mars 28, 2024, 19:08:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 147
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grelland's Ghia  (Lest 964410 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1020 på: november 17, 2009, 22:08:10 pm »

Bruker du slik Coil-On-Plug/COPS sammen med den EDIS'en?

nei EDIS coil pack fra Ford
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1021 på: november 17, 2009, 22:08:53 pm »

det er bra

en ting til:

Som input tile denne "beregnefuelmapfordummies" funskjonen, trenger sw noe input.

cc, ant sylindre og det der klarer jeg stort sett selv, men hva er et fornuftig effekt/momentforhold på en 1835 med w110 kam?

jeg har lagt inn 90 ftlb ved 3000 rpm som peak torque og 120 hp ved 5000 rpm. Er det en god start?

Roy

høres ikke så ille ut med tanke på tallene vs kamvalg , men en tanke optimistisk på HK tro jeg . men det eneste det gjør er jo evt å lage tabellen litt for feit.
du kan jo bare justere ned hele tabellen med Req fuel i oppsettet for dysene.



takk var sånn jeg også tenkte
Loggført
Golfblau
Medlem
***
Innlegg: 111
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #1022 på: november 18, 2009, 15:22:47 pm »

Bruker du slik Coil-On-Plug/COPS sammen med den EDIS'en?

nei EDIS coil pack fra Ford

Undres hva disse problemene kan komme av... Blunker
Loggført

1960/61 T1
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1023 på: november 21, 2009, 17:43:31 pm »

hehe tenkte på det samme i det jeg skrev det.


Men i dag har jeg faktisk sett litt på dette igjen, og det viser seg at det ikke er signal frem til dysene på den ene "kanalen" (to og to spruter samtidig), så da vet jeg i alle fall hvor jeg skal lete. Alle dysene funket, men signalene var altså borte et sted på veien.

Jeg skal få lånt med meg et oscilloscop fra jobben, så skal jeg finne ut hvor signalet ble borte hen.. det er et par dodgy konnektorer på veien der, så jeg har mine mistanker...

moro hver gang man finner noe da Glad
« Siste redigering: november 21, 2009, 21:49:52 pm av grelland » Loggført
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #1024 på: november 21, 2009, 22:42:31 pm »

Pågangsmotet ditt er sinnsykt bra Gliser

Det er iallefall sikkert at du kommer til å kjenne motoren og motorstyringen din ut og inn, når du får alt til å gå. Det er jo både moro og lærerikt det Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1025 på: november 21, 2009, 23:08:47 pm »

takker for det,

og hvis noen husker tilbake til starten på dette motorprosjektet, så var nettop dette med å lære seg hvordan EFI funker hovedmotivasjonen for å begynne på dette, så det målet har jeg i alle fall oppnådd Glad
Loggført
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1026 på: november 21, 2009, 23:39:45 pm »

Du må jo nesten lage en slik EFI how-to som man kan ha som sticky på forumet da etterhvert Glad
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1027 på: november 21, 2009, 23:56:10 pm »

en forutsetning for det er vel nesten at jeg får det til å funke først  Tvilende
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1028 på: november 23, 2009, 12:59:45 pm »

søndag er jo mekkekveld, og etter at jeg måtte hjelpe svigers noen timer med en datakrasj , så kunne jeg endelig få mine tilmålte halvannen time med Ghia i garasjen.

Som nevnt over, så hadde jeg en plan om å trace disse signalene gjennom diverse konnektorer, plugger og kabler, fra ecuen og ut til dysene.

Som sagt så gjort, og i samme slengen passet jeg på å forenkle en del, slik at i alle fall signalene til dysene ikke går gjennom flere plugger/konnektorer enn nødvendig.

Alt så fint ut, og når jeg satt på tenninga, så hadde alle dysene +12V på den ene polen. De er koplet slik at de har konstant spenning på den ene siden av spolen, og ecuen legger den andre siden til jord når dysa skal åpnes.

Men når jeg koplet på alle dysene igjen, gikk den fortsatt som en SAAB 2-takter.... dvs kun på 2 sylindre...

Ja ja, da har jeg stort sett konkudert med at det er ikke noe i veien med ledningene/koplingene, men det kan tyde på at ecuen ikke gir signal til begge kanalene...

Enten har jeg kødda det til i oppsettet, eller så er det noe muff med ecuen.

Time will show, det er leeeeenge til våren Glad (famous last words...)

Jørn ga meg et tips om å kople alle dysene på den kanalen som gir signal, og det er neste på lista, sammen med å huke på et oscilloskop for å sjekke at/om det er noe signaler der.
« Siste redigering: november 27, 2009, 08:53:30 am av grelland » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1029 på: november 23, 2009, 15:24:06 pm »

dysene får +12v spenning direkte via relekortet, og blir trigget ved att MS legger da retur/minusledning til jord.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1030 på: november 23, 2009, 15:28:02 pm »

jepp, og det er akkurat sånn jeg har koplet det nå.. Alle plussene rett fra relekortet, og minusene/retur rett i MS-boksen
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1031 på: november 27, 2009, 08:54:46 am »

skjer lite på bilen, men endelig er det fart i dialogen med biltilsynet, og alt ser ut til å gå i orden med godkjenning. Oppdatering kommer når alt er i boks:)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1032 på: november 27, 2009, 08:58:51 am »

det har også vært en del aktivitet på dette med hjul, og plan A gikk i vasken, og siden den nå legges på is, kan jeg jo oppdatere folket litt.

Drømmen var å få på et sett med Halibrand hjul, så etter en del korrespondanse med Image Wheels i England, som bygger på mål, fikk jeg de til å sette sammen en felg etter mine ønsker for å se hvordan de ville se ut, men det ble nok ikke som forventet...

Banen ble alt for for liten utvendig, og det så ut som det satt hjulkapsjer på dem Trist

Så da ender jeg vel opp med noe annet, og som jeg har sagt en million ganger før; detaljerte Fuchs er helt rett på en Ghia, bare litt kjedelig at så mange har det...

Time will show
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #1033 på: november 27, 2009, 09:27:36 am »

Bilde fra England? Hørtes ut som et spennende forsøk på noe nytt  Glad Lager de "nye" Halibrand, eller bygger om hva som helst av gammelt?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1034 på: november 27, 2009, 13:16:06 pm »

nye ja
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1035 på: november 27, 2009, 14:37:53 pm »

det har også vært en del aktivitet på dette med hjul, og plan A gikk i vasken, og siden den nå legges på is, kan jeg jo oppdatere folket litt.

Drømmen var å få på et sett med Halibrand hjul, så etter en del korrespondanse med Image Wheels i England, som bygger på mål, fikk jeg de til å sette sammen en felg etter mine ønsker for å se hvordan de ville se ut, men det ble nok ikke som forventet...

Banen ble alt for for liten utvendig, og det så ut som det satt hjulkapsjer på dem Trist

Så da ender jeg vel opp med noe annet, og som jeg har sagt en million ganger før; detaljerte Fuchs er helt rett på en Ghia, bare litt kjedelig at så mange har det...

Time will show

Easy fix det. Kalles skjermbreddere. Da får du jo litt racelook på bilen også Gliser
Ghia er jo ganske flat og kjedelig i sidene i org.utførelse
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1036 på: november 27, 2009, 14:40:12 pm »

Hehe - skinner igjennom at du er ikke spess glad i Ghia Knut Blunker

det har også vært en del aktivitet på dette med hjul, og plan A gikk i vasken, og siden den nå legges på is, kan jeg jo oppdatere folket litt.

Drømmen var å få på et sett med Halibrand hjul, så etter en del korrespondanse med Image Wheels i England, som bygger på mål, fikk jeg de til å sette sammen en felg etter mine ønsker for å se hvordan de ville se ut, men det ble nok ikke som forventet...

Banen ble alt for for liten utvendig, og det så ut som det satt hjulkapsjer på dem Trist

Så da ender jeg vel opp med noe annet, og som jeg har sagt en million ganger før; detaljerte Fuchs er helt rett på en Ghia, bare litt kjedelig at så mange har det...

Time will show

Easy fix det. Kalles skjermbreddere. Da får du jo litt racelook på bilen også Gliser
Ghia er jo ganske flat og kjedelig i sidene i org.utførelse
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1037 på: november 27, 2009, 14:48:47 pm »


Ghia er jo ganske flat og kjedelig i sidene i org.utførelse

... sa mannen som kjører buss Glad
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1038 på: november 27, 2009, 14:51:05 pm »

Alt kan repareres (større hjulhus) også på Ghia...  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1039 på: november 27, 2009, 14:52:25 pm »

Har ikke noe i mot Ghia men synes at de ser teit ut med hjula midt under, akkurat som på jaguar e-type.

Bussen har jo faktisk markerte hjulbuer, ikke bare ei utskjæring i ei lett bua plate Blunker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1040 på: november 27, 2009, 14:55:42 pm »

OK, Knut, her da:


* pascalmeslet0081.jpg (65.63 KB, 862x600 - vist 287 ganger.)
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1041 på: november 27, 2009, 14:59:00 pm »

OK, Knut, her da:


Trenger ikke vingen men ellers ser det jo rått ut Gliser
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1042 på: november 27, 2009, 15:01:29 pm »

mer


* baneghia.jpg (99.54 KB, 672x448 - vist 297 ganger.)
Loggført
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #1043 på: november 27, 2009, 15:11:08 pm »

hehe, nå snakker vi vintage styling her, mer av det   Rekker tunge
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1044 på: november 27, 2009, 15:12:13 pm »

K.H. for president!
Loggført

Speed is no substitute for direction
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1045 på: november 27, 2009, 15:14:47 pm »

Så den tidligere, Roy. Sånt får pulsen til å slå litt fortere hos meg.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1046 på: november 27, 2009, 15:25:24 pm »

knut, denne er til deg på en fredag Glad


* blue ghia.jpg (27.1 KB, 400x270 - vist 317 ganger.)
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1047 på: november 27, 2009, 15:49:54 pm »

knut, denne er til deg på en fredag Glad


En av de siste fra Shop Chop London detta eller? Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1048 på: november 27, 2009, 16:37:50 pm »

knut, denne er til deg på en fredag Glad


Den ble vel litt volvo pv
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1049 på: november 27, 2009, 17:56:23 pm »

eller ër det hjulbuene bak på en Bay???
Loggført
Sider: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 147
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!