mars 29, 2024, 11:45:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 147
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grelland's Ghia  (Lest 964747 ganger)
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #870 på: mai 06, 2009, 12:39:40 pm »

Sørget du for at den havnet på innsiden av kanten?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #871 på: mai 06, 2009, 13:05:58 pm »

mnjaa... jeg mener jo det selv, men jeg har tatt feil før Glad

skal se om jeg får tatt et par bilder av de restene av simmringen som lå i clutch-huset, så kanskje vi blir klokere
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #872 på: mai 25, 2009, 08:58:13 am »

oj, er visst lenge siden det var oppdateringer her nå..

Mye av grunnen er at jeg var litt demotivert etter at motoren måtte opp igjen, men nå har jeg i alle fall fått den sammen igjen, oppdaget at støtstanga til den ventilen som satt fast var bøyd (ikke overraskende kaskje...) men jeg hadde en pakke med nye støtstenger, så jeg fikk kappet til en ny, og skrudd skiten sammen igjen.

Etter litt konferering med Tommy hos Unneberg, fant jeg ut at det var en gedigen mekanikertabbe som gjorde at simmringen mot svinghjulet lakk, så det forbigår vi i stillhet, og fokuserer på at nå er det tett Glad

Etter at alt var på plass igjen, fyret jeg opp, og den gikk relativt pent helt til den begynte å bli varm, men da daua den for meg. Prøvde å fikle litt med parameterene på sprutet, men etter at en hjelpsom kar på et amerikansk forum gikk gjennom loggfilene og ga meg en ny mappefil, så funket alt som det skulle. Jeg var 98% der jeg skulle være Glad

Så nå kan jeg bare trykke på startknappen uten å røre gassen, så spretter den i gang etter et par runder. Den svarer brukbart på gassen, men må ut på veien for å få dette testet skikkelig.

Jeg lånte bort hovedpumpa til en kompis for noen uker siden, så jeg må innom Unneberg for å få en ny, så kan jeg få testet noen runder rundt kvartalet i alle fall.

Neste helg er vi ferdig med det som er planlagt av konfirmasjoner, dugnader, fotballturneringer etc, så da skal kona få sydd opp resten av interiøret, så nå nærmer det seg stygt her Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #873 på: mai 25, 2009, 21:55:22 pm »

jaja jeg har nå i alle fall fått kjørt meg en tur, men nå går motoren som ei bøtte med møkk....
guttungen på 9 filmet litt:


Tror jeg må be om litt fundamental hjelp fra noen som KAN dette med motorer her...
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #874 på: mai 25, 2009, 21:56:26 pm »

dæven så svær jeg ble inne i den lille bilen... Blunker
Loggført
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #875 på: mai 25, 2009, 22:31:29 pm »

dæven så svær jeg ble inne i den lille bilen... Blunker
gratulerer med prøvetur,deilig følelse tenker jeg
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #876 på: mai 25, 2009, 22:39:16 pm »

jada, litt luftig uten ruter, bare Blunker
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #877 på: mai 25, 2009, 22:56:33 pm »

hey hey hey grattis  Gliser
Loggført

1 up
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #878 på: mai 25, 2009, 23:52:46 pm »

KONGE!!!
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #879 på: mai 26, 2009, 06:34:04 am »

Grattis med prøvetur!!
Loggført
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #880 på: mai 26, 2009, 06:39:31 am »

dæven så svær jeg ble inne i den lille bilen... Blunker

Grattis!!! Synes du kledde den godt jeg.... Blunker
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #881 på: mai 26, 2009, 07:12:56 am »

Som hånd i hanske vil jeg si.... Gliser Gratulerer!!!!!
Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #882 på: mai 26, 2009, 07:46:26 am »

Morsomt og så fin kjøling til motor Osteaktig
Stå på
Loggført

HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #883 på: mai 26, 2009, 07:49:18 am »

Tøøøft!! Grattis Roy Kult Kult
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #884 på: mai 26, 2009, 08:16:43 am »

Du har bygd deg en nydelig bil! Virkelig pen, gleder meg til å se den helt ferdig og gruer meg samtidig for da er det jo liksom litt slutt på å gå inn her og se på framgangen.

Grattis med testrun, litt skikkelig mapping nå så blir det smooth Gliser
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #885 på: mai 26, 2009, 08:34:34 am »

dæven så svær jeg ble inne i den lille bilen... Blunker

Samme som slo meg første gang jeg så dette bildet. Gratulerer med bil på veien  Glad


* backonthetrack.jpg (47.99 KB, 640x344 - vist 406 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #886 på: mai 26, 2009, 09:36:42 am »

hehe, se der ja Glad
Loggført
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #887 på: mai 26, 2009, 10:59:33 am »

dæven så svær jeg ble inne i den lille bilen... Blunker
Er vel ikke verdens største kupe heller da  Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #888 på: mai 26, 2009, 11:41:40 am »

Grattis Roy!!
Loggført

Speed is no substitute for direction
moon
Seniormedlem
****
Innlegg: 406
Bosted: mosjøen



Vis profil
« Svar #889 på: mai 26, 2009, 12:14:16 pm »

ser utrolig bra ut...nydelig bil Glad
Loggført

Karmann ghia 1957 mod
Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #890 på: mai 26, 2009, 17:34:49 pm »

enda en milepæl nådd  Kult
 
PS kjører du mye kaldstart/ after start enrichment???
litt nyskjerrig på .msq fila di...

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #891 på: mai 26, 2009, 18:56:50 pm »

ja det gjør jeg... kan sende deg fila, har du en mail-adresse?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #892 på: mai 27, 2009, 17:36:09 pm »

Takk for hjelpa Jørn Glad

Jeg laste den ned og prøvde igjen, men den gikk like rævva. Men så tenkte jeg at jeg skulle sjekke pluggene siden jeg mistenkte at det var gnist og ikke fuel som var problemet, og pluggene var helt gjensota... Så den har nok gått for magert, så med rene plugger og din fetere blanding så går den MYE bedre.

Kult Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #893 på: mai 27, 2009, 19:25:31 pm »

Gliser

Online tuning fra sofen   hehe.!

grymt asså.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #894 på: mai 27, 2009, 19:30:59 pm »

hah, prøv å gjøre det med IDA'er du JHU  Blunker
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #895 på: mai 27, 2009, 23:23:16 pm »

Ja... med IDA'r må man finne en annen måte å fylle kveldene  Flau
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #896 på: mai 28, 2009, 07:49:48 am »

Ja... med IDA'r må man finne en annen måte å fylle kveldene  Flau

Som f.eks å kjøre.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #897 på: mai 28, 2009, 09:34:54 am »

dysene mine ler.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #898 på: mai 28, 2009, 10:58:58 am »

Ja... med IDA'r må man finne en annen måte å fylle kveldene  Flau


Helt til de må justeres igjen... og igjen... og igjen... og igjen.......    Gliser
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #899 på: mai 28, 2009, 11:26:48 am »

Dyser ujusteres ikke... men dårlige gass stag gjør... noe doble throttle bodyer har felles med gassere.

Injection folket skryter av hvor enkelt alt er... men stortsett er det bare de som har injection som aldri kommer til skudd... med noen unntak...

Microsoft basert bil... jeg vet ikke jeg  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 147
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!