april 26, 2024, 14:50:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye HK tror DU det blir presset ut av denne?? ved ca 1 bar ++ladetrykk
40-60hk   Dette er bare idioti...waste of time - 1 (0.6%)
60-80hk   Noe mer får man ikke ut av 5000.- - 6 (3.6%)
80-100hk Oppimot en dobling er MAX for hva man kan presse ut av dette - 24 (14.2%)
100-120hk Dobbling av originaleffekten + 20% HK for overgang til  E-85 - 69 (40.8%)
120-140hk Turbo ruler!! - 41 (24.3%)
140+++   Cheeeezus!!! - 28 (16.6%)
Stemmer totalt: 167

Sider: 1 [2] 3 4 ... 15
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt  (Lest 107770 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #30 på: september 23, 2009, 00:11:42 am »

hva med clutch
finnes det noen "wunder"  lammeller som gjør att man kan bruke original trykkplate (200mm)
black magic??
tipper motor vil gi rundt 200-220Nm i moment
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #31 på: september 23, 2009, 06:19:52 am »

Enda et morsomt prosjekt fra K&K, digger dette!
Originallamellen blir i alle fall grillet skikkelig, bare bortkastet tid om noen skulle få lyst å prøve på det samme.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #32 på: september 23, 2009, 08:33:39 am »

Kan du ikke dreie ned skulderen på svinghjul og squise lammelen litt ekstra... behøves trim clutch? Dreie bort de innerste cm av lamellen (mot center)... host hark... høyere marktrykk på det som er igjen, hvor det teller.
Om du har trykkplate med spiralfjærer man man shimse opp fjærene
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #33 på: september 23, 2009, 10:39:02 am »

ja var en sånn trykkplate med spiralfjærer.
hmm det kan jeg se litt på.
men den er vel ikke direkte kompatibel med girkasse som har styrehylse på  utløserlager siden denne bygger litt mere?
er det ikke bare å fjærne den ringen på trykkplata.
« Siste redigering: september 23, 2009, 11:25:14 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #34 på: september 23, 2009, 11:23:12 am »

ja var en sånn trykkplate med spiralfjærer.
hmm det kan jeg se litt på.
men den er vel ikke direkte kompatibel med girkasse som har utløserlager siden denne bygger litt mere?
er det ikke bare å fjærne den ringen på trykkplata.

Du mener seff støtte til utløser lageret?
Har kasssa støtte hylse er det bare å rive bort ringen på plata.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #35 på: september 23, 2009, 11:25:51 am »

ja var en sånn trykkplate med spiralfjærer.
hmm det kan jeg se litt på.
men den er vel ikke direkte kompatibel med girkasse som har utløserlager siden denne bygger litt mere?
er det ikke bare å fjærne den ringen på trykkplata.

Du mener seff støtte til utløser lageret?
Har kasssa støtte hylse er det bare å rive bort ringen på plata.


jajaja... Flau  gikk lit fort (der også) Rekker tunge

« Siste redigering: september 23, 2009, 11:27:47 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #36 på: september 23, 2009, 15:26:01 pm »

holder på med et chepo turbo bygge selv. skal bruke blow tru system først og bygge om til insp i senere anledning.  vurdere og digijet som donor til insp. eller megascuirt. skal bli spennende og se frem over hvordan den blir? hva lade trykk kommer du til og kjøre på?

har valgt og legge turbo lavt hos meg . pga roadster så ikke gode plassen med liten bakluke:)
bilde av mitt


* DSC00156.JPG (26.16 KB, 640x480 - vist 465 ganger.)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #37 på: september 23, 2009, 15:43:38 pm »

ja se der ja Glad
planen min er å legge turbo under bakplata og kjøledeksler.(vil ikke ha den varmen i motor rommet)
noa ala CB hideaway-kit'et
begynner på det wastegaten er innstilt på som er 0.5bar  trur jeg
så er det bare å skru skruen innover-->opp på 1.0-1.2-1.3Bar  hvis det skal bli noe fart Rekker tunge
spørs åssen turboen følger med.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #38 på: september 23, 2009, 17:36:27 pm »

holder på med et chepo turbo bygge selv. skal bruke blow tru system først og bygge om til insp i senere anledning.  vurdere og digijet som donor til insp. eller megascuirt. skal bli spennende og se frem over hvordan den blir? hva lade trykk kommer du til og kjøre på?

har valgt og legge turbo lavt hos meg . pga roadster så ikke gode plassen med liten bakluke:)
bilde av mitt
Blender du høyre vifterør i huset, har du luftkjøling av turbo. Rekker tunge.. Bør gjerne styre luftintak til gasser nærme en plass med friskluft? (Ram air)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #39 på: september 23, 2009, 17:51:08 pm »

driver og funderer på å bruke de luft utakene som går til varmepottene , til å blæse gjennom intercooler og videre ut mellom motorluka.
har en fancy custom motorluke med lufte "hull" jeg fikk med på noe delekjøp på lur til dette.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #40 på: september 23, 2009, 18:36:04 pm »

Har du vært inne på tanken om å bruke anderumpe, felle inn intercooler og prøve å styre lufta fra taket ned gjennom denne og inn i viftehuset?
Da kunne du lage en kanal fra underside av intercooler som gikk inn i vifteinntaket... Øyerulling og bruke varmeapparatet som normalt...  Gliser
EDIT: Må gjerne lage et spjeld etter varmepottene så du kan velge om du vil ha varmen inn i bilen eller kjøre den ut i friluft. Om det ikke er åpning gjennom alltid, vil det jo ikke fungere hm..
« Siste redigering: september 23, 2009, 18:39:10 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #41 på: september 23, 2009, 18:37:32 pm »

skal dekke over min turbo med alu plater for og få ned temp. og eksos bandasje. det hjelper kraftig:) Gliser Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #42 på: september 23, 2009, 18:41:17 pm »

det hjelper nok. Hvis ikke, sveiser du på kjøleribber og bruker ene luftuttaket fra viftehuset..  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #43 på: september 23, 2009, 18:44:09 pm »

det hjelper nok. Hvis ikke, sveiser du på kjøleribber og bruker ene luftuttaket fra viftehuset..  Blunker

har vert inne på det selv ja....
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #44 på: september 23, 2009, 18:44:50 pm »

ja se der ja Glad
planen min er å legge turbo under bakplata og kjøledeksler.(vil ikke ha den varmen i motor rommet)
noa ala CB hideaway-kit'et
begynner på det wastegaten er innstilt på som er 0.5bar  trur jeg
så er det bare å skru skruen innover-->opp på 1.0-1.2-1.3Bar  hvis det skal bli noe fart Rekker tunge
spørs åssen turboen følger med.



tror du den tåler så mykje uten og gå til helvete??
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #45 på: september 23, 2009, 18:48:33 pm »

Tipper han tenker at om det ikke blir noe futt, er det ikke interressant at det holder lenge heller  Gliser Jeg prøvde med 1,4 på opel -77 2.0L med 9:1, den holdt i 3 måneder før stempelet kom ut blokka.  Gliser Men påstår at effekten ble opplevd som en fordobling. (Legg merke til at jeg skrev "opplevd")
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #46 på: september 23, 2009, 19:03:12 pm »

ja se der ja Glad
planen min er å legge turbo under bakplata og kjøledeksler.(vil ikke ha den varmen i motor rommet)
noa ala CB hideaway-kit'et
begynner på det wastegaten er innstilt på som er 0.5bar  trur jeg
så er det bare å skru skruen innover-->opp på 1.0-1.2-1.3Bar  hvis det skal bli noe fart Rekker tunge
spørs åssen turboen følger med.




tror du den tåler så mykje uten og gå til helvete??







Ja så lenge jeg får feit nok blanding og .
Att jeg får holdt kontroll på tenninga , slik at tenningsbank ikke kommer , skal den tåle det i "kortere perioder".
sliter vel med med kontinuerlig bånn gass kjøring over flere timer i strekk..
men det er lite sannsynlig att denne blir utsatt for sånn type lemmlestelse
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #47 på: september 23, 2009, 22:15:54 pm »

Hvor lang tid har du tenkt at over en "kortere periode". skal vare denne gangen? Har du tenkt og invitere boblegutta på ett kneipveddemål ?
BTW, digger en kul "vintertråd" fra møkkakjeller'n  Osteaktig det gjør ventetiden til ny sesong miiie lettere  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #48 på: september 23, 2009, 23:43:32 pm »

Hvor lang tid har du tenkt at over en "kortere periode". skal vare denne gangen? Har du tenkt og invitere boblegutta på ett kneipveddemål ?
BTW, digger en kul "vintertråd" fra møkkakjeller'n  Osteaktig det gjør ventetiden til ny sesong miiie lettere  Gliser

hoi. ja må jo minimum tåle bånn gass på alle gira... f.eks 402 meter  Rekker tunge
men intet kneipveddemål her.
får holde oss til bussen.....  Kult blir vel FastestBus klasse i 2010 også Blunker

ellers har jeg puslet litt i kveld med rengjøring av blokk
det trengtes


* IMG_0044.jpg (146.15 KB, 640x480 - vist 381 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #49 på: september 24, 2009, 07:39:00 am »




Ja så lenge jeg får feit nok blanding og .
Att jeg får holdt kontroll på tenninga , slik at tenningsbank ikke kommer , skal den tåle det i "kortere perioder".

jeg driver akkurat og får på plass EDIS på min, har du en spark map som en start, så jeg slipper å finne opp hjulet på nytt? evt en link?

Ikke turbo...

roy
Loggført
1302
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Åmot (Modum)



Vis profil
« Svar #50 på: september 24, 2009, 11:33:49 am »

Hei!
Legger inn min tenning fra mitt motorprosjekt for å utveksle meninger data.
Motor 2165 org twin port topper Komp 8,75:1
Synes jeg kjører forholdshvis høy tenning ved 3000 rpm men mulig dette skyles motor konfigurasjon
Loggført
1302
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Åmot (Modum)



Vis profil
« Svar #51 på: september 24, 2009, 11:35:49 am »

Legger til fil.

Og at den er forberedt på turbo men brukes nå som sug.


* tenning 2165.JPG (79.23 KB, 1094x774 - vist 316 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #52 på: september 24, 2009, 12:06:48 pm »

flotters, men for ikke å hijacke denne tråden foreslår jeg at moderator flytter de siste innleggene over i en egen tråd.

kan være flere som vil dele med seg av både spark og fuel mapper her inne Glad
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #53 på: september 24, 2009, 12:20:46 pm »

Opprett heller en tråd du, og start den på "riktig" måte mht. innhold så kan dere flytte innholdet i innleggene deres dit så skal jeg heller rydde her etterpå.. blir bedre det :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #54 på: september 24, 2009, 13:03:13 pm »

i orden Glad

Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #55 på: september 24, 2009, 13:25:09 pm »

steinar


* mapmap.JPG (109.57 KB, 967x688 - vist 324 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #56 på: september 24, 2009, 13:50:28 pm »

trenger meninger om oljeopplegget

antar jeg må gå for en extern kjøler + att jeg vil ha oljefilter.
er det enkleste å blinde og fjerne  original oljekjøler??
 (er det full stopp i denne  eller går olja inn/ut gjennom denne block-off'en)??
for så å sette påå oljelokk med ut/inn
og rute olja gjennom kjøler og filter??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #57 på: september 24, 2009, 14:29:00 pm »

siden jeg har porsche kjøling har jeg fjernet den originale kjøleren, og satt på en blockoff, den har bare en kanal som sender olja rett tilbake i blokka.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #58 på: september 24, 2009, 16:12:58 pm »

såda er det "bare" å blokke det hullet ut fra pumpa. (1)
kjøre ut gjennom oljelokk til filter og kjøler
og inn i blokka (2)  ? ?





* DSC08105_01.jpg (49.98 KB, 480x640 - vist 323 ganger.)

* DSC08106_01.jpg (42.52 KB, 640x480 - vist 296 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #59 på: september 24, 2009, 16:31:02 pm »

stemmer det...
Men borr opp de andre også, så du får gjort ren kanalene skikkelig med det samme.
petter-fetter...
Loggført

Sider: 1 [2] 3 4 ... 15
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!