Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 225
|
62
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: boble!
|
på: desember 07, 2017, 10:37:59 am
|
Den motoren VAR turnkey med 154,6hk på hjula. Nå holder jeg på å sette den opp for ca 250hk så jeg har en liten snurre til å cruise med Den 523hk motoren som står i nå er litt for heftig til jobb pendling. Ikke til salgs. Men prøv å finne en motor som er bremset til maks 160hk. Enklere å få godkjent da.
|
|
|
63
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: september 19, 2017, 11:31:01 am
|
SCC 2017 er ferdig og jeg fikk kjørt endel ganger. Beste tiden ble 12.341 med 60ft på 1,706 og 175.18 km/t Forbedringen av tiden skylles at bilen var 34 kg lettere, for jeg klart ikke og forbedre 60ft. Kalle det ser ut som teorien din stemmer bra👍 Fikk dessverre lagerbank i motoren på slutten av søndagen, så da var det bare og pakke sammen. Neste år SKAL jeg kjøre en 11sek.
Hadde vært kjekt om vi alle slo PB igjen 2018
|
|
|
64
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '67 1500, Cal-looker
|
på: september 19, 2017, 11:24:49 am
|
Ser bra ut, liknende mitt oppsett, mitt er en del større, men designet ditt(funksjon) ser enda bedre ut. Ser ut som du har brukt to stk 800hk IC mens jeg har brukt en stk 1200hk IC. Hvis du går for den løsningen, vil det bli veldig bra! Og Myye lettere å legge opp rør enn det jeg måtte gjøre.
|
|
|
66
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -målet er nådd. Snekkermesteren har bygd 500+hk boblemotor.
|
på: september 14, 2017, 09:53:50 am
|
Jeg har trua på Trond sin nye motor. Men der er det (hvertfall foreløpig) såpass mye hemmelig at den bygges helt inne i den mørke kroken av stallen. Her er en teaser fra prosjektplanlegginga:
Haha viktig å presisere at jeg her måler.. hva var det nå igjen Jan? Kamakslingens parallellitet i blokka i rett vinkel på svinghjulet mens jeg lytter etter ujevnheter? Det er slik man bygger motor. Ned til minste detalj. Kun alt er godt nok. Jepp. En annen viktig detalj er kalibrering av måleutstyr. F.eks hvis metallbeslaget i enden på tommestokken mangler, viser den opp til 1mm(!) feil.
|
|
|
67
|
Forum / Problemløseren / Sv: Brei 03, godkjenning, papirer
|
på: september 14, 2017, 09:51:09 am
|
SN33422 er en 1302 som 167cmbred, 195/60 og 235/60 med 060Kerscher. TUV papirer på fjørene kan kjøpes fra Kerscher og da står det og at du kan slippe ned ett knepp bak på indre splines, men at laveste punkt på bilen må være minimum 110mm.
|
|
|
70
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -målet er nådd. Snekkermesteren har bygd 500+hk boblemotor.
|
på: september 14, 2017, 09:35:25 am
|
Takk for at du delte. Første tanken som slo meg når jeg ser den kurven er Trond på slicks på fuktig revebanen med en spenstig piruett på rettstrekket. Ikke for å kritisere, men er det ikke mulig å få en mykere oppspoling enn dette? (er det gammelt turbodesign etc?) Det er kanskje ikke så viktig for en dragrace motor, men det ser rimelig farlig ut om man skulle kjørt det på bane. Minner jo litt om første utgave 911 turbo aka widowmaker, kanskje tittelen skulle blitt: Turboroadster, the widowmaker... Og selvfølgelig, gratulerer med godt gjennomført mål! Takk. Sikkert mye som kan gjøres, jeg er veldig godt fornøyd med karakteristikken på min. Min Pelaquin diff gjør at snuten på bilen bør peke i fartsretningen før jeg gir gass, om jeg ikke lærer meg å drifte gjennom svingene..
|
|
|
72
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -målet er nådd. Snekkermesteren har bygd 500+hk boblemotor.
|
på: september 14, 2017, 09:22:03 am
|
Heeeerregud for et mas.. Nå skal vel folk mene masse og... [attachment=1] Skal ikke mene annet enn at dette må jo være bra!! Fantastisk jobb og innsats du har lagt ned, artig at du nådde målet!! Har vært utrolig kjekt å følge tråden, nå håper jeg at du får mange kjekke opplevelser med denne. DET har du etter mitt syn fortjent!!! Takk, også til dere andre som har fulgt tråden. Har fått mye god motivasjon etter innspill og.
|
|
|
73
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -målet er nådd. Snekkermesteren har bygd 500+hk boblemotor.
|
på: september 13, 2017, 13:45:21 pm
|
Burde påpeke at dette er hjulhester så slipper du maset om at målet ikke er nådd. Blir spennende å se hva det blir når du skrur opp trykket, for det skal du vel? Står 455WHP på skjema Mulig trykk skal opp ja, men i hvertfall leane ut og mer tenning, for det fikk vi ikke tid til. Videre hadde det vært artig å utforme plenum over spjeldhus som Skinne og Carsten oppfordret til på SCC. Skulle visst utgjør nærmere 10%.. Men så er det dette med hensikten da.. Nå tar jeg dragrace lisens i helgen, så jeg gjerne ikke trenger å ta så mye hensyn til "absolutt breakout", men på en annen side har jeg foreløpig kun kjørt ett stk 12 sekunder run. Men Erlend må jo heller ikke få føle seg altfor trygg da.. Happy uansett jeg , bilen kjennes frisk og trygg ut.
|
|
|
75
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos.
|
på: september 13, 2017, 11:22:18 am
|
wow va en "fin" pris på CSP super competition Ja, og skal du ha CSP varmepotter, mener jeg å kunne huske at de kostet 2.300,- ekstra. Pr stk..
|
|
|
76
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -målet er nådd. Snekkermesteren har bygd 500+hk boblemotor.
|
på: september 13, 2017, 11:11:53 am
|
Få ut screenshot på tråden, å holde det halveis hemmelig er respektløst mot alle som har fulgt tråden din. Du skal selvfølgelig få legge ved alle mulige unnskyldninger for grafene om det er det som gjør at du ikke viser de offentlig. Jeg synes det er respektløst å kreve bevis for at jeg snakker sant, og ønsker forståelse for at jeg ikke har lyst til å dokumentere dette offentlig.
|
|
|
78
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs
|
på: september 12, 2017, 07:23:09 am
|
Jeg hadde ikke fått med meg at du skulle ha TO turboer på denne rakkaren!! Hva er målet mtp. effekt og moment? Hva er forresten tanken med intercoolerne, ser ikke at det er noen ducting eller vifter? De er garantert vannkjølte, så setter han kanskje radiator med tank og vifte fremme? (Som jeg har på min) Bruker du bensinpumpe til å løfte returolja fra turboer?
|
|
|
80
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dansken's 55'er
|
på: september 12, 2017, 07:16:18 am
|
Potten er rustfri fra VW Heritage, men jeg fandt årsagen til larmen tror jeg da, og det er nok ikke potten alene.. Men veldig tydelig eksos lekkasje på halve flensen på både cylinder to OG fire (el cheapo grenrør og montering med stor gummihammer) tror jeg da..? Men i dag var det anden dag hvor jeg gik i garagen for at justere ventilerne, eller i hvertfald gå over og se om jeg har rodet det voldsomt til der, men var absolut ikke det jeg fik gjort I går blev der ryddet på bordet i garagen og gjort klar for at rense og sætte sammen IDF'erne igen, , OG ikke mindst bygge motor Jeg vaskede regulatoren og byttede filteret for det var ikke akkurat rent samt målte bensintrykket fra pumpen, hvilket var ok. I dag blev regulatoren monteret tilbage på brandvæggen (mangler at måle trykket og eventuelt justere den), lagt op nye pluggledninger da jeg kan lure på om de kan have en finger med i spillet på opførslen af motoren. og demonteret bakplaten for bedre at komme til når jeg skal gå over ventilerne. Har du fjernet chokemekanismen på IDF? husker jeg styrte litt med mine.. Om choken er litt aktiv er det ikke lett å dyse riktig, og pluggene blir svarte...
|
|
|
|