Har mange transaksjoner også på e,bey. Flere aktører leverer pakker. Vær nøye med at selger informerer om frakt selskap og pakke spor. Søk på oppgitt selskap og følg pakken. Tydelig merking av adresser, telefon nr, e.post, adr, innhold, verdi og ikke minst proforma faktura eller faktura må være på plass. Det har hendt pakke sovner i toll eller på postkontor og til slutt blir returnert. Levering på dør, ikke hjemme, bor i blokk etc, det skjer at pakken ikke kan leveres og det vil komme opp på pakkespor. I forhold til EU er pakker et slit for alle parter på grunn av norske regler, spesielt innport.
De allierte sørget for at VW konseptet fikk leve til glede for mange brukere og bilen ble etter vært allemanseie etter krigen. Bilde fra starten i fredstid etter 1945.
Sant det, allikevel ikke min. Kjører Original VW Vetereran og med tanke på sikkerhet og interesse så kjører jeg veteran Mustang også original. Klager ikke på folket, interesse er ok men gode veteranbiler bør bevares for fremtiden.
Gledelig å se at denne veteranbilen blir og forblir original. Det er vel ingen bortsett fra VW folket som sagger og herper fine og gode veteranbiler. En annen ting er at hybrider blir verdiløse veteraner etter en tid.
De fleste klubbene i Norge har forsikrings ordninger. Min VW er forsikret via Amcar Norway, en forsikring som LMK ikke kunne matsje. Flere forsikrings selskap har også veteran forsikring uten deltagelse og betaling i kontingent klubb. Det kan lønne seg å sjekke tilbudene spesielt på kasko som også dekker brann og tyveri.
Det lønner seg og kontakte eget selskap for tilbud. Det er også noe som heter samle rabatt.
Vi radioamatører trodde sender og mottaker som er old teknologi forsvant og ble borte i vår tids nye og lett fordøyelige media tilbud. Der tok vi grundig feil, det har aldri vært slik interesse som nå. Grunnen er trolig at noen der ute men også yngre liker å bruke hjernen, ikke minst det å prestere noe selv. Faktisk det å delta i noe som krever kreativitet og noe mere hjerneaktivitet. Forumet er et godt alternativ til bob-bob media for de som tar utfordringen. Det har også bidratt mye til nye veteran eiere. Håper kreativiteten lever godt her inne fremover og at flere prosjekter med spørsmål dukker opp.
Facebook erstatter ikke forumet. F. er lettvint men uten dybde. Savner vel noe mere kreativt her inne enn boblespot etc. Her er det er gode artikler om teknisk informasjon og vedlikehold. Kunnskap kan letes opp og formidles. VW Norge er og blir ikke annet en hva leserne gjør det til og jeg tror ikke det er kvantitet men kvalitet som teller og det kan alle bidra med. Mange her inne sitter med gode kunnskaper som kan deles.
Det var en glede for VSN å delta med de eldste VW og noen andre av våre spesielle kjøretøyer. Takk til dere ledere og alle andre slitere også med fotograf Terje fra oss i VSN og vi kommer gjerne i tilbake på neste korsvei.
Video fra Hurdalsjøen 2 schwimmwagen 1943 og 1944 modell. Under: Noen av de elste VW i leiren, ikke alle ble med på bilde.
Det gjør vi med glede. Medlemmer anbefales treffet hvert år på terminlista. VSN kommer samlet etter avtale. Vi drar til Danmark på denne tiden til neste år. Atter Takk til dere som lar oss komme til dekket bord. Sven Ole.
Et utmerket vertskap og et flott treff. VSN satte stor pris på gjestfrihet med tilrettelegging noe som frister til gjentagelse ved en senere anledning. Et treff som gikk som forventet på skinner. Musikken var vel fra stanseverkstedet men det er vel vi gamle som ikke henger med. Bilde: Fra vår leir med noen av de fremmøtte kjøretøyer. Ikke alle ble med på bilde men i øyblikket ble disse tapet. Med takk og gode ønsker videre fra venneforeningen VSN.
Vi i VSN kommer med de eldste VW i år med takk et fantastisk vertskap. SCC ser vi frem til og vi gleder oss til å hilse på gamle venner. Vi håper også at vi blir et positivt innslag i felleskapet. Når er det sandbane så er vi klare for idealtid.
I dag dukket min gamle kubelwagen fra 1942 opp i gården. Den var arbeidsbil, fritidsbil og feriebil i mange år fra tidlig 1960 tallet til 1968. Overaskende i få se den i gen. Den hadde tydeligvis stått i mange år men etter en øyblikkelig rensing av rør og bensinpumpe ble den i topp form.
Mye fra min tid var til å kjenne i gen men den sandgule fargen var borte.
Gratulerer ny eier med en fin VW veteran og at jeg kan følge den videre.
Bilde; over - nå. Nedrest fra 1969 til venstre. Fra havna, Trondheim.
Tyskland ja og de er kreative. Gledelig nok jobbes det her også og det er fint om vi får flere av de eldste VW i bruk. Miljøet har ligget nede siden 1970 tallet men i de siste årene er miljøet blitt veldig bra og interessen for disse gamle VW er stigende her hjemme også. Det mekkes og for tiden restaureres minst 4 kubler og en Schwimwagen i Norge.
Det lover godt for miljøet og vi får håpe vi beholder kjøretøyene her hjemme og det går nok bra med stigende interesse. Noe in port har det faktisk også vært med tilbakekjøpte old VW fra det store utland. Jeg tror flere har kapasitet til replika tar den utfordringen og noen bygger om split til krigsmodell, de er også velkommen i VSN miljøet.
Bilde; Ikke alle kjøretøyer tålte dette klimaet så bra for 73 år siden som VW.
Det er gledelig for oss i VSN å se at interessen for krigsmodellene der ute er formidabel. I bilde til høyre kommer også en 4x4W til nytt liv. Opprinnelig var den 4x4 boble, se karoseri. I tillegg, bak er ennå bunnramme til en 4xW som skal få kubel karosseri. Bilde fra Facebook.
Det kan opplyses at for tiden er det flere VW krigsmodeller i Norge under restaurering og flere er på vei. Det lover godt for miljøet og det sosiale rundt disse spesielle klenodiene.
En fortreffelig god sommer ønskes alle som er innom her. Så kommer august med flere treff for oss, det blir også fint å møtes i sosialt samvær på SCC. Er vi på treff så stikk innom for en prat, veteranbil er sosialt. God sommer folkens.
Bilde var fra 1970 tallet. Ikke Australia, men fotografen var trolig derifra. Alle i de Norske bilene er identifisert og som du sier dette var fra treff i Tyskland. Vi får håpe den til høyre får en velfortjent overhaling og dukker opp på SCC til høsten. Den andre til venstre har vert på SCC i et tidligere treff og hyggelig hadde det vært med en reprise. De er jo skjelne VW med Norsk krigshistorie.
Bilde under er fra 2 vk. Vi blir nok samlet så mange type 166 på treff og spørsmålet er når?
Tror den opgitte bilde adressen er feil, det kan være Munster, en merkelig sak hvor skiltene ser ut til å være Norsk registrering? Her må det forskes videre. Tror i alle fall eierne med norske skilter heter Bjørn og Finn og de eier bilene fremdeles, den til høyre har vært tidligere i mitt eie. Fint med mere info her?
Vanskelig å samle så mange krigshistoriske VW veteraner i et langstrakt land som Norge. (Den gangen det var miljø i 1960 og tidlig 70 tallet hadde vi noen treff for disse bilene blant annet i Trondheim hvor deltagelsen var nesten som på bildet. Vi er nå en vennegjeng, ikke betalingsklubb og det funker.)