Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 32 33 [34] 35
|
993
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: Hvor mange Kubler i Norge?
|
på: januar 25, 2008, 18:53:38 pm
|
Vi får vel prøve spiralen. Du skjønner eierne av disse gamle modellene står i forskjellige klubber. Kjøre en type 82 kubel, blir som kjøring av en nedgira splitt med hardere fjæring, og stort sett helt greit. Men for oss med 4x4 og org. motor på 25 hk. er det problemer. Vi henger ikke helt med trafikken. Noe trangt i sittebrønnen fordi den ble tilpasset transport med fly, gjelder type VW.166. Andre trafikanter blir mer optatt av veteranen enn sin egen kjøring. Nyskjerrige kjører tett innpå osv. For egen del tenker jeg på transporthenger når det gjelder lengre avstander. I alle fall er vi glade for at vi ønskes velkommen på treff, det setter vi stor pris på og Spiraltreffet er bra.
|
|
|
994
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: Restaurering
|
på: januar 23, 2008, 10:57:08 am
|
Har noen gamle bilder på lager jeg. Olsborg er ved Tromsø, det sto i sin tid litt av vært der. Denne bilen hjalp jeg en håpefull venn med. Da det ikke skjedde noe, tok jeg den tilbake og den fikk etter vært et værdig liv. Den ble faktisk strøken i mine øyne. Et testbilde av nedre del med terreng kjøring før sammen skruing. Beklager kvaliteten på bildene, de er fra gamle fotografier. Bilder fra 1965-66.
|
|
|
995
|
Forum / Krigsmodeller / Resturering
|
på: januar 23, 2008, 10:41:52 am
|
I 1965 var det ikke uvanlig med utendørs restaurering av bil. Her er en type 82 VW. 1943 mod. funnet i en fylling på Olsborg. Den ble helt topp og lever i beste vel gående i dag.
|
|
|
998
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: Hvor mange Kubler i Norge?
|
på: januar 04, 2008, 20:38:40 pm
|
Vi er trolig ikke sære men gamle. Og noen av oss har faktisk nedlagt det jordiske bilverktøyet. Nyttårs forsettet må bli å tørke noen lag med støv, lover. Problem er det også å få inn gamle bilder i mediet, når det gjelder Kb.
|
|
|
999
|
Forum / Krigsmodeller / HVA SKJER? TREFF, MARKED ETC.
|
på: januar 04, 2008, 20:22:59 pm
|
Vært å merke seg. Veterama. Mannheim. 6 april 2008. Europas største marked. Her finner du gromdeler og trolig det meste av det våre veteraner kan kompletteres med. Info: søk på VETERAMA.DE Vi burde se på mulighet for en felles tur?
|
|
|
1001
|
Forum / Krigsmodeller / FINNES DET NOEN BRA MODELL BYGGESETT FOR KUBEL/SCHWIMM./SPLIT.
|
på: januar 02, 2008, 22:27:15 pm
|
Det er en mange typer byggesett i handelen, en del av det jeg har sett er dårlig. Lurte på om noen har erfaring. Noe å anbefale. Tenker på korekte detaljer og opprinnelig utseende. Det kan være ok. med litt av-veksling og hobbyarbeide i stille stunder. Er det også noe ferdilaget som er bra? Bilder?
|
|
|
1002
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: Informasjon om- og fra foreningen
|
på: januar 02, 2008, 16:58:52 pm
|
Foreningens års kalender for 2008 med farge bilder av medemmenes kjøretøyer, er ferdig og vil bli utsendt med det første.
Kalenderene er nå utsendt. Fint med tilbakemelding på opplegget? Si ifra hvis du mangler?
|
|
|
1004
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: Godt nyttår! - do not try this at home!
|
på: desember 29, 2007, 12:46:03 pm
|
OHJJ. Her kom tipset. Schwimmen måtte bli topp med lang propel aksling og modifisering til en planene doning. Mottar tips på gunstig motorkjøp, ønsker også info om eventuelt CO.2 utslipp for eventuell søknad om CO.2 kvote. Båtrace, Norwegian Grand Prix 2008 er målet. GODT NYTTÅR Til alle som er innom sidene våre.
|
|
|
1005
|
Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat.
|
på: desember 28, 2007, 18:13:15 pm
|
Har stort sett vært i gjennom det som er av bobler. Det lønner seg å sjekke at varmespjellene på sidene under motoren tetter godt når varmen settes på. Justering på vire. I gamle dager tettet vi ekstra med glassvatt i åpningene - utblåsnigen. Har hatt bensinvarmer, blir ikke brukt. El. motorvarmer og bilvifte er bra. Er vi ikke Vikinger og gamle landsmenn. I alle fall er det milde vintere nå for tiden. Greit å bruke en noe lavere giring under kjøring, det gir mere varm luft.
|
|
|
1006
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: Informasjon om- og fra foreningen
|
på: desember 28, 2007, 11:12:30 am
|
Medlemms-kontakten går fortløpende ut på e.post. Den kommer ut når det er noe info. på gang. Ca. en gang pr. mnd.
Husk å gi beskjed om endringer når det gjelder epost og adresse, ingen info kommer uten at dette i orden. Skulle info utebli så etterlys denne. det kan jo hende at noe ikke funker.
Send inn info. Allt er av interesse.
VSN. Vi har også medlemmer fra andre land.
|
|
|
1008
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: hva er den eldste vw luftkjølte bilen i Norge?
|
på: desember 22, 2007, 21:42:11 pm
|
Fine bilder. Dette er KDF. type 92. 1943 mod. Sterkt. Sikkert Norges eldste i sitt slag. KDF. - Kraft durch freude. Fritt oversatt, kraft gjennom glede. Men den er er nok ikke norges eldste VW. Foresten, fra den gangen den ble laget så heter vel ikke denne produksjonstypen boble? men boble er vel et mote navn og det kan jo være helt greit?
|
|
|
1009
|
Forum / Krigsmodeller / SOLGT. (NY EIER TIL KUBELWAGEN TYP.82 ?)
|
på: desember 22, 2007, 16:30:15 pm
|
1942 mod. vurderes solgt. Gjerne Østlandsområdet. Eier ønsker en pris på ca. 100.000,- ev. høystbydene over. Ikke eksportvare. Ønsker seriøs kontakt fra noen som er spesielt interisert, som kan tenke seg å bevare kjøretøyet i vårt miljø. Kunnskap og støtte i den videre bevaring kan påregnes. Stort sett kan den kjøres/brukes som den er etter en grundig og nødvendig gjennomgang. Dette fordi den har stått seg i hjel. Opgradering til 100% orginalt kan taes i trinn og over tid. Beklager billedkvalitet. Still gjerne spørsmål her. Eller på Info: amfibiumnor@hotmail.com
|
|
|
1010
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: Informasjon om- og fra foreningen
|
på: desember 19, 2007, 13:59:29 pm
|
Her har Øystein (moderator) gjort en god jobb, lykke til. Gratulerer. Jeg har det ønske at dette forumet blir et bidrag til glede og oplysning for alle VW intereserte. Det sitter mye kompetanse i denne foreningen og vi er glade for de spørsmål som måtte komme inn.
Så vil jeg takke VW.Norge for et fint tiltak, et som vi setter stor pris på å få lov til å delta i. Takk til dere.
Med VW. hilsen fra oss og Sven Ole, for tiden Leder, president og visergutt i V.S.N.
|
|
|
1013
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekaniske bremser på 1959 modell?
|
på: desember 18, 2007, 07:19:26 am
|
Bra. Jeg tenkte i retning. 2-3444 og da blir det en kubel 1941 mod. vil jeg tro. Det hendte at nr. plata som var punktet fast, ble fiklet med. Derav nytt nr. Det var ikke altid så vel lykket. Enkel sak å avklare dette. Trenger bilde av nr. bunn og eventuelt (merker etter punksveis, fra gammelt nr.feste) så kan vi vedde. Har sett en del ombygde til bobler på 60 tallet og det hadde vert morro om noen av dem dukket opp nå. Og forhåpentligvis fikk tilbake sin fordums prakt.
|
|
|
1014
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekaniske bremser på 1959 modell?
|
på: desember 18, 2007, 00:33:25 am
|
Hei Lars. Tror du har fått tak en ombygd VW. Muligens krigsmodell. Har du bilder av bunnplata? De første VW etter 1945 hadde mekaniske bremser og håndbrekk som virket på alle 4 hjul. Sitter det et produksjons nr. foran gearstanga?
|
|
|
1018
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Advarsel! innkalt til teknisk kontroll pga mistanke om ulovlig ombygging og trim
|
på: desember 12, 2007, 00:34:28 am
|
Jeg skjønner ikke problemet. Har noen gang bygd om selv. Har diskutert, tatt med problemet til biltilsynet. Har fått gode råd og hjelp med veiledning. Er nøye med å bruke samme kontaktperson frem til godkjenning, om det går. Var u-enig en gang og anket til dep. og fikk medhold. Det var greit og ingen var sure av den grunn. Som fotgjenger og trafikant foretrekker jeg godkjente kjøretøyer i omgivelsene.
|
|
|
1019
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Nybegynner, eller....?
|
på: desember 08, 2007, 22:16:25 pm
|
God humor tåles. Høy respekt for forumet. Ett flott tiltak, skulle vært for lenge siden. Synes dette ser fint ut. Kan jeg bidra med noe positivt så er jeg i alle fall glad for det. VW har sjæl.
|
|
|
1020
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: KDF
|
på: desember 08, 2007, 18:01:51 pm
|
Er helt enig i pris vurderingen på et prosjekt, den er sunn og et godt utgangspunkt. Men jeg tror nok i noen tilfelle at en må opp. Det beror på kjøperne/marked, tilstand og medfølgende deler osv.
|
|
|
|