Fin tråd! To spørsmål: 1. Er 7/16" gjenger det samme som boblene hadde som standard? 2. Hvordan gjorde du det på det øvre festet? Fikk du plass til en tilsvarende brakett der?
1600 AD motor selges. Har nye J-tubes. Komplett unntatt endestusser, lamell og trykkplate. Funka bra da jeg tok den ut for noen år siden. Har snurra på veiva jevnlig siden da så den ikke skulle sette seg. Ikke endeslakk. 34-pict 3 forgasser.
Selges høystbydende over 4000. Trondheim, men kan vurdere å møte noen på halvveien for noen kroner ekstra [attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4]
Prøver å bytte tilbake til originalt ratt på min 69, men støter på et problem:
Når jeg skrur til festemutteren så blir ser tungt å dra rundt rattet. Det virker som at det kommer i press mot huset rundt rattstammen. På undersiden er det 2+1 umbracoskrue, hvis jeg løsner disse så kan jeg flytte huset litt lenger ut, men ikke inn/fram. Tips?
Meget bra låvefunn selges! 1969 1500 boble. Har stått lagret siden 1985. Her slipper du å sveise rust! Kun småplukk gjenstår. Skivebremser foran. Visstnok 2 eiere og 132000km, (dette kan jeg ikke garantere). Nettopp byttet alt av bensinslanger, nytt teppesett. Starter og går. Selges høystbydende over 23000 slik den står nå. Har nettopp gått over gulvet innvendig med wurth rustmelk og lakk (har bilder før og etter), og montert stoler og teppesett.
Står i Trondheim, men bilfrakt i Norge er faktisk ikke avskrekkende dyrt [attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4]
Sett med 4 dekk på felg ønskes kjøpt. Alt som går under originalskjermer er av interesse, dette er kun for prøvekjøring og Eu-kontroll. Fortrinnsvis i sør-trøndelag
Har digijet innsprøytning. Jeg har kjørt den varm bare en gang. Tappet av litt olje nå og synes det lukter bensin av den, det tyder kanskje på utette stempelringer. Men nå har det vært mye rar testkjøring her så jeg får sjekke kompresjon igjen og bytte olje og filter.
Tennrekkefølge er Ok. Justerte bare løfterne "finger tight" før første start, har så kjørt den 10 min på tomgang i den lengste testen. Kunne sjekka igjen nå ja kanskje..
Bobla har vært helt tømt for bensin, og jeg sliter med å få bensinpumpa til å pumpe. Jeg har ei pumpe fra en transporter, digijet, og det er lagt opp retur. Pumpa er montert innenfor venstre fjærbein bak, men den er litt høyere enn bensinrøret som går i tunellen.
Er det noe smart triks for å få ut lufta imellom tanken og pumpa? Jeg har prøvd å åpne lufteventilen oppe på motoren, og også å blåse inn i påfyllingsrøret i tanken. Ør i skallen men ingen fuel.
Har prøvd et par forskjellige, og synes det er vrient å få justert bra. Så for gatekjøring så veit jeg ikke om jeg ville montert selv om jeg har en nå som funker tålelig greit
Stempelet går greit men det er råden som er trangest. Prøvde å varme men synes ikke det hjalp. Prøver meg med masse smøring og litt lett honing siden det er litt ripa inni der så får vi se.
En lekk toppakning. Sylinderforingene satt fast i toppen så de ble med av. Og da måtte stemplene av for å få de inn i foringene igjen. Så dette ballet på seg.
Sliter med å få inn pinnen som låser stempelet til råden. Det er sinnsykt trangt og i tillegg så har jeg ripa opp litt i lagerslåla inne i råden da jeg slo ut pinnen fordi den satt godt. Kan jeg slipe ned litt inni der eller blir det krise da? Hvis ikke, må råden byttes? Går det uten å splitte blokk? Det er fremdeles vannboksern som jeg plages med.
Fikk nettopp stempelringer til wasserboxer, men de ser annerledes ut en de som sto på. Det er en 2,1L #DJ Har dette noe å si eller funker begge typer? Hvordan skal denne "trippelringen" monteres, skal de 3 bare monteres liggende oppå hverandre i samme spor? [attachment=1] [attachment=2]