Gratulerer med bra resultat Svein! Og om jeg kan spørre; hva bremset samme oppsett hos Jee?
Kjenner jeg savner dyno day. Felleskjøring, sauna, middager, fester og folk som lot det sto til på rullene. Minnene er mange og uslettelige! Håper det kommer noen turbobiler i år. Galematias etanolstinkende monstre som får folk til å rygge langt ut med tårer i øya og plugger i øra.
214,9 hk på hjulene hvis man bruker din ET og en vekt på 830kg. Det pussige er at hvis man bruker din hastighet og din vekt så har du 192,5 hk på hjulene.
Vel fortjent! Store gratulasjoner herfra også. Hvor mye (lite) veier bilen din nå og hva er effekten din? Hadde vært morsomt å sjekket hva linjalen sier.
Antar du tenker på om det var for mye olje i sumpa?
Ja, jeg tenkte at problemene kunne skyldes at det var for mye olje i motoren fordi den nye oljetanken din er plassert høyere en motoren. De som har peilet nivået på en 911 vet hvor omstendig den prosessen er og hvorfor man alltid skal peile den med varm olje og med motoren gående på tomgang.
Til opplysning så er originale ovalskjermer og panser i grei kvalitet omtrent like sjeldent som snø i Sahara og finner du noen må du være beredt på å betale en hel del for dem.
Rengjør samtlige og bruk et skikkelig filter. Pass på forgasserne og ikke la dem stå for lenge uten bruk. Ikke bruk dem med glasskule da mener dem har en tendens til å henge igjen og dermed fylle opp kammeret og drukne resten. Og sørg for at du har riktig bensintrykk som ikke er for høyt!
Men uanset så har jeg fiklet lidt og ikke rigtig kommet frem til nogen løsning. MEN kan det være nåleventilerne som henger seg op så gasserne (eventuelt bare den ene) flyder over og drukner? Og hvordan kan jeg kontrollere dette?
Det er MEGET mulig og jeg har slitt med det samme flere ganger.
Har du ettermarkeds bakre girkassefeste så kan dette også være utenfor spec. Noen av disse har i tillegg til "skeive" hull også for store hull slik at man faktisk klarer å flytte det noe. Noen mm her og der kan utgjøre en del når man glor på motoren.
Hadde visst en backupløsning i ermet tross alt og etter en usannsynlig trivelig og utfordrende helg på BugCamp ser det ut til å ordne seg. Det finnes håp i hengende snøre. Sedvanlige EU-balubaet som henger over en og lang avstand fordrer ekstrem velvilje blant lokale helter. Time will show
There is always hope in an hanging snør og skam den som gir seg! Boerge to the rescue og et samlet forum som har fulgt denne kule tråden ønsker at Bug_Man skal klare å nå målet sitt.
Jeg tenker alltid på Niklas når jeg var tidvis litt tom for inspirasjon. På SCC 2015 ødela han motoren sin på lørdagen. Gikk bort til Unneberg og kjøpte ny topp og nye deler. Reiv motor, portet topp og var klar til start på søndag morgen.
Men, for å gi det hele litt kontekst. Jeg er en glad amatør som skal kjøre på ringen. Men, jeg er en glad amatør som har kjørt gokart fra 7-årsalderen, drifting, formelbil, stunt i film og reklame, og allround vært en aktiv bruker av biler. Jeg vet hvilken feeling jeg leter etter i bilen, og jeg vet hvordan bilen oppfører seg i raske svinger i god hastighet slik den er nå. Dekkomboen er faktisk ikke så verst, fronten er fin. Dette handler ikke om å finne noe som går spesielt fort, eller nødvendigvis er optimalt, det skal være trygg kjøreglede med levende handling.
Perfekt Mr Sørlie! Da vet du eksakt hva du mister med store hjul og lave dekk
Sitronsyre som en start. Varmt vann og køl på med syre. La stå så lenge det trenger for å løse opp skiten. Evnt kan du hjelpe til med en kjetting. Og ja, vannet vil bli kaldt etter en stund.
Deretter er det sterkere syrer der ute. Saltsyre blant annet.
Selv kjørte jeg før på org stålfelger med 175 bredde fremme og 195 bak med høy profil, dette var på grensen til kvalmende da sideveggene flexet alt for mye. Etter overgang til 205/50/17 så har man mye bedre kontroll på bilen når den presses i svingene. Det finnes nok endel forskjellige dekk i slik profil du har som har stive/myke sidevegger, her er det nok greit å lete litt på nettet.
Det du skriver her er veldig interessant! Man kan kjøpe større hjul og dermed gå ned i profil på dekkene og få bedre veigrep på bekostning av vintage looks og feeling. Med lav profil så får man en mer moderne og kontant kjørefølese som en del også vil oppleve som tryggere (helt til det slipper) og dermed vil det sannsynligvis også gå raskere rundt en bane.
Du får smale inn forstillingen din slik at du får plass til bredere dekk foran. Lite vits å kjøre rundt med slike sykkeldekk som du gjør nå
Yes da er det klart. Ingen av bilene blir brukt eller skikket til europatur. Ovalen utgår pga. for lite testing og 1300n utgår pga defekt kasse. Så da ble ikke målet oppnådd etter fire år. Det suger men sånn er livet
Hæ? Den 18 mai skriver du; "Nå er det 33 dager til europaturens avreise"
Folk har bygget biler på kortere tid en det du har på å bytte girkasse. Et slikt bytte tar maks 6 timer hvis man er to personer og har en girkasse klar. Og slike girkasser burde være svært enkelt å få tak i for ikke å snakke om at Kirkerud burde føle ansvar og stille opp med ny kasse for å hjelpe deg til å nå det store målet ditt.