Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
|
64
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo
|
på: januar 30, 2010, 18:18:05 pm
|
Takk lurer på å jøre noe sprell har en liten mini crosser 124ccm, 4-takter . såm hadde vert kult å montert turbon på den, bare får å finne på noe i vinter . Turbon jeg har , er regulatoren defekt.. men de går an å kjøre uten den , vist jeg ikke tar helt feil? men turbon må jo ha olje, har set 2-takter snø skutter med turbo, dem har montert egen olje pompe. noen her som har prøvd noe lignene? eller har sett noe i den duren? dere syns sikert de er de domeste dere har hørt å de kommer til å gå til helvete. men de spiller ikke så stor rålle :Phee komentarer, fårslag , videi av noe sånt, nettsider ? Hei. Sjekk denne nettsiden, en som bygger turbo på en DAX, sikkert samme type motor som på den crossern din; http://www.btinternet.com/~goosegog/turbodax.htm
|
|
|
70
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt.
|
på: desember 05, 2009, 02:02:33 am
|
Her går det unna får'n si! Har ikke noen unskyldning, jeg er bare lat, derfor tar ting tid. Men, jeg fikk omsider den fronten til å passe ganske så bra. Bildene er fra i sommer. Siden den gang har det ikke skjedd så mye. Jeg har puslet litt med en intercooler fra audi a4, og handlet en del motordeler. Etter litt kapping og sveising var den klar for vannkjøling Er ikke helt ferdig med pumpesystemet enda, men bruker et varmeapparatregister som kjøler, og elektrisk vannpumpe fra A Omega. Blir nok litt motorbygging etterhvert , har fått tak i det meste, men venter på steve-tims stage2 topper og veiv fra unaiten. Blokka er ny as41, fullflow, 94mm og stroker klargjort. Eksos er fra cb-performance. Men først må sveisinga gjøres ferdig. Holder på med baksiden av kanalene nå, dette er det eneste av rustsveising som gjenstår på bilen nå Sleit en del med å få av fjærplatene, men med ters og litt gløding gikk det greit. Den ene siden er ferdigmontert med nye urethanforinger. Motor og girboks skal ut neste helg, så stay tuned. Kansje jeg opdaterer igjen om et halvt års tid
|
|
|
71
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt
|
på: desember 05, 2009, 01:16:19 am
|
min er og en standerd 1600. mulig kvassere kam.. ikke sikker der.. ikke porta.. en t3 turbo som lader1-1.1 bar. fordeler har fått dobbelt virkende vakum klokke. med blow tru gjennom moddet orginal gasser. er satt på oringer ved spjeld. borret opp mainjet... fekk ikke opp noe moment på måling grunnet en kabel som var defekt. men på rulla viste den 114hk i motor, og det vil eg nesten på stå er maks og vel så det på et slikt chepo motor bygge.. "og så enkelt". hadde og 30% e85 blanding i bensin. vet ikke om det hadde noe og si..
nå skal de bygges om til insp... og se om det blir noe mer.. med en større turbo:)
Hva slags fordeler kommer den dobbeltvirkende klokka fra? 009 fordeler med saab-turbo "klokke" ?
|
|
|
75
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering!
|
på: september 13, 2009, 11:22:12 am
|
Hei Tistlo. Jeg hadde samme problem på fronten min. Jeg måtte kappe og bøye opp kanten for lista for at den skulle få sånn nogenlunde grei passform med panseret. Det er ikke perfekt, men jeg måtte bare innse at jeg ikke fikk det til bedre med veng-front og repropanser. Jeg slet også med at panseret hektet seg fast i kanten der lista skal ligge i framkant av panseret. Der tok jeg å bøyde opp falsen på panseret litt, noe som løste problemet. Er ikke helt sikker på hvordan det blir med tettningslista enda, men jeg tror det blir tett alikevell.
|
|
|
76
|
Bruktbørsen / Deler selges / Justerbare fjærplater for svingaksel selges.
|
på: september 11, 2009, 16:39:18 pm
|
Helt nye justerbare svingplater for svingaksel selges, kjøpt på unneberg bil. De passet desverre ikke på min bil, mao. aldri montert på bil. Selges kr. 1500,- inkl. frakt, ingen budrunde, førstemann til mølla. Bor i Trondheim, og kan være behjelpelig med levering i nærområdet. Kan også taes med til ekebergmarknaden, hvis ønskelig. Are. 95181065
|
|
|
81
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: "snille eu kontoll verksteder i østfold"
|
på: juni 05, 2009, 18:24:00 pm
|
Når du utfører eu kontroll har du klare regler du skal følge, så teknisk sett skal det ikke være noen forskjell på hvem som tar kontrollen i det heletatt.
Men erfaringsmessig så bør du styre unna NAF. Har sett at de har påført mange rare og uvesentlige feil, men oversett ting som er direkte trafikkfarlige.
|
|
|
87
|
Forum / Problemløseren / Senking bak, sliter med å få av "svingarma" fra splines.
|
på: mai 12, 2009, 18:28:15 pm
|
Hei. Står i skrivende øyeblikk i garasjen å plages. Driver å skal senke bak, men får ikke løsnet svingarma fra splinsen. Dekselet med gummiforinga foran torsjonstaven er skrudd av, svingarma er jekket opp, men jeg får den liksom ikke ut for å få sluppet av spennet har kommet så langt: (lånt bilde) Gjør jeg noe feil? har også prøvd å slippe av spennet med et skrujærn i mellom, men det slipper fortsatt ikke. Er det bare rå makt som skal til? Har prøvd med dekkspaker og div, har også prøvd å slå. Må jeg finne fram gassapparatet å varme opp? mvh. Are
|
|
|
88
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Framskjermer fra Veng, passform?
|
på: mai 01, 2009, 13:12:02 pm
|
Hei.
Er det noen som har erfaring med passformen på framskjermene med stående lykter som vreng selger? Vet vertfall at frontstykket de selger ikke er i nærheten av riktig, men jeg har gode rabbater der, så prismessig frister det veldig.
Are
|
|
|
90
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt.
|
på: april 06, 2009, 16:12:32 pm
|
Da er jeg igang igjen. Ble ferdig med bruksbilen for lenge siden, men garasjeplassen har vært opptatt til i forige uke. I vinter har jeg laget litt småting som bensinpumpe blockoff, og vannkjølt intercooler. Har ikke fått tilbake intercoolern fra sveising enda, så bilder av den kommer senere. Skal bruke elektrisk vannpumpe fra a omega og varmeapparatregister som kjøling, som skal ligge over girboksen. Har begynt å overhale dellorto 40 gasserne mine. De har vært ofre for litt ukyndig mekking, så den ene spjeldakslingen var knekt. Gikk dog greit å få den ut. Mangler også 1 venturi, og noen dyser. Selve bilen har stått ut i hele vinter. Det har resultert i litt rust her og der, på flekkene jeg hadde grunnet opp. Men ser ikke noe mørkt på det. Begynte såvidt i fjor å tilpasse et nytt frontstykke fra veng. Har fått det til å passe ganske så bra utvendig med panser og skjermer, målene fra det gamle frontstykket stemmer også nå. Men på innsiden er saken en helt annen. "Skinnene" som tanken ligger ann på er sveiset på veldig skjeivt på det nye frontstykket. Her ser dere hvor skjeivt det er. Har borret opp punkt sveisene og snittet opp og bøyd ned "skinna", så nå passer tanken sånn nogenlunde. Skal få sveiset ihop dette i morgen. Hullene til skruene som fester tanken i framkant kommer litt for langt under tanken, så her må det også gjøres en vri. Er godt i gang nå, men har lært til senere at jeg aldri skal kjøpe sveisedeler fra veng igjen. Iallefall ikke såpass store deler. kommer mer senere. Are
|
|
|
|