Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9
|
211
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: mars 28, 2009, 15:29:46 pm
|
Ble en liten økt i dag også.. Fikset lufteslangen fra tanken: Og så fikk jeg montert motoren i bukken, Måtte ta en tur innom `tema for å handler litt ymse så jeg fikk festet motoren med clutchen på.
|
|
|
214
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: mars 24, 2009, 19:37:46 pm
|
I dag bestillte jeg linkage-kit og luftfilter til weberne.. Satser (som vanlig, "klok av skade" er et ukjent begrep) på å ha motoren på plass igjen om ikke så alt for lenge!
|
|
|
215
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: mars 23, 2009, 22:45:27 pm
|
Takk for det! Nå gjelder det bare å få den klar for veien.. Justerte ventilklarlingen på syl 1 og 2 i dag, men da jeg skulle ta 3 og 4 fikk jeg en liten "overraskelse" i det jeg la meg ned under bilen. Mye rust i varmepotten gitt (pluss oljelekasje..), men det er vel ganske vanlig.. Etter endel banning og sliting i skruer som var rustet fast tok jeg like gjerne ut motoren. Jeg vet ikke om jeg hadde fått av den varmepotten med motoren i bilen ettersom alt satt fast pga. rusten. Heldigvis kjøpte jeg en ekstra motor tidligere, med hele og fine varmepotter. Tar litt lengre tid, men da får jeg gitt motoren litt TLC før jeg viser den på trafikkstasjonen.
|
|
|
217
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: mars 23, 2009, 10:24:55 am
|
Jeg har 2 ekstra orginale gassere på hyllen, men er litt keen på å bruke weberne ettersom de er så godt som nye.
Det jeg mangler er pannekake-luftfilter og linkage-kit, noen som selger det i norge?
|
|
|
218
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: mars 23, 2009, 07:47:48 am
|
Det går saaakte fremover med bilen.. De dårlige nyhetene er at jeg fant et rusthull i den ene baksjermen og et i gulvet.. Ingen krise, alt kan repareres. Jeg har fått byttet lufteslange, stilt tenningen og har begynt jobben med å justere ventilene. Det gjennstår et lite oljebytte og å få orden på forgasserne. Skrudde ut begge forgasserne i går. Da så jeg at den ene hadde bensinsøl på seg rundt/fra denne skruen. Er dette et vanlig sted å ha lekasje fra? Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe et re-build kit og overhale de orginale gasserne eller om jeg skal sette på noen weber 34 ICT`s jeg har liggende. Noen innspill til gasservalg?
|
|
|
224
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Justere tennig på type 3
|
på: mars 18, 2009, 22:22:57 pm
|
Hei! Har litt problemer med å få synket de dobble gasserne, så jeg tenkte å forsikre meg om at tenningen er rett først. I den forbindelse har jeg et spørsmål.. Motorkoden min er T0986505. I følge denne linken: http://www.hallvw.clara.co.uk/type3ign.htmbetyr det at jeg er på TDC når merket helt til venstre er linet opp. Her står det at jeg ikke skal ha noen grader fortenning (+/- 1), vil det da si at når jeg har TDC skal rotoren peke rett mot punktet til syl 1 i fordeleren? Her et bilde av tenningsmerkene: Avstanden mellom dem ligner ikke på det som er avbildet, ligner mer på avstanden på hjulet til en motor med innsprøytning. Eller hva sier dere? Kanskje det ikke er orginalen som står på?
|
|
|
230
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Din type-3/ type-4
|
på: januar 15, 2009, 21:24:07 pm
|
Min fastback.. Blir senk og fuchs, ellers skal den være som den er. Skal bare få justert gasserne skikkelig og få på norske skilt så er det (forhåpentligvis) tut og kjør!
|
|
|
231
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Du har slipt, pusset eller sandblåst - hva smører du på?
|
på: januar 14, 2009, 01:54:43 am
|
sinkgrunningen er flott på bart metall, men sitter ikke på lakerte flater. Du kan spraye på det blanke metallet og pusse over senere. Syregrunning sitter vel på det meste? Under bilen (og andre steder som ikke skal lakeres) har jeg brukt en 80% arcanol og 20% owatrolblanding. Owatrolen har som sagt gode rusthemmende egenskaper og gjør mixen mer tyntflytende. Arcanolen er full av sink så den hefter godt på bart metall samt at den er rimelig hardfør.. Etter å ha prøvd Brunox er jeg skeptisk til vidunder-rusthemmere.. Brunoxen var et helvete å lakke over og knallhard å pusse vekk hvordan er Ferobet`en for de siste småprikkene med rust?
|
|
|
233
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: november 11, 2008, 21:56:46 pm
|
Litt lite bilder i tråden, men i dag husket jeg kamera. Ikke noen spennende bilder, men dog.. Turteller fra Auto Meter. Monteres diskret under dashen.. Adaptere Morken lufteslange fra bensintanken. Skal byttes.. Og til slutt, to bilder av sleden..
|
|
|
234
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: oktober 15, 2008, 18:41:02 pm
|
Har byttet slangene på vakumrøret mellom innsugene. De gamle var så stive at de datt av bare du rørte på dem. Brukte noen biter fra en bensinslange så nå sitter de som støpt! Har også fått adaptere til fuchsene. Må modde de bak litt ettersom festeskruene på trommelen gjør at "anleggsflaten" ikke blir helt bra. Fuchs 7x16 bak og 6x16 front.. Får bare håpe det ikke subber for mye når det er dags for å senke. Jeg tror 165-45-16 i front blir bra, men er usikker på hvilken dim jeg skal ha bak.. Det kommer ann på hvilken look jeg går for.
|
|
|
235
|
Forum / Problemløseren / Sv: Nervøs turteller.
|
på: oktober 13, 2008, 18:35:05 pm
|
Har lest at man skal sette på en diode (delenr 1N4005, men man kunne vistnok bruke 1N4001 til 1N4007) på ledningen fra cpoilen inn på tellern. Det skal hjelpe etter det jeg har lest på thesamba. Har samme problem som deg, men ikke fått testet diodemetoden enda..
|
|
|
238
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: september 17, 2008, 21:48:33 pm
|
SAS: Den lufteslangen var borte fra tankrøret, ikke rart det rant ut litt bensin! Skal det være en gummipakning mellom selve tanklokket og røret også?
Ellers fant jeg ut hva som var feil med turtelleren.. Feilen var rett og slett at jeg fulgte bruksanvisningen. Nå funker den, selv om nåla til tider hopper voldsomt. Mener å ha lest noe om at dette kunne kureres ved å kobble på en diode på signalkabelen fra coilen. Noen som vet mer om dette?
Ellers er værste-bok på vei i posten, så da regner jeg med å få sving på kunnskapen etter hvert.
|
|
|
|