, gikk så det plystret... Malpassi bensinregulator (gik-turbo) Aeromotive bensinpumpe (tef-racing, forøvrig flinke folk) CB har trykkbokser for å montere oppå gasserne Dette funker helt fint opp til 1bar...
Helt uten akseltettinger og turbo emulsion tube??
|
|
|
|