Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9
|
185
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: mai 08, 2009, 14:11:21 pm
|
Viste bilen i dag.. Det gikk ikke helt bra, men ikke så alt for ille. Fikk tre feil: "lekk" bensinslange, manglende slangeklemme på et bensinfilter og en gåen foring i den ene demperen bak. Heldigvis enkle ting å fikse!
Det som var litt værre er at jeg manglet del 2 av det svenske vognkortet. Trodde det holdt med del 1 og kontrakt, men den gang ei! Har snakket med selger og han skulle lete litt hjemme for å se om han fant det i "arkivet". Hvis jeg får tak i det raskt blir det skilter så snart de har ledig time på trafikkstasjonen..
Det positive var jo at bilen gikk helt til Jessheim (fra skedsmokorset.. he he..) og hjem. Får bare hive meg rundt og få tak i nye dempere og ordne de andre småtingene mens jeg venter på vognkort del 2.
|
|
|
188
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: mai 06, 2009, 19:22:44 pm
|
Takk for info! Etter mye om og men er motoren igjen på plass i bilen. Måtte lage en liten brakett til returfjæra på ene gassern. Den orginale plaseringen gjorde at spjeldet ikke lukket skikkelig og fjæren tok borti gasserarmen. Har også satt på ekstra-fjær på hendelen til gassvarieren da jeg synes at pedalen ble litt slapp. Satte gasserne i grunninnstilling og justerte tenninig "etter øret" ettersom jeg er veldig usikker på hvilke merker jeg skal time etter. Justerte også gasserne så nå går den greit på tomgang og begge gasserne "suger" like mye. Siden jeg ikke har skilt ble det ikke lange prøveturen, bare en liten runde på "gårdsplassen". Første gang på lenge at bilen har vært på alle fire hjul, og ikke minst i bevegelse for egen maskin Nå gjennstår det bare en tur på trafikkstasjonen for å (forhåpentligvis) få på norske skilter..
|
|
|
193
|
Forum / Problemløseren / varmepotter, hva er den lille åpningen på høyre potte til?
|
på: mai 05, 2009, 10:01:34 am
|
Det røret til venstre skal ha en slange inn til tilsvarende hull på selve bilen, riktig? Men hva er det lille hullet på selve varmepotten til? Bilen er en `72 type 3 fasty.. Er det noen som har beskrivende bilder av varmluftsystemet? Kikket i haynesboka, men fant ikke helt ut hvordan systemet fungerer.. Varmluftsystemet henger vel også sammen med kjølingen, eller er jeg helt på jordet?
|
|
|
194
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: april 24, 2009, 23:45:33 pm
|
Brakett til turteller ferdig. Usikker på om jeg vil ha denne turtelleren i bilen, følte det var litt klæsj med resten, men nå er den i hvertfall klar hvis jeg får litt motor i tralla på et senere tidspunkt.
|
|
|
198
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: april 24, 2009, 06:48:41 am
|
Begynte på spacere i dag.. Tok noen telefoner og fikk tips om et mekanisk verksted like ved jobben. Stakk innom der og fikk rote gjennom alt kappet deres. Fant en ok plate på 8 mm. Spurte sjefen om han skulle ha noe for det og det skulle han selvfølgelig: "Kom innom med en liten pose epler eller noe slikt".. Får stikke innom med litt frukt senere Brukte den orginale som mal. Gjennstår bare å trimme kantene. Ettersom de gamle gasserne har tykkere "fot" kan jeg bruke de orginale pinneboltene. Har også bestillt time på trafikkstasjonen.. Så nå er deadline for å få bilen på veien igjen satt. Ikke så mye igjen før den bør være klar for eu.
|
|
|
203
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: april 16, 2009, 22:04:39 pm
|
Ingen innspill, men det gjør ikke noe.. Prøve og feile er jo en fin metode å lære på! Har banket til tinnet og lager spacere i alu til gasserne. Gjøres til uken.. Ellers er motoren klar for å settes på plass i bilen igjen.
|
|
|
206
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: april 13, 2009, 18:58:03 pm
|
Avsluttet påsken med en tur på værste.. Tømte motoren for olje, renset olje"filteret" og satt det sammen med nye pakninger. Justerte også de siste ventilene og byttet pakning på dekselet på syl 3/4 ettersom det så ut som om det hadde lekket litt.. Erstattet den ødelagte pinnebolten ved å lage en ny fra en gjengestang på 8mm som jeg hadde liggende. Fikk desverre bare tid til å montere en varmepotte, måtte rekke middagen! Satte gasserne på innsuget, men på passasjersiden butter det i kjøledekselet. Jeg har orginale innsug.. Er det mulig å "masere" kjøleblekket litt? Vil ikke kappe hull ettersom det er luft som nettopp har kjølt ned oljekjøleren som kommer ut der.. Eller må jeg ha andre innsug/lage en spacer som flyter gasseren høyere (og vil jeg da få plass under motorlokket?). Innspill?
|
|
|
209
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: april 01, 2009, 20:20:19 pm
|
Demonterte eksos og varmepotter i dag.. Det gikk tregt og det meste satt bom fast (som vanlig). Noen muttre hadde endret størrelse pga. rust, men fikk det av til slutt. En av pinneboltene fulgte med ut.. Får kjøpe inn et par nye samt nye muttre. Regner med at de har det på de fleste vw luftkjølt sjapper?
Testet også å sette på weberne på orginalinsugene. På passasjersiden var det god plass, men på førersiden var det ikke plass ettersom gassern tok borti kjøleblekket over sylinderen. Noen som har vært borti lignende problemstilling? Er det bare å masere litt for å få plass?
|
|
|
|