oktober 12, 2024, 02:18:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 178
1  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Standard boble type 111 fra 1958 på: januar 31, 2022, 21:37:27 pm
Takk for at du deler så flotte bilder med resten av oss her inne!

Mvh
-BB-
2  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor var du når Brå brakk staven? på: februar 11, 2021, 22:05:17 pm
... A trip down the memory lane. Takk!

-BB-
3  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lille Blå -en helt vanlig 1302. Med føne. på: januar 27, 2021, 10:00:37 am
Kult prosjekt og takk for at du deler bilder her på forumet! Blå biler er min favoritter vet du  Glad

-BB-

4  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Standard boble type 111 fra 1958 på: januar 12, 2021, 20:34:40 pm
Meget flott tråd! Takk for at du deler!

Mvh
-BB-
5  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback på: november 27, 2019, 15:36:46 pm
Lekkert! Rett og slett bærre lækkert! Hverken mer eller mindre. Akkurat som forventet fra den kanten der.

Gleder meg til å både se og høre denne i aksjon. Samt ikke for å glemme å snakke med en fornøyd eier.

Mvh
-BB-
6  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Terje`s garage - Mango madness - på: november 09, 2019, 18:29:16 pm
Finn en feil... Blunker

Hvorfor bare en?
7  Forum / Hva skjer? / Sv: JPM Dynodag 2019 på: oktober 18, 2019, 10:26:46 am
Gratulerer med bra resultat Svein! Og om jeg kan spørre; hva bremset samme oppsett hos Jee?

Kjenner jeg savner dyno day. Felleskjøring, sauna, middager, fester og folk som lot det sto til på rullene. Minnene er mange og uslettelige! Håper det kommer noen turbobiler i år. Galematias etanolstinkende monstre som får folk til å rygge langt ut med tårer i øya og plugger i øra.

-BB-
8  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: august 20, 2019, 21:18:25 pm
214,9 hk på hjulene hvis man bruker din ET og en vekt på 830kg. Det pussige er at hvis man bruker din hastighet og din vekt så har du 192,5 hk på hjulene.

-BB-
9  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: august 20, 2019, 16:43:28 pm
Bilen veier nå ca 755kg, hvilken effekt det er vet jeg ikke.

Og så veier du med hjelm, hansker, halvtom mage ca 52 kg ?  Blunker

-BB-
10  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: august 20, 2019, 10:39:41 am
Vel fortjent! Store gratulasjoner herfra også. Hvor mye (lite) veier bilen din nå og hva er effekten din? Hadde vært morsomt å sjekket hva linjalen sier.

-BB-
11  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: august 19, 2019, 09:50:20 am
Antar du tenker på om det var for mye olje i sumpa?

Ja, jeg tenkte at problemene kunne skyldes at det var for mye olje i motoren fordi den nye oljetanken din er plassert høyere en motoren. De som har peilet nivået på en 911 vet hvor omstendig den prosessen er og hvorfor man alltid skal peile den med varm olje og med motoren gående på tomgang.

-BB-
12  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: august 19, 2019, 09:15:55 am
Hva viser peilepinnen din?

-BB-
13  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins '67 1500 - Savannah - Nürburgring 2020 på: august 13, 2019, 09:30:57 am

Du sier prisene vi har. Hva mener du med vi? Nordmenn generelt, eller VW folk?


Prisene vi har hos Avon Norge.. jeg mener da Nordmenn generelt. Dem er lavere en akkurat samme dekk fra utlandet.

-BB-
14  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche... på: august 12, 2019, 11:26:04 am
Pokker mann! Skal du la juvelen stå hjemme? Jeg mangler korrekt bil å kjøre til SCC..... hint hint hint  Glad

-BB-
15  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: august 09, 2019, 08:15:25 am
Ser passe trangt ut ja, sikkert lurt å pakke inn solenoiden med noe varmebeskyttelse.

Solenoider liker ikke varme og jeg anbefaler deg å enten flytte den eller lage et skjold.

-BB-
16  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sekstifemmer'n på: august 07, 2019, 10:47:03 am
Kappskiver er kjøpt inn, for her blir det trangt... Gliser[attachment=1]

Pøh.... da har du for lav komp, for lange råder og for lange innsug  Blunker

-BB-
17  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 03 på: august 05, 2019, 08:02:33 am
Det skal litt til for å slå Roligheten. Den mannen kan ratte!

-BB-
18  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Panser, forskjermer og støtfanger 57- oval helst svart 😀 på: juli 31, 2019, 11:54:23 am
Til opplysning så er originale ovalskjermer og panser i grei kvalitet omtrent like sjeldent som snø i Sahara og finner du noen må du være beredt på å betale en hel del for dem.

-BB-

19  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dansken's 55'er på: juli 03, 2019, 15:04:05 pm
Rengjør samtlige og bruk et skikkelig filter. Pass på forgasserne og ikke la dem stå for lenge uten bruk. Ikke bruk dem med glasskule da mener dem har en tendens til å henge igjen og dermed fylle opp kammeret og drukne resten. Og sørg for at du har riktig bensintrykk som ikke er for høyt!

-BB-
20  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dansken's 55'er på: juli 03, 2019, 11:08:32 am
No news is old news, eller hvad det er man siger  Rekker tunge

Men uanset så har jeg fiklet lidt og ikke rigtig kommet frem til nogen løsning. MEN kan det være nåleventilerne som henger seg op så gasserne (eventuelt bare den ene) flyder over og drukner? Og hvordan kan jeg kontrollere dette?


Det er MEGET mulig og jeg har slitt med det samme flere ganger.

-BB-
21  Forum / Problemløseren / Sv: Hva heter denne Porsche felgen? på: juni 24, 2019, 08:17:57 am
Det der er ingen Porschefelg men en ettermarkedsfelg med Porsche boltmønster.

-BB-
22  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vinkel på motor på: juni 12, 2019, 10:02:08 am
Triangelstag virker ikke  Øyerulling
Proof? Har også hørt dette men ikke sett noe håndfast testing/resultater på det

Støtdempertårna er ikke dimensjonert for triangelstag. To myke rammegafler forankret med triangelstag i to myke støtdempertårn = dårlig funksjon.

-BB-
23  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla på: juni 11, 2019, 12:48:20 pm
Hvem sin ide er det å montere bensinfilter/regulater på motoren? Jeg ser stadig vekk motorer med denne idiotiske plasseringen.

-BB-
24  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vinkel på motor på: juni 11, 2019, 12:31:33 pm
Har du ettermarkeds bakre girkassefeste så kan dette også være utenfor spec. Noen av disse har i tillegg til "skeive" hull også for store hull slik at man faktisk klarer å flytte det noe. Noen mm her og der kan utgjøre en del når man glor på motoren.

-BB-
25  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: mai 29, 2019, 08:58:42 am
Hadde visst en backupløsning i ermet tross alt og etter en usannsynlig trivelig og utfordrende helg på BugCamp ser det ut til å ordne seg. Det finnes håp i hengende snøre. Sedvanlige EU-balubaet som henger over en og lang avstand fordrer ekstrem velvilje blant lokale helter. Time will show Glad

There is always hope in an hanging snør og skam den som gir seg! Boerge to the rescue og et samlet forum som har fulgt denne kule tråden ønsker at Bug_Man skal klare å nå målet sitt.

Jeg tenker alltid på Niklas når jeg var tidvis litt tom for inspirasjon. På SCC 2015 ødela han motoren sin på lørdagen. Gikk bort til Unneberg og kjøpte ny topp og nye deler. Reiv motor, portet topp og var klar til start på søndag morgen.

/BB
26  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins '67 1500 - Savannah - Nürburgring 2020 på: mai 28, 2019, 08:52:45 am
Men, for å gi det hele litt kontekst. Jeg er en glad amatør som skal kjøre på ringen. Men, jeg er en glad amatør som har kjørt gokart fra 7-årsalderen, drifting, formelbil, stunt i film og reklame, og allround vært en aktiv bruker av biler. Jeg vet hvilken feeling jeg leter etter i bilen, og jeg vet hvordan bilen oppfører seg i raske svinger i god hastighet slik den er nå. Dekkomboen er faktisk ikke så verst, fronten er fin. Dette handler ikke om å finne noe som går spesielt fort, eller nødvendigvis er optimalt, det skal være trygg kjøreglede med levende handling.

Perfekt Mr Sørlie! Da vet du eksakt hva du mister med store hjul og lave dekk  Glad



-BB-
27  Forum / Problemløseren / Sv: Fjerne asfalt/koks belegg i gammel tank på: mai 27, 2019, 14:23:06 pm
Sitronsyre som en start. Varmt vann og køl på med syre. La stå så lenge det trenger for å løse opp skiten. Evnt kan du hjelpe til med en kjetting. Og ja, vannet vil bli kaldt etter en stund.

Deretter er det sterkere syrer der ute. Saltsyre blant annet.

/BB
28  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins '67 1500 - Savannah - Nürburgring 2020 på: mai 27, 2019, 10:44:46 am
Selv kjørte jeg før på org stålfelger med 175 bredde fremme og 195 bak med høy profil, dette var på grensen til kvalmende da sideveggene flexet alt for mye. Etter overgang til 205/50/17 så har man mye bedre kontroll på bilen når den presses i svingene. Det finnes nok endel forskjellige dekk i slik profil du har som har stive/myke sidevegger, her er det nok greit å lete litt på nettet.

Det du skriver her er veldig interessant! Man kan kjøpe større hjul og dermed gå ned i profil på dekkene og få bedre veigrep på bekostning av vintage looks og feeling. Med lav profil så får man en mer moderne og kontant kjørefølese som en del også vil oppleve som tryggere (helt til det slipper) og dermed vil det sannsynligvis også gå raskere rundt en bane.

Du får smale inn forstillingen din slik at du får plass til bredere dekk foran. Lite vits å kjøre rundt med slike sykkeldekk som du gjør nå  Glad

-BB-
29  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: mai 24, 2019, 15:24:56 pm
Jeg har hørt rundt men er svært få 1300s kasser der ute Hæ

Hei og takk for PM.

Du trenger ingen 1300s kasse for å kjøre på et treff. Den lille forskjellen i utveksling kan du utligne med å bruke høyere profil på dekkene bak.

-BB-
30  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: mai 24, 2019, 14:57:44 pm
Yes da er det klart. Ingen av bilene blir brukt eller skikket til europatur. Ovalen utgår pga. for lite testing og 1300n utgår pga defekt kasse. Så da ble ikke målet oppnådd etter fire år. Det suger men sånn er livet

Hæ? Den 18 mai skriver du; "Nå er det 33 dager til europaturens avreise"

Folk har bygget biler på kortere tid en det du har på å bytte girkasse. Et slikt bytte tar maks 6 timer hvis man er to personer og har en girkasse klar. Og slike girkasser burde være svært enkelt å få tak i for ikke å snakke om at Kirkerud burde føle ansvar og stille opp med ny kasse for å hjelpe deg til å nå det store målet ditt.

Du kan ikke gi deg nå!

-BB-
Sider: [1] 2 3 ... 178
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!