mars 29, 2024, 09:37:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye HK tror DU det blir presset ut av denne?? ved ca 1 bar ++ladetrykk
40-60hk   Dette er bare idioti...waste of time - 1 (0.6%)
60-80hk   Noe mer får man ikke ut av 5000.- - 6 (3.6%)
80-100hk Oppimot en dobling er MAX for hva man kan presse ut av dette - 24 (14.2%)
100-120hk Dobbling av originaleffekten + 20% HK for overgang til  E-85 - 69 (40.8%)
120-140hk Turbo ruler!! - 41 (24.3%)
140+++   Cheeeezus!!! - 28 (16.6%)
Stemmer totalt: 167

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt  (Lest 106929 ganger)
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #390 på: desember 12, 2009, 21:48:04 pm »

sitat: Biltema ligger på veien til verkstedet stakk jeg innom og kjøpte deres svar på Phatboy muffler...

ergo:

"tjokka gubben ljudempare" Osteaktig

det blei jo fett jo
« Siste redigering: desember 12, 2009, 21:52:57 pm av RødeBaron » Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #391 på: desember 13, 2009, 00:46:33 am »

oksygenet i vann er jo bundet opp med hydrogen (H2O), så med mindre du har en elektrolysør eller noe der som spalter disse molekylene først, så får du ikke så stor nytte av det oksygenet er jeg redd Glad

Hei ! 

Hva med å dra på lopphavet , å benytte seg av ( diffusjon ) slik fisken gjør  ,  ved å installere ett sett med gjeller for å dra nytte av oksygenet i vannet  Osteaktig
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #392 på: desember 20, 2009, 00:59:05 am »

Boble med gjeller hadde värt noe....  hmm
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #393 på: januar 10, 2010, 22:47:57 pm »

skjedd lite siden før jul her. pga 2 ukers ferie/halssjukdom med påfølgende bronkitt og feber.. Trist fcuk
MEN før jeg dro fikk jeg noen TPS'er i posten
siden bildet av TPS'ene  ikke stemte med realiteten og dermed ikke passet rett på akslen som den skulle måtte t.o.m. denne mekkes til.....
unødvenig ..men nødvendig
plastdingsen på akslen som styrer microbryteren på WBX spjeldet måtte tilpasses for å passe det sære sporet inv i TPS'en
gjenstår nå bare å bli fresk å få det montert på kjerra.


* DSC08460.JPG (144.43 KB, 640x480 - vist 250 ganger.)

* DSC08461.JPG (128.22 KB, 640x480 - vist 235 ganger.)

* DSC08462.JPG (155.67 KB, 640x480 - vist 196 ganger.)

* DSC08464.JPG (156.9 KB, 640x480 - vist 226 ganger.)

* DSC08467.JPG (130.34 KB, 640x480 - vist 258 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #394 på: januar 25, 2010, 01:11:23 am »

TPS'en funker såpass bra att bilen havnet i grøfta!


*  (33.3 KB, 604x453 - vist 590 ganger.)
« Siste redigering: januar 25, 2010, 01:13:08 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #395 på: januar 25, 2010, 09:30:20 am »

morsom sak det der nå vel?  Gliser
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #396 på: januar 25, 2010, 17:17:01 pm »

morsom sak det der nå vel?  Gliser

Ja du ser vel det på baksjermane!

Du må invistera i skvettlappar knasten!  Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #397 på: januar 25, 2010, 17:29:10 pm »

Stilig med "Torx" bakfelg  Gliser
Har ikke fulgt med i det siste, men har du satt opp noe regnestykke på cheapoen?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #398 på: juni 16, 2010, 09:32:47 am »

noen oppdateringer her?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #399 på: juni 28, 2010, 20:27:31 pm »

hoi.
vel ikke skjedd så mye. vært "beezy" med andre ting om dagen , men har kjørt en del med den innimellom.
den har gått ganske godt under belastning og bånngass, men har sliti med att den dauer ut på lavt turtall når man gir raskt gass og f.eks ved gassing etter motorbremsing inn mot rundkjøringer etc.
har justert opp og ned i mente men ikke blitt  noe klokerere ,men  har skjønt det har vørt benzinrelatert.
har mått kjøre på litt mere drivstoff mengde i sprutet også for å få den til gå bra
benzinpumpa har laget noen rare lyder den seneste tiden.
så i kveld tok jeg og hang på ett manometer på benzinsystemet.
tryket var nedi 1 bar bare ved vacum.(skal være minst 2bar på vacum , for så å øke ved høyere motorbelastning)
så jeg byttet pumpe og og da blei motoren så å si helt bra.
får vel koste på meg ett nytt benzin filter også men det må kjøpes først!
har også nappet av vacumslangen til benzintrykkregulatoren for å slippe lavere trykk på lav belastning.

siden jeg har justert meg litt bort grunnet dårlig benzinpumpe , så gjenstår det å kople til bredbåndslambda'en å justere litt igjen.
håper på å få rotet litt mer i løpet av July, og forhåpentligvis målt effekten i den snart.. Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #400 på: juni 30, 2010, 22:00:12 pm »

med en benzinpumpe som funker som den skal, så stemmer tallene på Megasquirten mye bedre anng mengder etc.
så i kveld kuttet jeg slangen som hjelper å styre wastegaten og monterte på en ventil  for å justere ladetrykket.
justert opp til ca 1 bar ladetrykk nå.
ladetrykket synker bittelitt mot slutten til 0.9 som vises på log'en (blå strek MAP målt i Kpa 188kpa=0,88bar+1 bar atmosfærisk trykk)), noe jeg tipper er att compressordelen på turboen er utenfor sitt mest effektive område og att den ikke klarer og oprettholde trykket ved økt luftmengde.

den går klart bedre , men rakk ikke tukle så mye med tenningen i kveld , noe jeg bør/må siden jeg syntes den fikk en hardere gange Glad
kjører uten vannsprut for tiden
får se ann july lønningen å se om det blir pæng så jeg får målt effekten. Rekker tunge

PS noen som vet om NAF Drammen har rullende landevei??


* skrotelog004.JPG (40.24 KB, 963x187 - vist 243 ganger.)
« Siste redigering: juni 30, 2010, 22:07:32 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #401 på: juli 01, 2010, 06:21:08 am »

Naf drammen har ruller flere her på jobben som har målt bilene sine å blitt skuffa Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #402 på: juli 01, 2010, 07:38:45 am »

Naf drammen har ruller flere her på jobben som har målt bilene sine å blitt skuffa Blunker
Snakka med naf nå i stad og dei hadde ikke effektmåling lenger Hæ
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #403 på: juli 01, 2010, 07:40:57 am »

De aller fleste NAF stasjoner har sluttet med dette og kvittet seg med utstyret.

Ta med bilen på en dyno day eller liknende.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #404 på: juli 01, 2010, 21:40:17 pm »

ok
1. jeg må gjøre  er å taue bilen opp i møkkakjellern i gjen  Tvilende
måtte f#€% meg ta bussen hjem i kveld !!
etter litt justering av tenning /benzin gikk den som ett skudd på 1-1,1 bar og jeg  hadde full øs i en laaaaaang oppver bakke på 4.gir Rekker tunge
så begyynte oljelampa å lyse og det luktet olje,+ litt tyngre ånding.
har fått ett relativt kraftig angrep av rådebank Gliser
med antageligvis ett def stempel som resultat av att stemplet har tatt i toppen.(vet ikke vendehøyde på org motor men tipper litt her)
lett å være etterpå klok, men burde sjekket/byttet rådelagerene da jeg byttet det ødelagte stemplet/toppen under byggingen.
har hatt litt ritch kammeratch lyd i deni det siste , men trudde det var dynamoen som var på vei .
men akk nei
så da får vi håpe veiva har klart seg så jeg slipper å splitte blokka.
men det er bare å brette opp armene , for motoren går så bra att det er verdt litt mekking.
og den effektmåles  Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #405 på: juli 01, 2010, 22:27:22 pm »

Detta her er så vannvittig bra tråd at jeg blir helt rar i hue.... Gir meg masse masse masse inspirasjon
til å røske sammen en haug med deler jeg har liggende, klaske det sammen og se hva jeg får....

Stau pau Jørn, du er en inspirasjonskilde av rang....
Loggført

Mvh
Reiel
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #406 på: juli 01, 2010, 23:21:32 pm »

hyggelig att noen blir litt inspirert Glad
snapper sjøl MYE inspirasjon fra andre prosjekttråder og prosjekter  Glad
gleder meg til tallene på denne , er vel ikke så veldig optimistisk når det gjelder høye HK tall , men mest opptatt av momentet/fyllingsgraden.
for
motoren går såpass bra att jeg er i gang med å sanke deler til en litt mere seriøs version 2 ,
(den er liksom  veldig kjørbar og kjapp i oppspolingen av turboen så det er nesten ikke turbo lag i det hele tatt).
med  litt "trimming" av delene ,  foruten turboen.
denne er jo tross alt Bones stock i bunnen
dvs , hissiger kam så man får flyttet dette momentet oppover og dermed med mere hk som resultat. ,
porting av topper,
litt større turbo
mere optimal plassering dyser.

og nye rådelager etc. Glad


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #407 på: juli 01, 2010, 23:28:32 pm »

på vei hjem i kveld så jeg opp på himmelen og så en uvanlig stoOOor måne.
de fleste vet jo att månen har tiltrekningskraft på ting på jorda bl.a vann , som gir fenomenet tidevann.
da har den sikkert tiltrekningskraft på andre ting også.
siden den er uvanlig stoOor så har den sikkert høyere tiltrekningskraft også
jeg kjørte i en retning da dette skjedde som ga en posisjon slik att syl 3 og 4 hadde retning mot der månen befant seg på det angitte tidspunktet.
min teori er att tiltrekningskrafta til månen dro litt extra i stemplene/rådene , og utsatte dette for extra belastnig , med reultat av att oljefilmen  blei presset ut mellom rådelager og rådetapp på veiva, med skjærings som resultat.
med en teoretisk moment på 220-240Nm + månens extra tiltrekningskraft, + slitte lager i utgangspunktet så er det ikke rart det gikk i skeis!!

(se bilde. blei litt dårlig bilde. prøvde å kjøre nærmere månen for å ta ett bedre bilde , men det gikk ikke  Hæ )

pokker skulle sitti på verandaen i kveld i stedet.


* DSC00240.JPG (216.42 KB, 800x587 - vist 329 ganger.)
« Siste redigering: juli 01, 2010, 23:30:07 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #408 på: juli 02, 2010, 05:23:47 am »

Aiai, noen ganger er det best å bare holde seg helt i ro! Fikk selv heng på en framkailpper i går under cruising - heldigvis på vei hjem. Og clucthen er begynt å slure... men det ordner seg vel!
(Forøvrig veldig riktig dette som reiel tar opp Blunker )
« Siste redigering: juli 02, 2010, 05:31:59 am av RZR-Andy » Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #409 på: juli 02, 2010, 09:49:55 am »

Må si meg enig sjøl også,
Fortiden den tråden jeg tenker mest på....


Kjempe moro..
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #410 på: juli 03, 2010, 07:36:47 am »

Støtter den måneteorien. Men med endeslark, er det best å kjøre direkte mot månen, eller direkte fra?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #411 på: juli 05, 2010, 11:52:46 am »

Mtp på månens tiltrekningskraft, så er det jo nesten gitt.. Ja, at det er riktig med mot eller fra.. Eller.no.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #412 på: juli 18, 2010, 23:43:49 pm »

skrote brote er plukket opp og trenger nye lager og en råde.
veiva må også byttes



* DSC00339.JPG (158.25 KB, 640x446 - vist 272 ganger.)

* DSC00341.JPG (131.83 KB, 495x480 - vist 240 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #413 på: juli 18, 2010, 23:48:15 pm »

Æsj, det der så teit ut. Har råder og veiv liggende som ser ålreite ut.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #414 på: juli 18, 2010, 23:51:39 pm »

ja sånn går det når man starter med skrot.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #415 på: juli 19, 2010, 07:58:09 am »

ehem... jeg starter og med skrot.. noen tips for å unngå det samme?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #416 på: juli 19, 2010, 09:26:46 am »

bytt rådelager . Glad
denne motoren jeg begynnte med var vel det man kan kalle utslitt.
smeltet stempel og utslitte lager.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #417 på: august 25, 2010, 20:27:19 pm »

da var donor motor på plass.
stoor takk til RocketRacing for donering av en sterkt vannskadet F- motor......  Gliser
så ikke så lovendes ut , denne satt dønn..alle stemplene hadde  satt seg i sylinderene .
måtte snitte opp alle 4 sylindere med vinkelspliper etter å ha prøvd varme+ slegge for å få de av
tappet vel ut en 50/50 blanding av olje og vann men det var en "strøken" veiv og råder inni der . Glad 
så denne blir brukt , nye lager er på lager .
begynner snart på bytte.


* skrotedonor01.JPG (176.14 KB, 480x640 - vist 239 ganger.)

* skrotedonor02.JPG (180.47 KB, 480x640 - vist 254 ganger.)

* skrotedonor03.JPG (141.94 KB, 640x480 - vist 253 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #418 på: august 25, 2010, 20:37:24 pm »

endelig Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #419 på: august 25, 2010, 21:36:29 pm »

haha, så fett. selv banket jeg litt med slegge for å finne en helt ok veiv og noen råder. den jeg plukket ned hadde i tillegg hatt besøk av mus, som igjen har vært behjelpelige med å fylle et par sylindere med sand...

håper du får den i gang nå da. spent på tallene på billigprosjektet. Ble ivrig på å bygge litt selv igjen nå Osteaktig
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!