mai 01, 2024, 23:37:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299922 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #870 på: september 14, 2012, 17:26:11 pm »

Tjohoi... Her har det gått for seg. Motoren står i deler og noe underlig har skjedd med løfterene.

Har enda ikke sjekket alle, men sjekk:

4 eksos

* IMG_0571.jpg (129.61 KB. 448x600 - vist 256 ganger.)


4 innsug

* IMG_0573.jpg (136.12 KB. 448x600 - vist 244 ganger.)




Ny kam og løftere takk! Osteaktig


Må gå over kammen og sjekke, men kan ikke huske å ha måttet justere inn vippen på 4inn.. Men skal sies at det ikke er noe vipp igjen om jeg rugger toppene av løfterene mot hverandre..


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #871 på: september 14, 2012, 17:29:00 pm »

Har du bilde av kammen og løfter flaten?
Utfra bilde ser det jo ut som om du har klart å deformere hele løfteren, muligens pga frisk ventilflyt fra kanskje litt høyt turtall? Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #872 på: september 14, 2012, 17:34:02 pm »


* IMG_0561.jpg (90.02 KB. 448x600 - vist 312 ganger.)

* IMG_0562.jpg (126.04 KB. 448x600 - vist 292 ganger.)

* IMG_0563.jpg (105.11 KB. 448x600 - vist 278 ganger.)

* IMG_0565.jpg (126.17 KB. 448x600 - vist 263 ganger.)

* IMG_0567.jpg (135.82 KB. 448x600 - vist 226 ganger.)

* IMG_0568.jpg (123.13 KB. 448x600 - vist 225 ganger.)

* IMG_0569.jpg (130.39 KB. 448x600 - vist 196 ganger.)


Ventilflyt med en 42mm ventil og VW650 fjærer? har ikke hørt noe  Gliser

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #873 på: september 14, 2012, 18:23:05 pm »

Huff da. Ikke bare jeg som tråkka hardt på gasspedalen  Øyerulling

Bra vi skal ned til JPM om tre uke.
Her har du menyen

Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #874 på: september 14, 2012, 18:39:06 pm »

Tja.

Kan jo ikke gå noe ned på durasjon, og på 274 durasjon så vil jeg få for mye løft. 1.4 vippene mine et nærmere 1,5. Ikke noe poeng med jpm kam uten fjærene pg lettere støtstenger, og da bruker man plutselig 10k NOK. De pengene kommer bedre med i neste motor!

Det igjen resulterer at jeg ikke har nok klaring til stemplene.. Og jeg kan ikke notche stemplene mer.

Blir nok ikke jpm med denne motoren (som var litt av poenget i første omgang)


Men kan være det blir med noe hjem allikevel Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #875 på: september 14, 2012, 19:02:09 pm »

Ikke noe poeng med jpm kam uten fjærene pg lettere støtstenger

Poenget med jpm kam har ikke noe med oteva fjærer å gjøre. Kan kjøre mindre fjærtrykk samme hvordan fjær du har, eller i hvertfall få tall på hva du behøver av trykk.

Men de løfterne må jo ha vært ulike når du satte de i?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #876 på: september 14, 2012, 19:49:53 pm »

Sjekket aldri tykkelsen gitt  Rekker tunge

Det jeg mener med fjærtrykk er å utnytte kammen maksimalt. En kam er en kam, og ja jpm kan være mer optimalt for alle motorer. Men. JPM har utviklet kammen for å fungere optimalt med sitt "kit" (vet ikke, men regner med det). Og da får man jo mest ut av motoren med alt han kan tilby!


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #877 på: september 14, 2012, 21:55:37 pm »

Ved ventilflyt blir det pitting på baksiden av loben. Og det kommer fort. Ser du noen antydninger til dette?

Ser da ut til at løfterne dine har rotert fint rundt, og gjort jobben. Men pussig om konveksen skal ha blitt borte med så få mil som du har kjørt  Hæ

Tykkelses forskjellen var der når du satt de inn også. En kamfølger som er slitt ned så mye er konkav som en chipsbolle.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #878 på: september 14, 2012, 22:01:43 pm »

Ved ventilflyt blir det pitting på baksiden av loben. Og det kommer fort. Ser du noen antydninger til dette?

Ser da ut til at løfterne dine har rotert fint rundt, og gjort jobben. Men pussig om konveksen skal ha blitt borte med så få mil som du har kjørt  Hæ

Tykkelses forskjellen var der når du satt de inn også. En kamfølger som er slitt ned så mye er konkav som en chipsbolle.


Skal titte nærmere på kammen Erik. Kan veie de og sjekke at de veier liky (noe de gjorde ved montering).

kunne ikke kjenne noe konkavhet nei (om det er noe ord Rekker tunge )
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #879 på: september 14, 2012, 23:35:58 pm »

Sjekket aldri tykkelsen gitt  Rekker tunge

Det jeg mener med fjærtrykk er å utnytte kammen maksimalt. En kam er en kam, og ja jpm kan være mer optimalt for alle motorer. Men. JPM har utviklet kammen for å fungere optimalt med sitt "kit" (vet ikke, men regner med det). Og da får man jo mest ut av motoren med alt han kan tilby!

Skjønner ikke helt hva du mener? JPM gir jo anbefaling på fjørtrykk tilpasset hver kam - uavhengig av hvilket fabrikat fjørene er? Trykk er trykk, spenn er spenn om du skjønner...
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #880 på: september 14, 2012, 23:44:15 pm »

Sjekket aldri tykkelsen gitt  Rekker tunge

Det jeg mener med fjærtrykk er å utnytte kammen maksimalt. En kam er en kam, og ja jpm kan være mer optimalt for alle motorer. Men. JPM har utviklet kammen for å fungere optimalt med sitt "kit" (vet ikke, men regner med det). Og da får man jo mest ut av motoren med alt han kan tilby!
/quote]

Det er nettopp det, en kam er ikke en kam. Jpm kammene er ikke kopier av v8 profiler fra 70 tallet, eller dvs, de er det og, men de er oversatt til vw vippetøy språk, og de har alle sammen "smooth start" på rampene, slik at løftere og vippe verk har en like lett jobb når magnesiumblokka og toppene har laget kjempeklaringer mellom løfter og kam (varm).

Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #881 på: september 15, 2012, 00:16:42 am »

Motoren har ingen spesielt dyre deler fra før og å brenne sv x-antall 1000 på kam (på denne motoren) skjer ikke. Det rettferdiggjør ikke en liten økning i effekt.

Jeg får måle over kammen og alle løfterene imorgen og se hva som er målene, og så kan vi ta det derifra Glad

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #882 på: september 15, 2012, 17:47:28 pm »

Men kan være det blir med noe hjem allikevel Glad

Viktig å fylle opp kvota  Kult
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #883 på: september 21, 2012, 21:56:01 pm »

Da var vekt-dietten på bobla begynt.


Porsche stolene er solgt og skal erstattes med Kirkey alu-stoler.
Fjernet 4,2kg med bitumen-smelteplast-gummi-plater-dingser fra motorrommet.


Skal også fjerne asfaltplater fra gulvet samt baksetet. Biltemabatteriet som må flyttes med trillebår burde vel også fått lov til å bli værende på hylla.

Dette blir fett! (og seff lett)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #884 på: september 22, 2012, 16:31:56 pm »

Da har jeg begynt med asfaltplatene inni kupéen. Haha kan sikkert støvsuge vekk 500g :p


Platene på tunnelen gikk lett av men har ikke begynt med gulvene. Ser ut som det er noe isoporlignende under ett tynt lag med asfaltplater. Stemmer det?


Jeg tror (!) at alt er orginalt. Virker iallefall sånn..


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #885 på: september 22, 2012, 16:51:16 pm »

Tips ang. vektreduksjon,   la frøkna på trikken kjøre, da sparer du fort 40 kilo  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #886 på: september 22, 2012, 18:00:33 pm »

Haha.. Da kan jeg  jo ikke si jeg har kjørt 12.xx  Gliser

Men 40kg skal man klare å få vekk fra bilen.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #887 på: september 22, 2012, 18:14:07 pm »

Ser ut som det er noe isoporlignende under ett tynt lag med asfaltplater. Stemmer det?

Ja, isoporen mellom asfaltplatene er originalt.
Har du skaffa deg vekt for dokumentering av hvor mye masse du får bort med tiden? Osteaktig
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #888 på: september 22, 2012, 18:37:12 pm »

Ser ut som det er noe isoporlignende under ett tynt lag med asfaltplater. Stemmer det?

Ja, isoporen mellom asfaltplatene er originalt.
Har du skaffa deg vekt for dokumentering av hvor mye masse du får bort med tiden? Osteaktig

Har vekt før.. 916kg - 2 høytale på ca 3kg hver.

Så veier jeg alt jeg fjerner, og dobbeltsjekker med totalvekt til våren.

Blir kult å se totalbesparelse Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #889 på: september 23, 2012, 16:08:00 pm »

Nye 5kg borte. Asfaltplatene på tunnelen samt platene som er limt til teppet under setene.

Sliter litt med hvordan jeg skal angripe asfalt/isopor-platene på gulvet. Tips?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #890 på: september 23, 2012, 16:42:28 pm »

Varmepistol og plastskrape
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #891 på: september 23, 2012, 16:48:01 pm »

Varmepistol og plastskrape

sitter jo no' grønn-j*vlig...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #892 på: september 23, 2012, 17:16:25 pm »

Alternativt tørr is og skrape. Da går det så det spruter. Eller vente til 20 minus i vinter ;-)
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #893 på: september 23, 2012, 17:18:44 pm »

Alternativt tørr is og skrape. Da går det så det spruter. Eller vente til 20 minus i vinter ;-)
X2
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #894 på: september 23, 2012, 19:04:20 pm »

Fyr opp vinkelsliper og drill! Med så lite motor trenger du lett bil....med eller uten Raptor  Kysser
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #895 på: september 23, 2012, 19:10:52 pm »

Hehe.

Spørsmålet erhvor mye man klarer å lette, UTEN å kappe i stålet.


va kan jeg f.eks spare på batteriet?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #896 på: september 23, 2012, 19:37:35 pm »

Hehe.

Spørsmålet erhvor mye man klarer å lette, UTEN å kappe i stålet.


va kan jeg f.eks spare på batteriet?

Svaret på spm 1 er altfor lite og svaret på spm 2 er ca 10 kg
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #897 på: september 23, 2012, 19:48:25 pm »

Forslag til batteri Kalle?

Gjerne noe som kan brukes på gata.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #898 på: september 23, 2012, 20:30:20 pm »

Tester nytt IOS

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #899 på: september 27, 2012, 15:20:21 pm »

AVO demperene fra UPS idag.


Men på hardeste setting er de ulike å komprimere?
1 er steinhard, og 1 kan lett komprimeres.


Svaret fra AVO henger ikke helt på greip:

l you are testing there is the slow speed, by hand, when they are moving at the correct speed on the car they will be matched, the slow speed can wary from damper to damper, we test all before they leave.
 
because they have been re-valved, the adjustment number does change, due to different internal parts
 
please put them on the car and i feel you will be happy
 
nigel
avo



Jeg er ikke så keen på å sette på noen dempere jeg MERKER er forskjellige. Prøvde å lufte den mykeste etter tips fra JHU, og det surklet litt inni noen ganger og så be det stille. Ble noe stivere men ikke likt som den andre.


What to do? Andre som har opplevd lignende?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!