Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
|
61
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1966 mod rusker å går dårlig
|
på: mai 08, 2020, 11:05:27 am
|
Har bilen stått så lenge bør ting renses. Gror fort igjen da. Sitter en elektrisk ventil på gasser. denne skal det klikke i når du setter på tenning. OK? Ta av luftfilter og kikk ned i gasseren samtidig som du gir gass, Uten at motor går. Da skal det komme en dusj med bensin ned i gasser. OK? Tett tomgangsdyse? OK. Del forgasser og se om det er mye møkk i kammeret med bensin. Skru opp dyse og blås rent. Blås også inn der hvor bensinen skal gå. Siden bilen stopper etter å ha startet er også bensinpumpe, eventuelt flotør etc. en mulighet. Nå har du litt å pusle med, lykke til. Men mange muligheter, så noe konkret svar blir gjetting.
|
|
|
65
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Coilovers til 1303.
|
på: mars 03, 2020, 09:20:59 am
|
Litt oppdatering. Bilstein har avsluttet samarbeidet med H&R. De samarbeider nå med Eibach. Mest sannsynlig er det støtdempere fra Sachs i disse settene. Koni er også nevnt, men brukes vel i mindre grad.
|
|
|
69
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensinpumpe
|
på: februar 06, 2020, 12:56:42 pm
|
Kort forklart gjør dysene dine en ting. de slipper bensinen inn i sylinderen. Gidder ikke å ta spredning etc. Så på ett gitt tidspunkt på motorens vandring rundt, åpner disse. Dette styres fra den elektroniske styreenheten, som igjen får beskjed fra andre følerer, coil el. om hvilken dyse som skal åpne og når. For at det skal skje noe som helst må det være trykk på bensinen slik at det spruter bensin inn i motoren. Derav navnet innsprut. Er det ikke trykk der blir det som å pisse med hoven prostata. Dysen er ikke åpen veldig lenge så uten trykk blir også mengden liten. Bensinpumpen din går hele tiden og den pumper mer enn motoren trenger. Det den ikke trenger, returnerer til tanken. Så for å oppnå ett trykk må det plasseres en ventil på bensinrøret, som ikke sender bensinen i retur før det ønskede trykket er oppnådd. Denne må da plasseres etter dyser da trykke etter denne er lavt igjen. Så lenge vi hører at bensinen returnerer til tank, er min tanke. 1.Nå Pumper pumpen trykk nok, ellers ville ikke trykkventil åpnet. 2 trykkventil er slapp og slipper igjennom før ønsket trykk er oppnådd. Så har nå lånt en trykkmåler som vi tester trykket på bensinen med. Tar det ved anledning.
|
|
|
70
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensinpumpe
|
på: februar 05, 2020, 09:10:55 am
|
Pumpe er tvangskjørt. Hører retur til tank. Gikk siste ganger kun på kaldstartdysen. Vil si startet for så å stoppe igjen. Dyser får strøm. Jeg mistenker trykkregulator eller dårlig trykk på/fra pumpe. Alle tegn tyder på at den ikke får mat. Kaldt, mørkt og trangt. Har ikke demontert dyser for å sjekke, men det kom bensin mot dysene, trykket er ikke målt. Siden eier påpekte varm og mild vinter, svarte noen med 11 minus med en gang. Product Description The VW Fuel Pressure Regulator mounts at the end of the fuel injection system after the fuel pressure supply line feeds the fuel injectors. The regulator has a fuel inlet port (high pressure side), outlet port (return to the fuel tank) and vacuum port for reference. The Bosch made VW Fuel Pressure Regulator is made from corrosion resistant materials and has a high quality diaphragm for a long service life. The pressure regulator fits 1975 through 1977 Standard Beetles, 1975 through 1979 Super Beetles, 1975 through 1979 Type 2 Bus models and 1980 through 1983 Vanagons.
|
|
|
71
|
Min klubb / LP / Sv: Hva skjer'a i LP?
|
på: januar 29, 2020, 14:45:20 pm
|
Litt mer tilpassing av kjøleblekk. Fått xosrøra gjennom kjøleblekket, og ser at original termostat utgår pga plassmangel, så det blir manuell åpning av spjeld inntil videre. Lager noen beslag på jobben imorra som erstatning for manglende varmepotter.
BØØØØØØØØØST
|
|
|
73
|
Forum / Problemløseren / Sv: Olje bakaksel
|
på: desember 10, 2019, 13:59:10 pm
|
Han jeg fikk rådet av, har fagbrev som bilmekaniker, og det er godt nok for meg. Hvis jeg derimot har hatt bilen inne på et verksted, og de med fagbrev har dratt til boltene, så er de trukket til med omtrent dobbelt moment av det de skal (antagelig med luftverktøy uten momentpipe). Artig setning. Fett og aluminium (les alufelger) sammen med varme er ikke bra. Kobberpasta har også en evne til å forsteine seg (bli hardt) ved varmegang. Derfor ikke kobberpasta på ting som kan bli varme, Som f.eks. bremser, tromler, felger etc. Men artig med fagfolk som kan smøre bolter men ikke trekke de til.
|
|
|
74
|
Forum / Problemløseren / Sv: Olje bakaksel
|
på: desember 05, 2019, 10:49:53 am
|
POPCORN. 36 mm pipe 1" sprakk. 21 mm. fastnøkkel knakk. Hånd oppover radiator 10 dager sykemelding. Knoker uten hud. Runde torx. Håndtak på trekkere som går rundt. Firkant på latmann som knekker. Osv osv. Importere søppel fra utlandet for å kaste i Norge. Har ikke funnet noen belastningbegrensinger på biltema sitt verktøy. Selvfølgelig opp til hver enkelt. Kan fint byttes til akkurat det samme som du hadde. biltema sine leverandører overlater produktsjekken til sin kunder. Sparer mye penger på det. Kan jo nevne støtdempere som sprekker. Kontorstoler som sprekker / smeller. Sjekk ut liste over produkter de har tilbakekalt og hvorfor. Like bra bare billigere. Oljelekkasje på bakaksel bør repareres uansett verktøy.
|
|
|
75
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensinpumpe
|
på: november 15, 2019, 12:31:56 pm
|
Rask liten feilsøking i går etter jobb. Kabel fra coil ligger gjemt bak diverse ting og det var mørkt og kaldt. Slo fast at dyser får strøm +. Rele så også rent og pent ut. Løsnet bensinslange rett før dyse og der var det bensin. Så signalkabel fra coil er siste håp nå. Før så tente den på kaldstart dyse for så og stoppe. Nå har den jaggu slutta med det også. Det er litt rart eller? Ting tyder på at motor ikke får mat. Stroboskop lampe slår ut på pluggledninger. Bilen har også vært litt kranglete en periode før den stoppet helt.
|
|
|
77
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Montere stoler uten vipperygg - godkjenning
|
på: oktober 28, 2019, 09:29:54 am
|
Har du baksete skal folk komme seg ut derfra ved brann f.eks. Da må det være vipperygg. Det hjelper ikke å si at det aldri sitter noen der. Men fjerner du baksete og regger den over til 2 seter går det fint. Da får du 2 seters sportsbil også
|
|
|
78
|
Min klubb / LP / Sv: Hva skjer'a i LP?
|
på: oktober 28, 2019, 09:25:39 am
|
superspennende. Hvordan endte dagen? [/quote] Etter mange slitsomme timer med testing, feilsøking, dobbeltsjekking og demontering / montering fikk jeg puls på bilen. Problemet er at man går seg fast når man holder på alene og så lenge. Hue slutter å virke. Blir ett lite forsøk til på tirsdag tenker jeg.
|
|
|
79
|
Min klubb / LP / Sv: Hva skjer'a i LP?
|
på: september 23, 2019, 14:07:39 pm
|
Lp stilte med 3 biler på turen til svenskeskroten. Kostet litt blod svette og tårer, men vil takke for en fin tur, bra vær og godt tiltak.
|
|
|
81
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Varmerør til Bay
|
på: september 10, 2019, 13:06:45 pm
|
Trenger venstre rør fra varmepotta til skrukkebelg. Og minner igjen om blinklysbryter til 72 modell dersom noen skulle ha eller vite om hvor denne er å få tak i.
|
|
|
89
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: juli 30, 2019, 07:17:02 am
|
Har du byttet lokk? Liten sprekk i lokket der du setter ned kabelen f.eks. Hverken Bosch eller CSP sine kabler er noe dritt. Sprukket lokk er ikke helt ukjent. Strømmen er lat og velger den letteste veien.
|
|
|
90
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Nye støtdempere 67 T1 Bilstein eller Koni???
|
på: juli 19, 2019, 07:56:58 am
|
Støtdempere er smakssak (og noen monterer disse feil). Så litt prøving av andre biler er vel lurt. Bilstein tror jeg leverer 3stk. B6 til denne bilen med litt forskjellig hardhet. Kjøremønsteret ditt er vel det som er avgjørende for ditt valg. Mulig jeg har ett parr hjemme du kan teste
|
|
|
|