Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #1770 på: juni 03, 2009, 06:09:02 am » |
|
Og hvorfor ikke like godt bytte simringen i kassa når først motoren er ute  Min lakk nesten mere fra girkassa enn fra motoren. Jeg kjøpte alle tettningene fra Unneberg når jeg byttet på min "bil".
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1771 på: juni 03, 2009, 06:29:13 am » |
|
Og hvorfor ikke like godt bytte simringen i kassa når først motoren er ute  Min lakk nesten mere fra girkassa enn fra motoren. Jeg kjøpte alle tettningene fra Unneberg når jeg byttet på min "bil". Takk for tipset! Will do. Hei Thomas, Husk o-ringen i svinghjul også, Vær nøye når du bytter simmeringen i blokka,den som er bak svinghjulet. Ellers er det bare stå på,dette rekker du  Mags Takk for tipset til deg også. Er vel dette man lærer av  Notert bak øret over hva man bytter på en gammel motor før man monterer den "for godt"  Får ta en telefon til Unneberg når de åpner. Ingen som skal innom de i dag og som skal mot Oslo vel?  Noen som også har tips til hvor jeg kjøper flexirør for å erstatte varmepottene? Altså fra under viftehuset og til bakenden av "kanalen" på bilen. 5cm er vel disse i diameter. Jeg kjører jo J-tubs på min og hadde vært greit med litt luft inn i bilen til frontruta.
|
|
« Siste redigering: juni 03, 2009, 06:49:02 am av DrLaban (Thomas S) »
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #1772 på: juni 03, 2009, 06:49:04 am » |
|
Hør med Jøran ;)Thomas
Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #1773 på: juni 03, 2009, 06:51:43 am » |
|
Tess har flexirør.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
olastuen
Juniormedlem
 
Innlegg: 68
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #1774 på: juni 03, 2009, 07:52:47 am » |
|
Bare digger denne vinkelen her   Det er du absolutt ikke alene om!!! 
|
|
|
Loggført
|
- Day one GOD created air.. the second day he created volkswagens
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1775 på: juni 03, 2009, 07:56:28 am » |
|
Hør med Jøran ;)Thomas
Mags
07:54 og delene jeg trenger ligger klar hos Jøran  Dette kaller man SERVICE 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #1776 på: juni 03, 2009, 07:56:38 am » |
|
ser meget bra ut thomas! vw-motorene er fæle til å lekke i bakkant har jeg skjønt. min gjør også det, så må vel ut med motor jeg også for å bytte det samme som deg.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1777 på: juni 03, 2009, 08:03:33 am » |
|
ser meget bra ut thomas! vw-motorene er fæle til å lekke i bakkant har jeg skjønt. min gjør også det, så må vel ut med motor jeg også for å bytte det samme som deg.
Hadde den enda bare lekket litt, men det kommer såpass mye at jeg måtte ha beregnet oljepåfylling hver gang jeg fylte bensin 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #1778 på: juni 03, 2009, 09:03:55 am » |
|
ser meget bra ut thomas! vw-motorene er fæle til å lekke i bakkant har jeg skjønt. min gjør også det, så må vel ut med motor jeg også for å bytte det samme som deg.
Hadde den enda bare lekket litt, men det kommer såpass mye at jeg måtte ha beregnet oljepåfylling hver gang jeg fylte bensin  det nytter ikke  i tillegg ser det litt uprofesjonelt ut å etterlate seg dammer med olje. hehe. det passer seg ikke på en slik bil! 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1779 på: juni 03, 2009, 16:09:07 pm » |
|
Sådær, da har jeg hentet simringer og o-ring. Takk til Jøran for å redde meg nok en gang!!! Greit med delelager "ett steinkast" unna heimen  Rakk også TESS først, hvor jeg fikk hentet meg mer gass til sveiseapp, og kjøpt flexislanger for erstattning av varmepottene. Men fy #€&%#/ for en pris på 1,5m 50mm flexslange og 4 slangeklemmer... 680,- !!  Nå er det bare å vente på at naboen kommer seg hjem fra jobben slik at jeg får momentskralla jeg får låne av ham. Så bærer det i garasjen. *TVI TVI*
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwhotrod
Seniormedlem
   
Innlegg: 256
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #1780 på: juni 03, 2009, 22:08:27 pm » |
|
Tess er utrolig dyre på slangeklemmer med litt dim.. Jeg holdt meg til flex-rør og dro heller på tema da jeg skulle bytte på fastbacken. Lykke til med finpussen! Håper du rekker å bli ferdig! Du får ta noen `ronas for meg som må holde meg hjemme.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
magnusB
Seniormedlem
   
Innlegg: 300
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #1781 på: juni 03, 2009, 23:55:48 pm » |
|
Bare digger denne vinkelen her   Utrolig rått. Kan jo bli en fin, liten fiskedam i felgene om det regner. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1782 på: juni 04, 2009, 00:35:10 am » |
|
Tess er utrolig dyre på slangeklemmer med litt dim.. Jeg holdt meg til flex-rør og dro heller på tema da jeg skulle bytte på fastbacken. Lykke til med finpussen! Håper du rekker å bli ferdig! Du får ta noen `ronas for meg som må holde meg hjemme..  Slik det ser ut nå, så tilbringer jeg nok helga i garasjen for å få den helt klar.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1783 på: juni 04, 2009, 00:45:03 am » |
|
Ett skritt tilbake, og ett frem...
Nok en laaaaang kveld i garasjen. Desverre står jeg på samme sted som i går kveld. Bortsett fra at jeg har en motor uten oljelekkasje  Fikk en time hjemme i garasjen før jeg reiste til bilen. Benyttet denne til å sveise inn og grovslipe "taket" i utsparringene i bakfangeren. Nå ser det litt mer "ferdig" ut  Ble mye bedre enn å bare ha hullet i fangeren.  Så bar det avgårde til bilen og det gikk relativt kjappt å få motoren ut. Er utrolig enkelt å få denne ut og inn ved å bruke luftfjæringa. Slippe den ned på en liten tralle og bare trille motoren ut av bilen. Takk til Jan (og heb) for hjelpa. Oljelekkasjen var i simringen bak svinghjulet.  Og innen jeg reiste hjem igjen så var motoren på plass, og startet som den skulle. Og nå trenger den ikke bleie lenger  hehe  Delene mine har også ankommet landet, og lå ved lunsjtider i dag til "tollvurdering". Har jeg litt flaks så jeg jeg disse på fredag. Men NÅ er det senga... ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZzzzz
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Danna
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted:
|
 |
« Svar #1784 på: juni 04, 2009, 00:54:06 am » |
|
Nice  Du kan vel fortsatt kanskje rekke dette ? Eller ?
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe Splitt Pickup eller Panel. - - -
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1785 på: juni 04, 2009, 00:57:05 am » |
|
Nice  Du kan vel fortsatt kanskje rekke dette ? Eller ? Har vel egentlig innsett at dette blir for tight. Skal holde på to lange kvelder til, men jeg må ta en status på fredag om jeg skal ordne prøveskilt eller ikke.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #1786 på: juni 04, 2009, 08:07:49 am » |
|
så digg å få tettet oljelekkasjen! 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #1787 på: juni 04, 2009, 08:18:34 am » |
|
Nå må du faan ta dæ  ,få den finnern ut å kom dæ i garasjen nå,det er ennå 2 dager på dæ Snakkas på lørdagen 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1788 på: juni 04, 2009, 09:12:40 am » |
|
Hehehe.. vi får se hva de neste kveldene bringer 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #1789 på: juni 04, 2009, 09:24:25 am » |
|
Dette kan du (om du har tid) fikse selv. Jeg hadde en panikkbestilling som lå på gardermoen dagen før BR i fjor. Jeg måtte opp på tollkontoret og ta ansvar. Dvs hentet pakkelapp, så bort til tollkontoret og betalte, så tilbake og fikk hentet ut pakken.. Håper du rekker å bli ferdig, jeg kjører nedover fra oslo fredag ettermiddag etter jobb, om du trenger følgebil..  Delene mine har også ankommet landet, og lå ved lunsjtider i dag til "tollvurdering". Har jeg litt flaks så jeg jeg disse på fredag.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #1791 på: juni 04, 2009, 16:48:03 pm » |
|
Er sjelden noe god løsning med maratonskruing før en slik tur. Spesielt ikke på en slik gjenomført bil, greit å fullføre i samme stil:)
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1792 på: juni 04, 2009, 17:00:02 pm » |
|
Er sjelden noe god løsning med maratonskruing før en slik tur. Spesielt ikke på en slik gjenomført bil, greit å fullføre i samme stil:)
Nettopp. Innså vel tidligere i uka at dette ville holde hardt. Senket derfor skuldrene men ikke tempoet i går. Blir jobbing i garasjen i helga istedet for fylla i .se Sesongen har jo nettopp begynt så jeg satser på å gjøre meg helt ferdig. "vi får se" praten er mest for å roe ned "måsekråkene"  hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #1793 på: juni 04, 2009, 17:04:04 pm » |
|
lurt valg:)
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2112
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #1794 på: juni 04, 2009, 18:40:33 pm » |
|
Kjør det tempoet du e mest komfortabel med. Det er både du og bilen mest tjent med. Gratulerer med et kjemperesultat uten sidestykke.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1795 på: juni 05, 2009, 01:22:29 am » |
|
Kom hjem for 30 minutter siden. Fikk den ene av to pakker i posten i dag. Selvfølgelig så mangler jo pakka med panserlista  Satser på at den kommer i morra. MEN, jeg har alt for mye igjen til å rekke ned. Blir nok stortsett ferdig med selve bilen i morra kveld/natt, men da gjenstår fangerne, og der har jeg en del timer med jobb. Skal også jobbe i morra så jeg kommer meg ikke i garasjen før ut på dagen. Ble ferdig med det elektriske i dag. Har igjen å koble dørpopper og anlegg. Og jeg får overhodet ikke oljetrykkslampa til å tenne når jeg vrir om tenninga. For den skal vel lyse som en kontroll for så å slukke, eller gjør den ikke det på bobla?? Så dere får kose dere på Bægg Rænn. Jeg tilbringer trolig hele helgen i garasjen. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #1796 på: juni 05, 2009, 07:13:38 am » |
|
Og jeg får overhodet ikke oljetrykkslampa til å tenne når jeg vrir om tenninga. For den skal vel lyse som en kontroll for så å slukke, eller gjør den ikke det på bobla??
Den skal lyse som kontroll ja, men husk at ledningen som kommer fra brytern er jord. Og de tre lampene i dashen skal ha en pluss der det vanligvis kobles jord.. Slik at i det det blir oljetrykk så brytes jordinga og lampa slukker. Regner med at pæra er sjekket og funnet i orden.  Knall prosjekt fortsatt dette her. Kos deg i garasjen i helga, gleder meg til å se bilen her nede i fredrikstad. Se forøvrig pm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1797 på: juni 05, 2009, 08:13:20 am » |
|
Og jeg får overhodet ikke oljetrykkslampa til å tenne når jeg vrir om tenninga. For den skal vel lyse som en kontroll for så å slukke, eller gjør den ikke det på bobla??
Den skal lyse som kontroll ja, men husk at ledningen som kommer fra brytern er jord. Og de tre lampene i dashen skal ha en pluss der det vanligvis kobles jord.. Slik at i det det blir oljetrykk så brytes jordinga og lampa slukker. Regner med at pæra er sjekket og funnet i orden.  Knall prosjekt fortsatt dette her. Kos deg i garasjen i helga, gleder meg til å se bilen her nede i fredrikstad. Se forøvrig pm. Mistenker at det er oljetrykksbryteren min som er defekt. Pæra/pæreholder er byttet/testet. Skal måle om jeg har kontakt mellom polen på bryteren og jord når jeg ikke har trykk. Fikk alt annet til å fungere i går kveld. Lys, viskere etc. Og jeg fikk ikke minst gredd ut det helsikes ledningsnettet foran der. Neste prosjekt skal jeg strekke nye kabler og legge det helt annerledes. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1798 på: juni 06, 2009, 01:51:35 am » |
|
Nok en lang kveld i garasjen. La hodet virkelig i bløtt i kveld og greide å få tenkt ut løsningen på å få snowflake-lampene til å fungere som blinklys også. Siden koblingsskjemaet med 4 relèr er borte fra forumet måtte jeg prøve meg litt frem, og til slutt satt den. Skal lage en skisse senere slik at det arkiveres her for senere bruk. Eneste som gjenstår er å få varselblinken til å fungere igjen etter modifikasjonen. Men det viktigste er at jeg nå har blinklys rundt hele. Har for frisket opp elektronikk-kunnskapen fra skolen i hvertfall  Før jeg tok kvelden/natta så gjorde jeg klar sub og hattehylle for "bekledning" i morgen. Kommer også til å lage de siste mdf-gulvene under panseret slik at stereo og de siste kablene der kan strekkes. Fikk den lenge etterlengtede panserlista mi også. Endelig slipper jeg se på de 4 gummiproppene i panseret  Men nu er det natten, tidlig på'n i morra!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1799 på: juni 07, 2009, 00:22:37 am » |
|
Kom akkurat inn døra og får oppdatere tråden litt vel. Ble 15 timer i garasjen i dag... : eek : Modda repro krom ringene til baklampene mine slik at jeg fikk glasset igjennom. Hekken er da ferdig, og fungerende   Kledde så sub'en og fikk ferdig baksetet. Glemte jo seff ta bilde av det, så det får jeg poste senere. Siden jeg ikke skal ha noe anlegg synlig så måtte jeg finne en måte å skjule fronthøytalerne, men samtidig prøve å få lyden best mulig. Dette er ikke helt optimal plassering, men det skulle vise seg å bli veldig bra likevel (lydmessing). Etter å ha laget en pappmal og kappet ut denne i MDF så laget jeg to hull til høytalerne. Jeg benyttet profilen som går på tvers nede ved "torpedoveggen", og lot høytalerne være "inne" i denne. Dette gjorde at jeg ikke fikk mer enn tykkelsen på mdf'en ekstra på torpedoveggen. Limte så mattebiten kun på midten og stiftet rundt hullene slik at jeg kunne skjære uten at matta flyttet på deg. Etter jeg var ferdig fjernet jeg stiftene igjen.  Her ser dere årsaken til at jeg ikke limte hele med en gang. Stiftet så fast høytalerstoff og la på resten av kontaktlimet. Høytalerne monters fra undersiden av MDF'en.  Beklager crappy iPhone-bilder, men her er panelet på plass. Når alt inne i bilen er på plass så legger man så og si ikke merke til de runde hullene med høytalerstoff  Done! Mangler bare å montere vinduene i dørene (skal polere opp trekantvinduene i morra).  Ble faktisk veldig fornøyd med lyden i bilen. Det er også nå resultatet med all lyddempingen høres! Lyden blir INNE i bilen, og høres ikke utenfor. Er jo trossalt meg selv jeg skal spille for  Har igjen å finjustere forsterkeren, men det tar jeg senere. Må også la høytalerne få jobbet seg inn litt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|