mai 01, 2024, 17:07:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299768 ganger)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #900 på: september 27, 2012, 15:28:28 pm »

Jeg ser ikke helt en grunn for hvorfor antall klikk skal være forskjellige på to matchede dempere...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #901 på: september 27, 2012, 15:40:43 pm »

Nix...

21 klikk på den ene og 23 på den andre..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #902 på: oktober 19, 2012, 08:39:49 am »

Fikk nye AVO's og montert de, enda en ting strøket på listen.


Igår kom fakturaen for utlegg av MVA og jammen har ikke UPS lagt ut TOLL for meg.

Meget hyggelig gest det, ikke det at jeg kan spise eller kle meg i demperene da.

Damen på kontoret der var ikke mye til hjelp heller. "Nei slik skal der være ja, sånn har vi gjort det i alle år"

Rister på hodet...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #903 på: oktober 28, 2012, 20:50:28 pm »

Da er det blitt avtalt kjøp av bur og DOT slicks Glad

Blir morsomt å få det i/på bilen.

Bur for sikkerhet og slicks for tidene  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #904 på: oktober 28, 2012, 20:57:52 pm »

Bedre å være sikker enn å kjøre fort! Blunker
Men tror du turbo motoren er klar til SCC 2013?
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #905 på: oktober 28, 2012, 23:40:34 pm »

Den vet jeg ikke blir klar.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #906 på: november 01, 2012, 23:06:08 pm »

Stemningsbilder Glad


* image.jpg (91.43 KB. 480x640 - vist 366 ganger.)


Notching av blokk for oljeretur..


* image.jpg (99.24 KB. 480x640 - vist 405 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #907 på: november 01, 2012, 23:08:55 pm »

Blir forøvrig ørlite mer komp neste år!  Gliser

Bugpack sine sylindershims er geniale, da de først og fremst er tilpasset sylindrene (notchingen er ulik "oppe" og "nede")

Men i tillegg er det 0,2mm og ikke 0,33 som de andre shimsene jeg har brukt. Begge er merket med 0,010"
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #908 på: november 17, 2012, 14:40:09 pm »

Får holde litt liv i tråden..

Ny spak.. Får se om jeg kjøret fortere enn med orginalspak  Osteaktig

* image.jpg (84.86 KB. 480x640 - vist 351 ganger.)


Vinkelen ble litt feil, men fikk klemt inn kjøler her:

Ikke montert inntil karosseriet, men bruke M8 11mm csp muttere dom avstandstykker Glad

2 stk oppe og en nede..


* image.jpg (86.35 KB. 640x480 - vist 398 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #909 på: november 17, 2012, 15:31:44 pm »

Hva slags kjøler er det du har montert?
CB Atomic?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #910 på: november 17, 2012, 15:53:45 pm »

Jepp
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #911 på: november 17, 2012, 15:57:06 pm »

Jepp

Samme som jeg har bestilt fra piersideparts.
Skal vist være helt super duper.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #912 på: november 17, 2012, 16:00:09 pm »

Blir nok bra, selv om det ikke står i manualen hvilken av ledingene som er pluss og hvilken som er jord...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #913 på: november 17, 2012, 16:01:15 pm »

Blir nok bra, selv om det ikke står i manualen hvilken av ledingene som er pluss og hvilken som er jord...

Det finner du ut temmelig fort!
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #914 på: november 17, 2012, 16:01:51 pm »

Hehe

Jaja
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #915 på: november 17, 2012, 16:06:19 pm »

Hehe

Jaja


Multimeter??
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #916 på: november 17, 2012, 16:11:40 pm »

Jada, orket bare ikke når jeg lå under bilen etter å ha montert den  Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #917 på: november 17, 2012, 16:14:15 pm »

Da så.

Nå er det lørdag.
Finn fram en pils å ta det med ro.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #918 på: november 17, 2012, 16:18:37 pm »

Må forøvrig finne meg nye dekk.. Både foran og bak.

Hadde 5,5" dekk med ET30 foran og bak, med 155/60 foran og 195/65 bak

Nye felgene er 6" med ET36, så de er "like"..

Vurderer 165/60 foran og 205/65 bak.

På racehjula blir det 215/65 M&H DOT slicks bak og forhåpentligvis frontrunners..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #919 på: desember 02, 2012, 22:53:38 pm »

Noen som har prøvd 204/65 og evt også 165/60(65)?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #920 på: desember 15, 2012, 15:07:48 pm »

Litt mye leak på 3'ern??


* image.jpg (98.1 KB. 480x640 - vist 374 ganger.)


 Øyerulling

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #921 på: desember 15, 2012, 18:38:33 pm »

Litt mye leak på 3'ern??


56-57% leak står det jo stor respekt av. Noen høyere?

Noen kakk senere så var den vel vesentlig tettere.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #922 på: desember 15, 2012, 18:42:26 pm »

Litt mye leak på 3'ern??


56-57% leak står det jo stor respekt av. Noen høyere?

Noen kakk senere så var den vel vesentlig tettere.

-BB-

Hva var det som ikke tettet? Ringene?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #923 på: desember 15, 2012, 20:01:18 pm »

Litt mye leak på 3'ern??


56-57% leak står det jo stor respekt av. Noen høyere?

Noen kakk senere så var den vel vesentlig tettere.

-BB-

Hva var det som ikke tettet? Ringene?

Jeg vil gjerne se hvordan man tetter ringene med noen kakk Glad

Innsugsventilene var storsynder på alle 4.

1og2 var på ca 6%
3 rundt 7% med litt luft fra eksosen
4 litt mer på 10%


Skal sjekke igjen etter å ha bremset motor.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #924 på: desember 15, 2012, 23:55:21 pm »

Det forklarer jo hvorfor du kjørte så forbanna sakte på SCC!  Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #925 på: desember 16, 2012, 00:13:10 am »

haha.

Vi får se om det hjelper å få kjørt ventilene og ringene litt.

Jeg tipper vi er nede i 3-4% etter bremsing.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #926 på: desember 16, 2012, 09:27:24 am »

Gjør så en ny leakdown test med varm motor. Dette kan du sikkert få fikset i benken hos Erik.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #927 på: desember 16, 2012, 13:54:45 pm »

Hva har skjedd? Jeg vakum testet de jo hos meg. Og var da 100%. Har det havnet noe bøss i mellom ventil og sete? Roterer den fritt. Og ventilene treffer ikke stemplene?
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #928 på: desember 16, 2012, 14:21:30 pm »

Hva har skjedd? Jeg vakum testet de jo hos meg. Og var da 100%. Har det havnet noe bøss i mellom ventil og sete? Roterer den fritt. Og ventilene treffer ikke stemplene?

Aner ikke. De er renset og montert. Vippene sto ikke på ved leak test.

Roterer kjempegreit, ikke noe imellom ventil og stempel nei.
Vi banket på ventilene med 100PSI i sylinderene, og da ble det fort myye bedre.

Sjekker etter bremsing og, får å se om det blir noe bedre
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #929 på: desember 16, 2012, 14:32:53 pm »

Hillbilly style  Osteaktig   Om det var noe bøss blåser det fort bort ved så mye luft i sylinderne Blunker
Loggført

Sider: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!