april 24, 2024, 05:14:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 298868 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #570 på: mars 07, 2012, 21:17:49 pm »

Ikke super sjeldne, men uvanlig.

Dan Gurney felger.

15x5,5 et18 ca

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #571 på: mars 07, 2012, 21:19:33 pm »

Ikke super sjeldne, men uvanlig.

Dan Gurney felger.

15x5,5 et18(ca)


Sendte en forespørsel på thesamba for ca 10dager siden og fikk fraktpris idag Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #572 på: mars 08, 2012, 11:58:25 am »

Gratulerer med et noe uvanlig felgvalg. Disse kan se kanon ut dersom en bare tar seg tid til å pusse og lakke litt. Har et sett slike liggende på loftet, en så lenge i litt kjedelig sølv finish.

Fikk du med bolter til felgene?
Loggført

---
Mvh Rabben
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #573 på: mars 08, 2012, 12:00:39 pm »

Glemte faktisk å spørre om bolter, men får vel svar om noen timer. er vel litt spesielle disse boltene, med krave og greier.

Kollevold har noen som kan passe, om ikke får jeg dreie noen org bolter til flat anleggsflate og lage hylse

Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #574 på: mars 11, 2012, 19:45:07 pm »

Oppstart lørdag, om alt går etter planen.  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #575 på: mars 11, 2012, 19:56:54 pm »

Vi krysser fingre og tær for at alt går bra   Rekker tunge
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #576 på: mars 11, 2012, 20:05:20 pm »

Hehe.. Lenge igjen til sesongen om det skjærer seg :p

Blir grovjustering av dysing, og justering av tenning og gasserstag. Samt å kjøre inn kam og løftere.


Blir en laaaaang uke på jobb Rekker tunge
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #577 på: mars 11, 2012, 20:44:00 pm »

Den som venter på noe godt vettu  Osteaktig

Er litt fremgang på bremsen også. Fått dreid til alle slangetilkoblinger + diverse. Kanskje jeg rekker det før sesongen  Øyerulling

Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #578 på: mars 11, 2012, 20:50:34 pm »

Kult Glad

Kanskje man får sett effekt før motoren går i bilen Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #579 på: mars 12, 2012, 22:11:31 pm »

skulle montere tennplugger og kabler idag, men lettere sagt enn gjort.

Må få meg en 18mm nøkkel som er sykt tynn, samt å finne en fin måte å smette kablene på (f.eks med en liten bøy)


småting igjen Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #580 på: mars 12, 2012, 21:31:12 pm »

skulle montere tennplugger og kabler idag, men lettere sagt enn gjort.

Må få meg en 18mm nøkkel som er sykt tynn, samt å finne en fin måte å smette kablene på (f.eks med en liten bøy)


småting igjen Glad

Kan dreie ned pipa for deg om du sliter.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #581 på: mars 12, 2012, 22:03:27 pm »

Er du der noen kvelder denne uken? Må titte på 'tema imorgen..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #582 på: mars 12, 2012, 23:26:20 pm »

Kanskje i slutten av uka. Ring meg du.

Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #583 på: mars 17, 2012, 23:03:53 pm »




Oppstart idag Glad responsen er bare helt sinnsykt feit Osteaktig

ett par små oljelekkasjer og litt tull med flottørhøyde, men ellers bra.

Tror ikke jeg gidder å ta av toppene, så kjøper nok noen fjærbelastede rør.. Noen som har bra erfaring med noen?

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #584 på: mars 18, 2012, 01:43:31 am »

Nice..  Dette blir spennende Gliser

Joggu meg kreative i Drammensområde. Første gang jeg har sett Grandisstekeren bli brukt som arbeidsbenk  Øyerulling
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #585 på: mars 18, 2012, 08:07:11 am »

Kult Erlend, tenker du gleder deg til å få den inn i bilen :-)
Grattis med oppstart!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #586 på: mars 18, 2012, 09:50:43 am »

Grattis! Høres pigg ut Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #587 på: mars 18, 2012, 09:54:40 am »

It´s Alive!
Gratulerer så mye! Dette lover bra!
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #588 på: mars 18, 2012, 11:42:27 am »

Grattis! Høres pigg ut Glad

Og pigg var den! Brutal respons fra litt høy tomgang bare en touchet spjellene Blunker

Fikk pluttselig lyst til å legge om planene radikalt for Oxy.-boxeren der jeg stod og ruste og koste meg!
Gleder meg til å prøve denne i bilen, Erlend Gliser
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #589 på: mars 18, 2012, 15:31:32 pm »

Var j****g gøy å få fyr på skabberakket Glad

Nå er motoren i bilen og skal snart opp på arbeidsbenken.

Følgende må utbedres:

- fikse oljelekkasje fra noen støtstangrør (siden motoren er så smal så ble det sykt trangt med org rør, så kjøper noen noen bra fjærbelastede)
- fikse flottørhøyde (noen som har fremgangsmåte og høyde? 5,5-6mm??)


Sile oljen og gå igjennom oljen får å se etter dritt




rekker jeg å bremse motoren hos Erik før den går i bilen mon tro? Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #590 på: mars 19, 2012, 22:24:50 pm »

og så var det short block igjen.. regner med å ha longblocken klar igjen imorgen Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #591 på: mars 19, 2012, 23:11:28 pm »

og så var det short block igjen.. regner med å ha longblocken klar igjen imorgen Glad

Bare god trening! Glad
Nå må du få kjørt den litt før du bremser den da. Blunker
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #592 på: mars 20, 2012, 07:58:08 am »

og så var det short block igjen.. regner med å ha longblocken klar igjen imorgen Glad

Bare god trening! Glad
Nå må du få kjørt den litt før du bremser den da. Blunker

Kam er kjørt inn og ringer kjørt inn fra før..

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #593 på: mars 20, 2012, 08:30:00 am »

Du smekker sammen til LB og venter på støtstangrørene da tenker jeg?

Hadde lekk på noen på den ene siden selv siden jeg brukte pakningene om igjen. Kommer en liten pakke fra VWparts om noen få dager tenker jeg.
Greit å slippe å demontere topper for å skifte støtstangpakninger Blunker
Mens du har det oppe: Ta en skikkeig titt på setene der pakningene setter seg. Tror jeg skal prøve å renske opp litt for min del i alle fall. Det er ikke dumt å bruke litt RTV der heller...

Lykke til videre Glad
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #594 på: mars 20, 2012, 08:39:42 am »

Hvis jeg var deg ville jeg venta med å sette sammen longblocken til støtstangrørene er her. Jeg har satt fjærbelasta rør i en 1600 en gang, og det var vanskelig nok å presse de sammen på en original motor. Blir nok ikke noe lettere når motoren er så smal. Så jeg ville montert dem mens jeg satt sammen longblocka.

Var oljen fin?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #595 på: mars 20, 2012, 08:41:17 am »

Hvis jeg var deg ville jeg venta med å sette sammen longblocken til støtstangrørene er her. Jeg har satt fjærbelasta rør i en 1600 en gang, og det var vanskelig nok å presse de sammen på en original motor. Blir nok ikke noe lettere når motoren er så smal.


Bingo!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #596 på: mars 20, 2012, 08:45:25 am »

Dette erfarte vel begge at ikke var det helt store problemet på min 1915 i helgen. Brukte bare en kopp og forlenger igjennom støtstanghullet i toppen for å komprimere røret. De holdt seg frie for sår også.

Da har en muligheten i alle fall, hvis det brenner et sted.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #597 på: mars 20, 2012, 09:01:09 am »

Hvis jeg var deg ville jeg venta med å sette sammen longblocken til støtstangrørene er her. Jeg har satt fjærbelasta rør i en 1600 en gang, og det var vanskelig nok å presse de sammen på en original motor. Blir nok ikke noe lettere når motoren er så smal. Så jeg ville montert dem mens jeg satt sammen longblocka.

Var oljen fin?

Litt sølv men ikke noe klumper etter hva jeg så. skal sjekke oljen (tok den med meg) for mer enn sølvfarge..


Tydelig at det gikk fett på innkjøring da kammer og eksoskanal var helt svarte!  men gikk heldigvis lett av Glad


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #598 på: mars 20, 2012, 19:15:33 pm »

Crap. Mistet en lash-cap.. Trist

skulle på igjen med toppen så datt den av. og selv om boden/verkstedet ikke er stort (og jeg tømte/tok ut ALT) så var den sporløst forvunnet..


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #599 på: mars 20, 2012, 20:05:30 pm »

Den datt ikke inn i blokka vel? Kjipt
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!