mai 01, 2024, 21:15:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299871 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #720 på: april 28, 2012, 15:56:52 pm »

I dynapack ville han hatt mindre hk, ikke mer...


hvistnok ikke i Ringstad sin da han har laft inn 12% tap i driverk , så det som vises der er teoretiske Motor HK
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #721 på: april 28, 2012, 15:57:16 pm »

men flotte tall  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #722 på: april 28, 2012, 16:14:42 pm »

I dynapack ville han hatt mindre hk, ikke mer...

Erlend, dette må du like. Tror ikke mange andre kan skilte med så mye hk i en 1915

Der tar du grundig feil :-)
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #723 på: april 28, 2012, 18:58:02 pm »

Hvilken av utsagnene da Erik?  Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #724 på: april 28, 2012, 19:14:00 pm »

Oi.. sorry. Det første. Angående mindre hester i en Dynapac. Men den diskusjon har ingenting i din tråd å gjøre.

Var gøy at den nå fungerte mot forrige gangs nedtur. Og moro at reima fløy av så vi fikk noen skikkelige tall før det var kvelden. De fleste gliste godt.

Med riktig kasse og grei sjåfør kan jeg nesten garantere midten tolv'ere med den effekten. Momentkurven var stabil og fin fra 3500 og oppover (jeg ga meg.. før motoren, når det angår turtall).

Angående lambda var den umulig på lavt turtall. Men lå å pendlet på 0,8-0,9 på full gass under 3000. Når kammen begynte å jobbe derimot ble den stabil 0,86-0,89 på hele registeret

32 grader fortenning. Prøvde ikke noe mer, da jeg har liten kontroll på tenningsbank. Og denne motoren har stempler som liker dette dårlig.
« Siste redigering: april 28, 2012, 19:15:38 pm av Jee » Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #725 på: april 28, 2012, 19:38:03 pm »

Er hk taller med reim og lydpotte?
Eller uten reim og stinger?

Uansett gratulerer, og lykke til med videre justering og trimming (stopper sikkert ikke her...) Gliser
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #726 på: april 28, 2012, 19:51:50 pm »

Vi snakker bare om hverandre Erik. Jeg sier ikke at den ene viser mindre eller mer nøyaktig enn den andre. Poenget mitt var bare at hjulhester vil være mindre enn svinghjulshester.
Så egentlig er vel alle enige.

Knasten: er 12% riktig på en T1 tror du? Hørtes litt mye ut?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #727 på: april 28, 2012, 19:58:50 pm »

Håkon: Uten reim og stinger ja Osteaktig

Skal vel gå ann å tyne mer ut av motoren ja. Men hvor? :p

Erik: Hadde du ikke mer på hjulene enn i Stuskaen?

Sykt gøy!

gleder meg til å få den inn i bilen og gasse rundt.


Og ja, er ikke ferdig. Neste blir litt større (men forhåpentligvis enda mer gamp)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #728 på: april 28, 2012, 20:12:24 pm »

Håkon: Uten reim og stinger ja Osteaktig

Skal vel gå ann å tyne mer ut av motoren ja. Men hvor? :p

Erik: Hadde du ikke mer på hjulene enn i Stuskaen?

Sykt gøy!

gleder meg til å få den inn i bilen og gasse rundt.


Og ja, er ikke ferdig. Neste blir litt større (men forhåpentligvis enda mer gamp)

Ja nei da må det trimmas, blir jo ca 140 hk med reim og lydpotta dette..
Husk en liten turbo hjelper alltid bra hvis du ønsker mer gamp... Gliser
Husk at 100 hk per liter var målet!
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #729 på: april 28, 2012, 20:14:35 pm »

får bytte benk Rekker tunge

Får kjøre litt på gata og fintune over litt tid, og så ha den å dynapack eller rullende og se
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #730 på: april 28, 2012, 20:16:53 pm »

får bytte benk Rekker tunge

Får kjøre litt på gata og fintune over litt tid, og så ha den å dynapack eller rullende og se

Ja eg skulle til å si det, har trua på at det er mest å hente med å finne en rullende landevei. Blunker
Uansett er 140 "bruks hk" på en 1915 ikke gale! og viser seg sikkert å være mer enn det også.
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #731 på: april 28, 2012, 20:45:59 pm »

"Bruks"-1915 er vel å ta litt i... Dette er ikke en normal gatemotor Øyerulling Eller missforstod jeg deg der kanskje? Hæ

Synes 32 grader hørtes mye ut igrun, forbrenningskammere og vendehøyde tatt i betraktning. Spennende å se om momentet endrer seg ved ned- eller opptrekk av total fortenning. AFR virket jo noen lunde midt i blinken ved WOT Blunker

Gleder meg til du tar turen og vi kan kjenne på kreftene. Jeg trenger mer insipirasjon for neste sugemotor... Kult
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #732 på: april 28, 2012, 21:22:44 pm »

Nå er jeg spent på hvilken effekt EA oppga på samme turtall. Eller rettere sagt, jeg er spent på hvor avviket er  Blunker

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #733 på: april 28, 2012, 21:37:39 pm »

Nå er jeg spent på hvilken effekt EA oppga på samme turtall. Eller rettere sagt, jeg er spent på hvor avviket er  Blunker

-BB-

"Skulle" vært 173 på 6500..

Jeg har satt flow i toppene (med innsug) til 180 CFM på 0,6" løft. Mitt totale løft er 0,585".

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #734 på: april 28, 2012, 21:45:24 pm »

Interessant! Da er det noe som ikke stemmer og utvalget er ikke stort:

1) Bremsebenken viser feil.
2) Feil input i EA.

Nå sier du at du har lagt inn feil løft og som "vi alle vet" - IT'S ALL IN THE HEADS  Blunker

Iallefalle, trilletralle - grattis med hyggelig effekt. 84 hk pr liter  Glad

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #735 på: april 28, 2012, 21:48:32 pm »

Interessant! Da er det noe som ikke stemmer og utvalget er ikke stort:

1) Bremsebenken viser feil.
2) Feil input i EA.

Nå sier du at du har lagt inn feil løft og som "vi alle vet" - IT'S ALL IN THE HEADS  Blunker

Iallefalle, trilletralle - grattis med hyggelig effekt. 84 hk pr liter  Glad

-BB-

Hva mener du? Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #736 på: april 29, 2012, 08:15:28 am »

Fine tall gratulerer.

Det blir nok en kjempemorsom motor vil jeg tro.

Når flere har hatt motorene sine hos JEE kan det jo tenkes at vi får se mange "lave" tall i forhold til hva omregnet effekt på rullende landeveier viser.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #737 på: april 29, 2012, 08:37:05 am »

Gratulerer!
Flott levert!
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #738 på: april 29, 2012, 22:13:42 pm »

Grattis! Hva ble gjort mellom bremsingene? Kun bytte av tenningsanlegg? Flagret tenningsmerket med det nye også? Sto forrige fordeler også på 32 grader?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #739 på: april 29, 2012, 22:31:01 pm »

Bare byttet tenningsanlegg ja. 100% stødig tenning nå :-)

Hva fordeleren sto på før er umulig å vite Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #740 på: april 30, 2012, 11:09:37 am »

hva ble hk med viftereima på?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #741 på: april 30, 2012, 12:35:07 pm »

Hvem ble nærmest i gjettekonkurransen Glad

Jeg river i en øl på alle tre fire! Godt gjetta  Kult

1. plass: Trond med      163hk
2. plass: Eivind med      161hk
3. plass: Knasten med   165hk (men tippet riktig turtall)
4. plass: Thore-Morten  165hk (tippet ikke rpm og dermed 4.plass)

Redigert!
« Siste redigering: april 30, 2012, 12:56:48 pm av Erlend / bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #742 på: april 30, 2012, 20:35:04 pm »

hva ble hk med viftereima på?

Vifte er 12-14hk på alle dynoer jeg har vært på.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #743 på: mai 13, 2012, 19:43:08 pm »

Sliter med å finne en potte som passer.

Kollektorflensen er helt (nesten) inntil bakplaten og helt opptil bakplaten.

med andre ord så butter pottene opptil bakskjermene ved montering.

Skal prøve å løsne mutterene på grenrøret og dra det litt nedover.



Eller gjenstår bare montering av bensinpumpe i bilen. Men TTT  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #744 på: mai 13, 2012, 21:19:18 pm »

Gleder meg til å høre reaksjon, når du får testet den...  Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #745 på: mai 13, 2012, 21:29:19 pm »

Gleder meg til å høre reaksjon, når du får testet den...  Glad

Hva mener du? Skrikene fra bilene rundt meg, eller det høy-pitchede skriket fra meg  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #746 på: mai 13, 2012, 21:31:36 pm »

og kjørbarheten.

Var på tyrigrava med min 2044 IDA motor på 173hk. "reim-potte-009"
Riktignok tettsteget race kasse men det er ikke akkutat motor for kosekjøring.

Lykke til. Blir spennende å høre hvor "gatevennlig" den er Blunker
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #747 på: mai 13, 2012, 21:34:46 pm »

og kjørbarheten.

Var på tyrigrava med min 2044 IDA motor på 173hk. "reim-potte-009"
Riktignok tettsteget race kasse men det er ikke akkutat motor for kosekjøring.

Lykke til. Blir spennende å høre hvor "gatevennlig" den er Blunker

Blir vel akkurat som min tid med blooood-trimma moped (18-19khk), i tillegg neddrevet så den gikk max 78km/t (på GPS)

Og da mener jeg enten gass på, eller gass av Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #748 på: mai 14, 2012, 21:17:21 pm »

Bensinfilter og -pumpe installert, men eksosen vil ikke. Hmm

Må se om jeg klarer å bøye til grenrøret
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #749 på: mai 18, 2012, 10:22:54 am »

Noen i Oslo-området med ordentlig gassbrenner (blåselampe) som kan hjelpe meg med å varme opp potta sånn at jeg får bøyd det til?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!