april 26, 2024, 04:49:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9
181  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1958 "Race Car" på: mai 08, 2009, 19:40:53 pm
Ler meg skakk! thumbs up for humor`n Osteaktig
182  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: mai 08, 2009, 17:49:03 pm




Om ikke annet så fikk jeg i hvertfall vasket av støvet i dag.. Beklager dårlige mobilbilder.
183  Forum / Problemløseren / Sv: Smelteteperatur - tinnsparkling på: mai 08, 2009, 15:45:26 pm
Fant en til, kanskje litt mer seriøs side..

"Kjemisk helsefare i bilskadeverkstedet - Veiledning for riktig arbeidspraksis"

smeltepunkt 180-250 grader, se side 14 i denne pdf`en: http://www.nbf.no/getfile.php/Filer/HMS/HMS-PDF-filer/2008%20Kjemisk%20helsefare%20i%20bilskadeverksteder%2019%2012%2008.pdf
184  Forum / Problemløseren / Sv: Smelteteperatur - tinnsparkling på: mai 08, 2009, 15:37:46 pm
Heisann sveisann!

I følge den karen her har det beste karoseritinnet en smeltetemp på mellom 182-250 grader

http://www.lerocustom.com/tennspackling.htm
(fant linken på Gasolin.no der jeg kjøper mitt tinn fra..)

Hilsen Endre

185  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: mai 08, 2009, 14:11:21 pm
Viste bilen i dag.. Det gikk ikke helt bra, men ikke så alt for ille. Fikk tre feil: "lekk" bensinslange, manglende slangeklemme på et bensinfilter og en gåen foring i den ene demperen bak. Heldigvis enkle ting å fikse!

Det som var litt værre er at jeg manglet del 2 av det svenske vognkortet. Trodde det holdt med del 1 og kontrakt, men den gang ei! Har snakket med selger og han skulle lete litt hjemme for å se om han fant det i "arkivet". Hvis jeg får tak i det raskt blir det skilter så snart de har ledig time på trafikkstasjonen..

Det positive var jo at bilen gikk helt til Jessheim (fra skedsmokorset.. he he..) og hjem. Får bare hive meg rundt og få tak i nye dempere og ordne de andre småtingene mens jeg venter på vognkort del 2.
186  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endelig ansiktsløfting av type 3`en! på: mai 08, 2009, 13:59:57 pm
Pen bil!
187  Forum / Problemløseren / Hvor får jeg tak i nederste foring på demperen bak? på: mai 08, 2009, 12:55:25 pm
Får man tak i den nederste foringen på demperen bak løst? Eller må man kjøpe en helt ny demper?

Dette er til en type 3 72 mod..

EDIT: Fant ut av det.. kjøper nye dempere. Slik går det når man poster uten å tenke seg om Tvilende
188  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: mai 06, 2009, 19:22:44 pm
Takk for info!

Etter mye om og men er motoren igjen på plass i bilen. Måtte lage en liten brakett til returfjæra på ene gassern. Den orginale plaseringen gjorde at spjeldet ikke lukket skikkelig og fjæren tok borti gasserarmen. Har også satt på ekstra-fjær på hendelen til gassvarieren da jeg synes at pedalen ble litt slapp.



Satte gasserne i grunninnstilling og justerte tenninig "etter øret" ettersom jeg er veldig usikker på hvilke merker jeg skal time etter. Justerte også gasserne så nå går den greit på tomgang og begge gasserne "suger" like mye. Siden jeg ikke har skilt ble det ikke lange prøveturen, bare en liten runde på "gårdsplassen". Første gang på lenge at bilen har vært på alle fire hjul, og ikke minst i bevegelse for egen maskin Gliser Nå gjennstår det bare en tur på trafikkstasjonen for å (forhåpentligvis) få på norske skilter..
189  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: KDF LOOK på: mai 06, 2009, 17:56:10 pm
hva heter kompressoren som fulgte med i settet?

ps. fet bil!
190  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: mai 06, 2009, 14:47:54 pm
Hvor finner jeg lakk-koden på bilen? I vognkortet står det "farge: hvit"..
191  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / eldre turteller ønskes kjøpt på: mai 06, 2009, 06:37:48 am
Eldre (fungerende) turteller ønskes kjøpt.. Skal evt. sitte i en type 3.
192  Forum / Problemløseren / Sv: varmepotter, hva er den lille åpningen på høyre potte til? på: mai 05, 2009, 22:05:06 pm
Takk for informativt svar!
193  Forum / Problemløseren / varmepotter, hva er den lille åpningen på høyre potte til? på: mai 05, 2009, 10:01:34 am


Det røret til venstre skal ha en slange inn til tilsvarende hull på selve bilen, riktig? Men hva er det lille hullet på selve varmepotten til?
Bilen er en `72 type 3 fasty..

Er det noen som har beskrivende bilder av varmluftsystemet? Kikket i haynesboka, men fant ikke helt ut hvordan systemet fungerer.. Varmluftsystemet henger vel også sammen med kjølingen, eller er jeg helt på jordet?
194  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: april 24, 2009, 23:45:33 pm
Brakett til turteller ferdig. Usikker på om jeg vil ha denne turtelleren i bilen, følte det var litt klæsj med resten, men nå er den i hvertfall klar hvis jeg får litt motor i tralla på et senere tidspunkt.

195  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: paknings"ark" fra biltema.. Noe tess? på: april 24, 2009, 18:45:47 pm
Noen som har brukt 0,4? Jeg må ha tre pakninger ettersom jeg må bruke en spacer i alu for å få klaring på fastbacken.
196  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: april 24, 2009, 15:58:11 pm
Mangler bare en liten sliperunde i midten så er de ferdig..
197  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: paknings"ark" fra biltema.. Noe tess? på: april 24, 2009, 13:38:49 pm
og hvilken tykkelse bør man gå for på gasserne? Ser de har 0,4 og 0,8 mm av den grå sorten.
198  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: april 24, 2009, 06:48:41 am
Begynte på spacere i dag.. Tok noen telefoner og fikk tips om et mekanisk verksted like ved jobben. Stakk innom der og fikk rote gjennom alt kappet deres. Fant en ok plate på 8 mm. Spurte sjefen om han skulle ha noe for det og det skulle han selvfølgelig: "Kom innom med en liten pose epler eller noe slikt"..  Får stikke innom med litt frukt senere Glad

Brukte den orginale som mal.







Gjennstår bare å trimme kantene. Ettersom de gamle gasserne har tykkere "fot" kan jeg bruke de orginale pinneboltene.

Har også bestillt time på trafikkstasjonen.. Så nå er deadline for å få bilen på veien igjen satt. Ikke så mye igjen før den bør være klar for eu.
199  Forum / Teknisk, teori og praksis / paknings"ark" fra biltema.. Noe tess? på: april 23, 2009, 20:33:40 pm
Hei! Skal ha et par pakninger til forgassere, tenkte å lage de selv.

Er det noen som har erfaring med biltemas grå pakningsark? Jeg tenkte å bruke det på 0,4 mm, er det passe? (husker ikke hvor tykk orginalpakningen er..)
200  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen andre som har forståelsesfulle koner eller damer om dagen? på: april 22, 2009, 22:23:26 pm
Jeg sørget for opparbeide en skikkelig bilinteresse FØR jeg ble sammen med madamen for 6 år siden.. Da var det på en måte en del av "pakken" Osteaktig

201  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Magnet til pick up tuben.. på: april 21, 2009, 12:32:43 pm
mye til salgs på claser`n også http://www.clasohlson.no/Product/Category.aspx?id=251097&_path=251882;251746;251763;251097&collapse=true
202  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Det ble boble til slutt! :) T1 66 ragtop på: april 20, 2009, 21:36:45 pm
Blir det premie på BR i år da Danna? Fest blir det i hvertfall..  Gliser

Endre

P.S Grattis med fet bil!
203  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: april 16, 2009, 22:04:39 pm
Ingen innspill, men det gjør ikke noe..  Blunker Prøve og feile er jo en fin metode å lære på!

Har banket til tinnet og lager spacere i alu til gasserne. Gjøres til uken.. Ellers er motoren klar for å settes på plass i bilen igjen.
204  Forum / Problemløseren / Sv: lakk av bunnplate på: april 16, 2009, 12:45:01 pm
80 arcanol - 20 owatrol.. Vet ikke om dette er den ultimate behandlingen, men jeg er i hvertfall så langt fornøyd.
205  Forum / Problemløseren / Sv: lakk av bunnplate på: april 16, 2009, 12:28:52 pm
Jeg har brukt arcanol blandet med owatrol i bunn og benga til slutt..
206  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: april 13, 2009, 18:58:03 pm
Avsluttet påsken med en tur på værste..

Tømte motoren for olje, renset olje"filteret" og satt det sammen med nye pakninger. Justerte også de siste ventilene og byttet pakning på dekselet på syl 3/4 ettersom det så ut som om det hadde lekket litt..

Erstattet den ødelagte pinnebolten ved å lage en ny fra en gjengestang på 8mm som jeg hadde liggende. Fikk desverre bare tid til å montere en varmepotte, måtte rekke middagen!

Satte gasserne på innsuget, men på passasjersiden butter det i kjøledekselet. Jeg har orginale innsug..


Er det mulig å "masere" kjøleblekket litt? Vil ikke kappe hull ettersom det er luft som nettopp har kjølt ned oljekjøleren som kommer ut der.. Eller må jeg ha andre innsug/lage en spacer som flyter gasseren høyere (og vil jeg da få plass under motorlokket?).

 Innspill?
207  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Din type-3/ type-4 på: april 02, 2009, 20:31:36 pm
Grattis med ny tralle! Så fin ut..
208  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: april 02, 2009, 07:04:04 am
Er de pinneboltene like som på f.eks gammel golf? Da tror jeg faktisk jeg har et par nye liggende..
209  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: april 01, 2009, 20:20:19 pm
Demonterte eksos og varmepotter i dag.. Det gikk tregt og det meste satt bom fast (som vanlig). Noen muttre hadde endret størrelse pga. rust, men fikk det av til slutt. En av pinneboltene fulgte med ut.. Får kjøpe inn et par nye samt nye muttre. Regner med at de har det på de fleste vw luftkjølt sjapper?

Testet også å sette på weberne på orginalinsugene. På passasjersiden var det god plass, men på førersiden var det ikke plass ettersom gassern tok borti kjøleblekket over sylinderen. Noen som har vært borti lignende problemstilling? Er det bare å masere litt for å få plass?
210  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: mars 31, 2009, 21:08:41 pm
Pent!
Pell deg ut i garasjen igjen, kvelden er enda ung!
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!