Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 83
|
91
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tenningsbank -Hvordan best oppdage på 500hk turbomotor?
|
på: juni 18, 2015, 10:48:11 am
|
Drev og fiklet med knock sensor når teknologien kom. Det 17 år gamle Electromive sprutet mitt hadde denne funksjonen, og kunne benyttes sammen med det meste av sensorer fra Bosch o.l. Problemet var at du selv måtte legge inn verdiene for hva som var tenningsbank og hva som var normal resonans og vibrasjon. Og vil tro dette problemet er gjeldende i dag. Har vanskelig for å tro at en knock sensor device kan vite hva som er bank og hva som er normal forbrenning ut av esken. Dette varierer jo fra en motor til en annen.
Ett stetoskop med slange og solid stav mot blokk burde fungere smertefritt. Og trenger ikke koste all verden.
|
|
|
94
|
Forum / Drag-race / Sv: Er det stemning for topp 10?
|
på: juni 10, 2015, 10:14:16 am
|
Stemningen er på topp. For en Norsk liste. Og vi har biler nok til å fylle de Men som Trond nevner blir det alltid regeldiskusjon... Alle vil være underdogs og fremme sitt eget utstyr. Men alle kan dessverre ikke være raskest. Gjør det isåfall enkelt. Slik at det ikke blir diskusjon. Dekk har vi funnet ut at ikke kan diskuteres. Da Dot slicks tuller det til. Gatebil eller ikke er også noe vi aldri blir enige om. Hvordan bil vi kjører er også på en måte uvesentlig. Da vi ser ut ifra en eventuell liste hvordan bil DU har valgt og prøve å kjøre fort med. To inndelinger: 1: Turbo, lystgass eller kompressor. 2: Alt annet For å være med er reglene til SCC fine og følge. Biler som har, eller har hatt, luftkjølt vw motor er velkomne. 402 meter Timeslip uten hemligheter bør være obligatorisk. Jeg personlig setter stor pris på at tidene er backet opp innenfor regelverk. Men dette har jeg forstått jeg er ganske så alene om å mene
|
|
|
96
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Optimal clutch justering til stripekjøring
|
på: mai 19, 2015, 12:02:10 pm
|
Gjør det som passer deg best. Så lenge du har frigang mellom utløserlager og klutsj går alt greit. Klutsjen vil ikke ta hardere langt inne eller langt ute. Bevegelsen på både pedal og utløserarm er linjær. Så om du oppfatter det som om den tar hardere langt ute er det nok ben og hode som spiller deg ett puss.
Strammer du for hardt. Slik at utløserlageret ligger på. Vil du fort få konstant belasting på shims mellom svinghjul og bærelager.. Og havari som resultat. Kjenn alltid etter endeslakk etter klutsj-justering.
|
|
|
100
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rhino case
|
på: mai 07, 2015, 18:22:37 pm
|
Å bruke hodet er lurt. Men en bil med 160hk dokumenterte hester med dertil moment vil knekke ei orginal kasse. Vi må skille på virkelig effekt. Og den man ofte kjører rundt og tror man har. De fleste går jo fortsatt å tror en 1915 med Std topper og tri-mil eksos yter 140 hester...
|
|
|
101
|
Forum / Problemløseren / Sv: Plystrelyd i doble Dellorto!!
|
på: mai 06, 2015, 14:19:21 pm
|
Er redd du må leve med den lyden. Typisk Dellorto. Vil tro det er sprederen som er grunnen. Kvikk fiks er en tennisball i hver trakt. Vil gå litt fett. Men ingen plystring
|
|
|
102
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rhino case
|
på: mai 05, 2015, 21:05:07 pm
|
Sveising må gjøres før montering, ja. Det beste økonomisk sett er å bestille en komplett montert kasse fra USA. Det går som regel litt fort i svingene under montering borti der.. Men det er fortsatt lønnsomt. Skal alt bestilles, fraktes og momses her hjemme fra blir delene dyre.
|
|
|
105
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rhino case
|
på: mai 02, 2015, 14:10:49 pm
|
Rhino eller White Rhino er det du har og velge i nytt. Begge er støpt i samme form med forsterking på toppen. Dette er fordi de er lagd til buss med reduksjonsbokser. Hvor svakeste punkt er toppen pga R/P rotasjon. I våre applikasjoner trengs forsterkningene i bunnen. Og der er rhinohusene lik orginale vw. Rhino hus er støpt i normal mag/alu legering. Men White Rhino er i aluminium. Og derfor sterkere enn orginale vw. Om det først skal kjøpes inn drevsats til tusenvis av kroner. Ville jeg ikke spart på huset. Kjøp White Rhino. Sveis på plater og du har god shit å leke med
|
|
|
106
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bas streetsport eksos SELGES. Komplett med varmepotter. Type 1
|
på: april 30, 2015, 08:49:17 am
|
Er flere som har sms'et om at de kjøper denne eksosen. Siden jeg hadde 4 slike meldinger når jeg sjekket tlf i morges blir det urettferdig og ta første og beste.
Ber derfor om at det gis bud i tråden. Så ser vi hvem som blir ny eier klokken 2400 på Søndag. Er uansett bortreist i helgen så får ikke levert det fra meg før.
Beklager dette. Men vil ikke at noen skal føle seg forbigått.
Erik
|
|
|
117
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Håndtak dashbord ønskes kjøpt
|
på: mars 27, 2015, 17:06:16 pm
|
Ønsker meg håndtak til dashbord. Det over hanskeromslokket på bobla. Brede typen som kom fra 1958 til tidlig 1960. Hardware har jeg. Så om du bare besitter håndtaket er jeg fortsatt interessert. Betaler godt.
Erik
|
|
|
118
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tips til dysing empi hpmx 44
|
på: mars 19, 2015, 02:40:25 am
|
Det høres ut som du er i nærheten med oppsettet du har. Om det er snakk om orginaltopper, uten videre bearbeiding. Men om du har mindre hoved dyser (bensin) ville jeg testet. Hold ørene oppe for ulyder. Hold luftdysene 40 over hoveddysene så er du i nærheten. Men fintuning kreves.
|
|
|
|