april 26, 2024, 16:03:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 83
91  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tenningsbank -Hvordan best oppdage på 500hk turbomotor? på: juni 18, 2015, 10:48:11 am
Drev og fiklet med knock sensor når teknologien kom. Det 17 år gamle Electromive sprutet mitt hadde denne funksjonen, og kunne benyttes sammen med det meste av sensorer fra Bosch o.l. Problemet var at du selv måtte legge inn verdiene for hva som var tenningsbank og hva som var normal resonans og vibrasjon. Og vil tro dette problemet er gjeldende i dag. Har vanskelig for å tro at en knock sensor device kan vite hva som er bank og hva som er normal forbrenning ut av esken. Dette varierer jo fra en motor til en annen.

Ett stetoskop med slange og solid stav mot blokk burde fungere smertefritt. Og trenger ikke koste all verden.
92  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 181 til greker´n på: juni 16, 2015, 15:53:29 pm
Du får koste på deg en bremsing.. Så vi får vite hva det bor i herligheten  Osteaktig
93  Forum / Snikk-snakk / Sv: Trist å se.... på: juni 11, 2015, 22:55:39 pm
Noen her inne? 

Synes det går med mye bobler om dagen... trist.
94  Forum / Drag-race / Sv: Er det stemning for topp 10? på: juni 10, 2015, 10:14:16 am
Stemningen er på topp. For en Norsk liste. Og vi har biler nok til å fylle de  Osteaktig

Men som Trond nevner blir det alltid regeldiskusjon... Alle vil være underdogs og fremme sitt eget utstyr. Men alle kan dessverre ikke være raskest.

Gjør det isåfall enkelt. Slik at det ikke blir diskusjon. Dekk har vi funnet ut at ikke kan diskuteres. Da Dot slicks tuller det til. Gatebil eller ikke er også noe vi aldri blir enige om. Hvordan bil vi kjører er også på en måte uvesentlig. Da vi ser ut ifra en eventuell liste hvordan bil DU har valgt og prøve å kjøre fort med.

To inndelinger:

1:
Turbo, lystgass eller kompressor.

2:
Alt annet

For å være med er reglene til SCC fine og følge. Biler som har, eller har hatt, luftkjølt vw motor er velkomne. 402 meter Timeslip uten hemligheter bør være obligatorisk.
Jeg personlig setter stor pris på at tidene er backet opp innenfor regelverk. Men dette har jeg forstått jeg er ganske så alene om å mene  Øyerulling
95  Forum / Drag-race / Sv: wricklewall på: juni 03, 2015, 01:21:37 am
Alle dragslicks blir rynkete om du har krefter nok...
96  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Optimal clutch justering til stripekjøring på: mai 19, 2015, 12:02:10 pm
Gjør det som passer deg best. Så lenge du har frigang mellom utløserlager og klutsj går alt greit. Klutsjen vil ikke ta hardere langt inne eller langt ute. Bevegelsen på både pedal og utløserarm er linjær. Så om du oppfatter det som om den tar hardere langt ute er det nok ben og hode som spiller deg ett puss.

Strammer du for hardt. Slik at utløserlageret ligger på. Vil du fort få konstant belasting på shims mellom svinghjul og bærelager.. Og havari som resultat. Kjenn alltid etter endeslakk etter klutsj-justering.
97  Forum / Problemløseren / Sv: Vinelyd fra fordeler på: mai 10, 2015, 18:41:27 pm
Sjekk om reimhjulet går borti kjøleblekket på baksiden.
98  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Balansering av dekk på: mai 08, 2015, 22:20:58 pm
De varierer. Ring Ole på 91130181. Han biter ikke. Hils fra meg.. da det er min adapter han bruker ;-)
99  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Balansering av dekk på: mai 08, 2015, 21:15:35 pm
Er en på gården her som har utstyret.
100  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rhino case på: mai 07, 2015, 18:22:37 pm
Å bruke hodet er lurt. Men en bil med 160hk dokumenterte hester med dertil moment vil knekke ei orginal kasse. Vi må skille på virkelig effekt. Og den man ofte kjører rundt og tror man har. De fleste går jo fortsatt å tror en 1915 med Std topper og tri-mil eksos yter 140 hester...
101  Forum / Problemløseren / Sv: Plystrelyd i doble Dellorto!! på: mai 06, 2015, 14:19:21 pm
Er redd du må leve med den lyden. Typisk Dellorto. Vil tro det er sprederen som er grunnen.

Kvikk fiks er en tennisball i hver trakt. Vil gå litt fett. Men ingen plystring  Blunker
102  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rhino case på: mai 05, 2015, 21:05:07 pm
Sveising må gjøres før montering, ja. Det beste økonomisk sett er å bestille en komplett montert kasse fra USA. Det går som regel litt fort i svingene under montering borti der.. Men det er fortsatt lønnsomt. Skal alt bestilles, fraktes og momses her hjemme fra blir delene dyre.
103  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bas streetsport eksos SELGES. Komplett med varmepotter. Type 1 på: mai 03, 2015, 23:08:41 pm
Da var det avgjort. 79boblegeir har fått seg ny eksos  Osteaktig

Ring meg på 91610027 så avtaler vi avhenting.
104  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bas streetsport eksos SELGES. Komplett med varmepotter. Type 1 på: mai 03, 2015, 19:59:30 pm
Takker for bud. 3 timer igjen.. Så er det avgjort  Glad
105  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rhino case på: mai 02, 2015, 14:10:49 pm
Rhino eller White Rhino er det du har og velge i nytt. Begge er støpt i samme form med forsterking på toppen. Dette er fordi de er lagd til buss med reduksjonsbokser. Hvor svakeste punkt er toppen pga R/P rotasjon. I våre applikasjoner trengs forsterkningene i bunnen. Og der er rhinohusene lik orginale vw. Rhino hus er støpt i normal mag/alu legering. Men White Rhino er i aluminium. Og derfor sterkere enn orginale vw. Om det først skal kjøpes inn drevsats til tusenvis av kroner.  Ville jeg ikke spart på huset. Kjøp White Rhino. Sveis på plater og du har god shit å leke med
106  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bas streetsport eksos SELGES. Komplett med varmepotter. Type 1 på: april 30, 2015, 08:49:17 am
Er flere som har sms'et om at de kjøper denne eksosen. Siden jeg hadde 4 slike meldinger når jeg sjekket tlf i morges blir det urettferdig og ta første og beste.

Ber derfor om at det gis bud i tråden. Så ser vi hvem som blir ny eier klokken 2400 på Søndag. Er uansett bortreist i helgen så får ikke levert det fra meg før.

Beklager dette. Men vil ikke at noen skal føle seg forbigått.

Erik
107  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bas streetsport eksos SELGES. Komplett med varmepotter. på: april 29, 2015, 23:44:42 pm
Og på bil..
108  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bas streetsport eksos SELGES. Komplett med varmepotter. på: april 29, 2015, 23:40:43 pm
Bilde slik du får det overlevert på jessheim
109  Bruktbørsen / Deler selges / Bas streetsport eksos SELGES. Komplett med varmepotter. Type 1 på: april 29, 2015, 23:27:29 pm
En tidligere utgave av dette http://www.ahnendorp.com/Beetle-typ-1-engineparts-and-machining/Exhaust/Streetsport-Exhaust-VW-Beetle-Steel.html selges. Alt av braketter og o.l. er tilstede. Godt brukt, og flekklakkert en rekke ganger. Men fremstår i grei bruksstand.

Varmepottene er som nye. Null rust. Med ny mekanisme. Men trenger en vask.
Grenrør og skjøter i god stand. Ingen gravrust.
Den ene potten har det ligget kondens i. Så det har rustet noen små huller i bunnen. Som er midligertidig tettet med rustfri plate og stålbånd. Se bilde. (kan fikses permanent for 500,- i tillegg om du ikke vil gjøre det selv.)
Ettermontert rustfrie utblås.

Selges som det står for 2000,- Med alt. Må hentes på Jessheim. Dette sendes ikke!!

91610027, Erik

110  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Motordeler selges på: april 27, 2015, 11:04:58 am
1500,- for eksosen
111  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lodding eller sveising? på: mars 28, 2015, 10:52:24 am
SVEIS!!!
112  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Håndtak dashbord ønskes kjøpt på: mars 28, 2015, 10:49:30 am
Tar det på PM
113  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Håndtak dashbord ønskes kjøpt på: mars 27, 2015, 23:19:27 pm
Da er det nok riktig bredde. Men det var ikke stort igjen der gitt.   Gliser

Skal du ha mye for å skru det av og sende det i en frimerke post?
114  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Håndtak dashbord ønskes kjøpt på: mars 27, 2015, 23:06:31 pm
Flottings. Send det på mms.. tlf 91610027
115  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Håndtak dashbord ønskes kjøpt på: mars 27, 2015, 22:13:00 pm
Hvor stygt er det? Mye kan gjøres med polish og neglbørste. Bare det er den brede typen med 20cm mellom festepunktene..
116  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Håndtak dashbord ønskes kjøpt på: mars 27, 2015, 21:26:41 pm
Spiller ingen rolle.

117  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Håndtak dashbord ønskes kjøpt på: mars 27, 2015, 17:06:16 pm
Ønsker meg håndtak til dashbord. Det over hanskeromslokket på bobla. Brede typen som kom fra 1958 til tidlig 1960.
Hardware har jeg. Så om du bare besitter håndtaket er jeg fortsatt interessert. Betaler godt.

Erik
118  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tips til dysing empi hpmx 44 på: mars 19, 2015, 02:40:25 am
Det høres ut som du er i nærheten med oppsettet du har. Om det er snakk om orginaltopper, uten videre bearbeiding. Men om du har mindre hoved dyser (bensin) ville jeg testet. Hold ørene oppe for ulyder. Hold luftdysene 40 over hoveddysene så er du i nærheten. Men fintuning kreves.
119  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dysing av forgasser - fajs 40 idf på: mars 19, 2015, 02:28:57 am
Om det er en 1 stk 40mm IDF du har.. utgår mitt forslag. Det var ment til 2 stk doble.

Har null erfaring med sentermontert  dobbel forsgasser.
120  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dysing av forgasser - fajs 40 idf på: mars 18, 2015, 18:28:28 pm
Først må du opplyse oss om hva som sitter i gasserne nå.
Men tipper du skal ende opp rundt 55 idle 115 main og 160 luft på f11  rør
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 83
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!