mars 29, 2024, 14:05:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 147
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grelland's Ghia  (Lest 964816 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1650 på: juli 25, 2011, 23:18:07 pm »

På oxyen jeg planlegger å bygge er det vurdering å bygge innsprut. Mye lettere å plassere under luka på Typ3 enn stående gassere Gliser
Mest sannsynlig blir det T4 i bobla mi og Ghian til mor har en alt som er under ombygging.

Har aldri klart å rote meg bort for å titte baki ghian din Grelland. Men tror jeg bør prøve på det ved neste anledning.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1651 på: juli 25, 2011, 23:44:30 pm »

Oxy er litt for mainstream... eller hva sier du Roy? Osteaktig
Loggført

Speed is no substitute for direction
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1652 på: august 01, 2011, 20:23:54 pm »

hehe,

men over til 1835 type-1 motoren som står i ghian nå....

dvs den står ikke i...

etter en liten prøverunde forrige uke, hvor motoren forsåvidt gikk fint, syntes jeg den var tung å dra rundt når jeg skulle starte for å kjøre den inn på kvelden. Tenkte det bare var dårlig strøm på batteriet, men etter å ha ladet, så prøvde jeg igjen, og det var så vidt starteren dro rundt. Kjente på bolten på reimhjulet, og veiva satt nesten dønn ja....

Så i kveld var det ut med skiten igjen (begynner å få draget på det nå....) og etter å ha tatt av svinghjulet så går veiva like forbasket tregt.

Det jeg tror har skjedd, er at når jeg tok av svinghjulet forrige uke, satt det rester av en papirpakning mellom svinghjulet og veiva. Antakelig har jeg shimset opp så jeg fikk riktig klaring med papirpakningen på plass. Siden har jeg funnet ut at man skal IKKE bruke denne pakningen, men i min åndsfraværelse forrige uke, tenkte jeg ikke på at klaringen antakelig ble mindre uten denne papirpakningen....

Så det som sikkert har skjedd, er at lager nr 1 er skåret pga for trang endeslakk....

Da er det vel bare å splitte blokka og vurdere skadeomfanget Glad

Tror ikke denne bilen noen gang kommer seg til scc, jeg...
Loggført
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #1653 på: august 01, 2011, 20:36:42 pm »

Når svinghjulet løsnet på min motor så ble endeslakken så stor at de bakre lageret klinte seg i veiva! ta og sjekk det Glad
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1654 på: august 01, 2011, 20:55:42 pm »

Hvis jeg kan få min lille-motor færdig så kan du fint bruge min 1600  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1655 på: august 01, 2011, 22:39:23 pm »

Når svinghjulet løsnet på min motor så ble endeslakken så stor at de bakre lageret klinte seg i veiva! ta og sjekk det Glad

skal sjekke det ja Blunker Takk for tipset,

har også blitt tipset om at lageret kan kline seg om det er for liten klaring også.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1656 på: august 01, 2011, 22:41:26 pm »

Hvis jeg kan få min lille-motor færdig så kan du fint bruge min 1600  Blunker
takk for tilbudet Glad

Får se når jeg får splittet blokka, hvor mye som er skadet. Hvis det er for mye å fikse, kan det hende jeg tar i mot tilbudet for å få kjørt litt mer før vinteren Glad

Koster ikke på denne motoren allverden nå
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1657 på: august 01, 2011, 22:58:57 pm »

kjipe saker Roy
på tide med en WBX her nå.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1658 på: august 01, 2011, 23:00:43 pm »

jepp og jepp Glad

like blid  Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1659 på: august 02, 2011, 07:22:53 am »

En gang snur lykken, og da blir du griseheldig!  Blunker Godt du holder motet oppe.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #1660 på: august 02, 2011, 07:44:42 am »

Stå på En gang på faaenskapet ta slutt Blunker
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1661 på: august 02, 2011, 08:58:41 am »

har kjørt ghia på jobb hver dag siden påske, jeg, så jeg er ikke SÅ misfornøyd Glad
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1662 på: august 02, 2011, 08:59:11 am »

Triste greier Roy Tvilende
Loggført

Speed is no substitute for direction
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1663 på: august 08, 2011, 14:10:37 pm »

ikke mye å melde, annet enn at jeg har fått to tilbud om å låne 1600 longblock for å få kjørt litt mer i høst Glad

Håper å få tid i kveld til å åpne blokka, for å se hva som er gått galt
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1664 på: august 08, 2011, 16:28:52 pm »

Får ikke min lille-motor færdig før SCC, men jeg ved om en 1200 en plads  Osteaktig
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1665 på: august 08, 2011, 20:31:11 pm »

den er grei Glad

fikk et par timer i garasjen i kveld, og rakk akkurat å rydde og vaske arbeidsbenken, og uten å løfte på meg brokk, fikk jeg løfta longblokka opp i motorbukken.

Etter å ha spredd hele motoren utover benken, kom jeg endelig frem til veiva, og det var som jeg regnet med det bakerste (nærmest svinghjulet) lageret som sitter dønn på veiva.... Det var klare slitemerker på thrust-flata mot shimsene, så det er helt sikkert at jeg har montert svinghjulet med alt for trang endeslakk.

Problemet nå er bare hvordan skal jeg få av dette lageret? Er det så enkelt som å varme det opp, så det utvider seg? Vil veldig gjerne få det av for å se om veiva er skadet.
Noen som har noen gode ideer?
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #1666 på: august 08, 2011, 21:52:33 pm »

Hva med å sette veiva i dreiebenken og dreie lageret ned/bort.
Loggført

Har laaang VW-pause.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1667 på: august 08, 2011, 21:55:29 pm »

sikkert en god ide, men jeg har ikke dreibenk... Blunker dvs jeg har på jobben, men er ikke så dreven på å kjøre den Glad
Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #1668 på: august 08, 2011, 22:22:33 pm »

sikkert en god ide, men jeg har ikke dreibenk... Blunker

du vet vel om en russer som står i en låve uti slagen også  Gliser

har vel noen veiver liggende også hvis den gamle er kas ..........
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1669 på: august 08, 2011, 22:23:12 pm »

Lageret hugger du bort med en meisel
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1670 på: august 08, 2011, 22:28:24 pm »

sikkert en god ide, men jeg har ikke dreibenk... Blunker

du vet vel om en russer som står i en låve uti slagen også  Gliser

har vel noen veiver liggende også hvis den gamle er kas ..........

jada jeg vet om den, men den er så diger at jeg ikke tør nærme meg den uten Knut i nærheten Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1671 på: august 08, 2011, 22:29:22 pm »

Lageret hugger du bort med en meisel

hørtes voldsomt ut... litt redd for å ødelegge veiva (hvis den ikke allerede er ødelagt da....)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1672 på: august 08, 2011, 22:33:48 pm »

Blåselampe og trearmet avtrekker?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1673 på: august 09, 2011, 07:02:05 am »

Dremmel med liten kappeskive, kapp nesten igjennom lageret og så setter du en meisel i kappet og gir den et lite rapp med hammeren, så er det av Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1674 på: august 09, 2011, 07:22:32 am »

Dremmel med liten kappeskive, kapp nesten igjennom lageret og så setter du en meisel i kappet og gir den et lite rapp med hammeren, så er det av Glad

det var det jeg så for meg også
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1675 på: august 09, 2011, 07:38:49 am »

Lageret hugger du bort med en meisel

hørtes voldsomt ut... litt redd for å ødelegge veiva (hvis den ikke allerede er ødelagt da....)

Lageret er veldig mye bløtere enn veiven, og det er ikke noe problem å sprekke opp et skjært lager med en meisel, uten å skade veiven
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1676 på: august 09, 2011, 07:50:56 am »

ok, da ser det ut som jeg har en plan Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1677 på: august 09, 2011, 21:09:27 pm »

ble en meget kort tur i garasjen i dag og begynte med å pakke inn alle løse deler, og fyre opp dremelen:


Så kunne jeg bare kakke lageret av tappen, siden det meste av spenningen tydeligvis gadde sluppet taket.

Her er et par bilder av lageret:




Ser jo ikke så veldig skadet ut det lageret, med unntak av thrust-flaten, hvor det er antydning til at det har klint seg.

Så kommer selve lagerflaten på veiva:


Har ikke allverdens erfaring med slikt, men slik det ser ut, er jeg veldig fristet til å ta sjansen på
å polere forsiktig, og montere skiten sammen igjen med nytt lager. Er det noe spesielt jeg skal se etter for evt om jeg ikke skal bruke dette som det er?
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1678 på: august 09, 2011, 21:11:07 pm »

Jeg skar en nybygd 1776 for noen år siden, den ble aldri kjørt men startet uten oljetrykk, alle lagrene satt fast, men når jeg fikk dem av var veiva like fin etter å forsiktig ha gnidd bort alt lagermateriale.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1679 på: august 09, 2011, 21:18:03 pm »

det blålige skjæret i veivtappen er antakelig gjenskinn fra den blå genseren jeg hadde på meg...
Loggført
Sider: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 147
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!