juni 06, 2024, 09:36:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Problemløseren / Sv: Fusker og skyter når varm på: april 01, 2015, 21:40:39 pm
Forgasserne var nye i fjor. Tror kanskje veien å gå er ventiler. Og kanskje ny bensin på tanken Glad
2  Forum / Problemløseren / Sv: Fusker og skyter når varm på: april 01, 2015, 19:36:43 pm
Tviler egentlig på det da motoren gikk i hele fjor sommer. Da ville det heller blitt motsatt på ventilklaringen. Starta den noen ganger i vinter,men nå er den håpløs. . Kan jo også være kondens
3  Forum / Problemløseren / Fusker og skyter når varm på: april 01, 2015, 18:13:53 pm
Hallo! Min 1915 type 1 med dobble Empi 44 er ikke I form. Går bra 2 minutter,så kommer problemene. Fusker og skyter noe voldsomt. Har prøvd anna coil,men problem er det samme. Kan det Være kondensator?
4  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksosanlegg for trimmet motor på: mars 21, 2015, 18:04:13 pm
Hei! Bor i elverum. Kan være interessant det asså
5  Forum / Teknisk, teori og praksis / Eksosanlegg for trimmet motor på: mars 21, 2015, 13:46:48 pm
Hei!
Jeg har en 1915 type 1 med 40/35 ventiler,porta topper,doble 44 empi og Engle 110 kam.
Har i dag glaspak eksos,men dette bråker for fælt.
Noen erfaringer med type eksos som ikke bråker så fælt og likevel gir best på effekt?
Ikke tenkt å bruke en formue Hæ
6  Forum / Teknisk, teori og praksis / 72 mod 1300s senkespindler og puma på: august 17, 2014, 22:43:01 pm
Hei. Bobla mi er utstyrt med puma forstilling.  Problemet er at når jeg har den høyden jeg vil ha utseendemessig så kan det virke Som den er i "bånn".Altså ingen fjøringsvei.
Vil det hjelpe no å sette på.dropspindler?
7  Forum / Problemløseren / Type1 Empi Hpmx 44. Plutselig fusker og smeller i potta på: august 01, 2014, 21:47:54 pm
Hei!
Akk montert splitter nye hpmx 44 på min 1915 type 1 motor.
Problemet er at noen ganger den blir varm så begynner det å fuske og smelle i potta. Kan virke som den får for mye fuel.
Har satt inn nye 009 fordeler, coil og ledninger, men problemet fortsetter. Opplevde det samme et par ganger med mine gamle drla 40.
Hver gang gang bilen stoppes smeller det i potta, også med d gamle drla40.
Noen som har noen formeninger her?
8  Forum / Teknisk, teori og praksis / Glaspak eksos-litt for mye leven. Alternativ lyddemper?? på: juli 13, 2014, 19:46:31 pm
Hei!
Har montert et glaspak anlegg på min 1300s
Synes jeg får litt mye oppmerksomhet pga leven i gata,så vil derfor ha en annen lyddemper.
Passer feks Phatboy lyddemperen de selger på hotshop?
9  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Typ 1 blokk 1600 ønskes kjøpt i Hedmark på: september 01, 2013, 21:46:45 pm
Høres itte domt ut det. Kontakter deg til uka Osteaktig
10  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Typ 1 blokk 1600 ønskes kjøpt i Hedmark på: september 01, 2013, 19:43:55 pm
Toten er ikke lange bætan fra Elverum;)
Mye skal du ha for ei blokk a?
11  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Typ 1 blokk 1600 ønskes kjøpt i Hedmark på: september 01, 2013, 15:41:05 pm
Vi får se, er jo ikke så lange svippturen ned dit. Har hatt mange turer etter smøreolje på Fagerstrand opp gjennom årene:p
12  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Typ 1 blokk 1600 ønskes kjøpt i Hedmark på: august 31, 2013, 19:56:42 pm
Siden blokka mi har mistet en stor bit rundt ventilløfteren på innsugsventil på sylinder nr 4,så trenger jeg altså ei ny blokk
Noen som har i sentrale deler av Hedmark

Mvh
Kent Roar Grøtting
Elverum
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Noen spørmsmål på 1915 motor på: august 26, 2013, 21:41:28 pm
Etter å ha plukket ut motoren etter jeg fant igjen biter av en ventilløfter i silen har jeg noen spørsmål til folk med know-how.
Toppene:
På den ene toppen står det CL 139 , mens den andre står det CL 144. Hva slags topper er dette? Hva mener folket er det beste på en moderat trimmet 1915 typ1?
Forgasserne:
Dellorto DRLA40 D/S . Hva slags dyser burde jeg satse på her for mest fres? Sitter for øvrig en Engle 284 graders kam-såppas vet jeg.
Motoren skal jeg bruke hele vinteren på,så jeg er åpen for mange innspill på hva jeg kan gjøre( moderat)
14  Forum / Problemløseren / Sv: Mistenklig bit i oljesil på: august 18, 2013, 09:54:26 am
Motoren går som den skal,uten ulyder,så det var kun tilfeldigheter til at jeg fant disse bitene
15  Forum / Problemløseren / Mistenklig bit i oljesil på: august 18, 2013, 09:52:38 am
Disse bitene fant jeg i silen på min typ 1 1915 motor
Ser mer ut som restene etter ei hylse enn ei foring. 15mm i diameter,og ser ut til å være lengre enn vist på bildet da det er "brudd" på baksiden av hylsa vist på bildet.
Noen som har ei formening hva dette er??

[attachment=1][attachment=2]
16  Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan feste klips til kromlist på stigbrett? på: juli 10, 2013, 20:35:56 pm
TAKKER Glad
17  Forum / Problemløseren / Hvordan feste klips til kromlist på stigbrett? på: juli 10, 2013, 20:26:34 pm
Som topic sier. Skal disse klipsene bøyes på baksiden av stigbrettet eller skal de vris rundt?
18  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøleblekk under sylindre-hvor viktig? på: juli 02, 2013, 22:09:26 pm
Har hørt at kjølekappene passer dårlig på 1915 satser. Noen som har prøvd og fått det til?
19  Forum / Teknisk, teori og praksis / Kjøleblekk under sylindre-hvor viktig? på: juli 01, 2013, 23:19:12 pm
Hei!
Som topic sier...
Har en 1915 som jeg akkurat har kjøpt.  Ser at den ikke har noe form for kjøleblekk under sylindre.
Hvor mye hensikt har disse?
Skulle tro sylindrene fikk nok trekk ettersom bilen er i fart?
20  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ny på forumet-Oljefilter og ekstern kjøler 1915 på: juni 30, 2013, 22:20:26 pm
Hmm. Ser ut til at det er fordeler og ulemper med det meste :-D
Best å la det være som det er og heller skifte olje ofte;)
21  Forum / Teknisk, teori og praksis / Ny på forumet-Oljefilter og ekstern kjøler 1915 på: juni 29, 2013, 22:43:53 pm
Hei!
Ny på forumet og akkurat kjøpt meg ferdig oppuset boble med nybygd motor.
Org.1600 med 1915 sats,2 doble dellortor og en eller annen trimkam(Tror det er et el anna Engle)
Det jeg lurer på er følgende:
Jeg vil montere et skikkelig oljefilter- Hva er å anbefale?
Jeg vil montere ekstern oljekjøler- Hva er å anbefale?
Det jeg er ute etter er et så enkelt som mulig oppsett-uten å demontere motor ut av bil,eller å begynne å borre i blokka eller den slags. Er dette mulig å få til?

Håper på kreative svar Glad
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!