april 20, 2024, 11:14:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 671850 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1530 på: oktober 01, 2012, 22:48:32 pm »

MEN var da positive ting også
Nye tørrsumptanken funker bra nå  og hjulvinkelene bak gjorde susen!
Turboen funker som snus etter nye lager  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1531 på: oktober 02, 2012, 23:18:24 pm »

fikk ånden over meg i kveld og plukket  ut kassa.
fikk også demontert kassa og begynt feilsøk Glad
funnet "utslitt/langt" under spec "skiftegaffel for 3/4 gir, og slitte/"skeive" syncroringer på 3/4 gir
og skiftehylsa var også litt slakk på hub'en.

var ikke molycoated syncroringer på 3/4 , tydeligvis noe hybrid greier disse  Weddle dreva.
normal  slitasje på 1/2 gir gaffel , men bytter syncroringen da den så litt smålurvete ut.
2. gir var  molycoated  da.
så får vi se om det blir mere aksepatbelt. Glad


* IMG_20121002_225342 (Small).jpg (65.95 KB, 360x480 - vist 571 ganger.)

* IMG_20121002_215827 (Small).jpg (122.17 KB, 640x480 - vist 611 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1532 på: oktober 03, 2012, 08:50:56 am »

Slitte skiftegafler er kranglete å gire med Gliser

Har hatt opp et par subaru girkasser på jobben som har vært leie å få inn/ut av revers. Slitt skiftegaffel har var problemet på de også, som igjen gjør at delene trykkes sammen skjevt.  .
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1533 på: oktober 03, 2012, 09:10:02 am »

jøss, hullborret gir gett. Er alle weddle 091 girene det?  Sjokkert
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1534 på: oktober 03, 2012, 23:05:11 pm »

var bare 2. giret som var hullborret .

byttet syncroringer, skiftegaffel og skiftehylse i kveld, men under justering av skiftegafler så var det noe som ikke stemte.
den lå altid "PÅ" 3. eller 4. gir....
ikke rart skiftegafflene var helt nedslitt....
så da jeg begynnte å kikke på dette så viser det seg att utslaget/vandringen som skiftegaffelen har er "for langt" for 3/4 gira....

sammenlignet med std 091 drev og kikket på "ballander" akslen jeg hadde og har funnet ut att noe ikke stemmer.
mest sannsynlig så skulle det vært brukt 002 "balander" aksel (den bestemmer utslaget/vandringen)
eller korrekte drev.
noe småmuffens med skiftehylsa for 1/2 gir også


har sent KCR en mail nå .....  Tvilende


* IMG_20121003_212953 (Small).jpg (87.39 KB, 360x480 - vist 420 ganger.)

* IMG_20121003_212923 (Small).jpg (81.86 KB, 360x480 - vist 438 ganger.)

* IMG_20121003_213047 (Small).jpg (91.91 KB, 640x480 - vist 412 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1535 på: oktober 06, 2012, 00:22:37 am »

kommet litt videre og har fått noe form for svar fra KCR.
han "skylder" litt på weddle dreva . att de "are getting better"
dreva er helt som de skal være men de er egentelig 002  hybrid  (hybrid da de passer også på 091 og bruker 002 syncroringer).

så jeg tok en 1-2 skifte aksel fra 002 kasse og kappet og maskinerte den  til bruk på 3-4.
da var plutselig klaringer til skiftegafflene rikitg.


han sier også att noen ganger må det modifiseres,hele poeneget er att det ikke er gjort.!!
burde forvente det når man betaler tusenvis av dollar for kassa.
også påstår han att slitasjen på skiftegafflen  ikke er ille.
vel 1,2mm stål fra gaffelen har blitt slitt bort og fargen på girolja var antrazite metallic...

ellers er det ikke tegn til slitasje på drev/lagerbaner og lamellene i ZF'en så også bra ut. 
har byttet R/P også pga 2 små sår.
mulig dette skyldes gl5 olja.


* IMG_20121004_225733 (Small).jpg (140.88 KB, 640x480 - vist 404 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #1536 på: oktober 06, 2012, 09:49:13 am »

Ja, poenget med å kjøpe ferdig fra firma er vel at man skal kunne bruke den med en gang og at det er gjordt riktig. Uansett så tror jeg nok du er rette mannen til  finne ut av dette. Stå på :-)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1537 på: oktober 06, 2012, 10:11:15 am »

Om kassa var full av spon er det vel ikke så rart at r&p blir ripete. Om oljen er dårlig så vil man vel få slitte felter på bredde med drevene.
Kjedelig å se at Amerikanere ikke kan bygge girkasser heller...
Skal man ha det ordentlig gjort må man gjøre det selv...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1538 på: oktober 06, 2012, 10:36:36 am »

ja jeg kjøpte ferdig for å slippe å forske å gjøre sjøl da jeg bruker nok tid på kjerra ellers
R/P var ikke ripete men hadde 2 sår/hakk i seg.da det blir mere pulver en spon av skiftegaffelen Glad
noen sier GL5 er godt nok til å bruke i Hypoid kasser , men andre sier nei.
men leser man så står det att GL5 har mere EP additiver , som kan hjøre den hardere å gire ,og  har tilsetninger som kan ta syncroringene.
så det blir GL4 nå med vw spec 501.50 eller MIL-L-2105
men så har man olje som har både GL4 og GL5 spesifikasjoner ..... burde vel funke også?
oljejungel.
« Siste redigering: oktober 06, 2012, 11:01:25 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1539 på: oktober 06, 2012, 12:26:55 pm »

satser på denne


* IMG_2012100619511.jpg (78.03 KB, 800x600 - vist 325 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #1540 på: oktober 06, 2012, 17:27:17 pm »

Jeg har ikke stort peiling på olje, men jeg skal ha denne. Omega 690 som vist på denne filmen
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1541 på: oktober 06, 2012, 17:33:15 pm »

X2 og er veldig nøgd
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1542 på: oktober 06, 2012, 18:15:36 pm »

så det blir GL4 nå med vw spec 501.50 eller MIL-L-2105
men så har man olje som har både GL4 og GL5 spesifikasjoner ..... burde vel funke også?
oljejungel.
Oljejungel kan du trygt si.
Selv har jeg testet subaru sin 75w90 på kassa i ovalen, giringa og skranglinga i den ble bedre, selv om kassa er skikkelig utslitt.
Denne oljen har også "hemmelige" additiver som begrenser endel ulyder og slikt. (Blir brukt på diffene i endel 4hjulstrekkere med uforklarlige lyder i)
Kan sikkert skaffe deg noen liter om du vil prøve.
Oljen er i prinsippet en GL4/GL5 men med tilsetninger de ikke vil opplyse om hva er.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1543 på: oktober 06, 2012, 22:29:40 pm »

har dere testet før og etter med denne  omega greiene?

Dewill, takk for tilbud, prøver med Castrolen først Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1544 på: oktober 07, 2012, 01:10:06 am »

Prøv Castrol Syntrans først, den skal takle presset den. Gliser

Hypoid er et rart ord som blir ofte nevnt om vw kasser og man ofte lurer på betyr: Pinjongen står ikke i senter på kronhjulet inni kassa. Trenger olje som tåler høyere trykk på grunn av at r&p sklir i hverandre.
Gjøres for at drevene skal tåle mer juling og avgi mindre lyd.

Hypoid:
 http://en.wikipedia.org/wiki/Spiral_bevel_gear#Hypoid_gears
Girolje:
 http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil

De fleste produktene Omega leverer pleier å funke ganske godt. Eneste produktene jeg ikke har fått til å fungere er de midlene som liksom skal tette små oljesvettinger osv.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1545 på: oktober 16, 2012, 15:01:46 pm »

da var mitt første Billøp unnagjort  i TrackdayCup!
ilddåp!



Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1546 på: oktober 16, 2012, 15:05:48 pm »

Ny motor i vinter da ja Glad Hva skjedde?
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1547 på: oktober 16, 2012, 15:16:28 pm »

ny motor ja...  Sint  også kun 3 svinger igjen til målflagg!!,

foreløpig konklusjon er sprekt sylinder ... knas.hull i blokk olje på eksos og brann!
med de konsekvenser det får på 7800/o/min og full gass.

*bilder kommer*
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #1548 på: oktober 16, 2012, 15:20:09 pm »

Godt det gikk bra med fører og buss, så ut som han bak deg hadde problemer med å henge på rett før det smalt ihvertfall Gliser
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #1549 på: oktober 16, 2012, 16:07:16 pm »

Sinnsykt rått å se det frasparket rett før smellet! Gliser

Synd med havariet, men sånn kan skje, og det er vel noe av risikioen med slike ekstreme bygg! Sjokkert
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1550 på: oktober 16, 2012, 16:09:14 pm »

ja det skyver godt Gliser
har vel funnet begrensningene til de oppborrede originale WBX sylinderene nå....  Øyerulling
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #1551 på: oktober 16, 2012, 16:27:30 pm »

ja det skyver godt Gliser
har vel funnet begrensningene til de oppborrede originale WBX sylinderene nå....  Øyerulling
Ser ut til at du har funnet en eller anne grense ja, var det så at bilen bak deg var en 944Turbo? Inn i granskauen som den bussen din flytter seg ihvertfall. Dog er det trist å se flammene stå ut av bakenden på den. Men du fikser dette også
Loggført

Seaside VW Klubb
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1552 på: oktober 16, 2012, 16:34:18 pm »

ja det er bare å brette opp ærma (igjen) , men that's racing Gliser
meninga var i utgangsounktet ikke å kjøre med så mye trykk/hk på løp, men det bare blei sånn  Rekker tunge (pga boost creep)
bilen bak er Trackday's egen race rigga  porsche 944 turbo 350hk .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1553 på: oktober 16, 2012, 16:35:01 pm »

SPONSORER SØKES!    Kysser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #1554 på: oktober 16, 2012, 16:41:20 pm »

Har sett litt bilder på tryneboka, og må si det er trist. Desverre er vel dette bakdelen med racing. Uansett så er du nok riktige mann til å få til noe nytt igjen :-)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1555 på: oktober 16, 2012, 17:50:05 pm »

Eg føler noen trenger å si etter den videoen:
FY FLATE HVOR DEN BUSSEN GÅR!!  Gliser

Synd med havariet, men egentlig imponerende at den har vart så lenge.
Håper du beholder sot/flamme merkene på bilen etter nybygg. Blunker
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1556 på: oktober 16, 2012, 19:57:39 pm »

oppbygginga Friskusmotoren har såvidt startet.


* IMG_20121013_170141 (Small).jpg (78.17 KB, 640x480 - vist 531 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1557 på: oktober 16, 2012, 20:01:52 pm »

..


* IMG_20121013_195624 (Small).jpg (81.02 KB, 640x480 - vist 510 ganger.)

* IMG_20121013_213549 (Small).jpg (132.45 KB, 640x480 - vist 536 ganger.)

* IMG_20121013_230017 (Small).jpg (106.12 KB, 640x480 - vist 612 ganger.)

* IMG_20121013_230201 (Small).jpg (69.14 KB, 360x480 - vist 498 ganger.)

* IMG_20121015_140957 (Small).jpg (68.46 KB, 360x480 - vist 607 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1558 på: oktober 16, 2012, 20:03:21 pm »

...


* IMG_20121015_155504 (Small).jpg (119.39 KB, 640x480 - vist 640 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1559 på: oktober 16, 2012, 20:04:22 pm »

....


* IMG_20121015_155458 (Small).jpg (115.83 KB, 640x480 - vist 586 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!