Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
2
|
Forum / Problemløseren / Sv: Fusker og skyter når varm
|
på: april 01, 2015, 20:36:43 pm
|
Tviler egentlig på det da motoren gikk i hele fjor sommer. Da ville det heller blitt motsatt på ventilklaringen. Starta den noen ganger i vinter,men nå er den håpløs. . Kan jo også være kondens
|
|
|
3
|
Forum / Problemløseren / Fusker og skyter når varm
|
på: april 01, 2015, 19:13:53 pm
|
Hallo! Min 1915 type 1 med dobble Empi 44 er ikke I form. Går bra 2 minutter,så kommer problemene. Fusker og skyter noe voldsomt. Har prøvd anna coil,men problem er det samme. Kan det Være kondensator?
|
|
|
5
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Eksosanlegg for trimmet motor
|
på: mars 21, 2015, 14:46:48 pm
|
Hei! Jeg har en 1915 type 1 med 40/35 ventiler,porta topper,doble 44 empi og Engle 110 kam. Har i dag glaspak eksos,men dette bråker for fælt. Noen erfaringer med type eksos som ikke bråker så fælt og likevel gir best på effekt? Ikke tenkt å bruke en formue 
|
|
|
6
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / 72 mod 1300s senkespindler og puma
|
på: august 17, 2014, 23:43:01 pm
|
Hei. Bobla mi er utstyrt med puma forstilling. Problemet er at når jeg har den høyden jeg vil ha utseendemessig så kan det virke Som den er i "bånn".Altså ingen fjøringsvei. Vil det hjelpe no å sette på.dropspindler?
|
|
|
7
|
Forum / Problemløseren / Type1 Empi Hpmx 44. Plutselig fusker og smeller i potta
|
på: august 01, 2014, 22:47:54 pm
|
Hei! Akk montert splitter nye hpmx 44 på min 1915 type 1 motor. Problemet er at noen ganger den blir varm så begynner det å fuske og smelle i potta. Kan virke som den får for mye fuel. Har satt inn nye 009 fordeler, coil og ledninger, men problemet fortsetter. Opplevde det samme et par ganger med mine gamle drla 40. Hver gang gang bilen stoppes smeller det i potta, også med d gamle drla40. Noen som har noen formeninger her?
|
|
|
13
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Noen spørmsmål på 1915 motor
|
på: august 26, 2013, 22:41:28 pm
|
Etter å ha plukket ut motoren etter jeg fant igjen biter av en ventilløfter i silen har jeg noen spørsmål til folk med know-how. Toppene: På den ene toppen står det CL 139 , mens den andre står det CL 144. Hva slags topper er dette? Hva mener folket er det beste på en moderat trimmet 1915 typ1? Forgasserne: Dellorto DRLA40 D/S . Hva slags dyser burde jeg satse på her for mest fres? Sitter for øvrig en Engle 284 graders kam-såppas vet jeg. Motoren skal jeg bruke hele vinteren på,så jeg er åpen for mange innspill på hva jeg kan gjøre( moderat)
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Mistenklig bit i oljesil
|
på: august 18, 2013, 10:52:38 am
|
Disse bitene fant jeg i silen på min typ 1 1915 motor Ser mer ut som restene etter ei hylse enn ei foring. 15mm i diameter,og ser ut til å være lengre enn vist på bildet da det er "brudd" på baksiden av hylsa vist på bildet. Noen som har ei formening hva dette er??
[attachment=1][attachment=2]
|
|
|
21
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Ny på forumet-Oljefilter og ekstern kjøler 1915
|
på: juni 29, 2013, 23:43:53 pm
|
Hei! Ny på forumet og akkurat kjøpt meg ferdig oppuset boble med nybygd motor. Org.1600 med 1915 sats,2 doble dellortor og en eller annen trimkam(Tror det er et el anna Engle) Det jeg lurer på er følgende: Jeg vil montere et skikkelig oljefilter- Hva er å anbefale? Jeg vil montere ekstern oljekjøler- Hva er å anbefale? Det jeg er ute etter er et så enkelt som mulig oppsett-uten å demontere motor ut av bil,eller å begynne å borre i blokka eller den slags. Er dette mulig å få til? Håper på kreative svar 
|
|
|
|