mars 28, 2024, 19:20:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666501 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1620 på: november 04, 2012, 23:23:10 pm »

2ZZ  er 4'er og trenger forhåpentligvis ingen modifiseringer av torpedovegg/motor rom
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1621 på: november 05, 2012, 07:40:59 am »

Håhå, her snakker vi Gliser
Jeg har jo nettop handla en KE30 og har både 2JZ, nissan sr20det og M3 kasse for hånden... Blir nok ikke 2jz, men sr20 hadde jo passa fint.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1622 på: november 05, 2012, 07:49:23 am »

Ahhh, kjenner det er deilig at jeg ikke greier å henge med i den riskoker debatten..! Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1623 på: november 05, 2012, 07:57:43 am »

Kan komme innom garasjen din en dag, så kan du få leksjon Gliser

Her er forresten hva jeg har lyst til å bygge noe ala dette:
 http://www.performancecar.co.nz/articles/1977-toyota-corolla-ke30-sketchy-lines-150
« Siste redigering: november 05, 2012, 08:01:27 am av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1624 på: november 05, 2012, 09:16:36 am »

Enig. Men vi har alle våre skjellet i skapet...  Osteaktig   Og en japse classic er ikke feil

Ahhh, kjenner det er deilig at jeg ikke greier å henge med i den riskoker debatten..! Gliser
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1625 på: november 05, 2012, 09:58:49 am »

Er jo folkevogn det også... Japansk folkevogn... Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
RZR-Jånni
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Lier (Litt Bergen)


Regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1626 på: november 06, 2012, 16:12:12 pm »

Hvordan gjør du det med pakninger på disse motorene din? Bytter du hver gang du demonterer, bruker du om igjen noen, eller har du et lager du tar av?

Kanskje vi skulle startet en egen japseklubb.. Ruller rundt i en 1973 Mazda 1300 selv, spesielt på vinterstid.. Rekker tunge
Loggført

Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika "Stivikken"
74 1303S Big
77 Doka
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1627 på: november 06, 2012, 21:53:02 pm »


Kanskje vi skulle startet en egen japseklubb.. Ruller rundt i en 1973 Mazda 1300 selv, spesielt på vinterstid.. Rekker tunge

Morsom tråd her - Ikke minst pga "Turboknut" som er en "legende" spør du meg

http://www.bilforumet.no/andre_forum/veteranbil/152556-japanske-veteranbiler-1960-1980-a.html
« Siste redigering: november 06, 2012, 21:56:01 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1628 på: november 06, 2012, 23:59:08 pm »

Hvordan gjør du det med pakninger på disse motorene din? Bytter du hver gang du demonterer, bruker du om igjen noen, eller har du et lager du tar av?

Kanskje vi skulle startet en egen japseklubb.. Ruller rundt i en 1973 Mazda 1300 selv, spesielt på vinterstid.. Rekker tunge

vannkappe pakninger har noen ganger brukt på nytt, bare sjekker att de ikke er sprukket i "hjørnene" innvendig. liksom
Fjærner gammel silicone og vasker.
mellom topp og sylinder har jeg stort sett brukt kobbrpakninger, men brukt om igjen de originale på ett par motorer . ikke hatt noen problem med det.

driver å utbedrer småting på Corollan nå , for å få artig slæddebil  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1629 på: november 07, 2012, 12:01:56 pm »

Vi må snart ha en prosjekttråd til japsene også Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1630 på: november 07, 2012, 12:19:49 pm »

jepp. men føler vi må på ett annet forum da!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1631 på: november 07, 2012, 12:25:31 pm »

tvilsom offtopic. ?
tenkte dette også er relatert til gamle volkevogn tanker også.
rolla tanken var veldig veldig rusten innvendig.
vurderte flere alternativer men googlet lit og fant ut att electrolyse må testes.
vann
krystallsoda
batterilader
stålstang

guffa har nå stått og jobbet i noen dager og resultatene foreløpig ser veldig bra ut!


* IMG_2012110721952.jpg (79.51 KB, 800x600 - vist 453 ganger.)

* IMG_201211072117.jpg (84.32 KB, 450x600 - vist 434 ganger.)
« Siste redigering: november 07, 2012, 12:27:08 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1632 på: november 07, 2012, 13:30:28 pm »

Men der er fint gasser stuk på denne. Bare lidt større bagdæk og så den før omtalte motor-gir kombo og den er hjemme  Osteaktig

sporer litt av men

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1633 på: november 07, 2012, 13:53:02 pm »

Stålstangtrikset så ut til å funke det Gliser
Har forøvrig bestilt meg hjul i 8x16" Gliser
 http://www.xxrwheels.com/sportmax_501.shtml
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1634 på: november 08, 2012, 23:46:13 pm »

mens Corolla tanken står og brygger rust så har jeg bygd litt midlertidige greier.
Bir tilbake til Cheap'O konsept.
Har satt sammen en 2,1 WBX med lavkompstempler , helt standard motor ,av pent brukte deler.
så blir det en TD04L turbo fra subaru (WRX??) og en liten intercooler.
Planen er å teste litt på isen i vinter. satser på kjørbare ca 250-300hk på E85
bruker sprutet etc som sitter i bilen og dette blir en midlertidig løsning til  nymotor er klar.
Planet toppene, nye rådelager, nye rådebolter , pent brukte bærelager ++ Glad


* IMG_2012110849142.jpg (59.58 KB, 450x600 - vist 458 ganger.)

* IMG_2012110836386.jpg (93.6 KB, 800x600 - vist 464 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1635 på: november 08, 2012, 23:53:50 pm »

benytter muligheten til å teste en protype girkasse jeg har holdt på med noen timer nå og da ,på si, de siste åra.
kassa er en jardarmix med utganspunkt i 5 trinns T3 kasse som jeg har fjærnet det originale 1. gir og revers.
og putta inn i 091 hus
så da blir t3 2. giret brukt som 1. gir
t3 3. gir som 2. osv.
med R/P fra T3 syncro.
blir da laaaangt og fint 1 gir med litt tettere gir oppover.
har  vært en del måling og dreiing og fikling og tenking , og har ett par løsninger som jeg er spent på .
noen av delene er i den slitte enden av skalaen , men som nevnt så er det  en protoype
"nye" deler ligger klart evt
satt inn diffbrems med 25% virkning.


* IMG_2012110820703.jpg (83.04 KB, 800x600 - vist 455 ganger.)
« Siste redigering: november 08, 2012, 23:55:50 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1636 på: november 09, 2012, 00:27:08 am »

noe få bilder av ombygging
tilpassing av mainshaft
nesten ferdig mainshaft
maskinering av kassehus pga veldig stort drev 1. gir


* DSC00594 (Small).JPG (129.24 KB, 640x480 - vist 465 ganger.)

* DSC00600 (Small).JPG (90.01 KB, 640x480 - vist 406 ganger.)

* IMG_20121019_205354 (Small).jpg (68.77 KB, 360x480 - vist 396 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1637 på: november 09, 2012, 10:00:19 am »


Du er helt helt rå Knasten....helt fantastisk å følge med på det du driver med!
Loggført

SCREWDRIVER #2
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1638 på: november 09, 2012, 10:46:47 am »


Du er helt helt rå Knasten....helt fantastisk å følge med på det du driver med!

X 2

 Glad  Glad  Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1639 på: november 13, 2012, 10:34:00 am »


Du er helt helt rå Knasten....helt fantastisk å følge med på det du driver med!

X 2

 Glad  Glad  Glad
Herlig innovativt - dette blir spennende å følge neste sesong!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1640 på: november 13, 2012, 12:12:54 pm »

takk takk . hygelig dere liker jardarmix!
nå klør det i finga å komme i gang igjen , vært en tur på operasjonsbordet i helga.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1641 på: november 13, 2012, 12:17:10 pm »

Oisann, håper det gikk bra! Stå på, god bedring!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1642 på: november 13, 2012, 12:23:56 pm »

ikke noe dramatisk , heldigvis planlagt .
har god tid til å bestille div deler nå.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1643 på: november 13, 2012, 12:38:37 pm »

good bedring da Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1644 på: november 16, 2012, 17:46:30 pm »

Har du perforert pedalsettet ditt Knasten?

http://www.pedalwerks.com
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1645 på: november 17, 2012, 17:17:34 pm »

SEF!

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1646 på: november 17, 2012, 17:19:37 pm »

Du er helten min!!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1647 på: november 17, 2012, 17:20:36 pm »

 Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1648 på: november 17, 2012, 17:25:34 pm »

ellers fått  mekket til noe fuelrails til midelertidigmotor fra noe restealuminium.
skal bruke org WBX plenum og innugsør , bytter bare ut til større dyser.
og siden WBX opplegget  har originalt slangetilkopling på dysene og 99% av alle ettermarkeds dyser ikke har det så blei det
kappe,frese,borre,gjenge,sveise.



* IMG_20121116_181958 (Small).jpg (85.56 KB, 640x480 - vist 335 ganger.)

* IMG_20121116_202743 (Small).jpg (71.02 KB, 360x480 - vist 327 ganger.)

* IMG_20121116_214248 (Small).jpg (54.04 KB, 360x480 - vist 427 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1649 på: november 19, 2012, 23:37:51 pm »

noen som har en "downpipe" eller flens/ fra subaru turbo..... Dewil  Kysser??

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!