mars 28, 2024, 15:56:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 64 65 [66] 67 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 641608 ganger)
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1950 på: august 13, 2010, 18:41:08 pm »

Er garasjen din i svart-hvitt?  Kult

Jepp Blunker Gammal garasje vøtt  Gliser
Neida. Bildene fra mobilen ser litt bedre ut svart-hvitt.

Men får vel spe på med litt fargebilder da kanskje....



Fikk montert låsemekanismene i dørene og justert passasjerdøra. Bare å klemme i den siste føringslista og montere dørside så er den ferdig.



Som alle ser så er det veeeeeeeeeldig trangt i garasjen, og siden jeg ikke har kunnet stå ute og skru med det møkkaværet som har vært denne uka, så var det bare å få utvidet garasjen med noen meter Blunker



Smuuuuuuuuud og kliiiin  Kult



Fikk også på plass mekanismen og montert/testet dørpopperen, og det fungerte Glad
Siden det bøttet ned ute så fikk jeg ikke kjørt frem bilen slik at jeg fikk montert ferdig gummilista.





PS! Har vridd speilene så jeg ikke hekter når jeg går forbi Blunker

Ukas overraskelse. "FabLab Pressuryte" nivåregulering. Rett og slett ett GENIALT produkt!!



I morgen må jeg rydde garasjen der splittbussen skal stå, men fortsetter med rodden på søndag  Kult

Spm: Har montert gummilista rundt foran som tetter mot panseret. Gikk greit å få presset den inn i "profilen" med såpevann og plastsparkel, men den delen som går oppe ved vinduet var mer vrien da lista er tykkere der. Tips til hvordan jeg lettere kan fra presset den delen på plass?



Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1951 på: august 13, 2010, 20:04:27 pm »

ååååhhhh....... To fat for go and just low for show   Kult   sykt Hr.Sandberg
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1952 på: august 13, 2010, 20:07:01 pm »

ååååhhhh....... To fat for go and just low for show   Kult   sykt Hr.Sandberg

Thanx, Mr Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #1953 på: august 13, 2010, 20:08:41 pm »

ser som alltid råbra ut thomas.. hver gang du gjør noe med den, så gjør du det igjen enda bedre senere virker det som. Rekker tunge topper deg selv. hehe.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1954 på: august 13, 2010, 20:24:50 pm »

ser som alltid råbra ut thomas.. hver gang du gjør noe med den, så gjør du det igjen enda bedre senere virker det som. Rekker tunge topper deg selv. hehe.

Tja, jeg gjør alltid om idèer som ikke ble slik som jeg først tenkte Glad Er vel slik man lærer av? Blunker
Men jeg har hatt en "visjon" av hvordan bilen skal se ut fra dag èn, selv om jeg har dratt den mye lenger ut enn først tenkt. hehehe

Minuset er at bygget tar fryyyyyyktelig lang tid, og at jeg da går lei i flere omganger. Men nå er jeg frytktelig nær ferdigstillelse Glad
Du får svinge nedom en tur en kveld. Holder på om kveldene nå. Denne uka har jeg hatt fri, så jeg har jobbet med den hver dag, derav den store "innkortingen" av TODO-lista Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #1955 på: august 13, 2010, 21:02:21 pm »

Kanskje jeg brekkslædder innom en tur  Blunker
Loggført

My religion is kindness
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1956 på: august 13, 2010, 21:23:27 pm »

Kanskje jeg brekkslædder innom en tur  Blunker

Do that Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1957 på: august 13, 2010, 21:46:54 pm »

Måten eg montere den gummilista var å dra den på plass fra oppe mot vindu og ned, funka fint for meg...
Ellers må eg byre få skryte av dette bygget, er råtøft og ser nesten ikke ekte ut!
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1958 på: august 13, 2010, 22:00:42 pm »

Måten eg montere den gummilista var å dra den på plass fra oppe mot vindu og ned, funka fint for meg...
Ellers må eg byre få skryte av dette bygget, er råtøft og ser nesten ikke ekte ut!

Hmm ok. Det "sporet" den skal inn i på min er aldri bøyd opp eller noe slikt så det er veeeldig trangt.
Det går å få den på plass, men kommer til å ta sin tid. Jeg får prøve litt til på søndag.

Målet var å lage en bil som ser litt ut som en karikatur... og tror jeg har klart det Blunker hehe
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1959 på: august 13, 2010, 22:06:26 pm »

hvor smal forstilling har du? 3?
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1960 på: august 13, 2010, 22:17:01 pm »

hvor smal forstilling har du? 3?

4,5" og dropspindler som bygger litt ut igjen.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1961 på: august 13, 2010, 22:22:04 pm »

hvor smal forstilling har du? 3?

4,5" og dropspindler som bygger litt ut igjen.
ja det var det det var ja, hehe lenge siden jeg har lest om det Blunker  er 4,5" gjengen ja.
Loggført
AE_59T1
Medlem
***
Innlegg: 108
Bosted: Bærum


Vis profil

« Svar #1962 på: august 14, 2010, 15:08:25 pm »

Hei Thomas.

Nå har jeg brukt et par timer på å lese gjennom hele tråden din, Må si jeg er mektig imponert over arbeidet du har gjort med bobla. Fulgte også med på denne på vwaudi-club forumet når du var der. Har nettop kjøpt meg en 59 model som jeg skal pusse opp i vinter, har alle planene klare og har utrolig lyst på luft. Mitt spm til deg er, tror du jeg får godkjent bobla mi med luft eller skal jeg heller bruke pengene på annet snacks? Og så lurte jeg på om det var mulig å komme å se på dette prosjektet ditt en dag?  Glad
Loggført

.........59 mod.T1.........
..2006 Golf V GTI. Low..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1963 på: august 14, 2010, 17:34:20 pm »

Skulle egentlig ikke skru boble i dag, men ble relativt kjappt ferdig med å rydde garasjen der splittbussen skal få "bo" fremover, så jeg rakk ett par timer i garasjen likevel Blunker

Bilen merker sitt revir på brosteinene foran garasjen Blunker hehe
PS! Det er IKKE olje fra bobla... Kult



Fronten er ferdig. Fikk på plass panseret igjen og justert dette. Tåkelysene er på plass. Skiltet er bare montert med borrelås i venten på nye og ubesudlede skilt Glad



Så en liten køstom-detalje rundt fronten. Blinklysene...? De gule tåkelampene er koblet i "American style".
Dvs de fungerer både som "kjørelys" og blinklys. Ble litt tenking for å få de til å blinke både når de er i bruk, og når de er skrudd av.
Så nå blinker disse, og snowflake-lampene bak blinker også, uten å borre inn flere pærer. Ble noen relèer for å si det sånn Blunker

Lampene har seff fått en liten "køstom-tøtsj" og er lakkert i samme farge som fangeren. Hvit matt. De er også tilpasset slik at de er montert direkte på fangeren uten bruk av fot.




« Siste redigering: august 17, 2010, 13:06:17 pm av DrLaban » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1964 på: august 14, 2010, 18:53:04 pm »

og det veit jeg blir smooth. skal koble extra lysa mine som kjørelys jeg og, men hvordan? parklys i hovedlysa og ekstra lys som kjørerlys
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #1965 på: august 14, 2010, 19:21:55 pm »

ser dritbra ut Osteaktig
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1966 på: august 14, 2010, 19:33:56 pm »

Det er ivertfall ikkje kvaliteten da står på!!!! Alt e jo tøft på bilen din! Glad

Og dei blinklysa er vel dei flottaste eg har sett for å vera so store hehe
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Lance
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted: Landsvik



Vis profil
« Svar #1967 på: august 29, 2010, 22:12:13 pm »

Juhu!! Gliser
Konge å se deg i gang igjen Glad
Loggført
bugwelder
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Storsteinnes.



Vis profil
« Svar #1968 på: august 30, 2010, 06:59:38 am »

Update Glad

I kveld ble jeg ferdig med forstillingen. Woohoo!

Min gamle var allerede kortet inn 3,5" men denne var fullstendig opprustet så her var det bare å få tak i en ny.
Var litt i tvil om jeg skulle gjøre dette selv, men det er jo det man lærer av Blunker
Har sett mange forskjellige løsninger på denne operasjonen, men valgte til slutt å kappe torsjonsrørene helt ute ved dempertårnene.

Første post... få bort gammel lakk og annen "skit"..


Valgte å kjøre "oldskool" med tanke på kappingen, baufil Glad
Dette for å få minst mulig "sår" og mest mulig kontroll. Min nyinnkjøpte Bachosag fungerte som en drøm
og det var faktisk en lettere jobb enn jeg først fryktet.


Etter noen minutter var tårnene av. Jeg kappet og sveiset en og en side for å kunne ha noe å måle/sammenligne med før jeg sveiset fast tårnet igjen.


Som nevnt i forrige post punktet jeg tårnene godt for jeg helsveiset disse. Dette for at ting ikke skulle
slå seg ut av stilling. Jeg skjøv inn bærearmene under punktingen slik at jeg så at tårnene ble 100%.
Sveiset også på igjen festet til styredemperen som jeg fjernet før modifiseringen.

Etter å ha helsveiset og pusset sveiser ble resultatet slik:


Forstillingen er nå 4" smalere, akkurat så smal at jeg ikke trenger modifisere innerskjermen på bilen.

Dere kan også se bunnplata på bilen bak som står oppreist og fri for TECTYL Osteaktig

Fikk også ordnet meg sandblåsing i kveld. Skulle få komme innom jobben til min gode nabo og låne kabinettet de har der neste torsdag.

Ellers så sitter jeg nå og gjør ferdig bestillingen på en haug men betar fra statene.
Selv skal jeg ha en haug med pakninger og annet "stæsj" til monteringen, og så har jeg fått en smørbrødlista av en kompis på grombetar til motoren hans.

Planene videre i helga er å sveise ferdig fra undersiden på belgfestene bak.
Når det er gjort er all sveising på bunnplata finito Osteaktig

Har du kortet mere etter dette?
Loggført
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #1969 på: september 03, 2010, 20:31:34 pm »

husk gule lyspærer .... viktigt Sjokkert
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #1970 på: september 04, 2010, 16:41:49 pm »

er ikke tvil. lekkert, ligger kanske godt ette bussen min å Kult må bytte demperne. den ligger på de nå.

Vil vel ikke kalt det for skvettlapper lenger, er vel mere sølepløyere. Rått!  Gliser
Loggført

T1-63 Zero
Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #1971 på: september 04, 2010, 16:44:34 pm »

Julenissen kom tidlig i år!! Osteaktig

Fikk en stor overraskelse i kveld. Satt og spiste en bedre middag sammen med min samboer da det plutselig ringer på døren.
Det var datteren til leieboeren i kjelleren som kom opp og fortalte at det hadde kommet to store esker til meg som de hadde
tatt i mot siden vi ikke var hjemme. Jeg skjønte ikke helt hva dette kunne være, men jeg tenkte som så at det var sendingen
min fra cip1.com som hadde kommet da denne er på vei fra statene.

Jeg ble med ned og til min STORE overraskelse var logoen til "AIRKEWLD" det første jeg kikket inn i da døren åpnet seg.
AIR RIDEN HADDE KOMMET!!!1 Osteaktig Osteaktig Hadde ikke forventet denne før ett par uker da det er 5-6 dager siden jeg bestillte den!
Snakker om service Osteaktig

Fikk kikket igjennom sendingen og alt ser ut til å være på plass og i skjønneste orden.
Så nå er det bare å få isolert ferdig garasjen i helgen slik at jeg får demontert bilen over helga (om det ikke allerede skjer på søndag da Blunker )

GLEDER MEG!1






ME LIKE!!!! SIIIIIIKLEEEE!  Gliser
Loggført

T1-63 Zero
Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #1972 på: september 04, 2010, 16:46:31 pm »

Var det noe jeg ville beholdt på denne bilen, så var det skjermene. Kombinasjonen rette lykter og griller i skjermen gjør bilen unik (noe den også er). Var og så på denne bilen selv da den var til salgs, og det er et bra "prosjekt" du har fått tak i. Lykke til videre  Blunker

Det er forsåvidt sant. Eneste er at jeg synes at skjermene og de liggende lampene er så utrolig mye penere  Øyerulling
Valget blir jo nå ikke veldig mye enklere da jeg kan fortelle at jeg var og kjøpte to skjermer som skulle være fra en -64,
men som viser seg å var samme skjermene som skal sitte på denne bilen (med griller)...og det er strøkne/rustfrie.

Så hva mener folket? Beholde stående lamper eller gå for liggende?
« Siste redigering: september 04, 2010, 17:05:06 pm av keito » Loggført

T1-63 Zero
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1973 på: februar 21, 2011, 09:05:49 am »

Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.


hmmmmm......... hvordan går det her da Thomas? er den klar for veien til våren?
Loggført
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #1974 på: februar 23, 2011, 06:12:16 am »

Var innom å kikka på'n igår. Var faktisk enda kaldere i garasjen min.
Når det i tillegg er mørkt og trangt er det ikke veldig fristende å skru.  Hemmelig

Ellers forklarte doktoren at ved en bitteliten testtur hadde det vist seg totalt unødvendig å bruke håndbrekk ved parkering i skråning.
Det er bare å sleppe ut lufta, så ligger'n godt fast på bakken! Gliser

Vi gleder oss stort til å se'n på gata!  Kult
Loggført

My religion is kindness
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #1975 på: februar 24, 2011, 20:12:17 pm »

Skal Doktoren begynne å trekke på gata? Jusses, blei dyrare enn planlagt, dette prosjektet..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #1976 på: februar 24, 2011, 21:06:15 pm »

får håpe han rekker SCC i år da.. Blunker om han klarer å rive seg vekk fra kameraet og den nye hula hans i kjelleren. hehe
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #1977 på: februar 26, 2011, 16:03:04 pm »

BUGRUN Kult
Loggført

1 up
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem
*****
Innlegg: 372
Bosted: Ænnebu



Vis profil
« Svar #1978 på: april 04, 2011, 19:31:25 pm »

ûberfet boble mann!! Sjokkert Rekker tunge
Bare lure på en ting: er det vanlig plastgrunning som er brukt på det rattet ditt?
og åssen er slitestyrken på sluttproduktet? er det brukt noe klarlakk på det?
tenkte å lakkere gearstanga,  håndbremsen og rattet mitt så det matcher bilen min utvendig,  Gliser
Loggført

Wbx prosjekt i kjeller'n
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #1979 på: april 04, 2011, 20:09:43 pm »

ûberfet boble mann!! Sjokkert Rekker tunge
Bare lure på en ting: er det vanlig plastgrunning som er brukt på det rattet ditt?
og åssen er slitestyrken på sluttproduktet? er det brukt noe klarlakk på det?
tenkte å lakkere gearstanga,  håndbremsen og rattet mitt så det matcher bilen min utvendig,  Gliser

Siden han som bygger denne bilen sist var pålogget 23 August 2010 klokken 15:16:30 tipper jeg det finnes betraktelig raskere måter å finne svar på det du lurer på Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: 1 ... 64 65 [66] 67 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!