april 19, 2024, 17:45:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 671733 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1470 på: juli 05, 2012, 09:36:21 am »

ser ut til att jeg ligger 35-40Nm for lavt på boltene.. venter  tilbakemelding Glad
som KAN indikere løft av toppen(e) pga for lite strekk.

Jo lenger bolt jo høyere sikkerhet tenker jeg, utover det å ligge på grensen på tiltrekning. Om du har ledige gjenger kan du tre på hylser og dermed spre deformeringen mer.
En annen ting, en wbx topp kan jo støtte seg mot vannkappen, når trykket kommer. Men det funker bare hvis "pakkningen" ikke komprimeres. Vet ikke om du har pakkning eller ikke, men med slikt trykk forekommer nok bøying av toppen om den ikke ligger stumt.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1471 på: juli 08, 2012, 21:04:43 pm »

JA uteregningene  til Lynet viser lengre bolt= mere vinkel for å oppnå samme strekk
som jo er logisk
sammen med lab.test møkkakjeller'n style har jeg dratt til boltene ganske mye mere.
Havnet på ett område som gir den samme karakteriske "bolt i spenn lyden" originalboltene gir når momentnøkkelen løser ut. Glad
Nye dyser er montert og blir vel ny dynorunde på tirsdag.

bruker original vannpakning

Girkassa skal tåle såpass moment ;det finner vi ut, er Weddle drevsats  og R/P  Glad


* IMG_20120703_221801 (Small).jpg (54.64 KB, 360x480 - vist 533 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1472 på: juli 14, 2012, 20:50:19 pm »

Fikk kikket litt på deg på Gatebil i dag. Og kan trygt si at dette gikk fælt nå. Holdt fint følge med de fleste andre bilene utpå der.. Men det manglet litt på driftingen  Gliser
Loggført

Vwwasser
Seniormedlem
****
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad



Vis profil
« Svar #1473 på: juli 17, 2012, 15:36:24 pm »

Vanvittig rått å se denne på gatebil Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1474 på: juli 17, 2012, 15:52:31 pm »

å det har blitt  skikkelig skyv i den nå !!
Onsdag før gatebil fikk jeg noen timer på Dynapacken og havnet på 571 Hjulhk ved 7500 (dro den ikke lenger )og 540nm
Fotsatt boostcreep selv med nye dyser, så antar det er wastegate som ikke klarer sleppe ut nok..
Før gatebil tenkte jeg att det må jeg fixe, men etter å ha kjørt vogna så la jeg det være sånn  for det gir ett skikkelig kick på toppen!! Gliser
Ryddet sammen verktøy og deler og reiste bort med Campingvogna på Torsdag.
Da var det allerede fullt på depot og alle camp'ene hvor vi kunne ha bil og vogn!!! Sjokkert
fikk rigget oss til nedi grusen ved langsvingen på en måte Glad
siden det var så mange der blei det bare 2-3 heat på lørdag.
noe småproblemer blir det jo alltid.
den gikk kun 4-5 runder på "full gass" så begynte en av sylinderene å bli sur.
etter litt Googling i campingvogna så det viste seg etter litt sjekk att ladetiden til coilene / dwell time var satt altfor høyt så jeg kunne nesten grille biff på coilene
heldigvis har de innebygd beskyttelse mot overoppheting.
forandret dette og på søndag blei det mye kjøring , filmet en del, men glemte microfon først på dagen.
Så kom det ei skur men tok en tur utpå for det  , blei en video snutt Glad
motorrespons Kjøling, tørrsump ++ funker kjempebra. ikke vært over 100 grader på olja enda...

Så har jeg vært eplekjekk og sagt att hvis motoren overlever hardkjør i benk og gatebil så blir det bestilling av Mendeola........  Øyerulling
(SugarDaddy Bratlie..hvor er du..?)


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #1475 på: juli 17, 2012, 19:10:37 pm »

helt rått jørn Blunker
Loggført
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #1476 på: juli 17, 2012, 20:34:09 pm »

så gøy ut på glatta  Gliser
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #1477 på: juli 18, 2012, 08:08:59 am »

Godt å se bussen igjen, selv om jeg fikk lite tid til å se på banekjøringen. I september håper jeg det blir både drag og banekjøring? Blunker
Egentlig rart at ikke flere med luftkjølt tok turen, men så i alle fall tre-fire på utstillingen.
Loggført
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #1478 på: juli 18, 2012, 20:44:06 pm »

Atter en gang hederlig omtale hos speedhunters!  http://www.speedhunters.com/2012/07/the-engines-of-gatebil/
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1479 på: juli 18, 2012, 23:26:11 pm »



Nesten perfekt skrivebordsbakgrunn Blunker
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1480 på: juli 18, 2012, 23:36:17 pm »

Kewlt!  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #1481 på: juli 19, 2012, 08:18:46 am »

Og jaggu dukket ikke "Ubalansen" opp i Speedhunters sin oppsummering av Gatebil også...   Gliser

http://www.speedhunters.com/2012/07/gatebil-rudskogen-event-review/
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #1482 på: juli 19, 2012, 09:17:39 am »

Må si det er blitt veldig høyt nivå på bilene:) Er så fint arbeid på nesten alle.
Loggført

Mvh

Marius
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #1483 på: juli 19, 2012, 11:35:34 am »

Alltid like kult å se denne  Kult



Loggført


Old bugs never die
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #1484 på: juli 20, 2012, 16:57:57 pm »

Hva kameraer bruker du Jørn? GoPro?
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1485 på: juli 20, 2012, 17:00:22 pm »

den siste videoen er filmet med racelogic vbox som jeg har lånt
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #1486 på: juli 20, 2012, 17:03:57 pm »

ok Glad
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1487 på: juli 28, 2012, 09:27:39 am »

alltid noe å gjøre!!
har mangel på cambervinkel, spesielt bak så har begynt å lage til justerbare bærearmer for raskt kunne justere camber mellom
~0 grader for dragrace og trolig mellom 2,5-3.5 grader  ett sted for banekjøring.
fikk tak i noe stål av Pøls og kappet til noen biter , og har maskinert hull for en "foring" som greiene skal snurre rundt.
har laget en jig så delene kommer nogenlunde tilbake på plass.


* IMG_20120727_223121 (Small).jpg (58.09 KB, 360x480 - vist 437 ganger.)

* IMG_20120727_231041 (Small).jpg (72.6 KB, 360x480 - vist 503 ganger.)

* IMG_20120727_223127 (Small).jpg (69.36 KB, 360x480 - vist 511 ganger.)
« Siste redigering: juli 28, 2012, 09:29:26 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1488 på: juli 28, 2012, 18:09:44 pm »

Kjekt at du oppdaterer denne dagboka som du gjør, ikke alltid man kommenterer-  men fryktelig morro å lese og se bilder. Tommel opp Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1489 på: juli 29, 2012, 09:45:26 am »

takk takk . antar det  det er folk som kikker innom innimellom!

har også laget en slik en  "depot  muffler" Gliser
hade noe leftover rør i syrefast og har fylt denne med skrubbe kluter av stålspon + luftfilter fra en pizzaovn Glad
planen er å bare feste denne på enderøret på eksosen
så jeg er på jakt etter èn stk sveiseflens (som på bildet) i ~4"(skal sjekke mål nærmere) og klemme for hurtigmontering
delene kommer fra meirei deler

alle bilene skal jo sjekkes for støy i depoet på 4500 o/min og med den nye eksosen er den litt høy ved rusing uten belastning.
uten turbo som spinner opp og demper lyden og høy tenning , så knatrer motoren  en del
litt meningsløst syntes jeg det er det siden det er lyden PÅ banen som bør være viktigst.(det er støykrav på banene og der er det sjelden problem)


* IMG_20120725_212601 (Small).jpg (89.67 KB, 360x480 - vist 433 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1490 på: juli 29, 2012, 14:37:56 pm »

Herlig innstilling til gjenbruk! Støtter Hans - dette er morro;)
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #1491 på: juli 29, 2012, 18:58:11 pm »

Så du har skrinlagt planer om at bilen skal være gategodkjent...? 
Lei av  kompromisser race/gate??
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1492 på: juli 29, 2012, 23:19:55 pm »

så vidt jeg husker har jeg ikke hatt noen planer om å bruke denne noe særlig på gata.
ei heller ta den med til Tvilstilsynet for godkjenning .

har hatt H-lisens på bilen nå på 2. året og bruker den kun på baner.
kjører da lovlig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1493 på: juli 29, 2012, 23:26:21 pm »

blei nesten ferdig med  den ene siden av bærearmopplegget.
blei litt mere skrævsylte enn originalt på spissinga .
må finjustere litt da jeg ikke fikk nok justerområde på spissinga etter noen kjappe målinger med laservater Glad


* IMG_20120729_125818 (Small).jpg (76.67 KB, 360x480 - vist 465 ganger.)

* IMG_20120729_152450 (Small).jpg (116.36 KB, 640x480 - vist 503 ganger.)

* IMG_20120729_152509 (Small).jpg (96.31 KB, 640x480 - vist 498 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1494 på: juli 29, 2012, 23:30:09 pm »

måla på sveiseflensen hvis noen har  Kysser 


* IMG_20120729_210025 (Small).jpg (106.24 KB, 640x480 - vist 373 ganger.)

* IMG_20120729_210115 (Small).jpg (98.38 KB, 640x480 - vist 371 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1495 på: juli 30, 2012, 00:39:56 am »

Skal man være pettemeter så er det jo strengt tatt ikke lov med en sånn en Gliser
Men jeg skjønner godt at du gjør dette.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1496 på: juli 30, 2012, 00:46:47 am »

hva sier lovens korte arm da ... ? Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1497 på: juli 30, 2012, 20:08:02 pm »

Bl.a. noen Ferrari og enkelte mc har en ventil i eksosen, som de hevder er for å få bedre drag på lavere turtall. Den har også den funksjonen at den er relativt lukket på turtallet støyen måles på, og åpner for fullt etter det...

Et 90 graders bend (nedover) på utblåset gir også litt lavere lyd, evt vridd fra der støyen måles... (står vel i reglene på hvilken avstand og vinkel støyen måles).

Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1498 på: juli 30, 2012, 20:13:03 pm »

Bl.a. noen Ferrari og enkelte mc har en ventil i eksosen, som de hevder er for å få bedre drag på lavere turtall. Den har også den funksjonen at den er relativt lukket på turtallet støyen måles på, og åpner for fullt etter det...

Et 90 graders bend (nedover) på utblåset gir også litt lavere lyd, evt vridd fra der støyen måles... (står vel i reglene på hvilken avstand og vinkel støyen måles).



BMW gutta i München hevder selv at denne "flap"`n i eksosen på deres motorsykler kun er for å møte støykrav på tomgang/lave turtall/lite pådrag, og ellers ikke har noen som helst funksjon i form av gevinst for effekten e.l., så dette må kunne gå an å få gjennom Jørn Glad

mvh
Arild Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1499 på: august 01, 2012, 23:23:51 pm »

har ikke funnet noe regler om att denne dingsen  ikke kan brukes.

i kveld blei jeg  ferdig med  ombygging av IRS bæreamene bak.
fikk t.o.m med på litt maling på de.
mens det tørket så lagde jeg noen camber justerings dingser til forstillinga.
det er camberjustering i bærekulene, men den er designet for gateoppsett så også denne må mod'es...
hadde noe leftover akslegreier  fra fresen jeg kjøpte.
dreide til noen emner og fikk endelig bruk for det "nye" delehodet mitt Rekker tunge



* IMG_20120801_184820 (Small).jpg (130.98 KB, 640x480 - vist 350 ganger.)

* IMG_20120801_201859 (Small).jpg (86.38 KB, 640x480 - vist 424 ganger.)

* camberadjuster01.jpg (69.38 KB, 720x540 - vist 421 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!