mars 29, 2024, 03:05:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666545 ganger)
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #210 på: april 03, 2009, 12:34:17 pm »

slikt tenkte jeg meg ett hull



Jævli kult høøl! Hvordan har du laga det? Får du kjøpt det noe sted? Dyrt?  Osteaktig


det er hemmelig, noen yrkeshemligheter må man ha!  Hemmelig

pass deg bare litt for dette hølet
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #211 på: april 03, 2009, 16:41:16 pm »

hihi
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #212 på: april 03, 2009, 21:02:36 pm »

liten update.
fikk kostemalt oppunder fronten med  Rustbullet. og lagt ett tynt lag med 2k rødbrun oppå før det tørket helt.
litt skraping av tectyl nå så kommer jeg til å lakke oppunder forstillingen , slik att den kan settes på igjen.



* DSC07187.JPG (135.56 KB, 640x480 - vist 499 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #213 på: april 03, 2009, 21:08:47 pm »

Kvifor legger du 2k raudbrun-grunninga på før den andre har tørke heilt?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #214 på: april 03, 2009, 21:16:31 pm »

det står på boksen att den blir så hard att den må mattes ned med 120-180 papir når den har tørket/herdet.
(samme opplegget med POR-15 også)
hvis man legger på annen lakk/grunning innen ca 48-72 timer(avhengig av temp/fuktighet) så slipper man å matte ned
beste er vel når den er litt over "sticky"
men dette gjelder vel fleste lakkprodukter.
rødbrunen er bedre sånn . den kan stå lenger uten å mattes ned.
bare ett tyyynt lag jeg har lagt på.liker ikke å lukke inne 1k produkter med en 2k som herder mye kjappere og muligens stenger inne løsemidler fra 1k greiene(som Rustbullet er)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #215 på: april 09, 2009, 18:01:48 pm »

for å få sjekket klaring i hjulbuer og innerskjermer, må jeg ha på hjula med de dekka som skal brukes, tenkte jeg.
så jeg tok ett røsk og grunnet/lakket felgene.
Den ene bakfelgen var det en bulk i men det fixet en G.Tingelstad Glad  5 rattar.



* DSC07229.JPG (104.45 KB, 640x480 - vist 360 ganger.)

* DSC07232.JPG (146.12 KB, 640x480 - vist 414 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #216 på: april 09, 2009, 18:21:28 pm »

å lekkert  Sjokkert
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #217 på: april 09, 2009, 22:47:40 pm »

Glad
prøvde lastebil lakk for å holde kostnader nede  Osteaktig
virker utifra bildet att den kanskje ikke ser helt svart ut... får se i mårra da de er tørre   Tvilende
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #218 på: april 09, 2009, 22:52:05 pm »

ellers har jeg begynnt på hullborring  Øyerulling

må få bilen på hjula i gjen snart så fikk
klint karrosseri kit over sveiseskjøter (manglet silicon fjerner til å smooothe ut kit'et.)..og lakkert oppunder fronten... kom på etter jeg hadde lakka
hvorfor jeg brukte en vått-i-vått grunning sist oppå rødbrun grunninga.
det har en tendens til å skinne gjennom på skarper kanter etc..men scheise heller. det er under bilen.
litt hastverksjobb i kveld.. Trist
får legge på litt vått-i-vått på resten av kjerra.

men men





* DSC07235.JPG (156.65 KB, 640x480 - vist 564 ganger.)

* DSC07236.JPG (125.03 KB, 640x480 - vist 551 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #219 på: april 10, 2009, 08:55:29 am »

Veier ikke karosserikittet mer en det du vinner med hullborring? Eller finnes det noe Light utgave av kittet?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #220 på: april 10, 2009, 09:45:06 am »

Ja du er inne på noe der LID , men jeg vil ha på kit på de stedene.
kan jo hende denne bilen i senere tid ikke skal bare race.
en tube kit er ca 3-400 gram = ca 60 hull Osteaktig 
hensikten med hullborring er å kompensere for all extra vekt jeg tilfører bilen. og blir i hovedsak nesten bare på skrudde deler.
dører, fangere, div fester etc. litt på karossen vil det bli.
"bare bor du gamle børre"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #221 på: april 11, 2009, 20:03:58 pm »

urk



* DSC07239.JPG (107.58 KB, 480x640 - vist 478 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #222 på: april 11, 2009, 20:07:44 pm »

Langfredag var extra lang i år virket det som.   Kult
fik gjort masse Rekker tunge
nydelig vær gjorde valget om sandblåsing av forstillinga enkelt.
eller blei små deler blåst i skapet og lakket i grusen



* DSC07245.JPG (146.95 KB, 480x640 - vist 533 ganger.)

* DSC07246.JPG (140.43 KB, 480x640 - vist 442 ganger.)
« Siste redigering: april 11, 2009, 20:09:43 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #223 på: april 11, 2009, 20:10:53 pm »

mellom malingsstrøka fikk jeg tid til mere borring   Rekker tunge



* DSC07247.JPG (158.92 KB, 640x480 - vist 1275 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #224 på: april 11, 2009, 20:14:04 pm »

i dag fikk jeg montert de omtalte bump steer foringene.
siden det ikke blei presspassning ,gjorde jeg sånn:


* DSC07250.JPG (138.02 KB, 640x480 - vist 468 ganger.)

* DSC07251.JPG (109.61 KB, 640x480 - vist 446 ganger.)

* DSC07252.JPG (126.85 KB, 640x480 - vist 409 ganger.)

* DSC07253.JPG (103.99 KB, 640x480 - vist 394 ganger.)

* DSC07254.JPG (108.05 KB, 640x480 - vist 449 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #225 på: april 11, 2009, 20:15:08 pm »

montert forstilling og bærearmer.


* DSC07257.JPG (146.3 KB, 640x480 - vist 454 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #226 på: april 11, 2009, 20:34:02 pm »

Lekkert!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #227 på: april 11, 2009, 20:51:05 pm »

testet Lastebil lakk for 1. gang nå
på felgene og blei overasket over att de blei så blanke.
hørt mye rart om det men
ser ikke forskjell på dette og "vanlig" bil-lakk.
pusset grunninga med 400 papir og 2 strøk.

tipper det blir lastebil lakk på resten av bilen også Glad

en del billigere !!



* DSC07241.JPG (150.11 KB, 640x480 - vist 467 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #228 på: april 11, 2009, 20:53:01 pm »

ett closeup bilde av felgen  Gliser


* dsc07242.jpg (120.44 KB, 640x480 - vist 498 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #229 på: april 11, 2009, 20:53:24 pm »

takk Kalle
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #230 på: april 11, 2009, 21:00:44 pm »

driver å planlegger buret .
hvordan var det med disse platene som "skal" sveises fast i gulvet.
var det 152x152mm?? tykkelse 3.2mm minimum??
må røret stå i center av disse platene??
og regner med det ikke gjør noe om disse er litt større og f.eks går litt opp langs A eller B stolpen

noen som vet?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #231 på: april 11, 2009, 21:34:25 pm »

Når det gjelder lastebillakken så har jeg hørt at denne blir mye raskere matt enn vanlig billakk. Sikkert noen lakkerere på forumet som kan bekrefte eller avkrefte dette.
Ser veldig bra ut dette!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #232 på: april 11, 2009, 21:51:44 pm »

Reglene kan tolkes i det vide og det brede uten å bli klok men det står ingenting om hvor røret skal plasseres på platen. Selv har jeg 155 x 155 i 4mm med røret helt ute i det ene hjørnet.

Mvh
Kalle

driver å planlegger buret .
hvordan var det med disse platene som "skal" sveises fast i gulvet.
var det 152x152mm?? tykkelse 3.2mm minimum??
må røret stå i center av disse platene??
og regner med det ikke gjør noe om disse er litt større og f.eks går litt opp langs A eller B stolpen

noen som vet?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #233 på: april 11, 2009, 21:57:22 pm »

okå.
bygger buret først for egen sikerhet ja...men lurt å følge reglene, hvis man må  ha noe lisens eller noe på bilen etterhvert  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #234 på: april 12, 2009, 00:13:34 am »

driver å planlegger buret .
hvordan var det med disse platene som "skal" sveises fast i gulvet.
var det 152x152mm?? tykkelse 3.2mm minimum??
må røret stå i center av disse platene??
og regner med det ikke gjør noe om disse er litt større og f.eks går litt opp langs A eller B stolpen

noen som vet?

Har ikke mye greie på burbygging, men er ikke tanken at trykket skal fordeles jevnt over disse platene og at røret dermed bør stå i midten?
Hvis man står på en isoporblokk på vannet står man litt tryggere midt på enn helt på siden.. Har man en plate som tilfredstiller kravene med røret helt på siden vil jeg tro man har unødvendig mye plate den ene veien og alt for lite den andre veien i forhold til tanken som ligger bak. En tykk og stiv plate vil jo fordele trykket til en viss grad, men jeg vil allikevel tro at midtplassert rør er det beste. Arrest me if I'm wrong...
« Siste redigering: april 12, 2009, 00:28:08 am av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
1835cc
Seniormedlem
****
Innlegg: 493
Bosted: trondheim


Luftliga`n


Vis profil
« Svar #235 på: april 12, 2009, 11:50:31 am »

Du kan feste røret hvor du vil på platen.... buret kollapser vel lenge før du trykker platen gjennom karroseriet.

Skikkelig kongearbeid du gjør forresten Kult
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #236 på: april 13, 2009, 14:54:33 pm »

ja de bura jeg har kikket på har ikke røret mitt i plata.
det passer bra.

Startet litt på å kappe i hjulbuene for å fåplass til hjula.
må få lagt på gummi i morgen.
ellers mere platekapping og hull borring  Rekker tunge



* DSC07266.JPG (132.22 KB, 640x480 - vist 396 ganger.)

* DSC07274.JPG (120.53 KB, 640x480 - vist 387 ganger.)

* DSC07268.JPG (139.02 KB, 640x480 - vist 404 ganger.)

* DSC07271.JPG (119.38 KB, 640x480 - vist 392 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #237 på: april 13, 2009, 18:04:55 pm »

bakluka nesten ferdig. begynner å lukte varm ,rar plastlukt av batteridrillen nå ,så får la den kjøle seg litt  Gliser



* DSC07272.JPG (83.57 KB, 640x480 - vist 392 ganger.)

* DSC07276.JPG (149.05 KB, 640x480 - vist 450 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #238 på: april 13, 2009, 18:07:13 pm »

Skal du kjøre med orginalruter, eller blir noen erstattet med lexan?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #239 på: april 13, 2009, 18:19:02 pm »

Ja noen form for kunstoffplastruter blir det for det er jo en del vekt å spare der også  Rekker tunge

er lexan dyrt da?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!