mai 01, 2024, 21:04:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299865 ganger)
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #420 på: desember 29, 2011, 17:54:53 pm »

jeg syntes den komentaren din ikke var fin jeg delte bare mine bremsinger og  resultater på dynoen
vi får vel se hvem som får rett
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #421 på: desember 29, 2011, 18:01:15 pm »

Begge DPR veivene imponerte på balanseringsmaskinen til Svein Terje igår. Hadde han nøyd seg med amerikansk standard så ville dem vært i balanse. Men Svein T jukser ikke med følsomheten og etter noen hull her og der så er dem i 0.

Når det gjelder effekten så vil den stå og falle på en ting; toppene dine. Tar jeg ikke feil så har du brukt flowtallene fra CB i Engine Analyzer og de flowtallene er om mulig enda mer juks en balanseringsjobben. Jeg husker ikke alle tall fra flowbenken til JPM men jeg vet at Wedgeports med 44 ventil, ut av esken, flower godt under 200hk.

For morro skyld, og får å skru ned forventningene, så kan du prøve å halvere tallene til CB og plotte dem inn i EA.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #422 på: desember 29, 2011, 18:03:45 pm »

Uvisst hvem sin kommentar du syntes var ufin, så hadde det vært spennende om du kunne postet litt mer data om hver enkelt motor, som anmodet tidligere. De tallene sier tross alt ikke stort i seg selv..

Jeg er spesielt interessert i å se på momentkurvene mht. kam og valg av topper.
Da kunne vi faktisk brukt disse verdiene i en kul analyse for å få en bedre oversikt over hvordan de forskjellige kammene oppfører seg i praksis. Dette er naturligvis for oss som ennå ikke har begynt med å simulere forskjellige oppsett i software.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #423 på: desember 29, 2011, 18:05:03 pm »

har brukt 25% under tallene fra CB. De er tatt med lange IDA innsug, her blir innsugene choppet i to, kortet og portet helt opp til gasseren.

Forventningen er nå nede i 50 hk pr liter  Øyerulling


Har sagt det før og sier det gjerne igjen. 100hk pr liter er målet, er fornøyd med alt over 80. Skjer ikke det, blir det nye oppgraderinger
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #424 på: desember 29, 2011, 18:07:08 pm »

komentarene til bug 66
gidder ikke å legge ut noen som helst fordi det kommer bare dumme komentarer
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #425 på: desember 29, 2011, 18:08:33 pm »

Ahh, det var litt leit egentlig... Hadde gledet meg til å sammenlikne litt Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #426 på: desember 29, 2011, 18:15:20 pm »

gasser. kjører regulatoren i motorrommet og har dermed eliminert behovet for T-stykke..


Det er den dårligste måten å koble opp et fuel system, uansett om det er gassere eller ikke. Det har en rekke ulemper.
Her er litt bra info på området: http://www.centuryperformance.com/fuelish-tendencies-understanding-fuel-pressure-and-volume-spg-140.html
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #427 på: desember 29, 2011, 18:25:13 pm »

hei
etter mange bremsinger så er det vel aldri blitt så mye hester som 100 liter hester
nermest er vel Jee med 199 på en type 1 på 2176 tror jeg
ellers så har det blitt
type 4 2800   ca 220 hk
type 4 2411     150 hk med org exos
type 4 2366     167 med python exos
type 4 2650     198 hk bas exos
type 4 2056      100 hk med org exos
type 4 2500      147  hk med bas
type 4 2600      167 med bas exos
type 1 2276      120 med super comp
type 1 1835       69 hk med empi exos
type 1 1915      98 hk med super com
driver med en motor nå en 2,4 ltr med 51.5 ida og pyton denne håper jeg på 220 hk
jeg tror ikke en 1915 over 150 hk er til å kjøre med etter veien
og for å få 150 hk skal du jobbe godt

Mvh Andersen Racing

Har selv bremset 207,5 fra en 2176 som er skarve 95 hester pr liter, ikke happy med det så det må files litt til. Eksosen er en nedkappet cb header og gasserne vanlige 48 ida med 44 halsringer.
Og da snakker vi om svinghjulshester.
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #428 på: desember 29, 2011, 18:43:53 pm »

Til dags dato har jeg kun hørt om en motor hvor effekten ikke var i samsvar med resultatet fra EA og den motoren bremset faktisk mer.

Del med oss resultatene fra EA med forskjellige innsugslengder og komp. så blir det mer interessant.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #429 på: desember 29, 2011, 18:45:34 pm »

For oss som gjerne vil ha mer gatevennlige og kjørbare motorer, og ikke (amerikansk) toppeffekt mellom 7 og 9000 omdreininger - finnes det et annet tall som kunne gitt gode sammenligninger mellom ulike bygg?
Moment eller effekt på 2500 rpm, moment/liter el?
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #430 på: desember 29, 2011, 18:47:07 pm »

Til JHU
Hvor bremset du den?
det var vel et bra resultat

Mvh AR
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #431 på: desember 29, 2011, 19:09:47 pm »

For oss som gjerne vil ha mer gatevennlige og kjørbare motorer, og ikke (amerikansk) toppeffekt mellom 7 og 9000 omdreininger - finnes det et annet tall som kunne gitt gode sammenligninger mellom ulike bygg?

En motor kan vel være gatevennlig fordet om den har toppeffekt mellom 7 og 9k omdr? EA gir deg hele kurven og ikke kun toppeffekt.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #432 på: desember 29, 2011, 19:23:12 pm »

Synd at det skal komme krangling i denne tråden også.
Flott at kåre kommer med erfaring og tall, ok det ikke er mye til hjelp uten grafer .
For denne motoren så er jo hk alt men for oss andre er det ikke middeltrykk, effektiv forbrenning og flate grafer som teller.

Det er nok av folk som ikke har forstått at hk er regnet ut av nm ved gitte turtall og ut fra motor oppsett øker og avtar nm tallet ved forskjellig turtall og det hele handler om VE verdiene ved det og det turtallet, noe som igjen henger mye sammen  med kamaksel valget.
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #433 på: desember 29, 2011, 19:30:23 pm »

Så mye du plutselig har forstått da Øyerulling Velkommen i gjengen!

Krangling i denne tråden? Synes ikke vi diskuterer engang, jeg... Det er nok i din tråd det krangles Osteaktig
Vel, nå er det en god stund siden jeg var innom. Har gemyttene roet seg i det siste?

Ja, gid om en kunne hatt lik fyllingsgrad fra 0 - realistisk sperre slik erikaa ønsker seg.
Det har skjedd et og annet med motorstyring siden 70-tallet gitt! I dag er ovennevnte faktum nesten en realitet Glad
« Siste redigering: desember 29, 2011, 19:31:55 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #434 på: desember 29, 2011, 19:46:16 pm »

174,9hk på 8k rpm.. men det er helt sikkert masse jeg har feil i EA..

Godt det er lite å gjøre på jobb i romjulen
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #435 på: desember 29, 2011, 19:48:02 pm »

Hvorfor tergen i stemmen?
Hvorfor ikke gjøre denne tråden litt spennende og bygge variable innsugstrakter så kan du forbedre ve verdiene. variabel kam blir vel lytt mye å forlange..
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #436 på: desember 29, 2011, 19:48:42 pm »

Fikk akkurat 142Nm og 120 Hk på min 1915 Osteaktig.
Byttet over til 86C-kammen din og fikk horible resulater! Gliser Gliser Gliser

Fikk akkurat fiksa cracken, så har ikke brukt lang tid på å få inn alt av specs helt på G. Mange variabler som henger og slenger. Det blir fett å sette seg skikkelig inn i dette programmet!

Tallene dine så ikke helt gale ut da. Kva for moment fikk du?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #437 på: desember 29, 2011, 19:53:11 pm »

Hvorfor ikke gjøre denne tråden litt spennende og bygge variable innsugstrakter så kan du forbedre ve verdiene.

Fiks meg en resonanskalkulator først Blunker

Det er mye annet som kan gjøre denne tråden laaangt mer spennende! F.eks. at trådstarter velger å tråkke opp løypa der 009 blir kastet på skroten til fordel for et skikkelig tenningsanlegg (og nei, ikke MSD-stasj med utskiftbare fjører).

Vi gleder oss til dyno-dag for å se hva som skjer med dynamikken i motoren hans i så måte Blunker
Kanskje han klarer å trylle frem litt kjørbarhet allikevel?

Merker jeg er litt vel full av faen i dag. Tror jeg skal gå og ta meg en bolle Blunker
... Og så tar jeg meg en tur i Bobla etterpå. Deilig å få tankene litt på gli...
« Siste redigering: desember 29, 2011, 19:56:34 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #438 på: desember 29, 2011, 20:51:27 pm »

Apropos tenning kjører vel JHU med fastbolta, og null kompensasjon av noe slag. Og det er vel den motoren som er blitt presentert i tråden her med den høyeste litereffekten.
Loggført

Seaside VW Klubb
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #439 på: desember 29, 2011, 20:55:25 pm »

Hva så? Her snakker vi om mer dynamisk styrt/tilpasset tenning, ikke makseffekt...
Du trenger kun ett tenningstidspunkt på 8k for optimal timing mht. stempelhastighet og lineær ekspansjon av miksturen.
Det finnes ikke noe særlig enklere enn å holde spjellene på vidt gap på rulla og finne ut hvilke tenning som gir mest dreiemoment. Blunker Hvordan resten oppfører seg er ikke så veldig spennende på stripa.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #440 på: desember 29, 2011, 20:58:11 pm »

Må vel få meg triggertenning jeg og vel.. men tror jeg har nok med å få ferdig motor med det første. Slik tenning kan egentlig komme etterhvert..

og ja. i dynobenken skal det tappes mest effekt.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #441 på: desember 30, 2011, 01:48:09 am »

Til JHU
Hvor bremset du den?
det var vel et bra resultat

Mvh AR

Jeg bremset hos JPM.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #442 på: desember 30, 2011, 10:00:36 am »


* Untitled4.jpg (144.45 KB. 894x919 - vist 253 ganger.)
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]


* Untitled3.jpg (91.82 KB, 1601x1080 - vist 206 ganger.)
« Siste redigering: desember 30, 2011, 10:10:55 am av bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #443 på: januar 02, 2012, 11:04:56 am »

Noen som har noe info til meg?

Trenger å vite strl på bensininngangene på IDA. Banjo er greit, men må få meg en med mindre diameter på tappen til bensinslange.

Noen som vet innvendig diameter på banjoen?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #444 på: januar 04, 2012, 11:49:37 am »

Hadde ikke noe valg  Gliser

Måtte bare se hvordan det ble: 

* IMG_0323.jpg (56.78 KB. 800x598 - vist 272 ganger.)



Ånding blir slik
- 8mm fra bensinpumpe
- 2 x 8mm ut i luft
- 17 x 35mm¨åpning ut i luft


* IMG_0321.jpg (61.23 KB. 800x598 - vist 256 ganger.)



* IMG_0322.jpg (21.13 KB. 448x600 - vist 219 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #445 på: januar 04, 2012, 12:10:31 pm »

Flinke du er!
Men den åndeslangen skal ned på boksen. Blunker
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #446 på: januar 04, 2012, 12:14:02 pm »

Hvorfor skal den det?

de to i bånn er til ventildekslene (for de som ånder der)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #447 på: januar 04, 2012, 13:03:50 pm »

Hvorfor skal den det?

de to i bånn er til ventildekslene (for de som ånder der)

Hvorfor ikke utnytte de fine "skvalpeplatene" som er inni boksen, nå er det jo akkurat som å bare bore et random hull i blokken og sende det rett i friluft..
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #448 på: januar 04, 2012, 13:26:33 pm »

Skvalpeplatene stopper noe oljedamp som kommer fra oljepåfyllingshullet..

Vi prøver sånn.. blir det for mye søl tenker jeg meg om en gang til Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #449 på: januar 04, 2012, 13:35:32 pm »

Platene er der for å skille oljen ut av luften.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!