april 19, 2024, 16:56:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 29
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tmbryhns 1915cc-bygge: "T3 - T1-konvertering"  (Lest 211979 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #600 på: september 08, 2011, 22:11:06 pm »

eBay:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Denso-Pencil-Coil-Connector-Set-CBR-GSXR-Hayabusa-/280641084845?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4157831dad
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #601 på: september 08, 2011, 22:22:38 pm »

takk
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #602 på: oktober 15, 2011, 23:30:05 pm »

Vil starte med å kommentere den fryktelige hendelsen som har rammet nasjonen vår: Jeg føler med alle dere som kjente noen av ofrene, nære eller fjærne, og håper at vi hånd i hånd kan komme oss igjennom den tunge fasen vi nå står ovenfor, for på sikt å komme ut av den med hevet hode sterkere og mer sammensveist enn noensinde.






Gått litt tregt i verkstedet de siste dagene, men her er en liten oppdatering:

Jeg har fått laget braketter som CoP-ene skal få lov til å vile i slik at de står stabilt. Dette er også for å minske vibrasjonene og sjansen for at de ev. løsner over tid. Glad

[ Vedlegg ]
[ Vedlegg ]
[ Vedlegg ]

Ferdig grunnet med epoxy-primer:

[ Vedlegg ]


Akkurat nå kjører jeg med CoP-ene i bilen for litt testing, og sakene fungerer stabilt og fint. Gleder meg til å få montért brakettene for å sluttføre installasjonen fullstendig.

Roy: Vi snakket litt om støy, og at det ville vært bra og få minimalisert støymengden. Well guess what! I have bad news...
Fjærnet de godt skjærmede pluggkablene mine av skikkelig Bosch-kvalitet og stappet inn CoP-ene.
Første som skjer når jeg fyrer opp er at carputeren begynner å falle ut igjen og kommer og går. Akkurat slik som skjedde i vinter da jeg kjørte rundt med elendige pluggkabler.

Jeg har et tiltak på tapetet som forhåpentligvis vil begrense den elektromagnetiske strålingen fra disse trolig dårlig skjermede motorsykkel-coilene. Jeg kan si så mye som at det foreløpig innbefatter et halv meter langt stålrør... Gliser


Heisann

hva slags innsug er det der? Ser ut som du har bedre klaring mot COPene enn jeg har på mine... Er det CB sine?

edit:
ser ikke ut som bilde ble med i quoten...
« Siste redigering: oktober 15, 2011, 23:32:35 pm av grelland » Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #603 på: oktober 15, 2011, 23:32:48 pm »

Det er CB sine ja.

Hvorfor skal du konvertere til ITB?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #604 på: oktober 15, 2011, 23:32:58 pm »

her :
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #605 på: oktober 15, 2011, 23:38:05 pm »

Det er CB sine ja.

Hvorfor skal du konvertere til ITB?

tja litt komplisert...

Kanskje først og fremst fordi jeg vil tilbake til T1-kjøling, og så er jeg litt sugen på å finne ut om disse $80 ebay TBene kan funke like bra som 10.000-kroners Glad
Alternativet var å bruke innsug, plenum og TB fra en tysk eller meksikansk EFI-bil, men da har jeg en følelse av at jeg er i grenseland når det gjelder effekt. At innsugene blir litt mye flaskehals...

Og så hadde det vært moro å sammenlikne kjørbarhet og effekt med det oppsettet jeg har, uten å endre noe annet på motoren. Jeg har en følelse at toppeffekten nok blir bedre med ITB og korte innsug.

Har også plundret mye med at det hjemmelagde oppsettet mitt ikke er helt tett, så jeg har sliti med en del falsk luft.
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #606 på: oktober 15, 2011, 23:43:33 pm »

Hvorfor skulle de ikke fungert like bra som dyrt bolt-on-utstyr? Du er jo nevenyttig for pokker!

Ser helt klart de andre aspektene dine. Sveiser ikke du alu? Kan du ikke lage deg "grom-innsug" med injektorboss og parre dem med en svær monster-TB? Gliser Jeg kunne tenkt meg å gått for et progressivt TB, slik som Svein Terje har eksperimentert litt med.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #607 på: oktober 15, 2011, 23:48:33 pm »

sveiser ikke alu, men på den annen side hadde jeg ikke sveiset stål heller før jeg begynte med Ghian....

Morten Aase, som kjørte svæææær EFI motor med store spjellhus i sin Ghia, hadde laget et finurlig opplegg for å få en progressiv utveksling på spjellene, så det er helt klart en løsning. Men mine spjell er 40mm, så de er ikke så store at jeg tror det er noe stort problem
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #608 på: november 11, 2011, 18:02:47 pm »

Kort up-date:
Grunnet teknisk kontroll av bruksbilen hos vegvesenet, og at jeg har vondt i vilja for å bruke tid og energi på å få maskineriet godkjent (ved DENNE korsveien må vite), går derfor 1915-skroten ut av daglig drift etter rundt 13.000 totalt feil- og bekymringsfrie km.

Skal bli litt savn å ha mulighet til kunne gire ned to hakk i slengen for frekke forbikjøringer samt og dra kjapt ut av lyskryss med 6,5k som rødstrek... Gråter
But then again; det er også veldig koselig og søtt å putre rundt med std. 1600-motor nå som vi har fått på 155-piggdekk med blanke hjulkapsler! Gliser

På grunn av konvertering tilbake til std. 1600 i morgen (lørdag 12/11), trenger jeg litt småtteri raskt! Koselig om noen roper ut hvis de har noe av dette for salg i nærheten av Drammen. Jeg tar gjerne siste turen med 1915-motoren og freser avgårde for å hente følgende Gliser:
 - Vekselstrømsdynamo (helst original 55A med ekstern regulator, men nyere type går også fint)
 - Std. VW viftehus m. doghouse
 - Original eksos (brukt eller ny)

Så får alle lesere gå en fin vinter i møte! Så skal vi se om det ikke blir noen bilder av Oxy-maskineringen snart... Øyerulling
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #609 på: november 11, 2011, 18:15:52 pm »

Hvis doghouse er det samme som utsparring til oljekjøler så har jeg en liggende her på Høyjord. 35 aktive minutter unna Drammen Blunker
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #610 på: november 11, 2011, 19:23:39 pm »

Jeg hadde heller ingen problemer med å gå over fra 1915 til 1600. Merket at kjørestilen ble moderert dog..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #611 på: november 11, 2011, 19:42:41 pm »

Har doghouse til deg jeg.. Noen (3) hundrelapper så er det ditt!

Stoppet altså? Hva tok de deg på?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #612 på: november 11, 2011, 23:52:06 pm »

Ble stoppe tilfeldig i kontroll i sommer. En noe over norm bråkete eksos var nok det som motiverte vegvesenet som stod og hanket inn biler.

"Ful teknisk kontroll. Mulig mer effekt i motor" ble konklusjonen der og da.
Har allerede vært inne, og trengte mer dokumentasjon rundt motoren, så gidder ikke i denne omgang da jeg bruker bilen hver dag og ikke trenger et slikt usikkerhetsmoment i tilværelsen akkurat nå...

Takker for alle som har gitt lyd fra seg for støtte rundt skaffing av deler. Alle delene har blitt sanket inn, så da er oppdraget løst Glad

@ FormulaVee: Word... Har opplevd denne overgang før da jeg solgte forrige 1915-motoren min for 2,5 år siden.
Jaja, det er jo veldig charming med blanke trillebårhåndtak, plystrelyd og én venturie på 26mm Osteaktig
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #613 på: november 13, 2011, 15:54:46 pm »

Blandede følelser etter motorbytte i går Øyerulling

Her er monsteret som nå står i bilen, og jeg kan skrive under på at dette virkelig gikk unna! Osteaktig

* Std. 1600-motor.jpg (136.58 KB. 720x960 - vist 311 ganger.)


Takker for god hjelp av Anders og Rikard. Deilig å slippe å ta disse løftene alene, samt at den kjedelige prosessen går en del raskere når man er fler som vet å bytte motor Blunker

Motoren går veldig pent, og det er ingen ulyder eller andre overraskelser å melde, så nå kan jeg heller konsentrere meg om de tingene som for tiden er langt viktigtigere i tilværelsen, som ny jobb og skaffing av bolig^^

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #614 på: november 13, 2011, 17:00:35 pm »

Blei veldig bra detta ja! Håper på å få invitasjon til kosekveld med bare "brus" selvfølgelig om det blir kåk på deg Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #615 på: november 14, 2011, 22:08:17 pm »

Var på visning i dag, så får vi se da vetu' Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #616 på: november 15, 2011, 20:44:04 pm »

Ja, Rikard, da ble det kåk på meg gitt!

Ble i dag min for 1,950,00!
http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=31660557
Blir overtatt 20. januar.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #617 på: november 15, 2011, 21:07:05 pm »

Whoop whoop Glad

Grattis med kåk. Motorverksted i stua?

Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #618 på: november 15, 2011, 21:10:20 pm »

Takk takk, Erlend! Gliser

Haha, lættis ass! Må si jeg har latt meg inspirere av slik virksomhen gitt (ironisk) Øyerulling
Mitt definerte verksted har annen gateadresse, og slik skal det nok forbli, siden du først spør Osteaktig
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #619 på: november 15, 2011, 21:14:15 pm »

Ble plutselig ny kåk på oss og, men jeg har motorbule i kjellern Glad og garasjeplass! Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #620 på: november 15, 2011, 21:15:31 pm »

Gratulerer da! Gliser

Garasjeplass og bod her også, må vite!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #621 på: november 16, 2011, 20:58:16 pm »

Rikard LIKER  Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #622 på: november 16, 2011, 23:07:09 pm »

Grattis med kåk Glad. får  si ifra ang bære hjelp da så hjelper vi til vi vettu..
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #623 på: november 17, 2011, 06:11:11 am »

Takk takk Erik og Rikard! Glad

Jeg sier ifra vetu'
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #624 på: mars 18, 2012, 22:31:09 pm »

Los Banditos-toppene ble ferdig her om dagen. Kompen satt til 10,4:1

Ble vellykket oppstart i verkstedet i dag.
Ser frem til å få den inn i Peewsen igjen.

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #625 på: mars 18, 2012, 22:37:39 pm »

Los Banditos-toppene ble ferdig her om dagen. Kompen satt til 10,4:1

Ble vellykket oppstart i verkstedet i dag.
Ser frem til å få den inn i Peewsen igjen.



skjønner godt at du ser frem til å få den i peewsen TM   Gliser

gleder meg
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #626 på: mars 19, 2012, 09:32:07 am »

Gratulerer med oppstart, virka "på hugget" den ja :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #627 på: mars 19, 2012, 17:52:08 pm »

Fyra fint den der ja Glad

Blir vel godt å få den i bilen tenker jeg..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #628 på: mars 19, 2012, 18:17:33 pm »

Kanskje på tide med en ventiljustering?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #629 på: mars 19, 2012, 18:19:56 pm »

Dette var så kjekt at vi tar en sang! Glad

Loggført

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 29
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!