juni 26, 2019, 03:48:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 178
1  Forum / Problemløseren / Sv: Hva heter denne Porsche felgen? på: juni 24, 2019, 08:17:57 am
Det der er ingen Porschefelg men en ettermarkedsfelg med Porsche boltmønster.

-BB-
2  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vinkel på motor på: juni 12, 2019, 10:02:08 am
Triangelstag virker ikke  Øyerulling
Proof? Har også hørt dette men ikke sett noe håndfast testing/resultater på det

Støtdempertårna er ikke dimensjonert for triangelstag. To myke rammegafler forankret med triangelstag i to myke støtdempertårn = dårlig funksjon.

-BB-
3  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla på: juni 11, 2019, 12:48:20 pm
Hvem sin ide er det å montere bensinfilter/regulater på motoren? Jeg ser stadig vekk motorer med denne idiotiske plasseringen.

-BB-
4  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vinkel på motor på: juni 11, 2019, 12:31:33 pm
Har du ettermarkeds bakre girkassefeste så kan dette også være utenfor spec. Noen av disse har i tillegg til "skeive" hull også for store hull slik at man faktisk klarer å flytte det noe. Noen mm her og der kan utgjøre en del når man glor på motoren.

-BB-
5  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: mai 29, 2019, 08:58:42 am
Hadde visst en backupløsning i ermet tross alt og etter en usannsynlig trivelig og utfordrende helg på BugCamp ser det ut til å ordne seg. Det finnes håp i hengende snøre. Sedvanlige EU-balubaet som henger over en og lang avstand fordrer ekstrem velvilje blant lokale helter. Time will show Glad

There is always hope in an hanging snør og skam den som gir seg! Boerge to the rescue og et samlet forum som har fulgt denne kule tråden ønsker at Bug_Man skal klare å nå målet sitt.

Jeg tenker alltid på Niklas når jeg var tidvis litt tom for inspirasjon. På SCC 2015 ødela han motoren sin på lørdagen. Gikk bort til Unneberg og kjøpte ny topp og nye deler. Reiv motor, portet topp og var klar til start på søndag morgen.

/BB
6  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins '67 1500 - Savannah - Nürburgring 2020 på: mai 28, 2019, 08:52:45 am
Men, for å gi det hele litt kontekst. Jeg er en glad amatør som skal kjøre på ringen. Men, jeg er en glad amatør som har kjørt gokart fra 7-årsalderen, drifting, formelbil, stunt i film og reklame, og allround vært en aktiv bruker av biler. Jeg vet hvilken feeling jeg leter etter i bilen, og jeg vet hvordan bilen oppfører seg i raske svinger i god hastighet slik den er nå. Dekkomboen er faktisk ikke så verst, fronten er fin. Dette handler ikke om å finne noe som går spesielt fort, eller nødvendigvis er optimalt, det skal være trygg kjøreglede med levende handling.

Perfekt Mr Sørlie! Da vet du eksakt hva du mister med store hjul og lave dekk  Glad



-BB-
7  Forum / Problemløseren / Sv: Fjerne asfalt/koks belegg i gammel tank på: mai 27, 2019, 14:23:06 pm
Sitronsyre som en start. Varmt vann og køl på med syre. La stå så lenge det trenger for å løse opp skiten. Evnt kan du hjelpe til med en kjetting. Og ja, vannet vil bli kaldt etter en stund.

Deretter er det sterkere syrer der ute. Saltsyre blant annet.

/BB
8  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins '67 1500 - Savannah - Nürburgring 2020 på: mai 27, 2019, 10:44:46 am
Selv kjørte jeg før på org stålfelger med 175 bredde fremme og 195 bak med høy profil, dette var på grensen til kvalmende da sideveggene flexet alt for mye. Etter overgang til 205/50/17 så har man mye bedre kontroll på bilen når den presses i svingene. Det finnes nok endel forskjellige dekk i slik profil du har som har stive/myke sidevegger, her er det nok greit å lete litt på nettet.

Det du skriver her er veldig interessant! Man kan kjøpe større hjul og dermed gå ned i profil på dekkene og få bedre veigrep på bekostning av vintage looks og feeling. Med lav profil så får man en mer moderne og kontant kjørefølese som en del også vil oppleve som tryggere (helt til det slipper) og dermed vil det sannsynligvis også gå raskere rundt en bane.

Du får smale inn forstillingen din slik at du får plass til bredere dekk foran. Lite vits å kjøre rundt med slike sykkeldekk som du gjør nå  Glad

-BB-
9  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: mai 24, 2019, 15:24:56 pm
Jeg har hørt rundt men er svært få 1300s kasser der ute Hæ

Hei og takk for PM.

Du trenger ingen 1300s kasse for å kjøre på et treff. Den lille forskjellen i utveksling kan du utligne med å bruke høyere profil på dekkene bak.

-BB-
10  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: mai 24, 2019, 14:57:44 pm
Yes da er det klart. Ingen av bilene blir brukt eller skikket til europatur. Ovalen utgår pga. for lite testing og 1300n utgår pga defekt kasse. Så da ble ikke målet oppnådd etter fire år. Det suger men sånn er livet

Hæ? Den 18 mai skriver du; "Nå er det 33 dager til europaturens avreise"

Folk har bygget biler på kortere tid en det du har på å bytte girkasse. Et slikt bytte tar maks 6 timer hvis man er to personer og har en girkasse klar. Og slike girkasser burde være svært enkelt å få tak i for ikke å snakke om at Kirkerud burde føle ansvar og stille opp med ny kasse for å hjelpe deg til å nå det store målet ditt.

Du kan ikke gi deg nå!

-BB-
11  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins '67 1500 - Savannah - Nürburgring 2020 på: mai 24, 2019, 13:34:59 pm
Kul tråd!

Jeg hadde også satt nye dekk på handlelisten og gått for Avon CR6ZZ. Vintage look med moderne teknologi og bra grep. Disse gir deg muligheten til å gjøre som de 356 Porschene du nevner over her da dem er lett kontrollerbare når du ligger helt på grensen. Kjøp gjerne dekk med høy, deilig profil! Og prisene vi har i Norge via Avon Norge er meget bra.

Finnes i 155R15 / 215/60R15 / 175/70R15 / 185/70R15 / 225/60R15 / 225/60R15 / 205/70R15 og til slutt 215/70R15

-BB-
12  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: mai 16, 2019, 08:56:19 am
Gratulerer Scardeep.

Det er veldig fint at det gikk langt bedre på EU kontrollen en sykehusprosjektet i Kirkenes  Osteaktig

-BB-
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: TRIMMING 1200 industrimotor på: mai 15, 2019, 12:50:09 pm
Det finnes lange prosjekttråder om trim av 1200 og andre småmotorer der ute. Let og du finner.

-BB-
14  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 044 topper på: mai 07, 2019, 09:19:50 am
044 toppene til CB finner du her:

https://www.cbperformance.com/Cylinder-Heads-s/37.htm

-BB-
15  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: mai 06, 2019, 12:42:13 pm
Hvor høyt er mye turtall og hvilke vifte har du? Viftespreng var jo et kjent problem og også grunnen for at det finnes sveiste vifter på markedet. Kjører du med stram viftereim så slurer ikke viftereimen nok og faren er da tilstede at turtallet på viften for høyt med originale dimensjoner på begge reimhjul.

-BB-
16  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 044 topper på: mai 06, 2019, 09:20:52 am
044 topper ønskes. 95212281 hvis du har noe

Kjøp nye fra USA. Bestiller du dem i dag fra CB så har du dem sannsynligvis før helgen.

-BB-
17  Forum / Hva skjer? / Sv: Street Legal 2019.. på: mai 06, 2019, 09:19:16 am
Kjipt å lese men er man med på leken får man tåle steken. Jeg hadde alltid en reservekasse liggende klar for å ikke miste store deler av sesongen ventende på deler fra håpløse leverandører.

Brett opp ermene mister og få det byttet først som sist! Prøv å unngå å mister mer en absolutt nødvendig av sesongen nå som den nettopp har startet. Samtidig sparer du grunker til en reservekasse.

-BB-
18  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback på: mai 03, 2019, 09:15:37 am
Pent som alltid fra den kanten. Men hvor skal turboen plasseres?

-BB-
19  Forum / Hva skjer? / Sv: Street Legal 2019.. på: mai 03, 2019, 09:10:50 am
Jeg reiser til Gardermoen i dag for å kjøre i morgen  Gliser

Hvor er tommel opp funksjonen når man trenger den.....? Lykke til og plattan i mattan!
20  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: april 12, 2019, 13:45:14 pm
Nytt tre steppet grenrør tilpasset motoren.

Hvor skal du plassere turbo`n?
21  Forum / Hva skjer? / Sv: Zita 2019, første torsdag hver måned! Luftkjølt VW, burgere og softis! på: april 04, 2019, 14:09:05 pm
Ser ut til at det skal bli fint vær imorgen. Dvs. at Zita-treffene starter opp allerede i april i år!

Tommel opp for meget bra tiltak!

-BB-
22  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co på: mars 05, 2019, 11:26:02 am
Takk! Viktig å holde slike for seg selv.

Her har dere et annet race-triks dere også må holde for der selv: Alltid ha to dekktrykkmålere! En som du vet viser altfor lite og en som du vet er helt nøyaktig. Den nøyaktige benytter du alltid selv mens den andre låner du villig vekk til konkurrentene dine.

-BB-
23  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co på: mars 03, 2019, 22:51:27 pm
Og hvis motoren vokser men ikke støtstenga, så hadde vel alu stengene fått voldsom klaring ved varm motor?

Tynne alustenger a la originale utvider seg i takt med motoren (sies det). Dette er grunnen for at du ofte hører ventiltikk på varme motorer og spesielt fra dem som benytter chromolly støtstenger. Og dette er også grunnen for at man legger klaringen på 0. Selv benyttet jeg tykke alu støtstenger på mine motorer med 0 klaring. Det hendte vel at jeg også la til 0 på varm motor men ikke si det til noen da det er gammelt racetriks...

-BB-
24  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co på: mars 03, 2019, 09:56:21 am
Dere tror vel ikke at støtstengene strekker seg i lengde? Motorene deres må i så fall bli fryktelig varme.

Det er selve motoren som forandrer seg ved temperaturforskjeller og dette kan man feks merke hvis man benytter doble forgassere med stag i mellom. Ved varm motor går turtallet ofte opp fordi motoren er en smule bredere og siden forgasserstaget ikke forandrer seg så øker turtallet. For å gjøre dette enda mer interessant så kan man mikse inn noen hinsides stive ventilfjører og da har man det virkelig gående med topper som beveger seg målbart mye.

Hele motorkonstruksjonen er bygget for maks 50hk og det er i utgangspkt en helt idiotisk platform å trimme på fordi den er så svak. Noen har skjønt dette bedre en andre og lager kamprofiler som gjør at man kan gå ned i fjørtrykk og lette støtstenger i alu som tåler mer en de originale. Andre derimot lar det stå til med enormt ventiltrykk og forhåpentlig innser dem man må overhale ofte for å unngå ras. Går som oftest bra siden motoren knapt ser mer en noen få mil hvert år.

-BB-
25  Forum / Snikk-snakk / Sv: Geers Terminator II Carburetors på: februar 24, 2019, 22:55:12 pm
Og her, brukt på bilen som nesten tok livet av en bekjent i Sverige når vinden veltet den rundt i 200kmt:

http://www.speedhunters.com/2013/06/holeshot-herbie-the-canadian-swedish-kiwi-bug/

-BB-
26  Forum / Snikk-snakk / Sv: Geers Terminator II Carburetors på: februar 24, 2019, 22:52:30 pm
Dem passer ikke på vanlige IDA innsug:

http://cal-look.no/lounge/index.php?topic=3810.0

-BB-
27  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: februar 03, 2019, 17:46:02 pm
Ser bra ut. Alltid spennende å sjekke etterpå om den er tett.

-BB-
28  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303LS Rød Cab – 1976 på: februar 01, 2019, 10:14:13 am
En viktig ting til:

Dere burde sveise inn forsterkninger i karroseriet nå som det står der uten sitt understell. Er det rust i bærende konstruksjon vil karosseriet vri seg og dere vil risikere å få utfordringer med diverse tilpassninger i ettertid.

-BB-
29  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303LS Rød Cab – 1976 på: januar 31, 2019, 22:54:19 pm
Godt jobbet. Utifra de første bildene du la ut så var det helt klart at her skjulte det seg noe mye rust. Sjekk napoleonshatten nøye og lykke til videre!

-BB-
30  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: januar 28, 2019, 22:33:29 pm
Den diskusjonen har vi hatt før Blunker enveisventil eller elektrisk ventil.

Viktige saker kan ikke blir repetert for ofte.

-BB-
Sider: [1] 2 3 ... 178
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!