mars 28, 2024, 11:02:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oldspeed - flere i Norge som har noe på gang??  (Lest 61749 ganger)
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #60 på: desember 30, 2009, 23:38:07 pm »

Kanskje ikke rette plassen å spørre, men tror det er her ekspertisen sitter. Moderator får heller slette innlegget igjen.

Jeg leter etter filtere til 45 Dellorto DRLA gasserne mine. Har sett bilde av de i et blad og har veldig lyst på slike. Har lett og lett, men ikke funnet de noe sted.

De minner om det filteret på bilde, men er i en del som dekker begge løpene i gasserne. Også var det ikke rødt skum inni, men sort.



Noen som har tips å komme med?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #61 på: desember 31, 2009, 14:53:50 pm »

Takker for svar nilsg.
Blir mest sannsynlig en '55 T2 motor som får gjennomgå en liten oppgradering og satt i bobla. Ettersom den '65 1200 T1 motoren jeg har visstnok ikke passer til okrasa toppene i følge hotshop.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #62 på: januar 02, 2010, 18:15:17 pm »

BTW: Jeg har NOS støtstenger til 30hk til salgs. Noe for dere som bygger old school motor.

Usikker på om de også passer 25hk. Men det vet vel dere guruene Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #63 på: januar 03, 2010, 20:29:38 pm »

BTW: Jeg har NOS støtstenger til 30hk til salgs. Noe for dere som bygger old school motor.

Usikker på om de også passer 25hk. Men det vet vel dere guruene Blunker

Støtstengene er like til 25 og 30 hk  Glad
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #64 på: mars 05, 2010, 15:08:54 pm »

Morsom kam er på vei i posten....
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #65 på: mars 08, 2010, 17:24:00 pm »

Enda en del nærmere starten på mitt prosjekt!


* reim1.jpg (58.02 KB, 800x660 - vist 812 ganger.)
Loggført

 
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #66 på: mars 11, 2010, 19:15:54 pm »

356 er OT som i "over the top", ja! Blunker Du pirrer oldspeed-gutta skikkelig nå, får vi se denne i Norheimsund, Frode?
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #67 på: mars 11, 2010, 19:18:47 pm »

Kanskje ikke rette plassen å spørre, men tror det er her ekspertisen sitter. Moderator får heller slette innlegget igjen.

Jeg leter etter filtere til 45 Dellorto DRLA gasserne mine. Har sett bilde av de i et blad og har veldig lyst på slike. Har lett og lett, men ikke funnet de noe sted.

De minner om det filteret på bilde, men er i en del som dekker begge løpene i gasserne. Også var det ikke rødt skum inni, men sort.



Noen som har tips å komme med?
Fetere enn RamFlo finnes kanskje ikke?

http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products.asp?CategoryID=16&PartsectionID=65
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #68 på: mars 11, 2010, 23:42:00 pm »

Jeg leter etter god nok 30hk om dagen. Mulig jeg har funnet en som kan egne seg. Må bare grave litt i banken først.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #69 på: mars 12, 2010, 00:43:00 am »

Kanskje ikke rette plassen å spørre, men tror det er her ekspertisen sitter. Moderator får heller slette innlegget igjen.

Jeg leter etter filtere til 45 Dellorto DRLA gasserne mine. Har sett bilde av de i et blad og har veldig lyst på slike. Har lett og lett, men ikke funnet de noe sted.

De minner om det filteret på bilde, men er i en del som dekker begge løpene i gasserne. Også var det ikke rødt skum inni, men sort.



Noen som har tips å komme med?
Fetere enn RamFlo finnes kanskje ikke?

http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products.asp?CategoryID=16&PartsectionID=65

Super sweet. Bestilt Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
nilsg
Medlem
***
Innlegg: 178
Bosted: Kolbotn



Vis profil WWW
« Svar #70 på: april 18, 2010, 20:45:07 pm »

Her er et prosjekt jeg har puslet med en stund. Er en 1200 som har fått større sylindere/stempel slik at volumet nå er 1385. I tillegg har den fått 1,1:1 vipper (1,0:1 er originalt), Abarth eksos og Judson kompressor og coil. Blir vel 55-60 hk. Mer enn de originale 34 hestene men færre gamp enn 2387en den skal vikariere for. Blir uansett morsomt. Havner i bilen om kort tid om alt går som det skal.



* IMG_0362.jpg (35.73 KB. 360x480 - vist 1014 ganger.)




* IMG_0373.jpg (53.38 KB. 640x480 - vist 839 ganger.)


Loggført

1956 type 1 - 1200 oldspeed
1963 type 1 - 2387 med 51,5 IDA - solgt
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #71 på: april 18, 2010, 23:24:36 pm »

Nydelig! Glad
Loggført
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #72 på: april 19, 2010, 07:49:43 am »

Rålekkert – og veldig riktig!

Betyr 83 mm sylindere/stempel dette da?
Hva slags opphav er det – for slike finnes vel ikke lenger i salg?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #73 på: april 19, 2010, 07:59:17 am »

Her er et prosjekt jeg har puslet med en stund. Er en 1200 som har fått større sylindere/stempel slik at volumet nå er 1385. I tillegg har den fått 1,1:1 vipper (1,0:1 er originalt), Abarth eksos og Judson kompressor og coil. Blir vel 55-60 hk. Mer enn de originale 34 hestene men færre gamp enn 2387en den skal vikariere for. Blir uansett morsomt. Havner i bilen om kort tid om alt går som det skal.


Supercharging  Øyerulling Welcome to the dark side.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
OilDropMan
Medlem
***
Innlegg: 228
Bosted: Vestby



Vis profil WWW
« Svar #74 på: april 19, 2010, 08:55:58 am »

Her er et prosjekt jeg har puslet med en stund. Er en 1200 som har fått større sylindere/stempel slik at volumet nå er 1385. I tillegg har den fått 1,1:1 vipper (1,0:1 er originalt), Abarth eksos og Judson kompressor og coil. Blir vel 55-60 hk. Mer enn de originale 34 hestene men færre gamp enn 2387en den skal vikariere for. Blir uansett morsomt. Havner i bilen om kort tid om alt går som det skal.


Supercharging  Øyerulling Welcome to the dark side.

"May the Force be with you"
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #75 på: april 19, 2010, 09:27:59 am »

nilsg: Du har PM - veiva di er ankommet.
Loggført

SCREWDRIVER #2
nilsg
Medlem
***
Innlegg: 178
Bosted: Kolbotn



Vis profil WWW
« Svar #76 på: april 19, 2010, 20:29:06 pm »

1. Takk for kommentarer!

2. Stemmer at det er 83 mm stempel. Big bore settene finnes nå å kjøpe bl a her http://www.wolfsburgwest.com/cart/DetailsList.cfm?ID=111198057ABB men fantes ikke da jeg skulle ha tak i, så det som står på denne motoren er et NOS sett jeg kjøpte for en del år tilbake.

3. Dette er så old school at det ikke kvalifiserer som overgang til the dark side. Til nød dark side light  Blunker
« Siste redigering: april 19, 2010, 20:46:51 pm av nilsg » Loggført

1956 type 1 - 1200 oldspeed
1963 type 1 - 2387 med 51,5 IDA - solgt
nilsg
Medlem
***
Innlegg: 178
Bosted: Kolbotn



Vis profil WWW
« Svar #77 på: april 19, 2010, 20:30:09 pm »

nilsg: Du har PM - veiva di er ankommet.


Høres bra ut - da har jeg noe å pusle med også etter denne motoren..

Du har straks PM
Loggført

1956 type 1 - 1200 oldspeed
1963 type 1 - 2387 med 51,5 IDA - solgt
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #78 på: april 20, 2010, 07:45:14 am »

Til nød dark side light  Blunker

Helt i henhold da med andre ord  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« Svar #79 på: september 13, 2013, 23:45:27 pm »

The only good school is oldschool

Ohh....snart!!

Er oldspeed ut no? Ser det er dårlig med aktivitet her...


* image.jpg (128.74 KB, 640x480 - vist 839 ganger.)
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #80 på: september 14, 2013, 07:10:32 am »

Er fortsatt på samle og tanke-stadiet til min 30hk...

Har bl.a. samlet:
Flere motor-objekter...
WW-Okrasa-kam og gasserstag for 30 hk
Et annet gasserstag av ukjent opprinnelse
Mahle big-bore sett til 34 hk (kan modifiseres til 30 hk, endel jobb)
Gene Berg deepsump
BH tuning innsug - for portede topper
Rethwish innsug - for standard topper
Fram filter
Smith turteller
VJ4 BR8 fordeler (019)

Planen er peen-shootened originalveiv og porting av topper, med WW-Okrasa innsugsventiler.

Forgasservalget er ikke spikra ennå, har ei bøtte med originale 28 PCI og 28/30 PICT. Vurderer å kjøpe inn 32-gassere, da innsuga til Bengt H er beregnet for de.
« Siste redigering: september 14, 2013, 23:30:56 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« Svar #81 på: september 14, 2013, 21:29:28 pm »


Jeg driver å monterer inn motor i bil i desse dager:-)

I korte trekk:
Org renovert 30hk blokk
1398cc
Ww okrasa sett
Jpm kam med rettskåret kamdrev
74mm veiv
010 fordeler
Abarth eksos

6v turteller og motometer rally dash sett står i bil allerede:-)
Loggført
marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #82 på: september 15, 2013, 07:48:45 am »

Høres spennende ut...håper det kommer fler bilder Blunker
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #83 på: februar 16, 2014, 20:55:36 pm »

30hk motor ute, rengjort og levert til lokale entreprenører for trim....Okrasa kit, Abarth eksos og GB oljesump.
Målet er Herbie Memorial og Flugplatz Scmutz Rennen! Glad
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #84 på: februar 16, 2014, 22:55:59 pm »

30hk motor ute, rengjort og levert til lokale entreprenører for trim....Okrasa kit, Abarth eksos og GB oljesump.
Målet er Herbie Memorial og Flugplatz Scmutz Rennen! Glad
Dette er jo helt konge! Gliser
Gleder meg til å se denne ute på banene!

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!