mars 29, 2024, 14:00:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 147
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grelland's Ghia  (Lest 964812 ganger)
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1320 på: september 22, 2010, 19:19:03 pm »

Jekk?? Trenger ikke det når Thoresen kommer.. Hiver'n over skulderen han  Gliser
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #1321 på: september 22, 2010, 19:21:56 pm »

Jekk?? Trenger ikke det når Thoresen kommer.. Hiver'n over skulderen han  Gliser
Og hvorfor blei jeg inblandet i detta Osteaktig men masse kaffe gjør susen Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1322 på: september 22, 2010, 19:23:23 pm »

Jekk?? Trenger ikke det når Thoresen kommer.. Hiver'n over skulderen han  Gliser
Og hvorfor blei jeg inblandet i detta Osteaktig men masse kaffe gjør susen Blunker

Stiller opp for klubbens medlemmer  Kult
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1323 på: september 22, 2010, 19:25:17 pm »

Jekk?? Trenger ikke det når Thoresen kommer.. Hiver'n over skulderen han  Gliser
Og hvorfor blei jeg inblandet i detta Osteaktig men masse kaffe gjør susen Blunker

Stiller opp for klubbens medlemmer  Kult

Jep! Ikke langt fra ønske til handling her!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1324 på: september 22, 2010, 19:37:12 pm »

Bare å gi beskjed om du ønsker garasjebesøk Grelland Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1325 på: september 22, 2010, 20:07:55 pm »

høres bra ut gutter.

Jeg har lenge ønsket meg svømmebasseng, men i går fikk vi et ufrivillig et i kjelleren, så jeg har en aldri så liten ryddejobb å gjøre før jeg kan ta en tur i garasjen igjen, men jeg skal si fra når jeg er klar, så hadde det jo vært hyggelig med et garasjebesøk ja. Kanskje neste uke?

Må rydde litt også, da...
Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #1326 på: september 22, 2010, 20:51:48 pm »

høres bra ut gutter.

Jeg har lenge ønsket meg svømmebasseng, men i går fikk vi et ufrivillig et i kjelleren, så jeg har en aldri så liten ryddejobb å gjøre før jeg kan ta en tur i garasjen igjen, men jeg skal si fra når jeg er klar, så hadde det jo vært hyggelig med et garasjebesøk ja. Kanskje neste uke?

Må rydde litt også, da...
Høres veldig bra ut Kult si fra du å vi stiller opp
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1327 på: september 23, 2010, 21:58:39 pm »

jeg tok sjansen på at gamle markløftegenskaper fortsatt holdt mål, så jeg løfta skiten inn selv, så nå er plutseig motoren på plass igjen:


* motor.jpg (115.45 KB, 640x431 - vist 367 ganger.)
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1328 på: september 23, 2010, 22:02:59 pm »

Stilig! Da kommer vi og beskuer herligheten når Lofoten er ferdig med sitt garasjetreff  Blunker
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1329 på: september 23, 2010, 22:04:04 pm »

det gikk greit, merket verken brokk eller skiveutglidning, så dette gikk fint Blunker

Plundra litt med å få på den nye patenten til gasswiren, men når det først var på plass, ble feelingen på pedalen veldig bra.

Jeg er ikke rask nok til å trykke pedalen i bunn og samtidig sjekke om spjeldet åpner seg helt, men det kan vel ordnes på et vis.

det som gjenstår er litt slanger og ledninger, men jeg har jo hatt denne motoren ut og inn noen ganger, så det skal gå greit.

Kan se ut som det blir litt mer kjøring før snøen kommer allikevel Glad
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #1330 på: september 23, 2010, 22:04:37 pm »

Stilig! Da kommer vi og beskuer herligheten når Lofoten er ferdig med sitt garasjetreff  Blunker

Vi får kombinere verkstedtreff! Roy bor noen hundre meter fra der bilene mine er....
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1331 på: september 27, 2010, 21:22:41 pm »

Det er jo en mulighet.

Jeg har rimelige hektiske uker foran meg, så jeg tenkte jeg fikk sette inn et lite støt her, så i går kveld og i dag har jeg svidd av noen timer i garasjen, og nå har jeg akkurat vært ute  og kjørt meg en tur Glad

Alt funket som det skulle, så nå er det vel bare å komme seg til biltilsynet før noe mer ryker Glad
« Siste redigering: oktober 03, 2010, 19:13:29 pm av grelland » Loggført
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #1332 på: september 28, 2010, 06:53:48 am »

 Gliser Gliser
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1333 på: oktober 03, 2010, 19:19:50 pm »

inninmellom oppussing av stua fikk jeg sneket meg en time ut i dag også.

Når jeg kjørte meg en tur forrige uke, likte jeg ikke helt lyden av motoren... jeg har lite erfaring med trimma vw-motorer, men jeg synes det var mer klakking enn forventet. Antakelig fra vippestell/ventilmekanisme. Så i kveld krabba jeg innunder, og satte i gang med å justere ventilene en gang til. Og det var lurt... Spesielt den ene hadde antakelig 1mm slark, så det er ikke rart det rasla... Gikk gjennom hele prosedyra, og alle var nok litt løsere enn de var når jeg monterte, så dette var nok ikke så dumt. Kjører med chrome-moly stenger, så de er vel kjent for å bråke mer enn originalt uansett. Stilte alle til "tight zero" gap, altså strammet til jeg akkurat ikke klarte å snurre støtstanga. På kald motor.

Jeg merket også at den ene vippa hadde litt mer sideslark enn jeg hadde forventet, men det var litt knotete å måle, og ikke minst bytte shims uten løftebukk, liggende på gulvet, så jeg nøyde meg med å notere meg at dette må fikses til vinteren.

Fyra skiten opp igjen, og nå gikk den MYE lunere ja. Glad

Nesten så jeg hørte eksos og innsugslyden over klakkinga.

Så i morgen er det duket for cruising i Ghia. Gleder meg Glad
« Siste redigering: oktober 06, 2010, 10:30:27 am av grelland » Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1334 på: oktober 04, 2010, 08:42:51 am »

Nu bliver jeg nødt til at være med på cruising!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1335 på: oktober 04, 2010, 12:38:00 pm »

jeg er i alle fall klar :


* IMAG0202.jpg (101.43 KB, 768x500 - vist 240 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1336 på: oktober 04, 2010, 21:42:36 pm »

da ble det en liten tur på oss. det var veldig hyggelig.

Det meste funket ok, men som nevnt er det mye rasling fra ventilmekanismen. Får bite i det sure eplet og krabbe under en gang til, så kanskje jeg oppdager noe jeg overså sist.

Ellers viste det seg at TPS sensoren hadde bestemt seg for å ikke være helt frisk, så sprutet trodde jeg ga bånn gass med ujavne mellomrom... (TPS-sensoren funker bare som aksellerasjonspumpe, og gir på litt ekstra bensin hver gang rate of change går over en terskelverdi) derfor hakket den og gikk litt ved pådrag, og det smalt litt ved motorbrems, siden den antakelig drev å sprutet noen dasher med bensin nå og da.

Loggene viste ellers at jeg aldri var over 52 grader på olja, og det synes jeg var litt lavt. Kjørte ikke så hardt og lenge da.

På bakgrunn av dette har jeg tatt sjansen på å sende em melding til Biltilsynet om at nå er jeg klar for visning, så da får vi bare krysse fingre.

Jeg glemte å ta bilder i dag, men jeg kan Låne" ett fra Jens Ole Blunker


* cruise.jpg (54.59 KB, 200x149 - vist 903 ganger.)
« Siste redigering: oktober 06, 2010, 10:31:01 am av grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1337 på: oktober 05, 2010, 11:48:58 am »

time på BT neste fredag, da får jeg fikse de siste bugsa før den tid Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1338 på: oktober 05, 2010, 21:18:52 pm »

jammen fikk jeg ikke lurt inn en halvtime i dag også, og det var en produktiv halvtime, gitt.

først fikk jeg fikset tps-en, og det var så enkelt som dårlig kontakt i konnektoren... så nå leser sprutet riktig ift å legge på litt accelereation enrichment.

så prøvde jeg å ta av viftereima for å sjekke om ulyden kom fra at vifta tok borti ringen rundt, men det hjalp ikke.

Så da var det å krabbe innunder og skru av eksosen igjen, og av med ventildekselet, og jammen var det ikke nesten 1 mm slark på den ene ventilen da gett... Ikke rart det slamrer og går da...

Jeg vet ikke om det er jeg som røra når jeg justerte sist, eller om geometrien faktisk endrer seg... jeg har hørt om noen såkalte lettvektsløftere som er hule innvendig og har presset innet "blekk" som kan gi seg, men jeg tror ikke jeg har sånne løftere... kommer ikke til å dele blokka for å sjekke for å si det sånn. Får bare følge med om det endrer seg igjen.

Så da ble det en liten prøvetur igjen, og da var det en anne lyd i sakene ja Glad Hørte jo både eksos og innsug nå... Pluss at den gikk "litt" penere uten all denne jokkinga ved pådrag.


Oppdaget at geometrien på den nye gasswirepatenten min ikke er helt på topp... Hadde med meg guttungen, og han satt inne og gassa, mens jeg kikke på dette rc-dragster-framhjul-oppsettet mitt, og jeg har et lite problem med en vinkel, så wiren har en tendens til å dra seg ut av sporet... må nok raffinere den løsningen litt, men foreløpig funker det, og feelingen på pedalen ble helt konge.

« Siste redigering: oktober 06, 2010, 10:32:17 am av grelland » Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #1339 på: oktober 06, 2010, 06:09:01 am »

Morro lesing, nå må du ikke klå noe mere før den er vist nå. Ellers ender det vel opp med at den står på bukker uvist i vinter også Osteaktig
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1340 på: oktober 06, 2010, 06:54:21 am »

hehe, er jo ikke meninga at ting skal være så kilent at jeg ikke skal kunne bruke den, men du har vel et poeng. Er LITT sugen på å få skiltene nå før vinteren setter inn.
« Siste redigering: oktober 06, 2010, 07:25:53 am av grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1341 på: oktober 09, 2010, 19:22:52 pm »

Måtte jo kikke litt på log-filene fra cruisingen, og programmet foreslo tildels mye magrere blanding, så jeg justerte litt og tok en ny prøvetur, og det ble mye bedre, ja. Tydelig at det er mye å hente på mapping her. Den gikk lunt og fint, og ikke mer ventil-rasling.

Nå er fokus rettet mot visning om en snau uke, så jeg får fokusere på viktige ting som horn, speil etc denne  uka, så får jeg leke mer med sprutet når alle papirer er i orden.

Ja, også fikk jeg tenningslampa til å funke... blush... var visst en pil på klemma rundt tennkabelen...
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1342 på: oktober 09, 2010, 19:53:39 pm »

så får jeg leke mer med sprutet når alle papirer er i orden.


husk og ha papiret i orden  når du skal drive med spruten da Roy  Osteaktig Osteaktig Osteaktig lykke til om en snau uke, blir morro å se denne md hvite skilt og på veien helt fram til saltet kommer flytende utover veien.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1343 på: oktober 11, 2010, 08:22:25 am »

haha, morsom du Glad

Lite aktivitet i helga.. men litt ble gjort, fikk justert og modda gasswireprosjektet, så nå funker det litt bedre. Går til og med på tomgang nå, ca 900 rpm Glad

Ellers så er det jo slik at når et prosjekt nærmer seg ferdig, melder trangen seg for et nytt, så nå er jeg i ferd med å lande en deal på denne:

Dette blir i utgangspuktet fruens bil, så dersom dette flasker seg dukker det plutselig opp en ny prosjekttråd


* IMAG0208.jpg (87.76 KB, 640x307 - vist 282 ganger.)
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1344 på: oktober 11, 2010, 15:20:34 pm »

haha, morsom du Glad

Lite aktivitet i helga.. men litt ble gjort, fikk justert og modda gasswireprosjektet, så nå funker det litt bedre. Går til og med på tomgang nå, ca 900 rpm Glad

Ellers så er det jo slik at når et prosjekt nærmer seg ferdig, melder trangen seg for et nytt, så nå er jeg i ferd med å lande en deal på denne:

Dette blir i utgangspuktet fruens bil, så dersom dette flasker seg dukker det plutselig opp en ny prosjekttråd
var det denne du kjørte på hum-bug en gang. eller var det en cruising?  Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1345 på: oktober 11, 2010, 16:15:29 pm »

Stemmer nok det.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1346 på: oktober 11, 2010, 21:27:16 pm »

Fikk et par timer i garasjen igjen i dag, og fikk gjort noen småting...
-Hevet den et par cm foran så den passer bedre til biltilsynets krav om "senket like mye foran og bak"
-justert litt på spissinga så den retter seg opp litt bedre
-fikk i gang vindusspyleren, med originaltank og lufttrykk. Funka som bare det
-fikk koplet opp hornet, via rele, men det funka ikke... releet slår inn, men ikkenoe lyd... spenning helt fram, antakelig er horna døde, får fikse noe nødlyd på den lokale bilextra sjappa eller noen før visning


mangler noen detaljer til før jeg våger meg på biltilsynet, men det er jo noen kvelder igjen Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1347 på: oktober 14, 2010, 21:52:18 pm »

ting går litt over stokk og stein her, med mye jobbing og syk frue, men jeg fikk da fiksa de fleste tinga, og skal på biltilsynet i morgen, så da får vi se hvordan det går. oppdatering følger Blunker
Loggført
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #1348 på: oktober 14, 2010, 21:54:54 pm »

Lykke til Roy.

Mvwh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1349 på: oktober 15, 2010, 00:22:33 am »

Fingers crossed Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 147
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!