juni 06, 2024, 11:50:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dyser i Empi HMPX40  (Lest 892 ganger)
ecmar
Seniormedlem
****
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes



Vis profil
« på: august 12, 2011, 06:04:17 am »

Jeg har satt inn 2 dobble Empi HPMX40-forgassere på min 1915-motor, men det ser ut som at den får for mye bensin. Noen som vet hvor stor originaldysene er i disse forgasserne? Og hvilke dyser vil folk anbefale??
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: august 12, 2011, 08:06:09 am »

originalt er det vel dysestørrelsen kineseren hadde på bordet når han monterte Gliser. så du må skru av en og sjekke. jeg bruker 45 47 eller 50 dyser i tilsvarende gassere.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: august 12, 2011, 08:36:54 am »

Og ta det heller ikke for god fisk at nummeret stemmer med hullet...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

ecmar
Seniormedlem
****
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes



Vis profil
« Svar #3 på: august 12, 2011, 15:44:18 pm »

Så egentlig er det bare å bytte alle dysene med en gang? :p Hvor kan jeg få tak i slike dyser?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: august 12, 2011, 15:59:46 pm »

Alt etter om det er nye eller gamle hpmx så er det litt forskjellig, tomgangsdyse på nye er 55, 50 på gamle.
main er 135, air er 200.
Loggført

ecmar
Seniormedlem
****
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes



Vis profil
« Svar #5 på: august 12, 2011, 16:05:52 pm »

Dette er helt nye forgassere. Vis den får for mye bensin, kan jeg bare bytte hoveddysene eller må alt byttes?
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: august 12, 2011, 23:57:29 pm »

skru opp og se hva som sitter i dem.

prøv å finne ut i hvilket turtallsområde den går fett. hvis det er på lavt turtall/lite pådrag er det tomg dysene, hvis det er på høyere turtall/mer pådrag er det hoveddysene. med bredbåndslambda finner du dette ut selv. eller så ersåklart det beste å vbremse motoren i benk/dynapack/rullende landevei.

dyser kjøper jeg fra "alfa1750" på ebay. funker knall og er billig.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: august 13, 2011, 05:38:53 am »

Jeg brukte rundt 6mnd for å prøve å dyse riktig. Innstallerte bredbåndslambda, satte i rette dyser, og imponerte dynopackgutta med flat af kurve på siste bremsing. (44 idf)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!