mars 28, 2024, 13:38:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 37 38 [39] 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 296879 ganger)
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1140 på: september 08, 2017, 07:12:39 am »

 Sjokkert det der bliver jævlig rått!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1141 på: september 08, 2017, 07:25:47 am »

Og for dere uten facebook  Gliser

I tillegg til girkasse i noen deler, så har 1ern og 4ern bestemt seg for å være sylindre med sprekk i. MYE kjekkere og ikke være heeelt rund.

Så nå blir 1, 3 og 4 REV sylindre. 2 forblir gammel. Lurer på om den sprekker neste sesong  Hæ  Øyerulling

[ Vedlegg ]

[ Vedlegg ]
Mener det var nr 2 Trond skifta faktisk...

Ellers ser det ut til at det nå stort sett kun jeg som bruker diff blant turbobilene i klubben.. Men derfor klarer jeg meg selv når bil skal opp og ned på henger, flyttes rundt i verkstedet med håndmakt.
« Siste redigering: september 08, 2017, 07:30:50 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1142 på: september 08, 2017, 07:30:11 am »

Og for dere uten facebook  Gliser

I tillegg til girkasse i noen deler, så har 1ern og 4ern bestemt seg for å være sylindre med sprekk i. MYE kjekkere og ikke være heeelt rund.

Så nå blir 1, 3 og 4 REV sylindre. 2 forblir gammel. Lurer på om den sprekker neste sesong  Hæ  Øyerulling

[ Vedlegg ]

[ Vedlegg ]
Mener det var nr 2 Trond skifta faktisk.

Det er mye mulig ja. 3ern sprakk sist sesong. Så den REVen har en sesong mer på baken enn de 2 nyeste nå.

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1143 på: september 08, 2017, 07:32:32 am »

Men de hadde jo 5 harde år i oljehovedstaden før du overtok, så tror ikke vi trenger å legge inn sylinderbytte på serviceintervallen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1144 på: september 08, 2017, 07:49:35 am »

Spørs på ladetrykket det  Øyerulling


2 bar holder nok. Må bare få meg en "litt" mer effektiv turbo etterhvert.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1145 på: september 08, 2017, 08:44:48 am »

Elsker satsningen og gleder meg til neste år. Rått!
Får jo nesten lyst å bygge gatebil igjen slik du holder på ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1146 på: september 08, 2017, 08:51:59 am »

Herlig ! #ninesecondshereicome
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1147 på: september 08, 2017, 09:02:09 am »

Elsker satsningen og gleder meg til neste år. Rått!
Får jo nesten lyst å bygge gatebil igjen slik du holder på ;-)

Alt for å holde Torgeir, SOA, Jan Olav og Carsten bak meg.

Om jeg ikke blir først til 9ern, skal jeg definitivt lenger ned på tallet  Øyerulling  Gliser


Girer 4.gir til å gå over linjen;

6700 - 215kmt
6800 - 219kmt
7000 - 225kmt
7200 - 231kmt
7400 - 238kmt
7500 - 241kmt

Mellom 7600 og 7700omdr så trenger jeg bremseskjerm Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1148 på: september 08, 2017, 09:02:45 am »

Herlig ! #ninesecondshereicome

#howmanygearboxesdoesittaketorun9s?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1149 på: september 08, 2017, 09:47:46 am »

Herlig ! #ninesecondshereicome

#howmanygearboxesdoesittaketorun9s?


 Osteaktig
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1150 på: september 08, 2017, 11:33:29 am »

Noe kommer til å gå i stykker på SCC 2018 og. Motor, girkasse, ego, hvem vet..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1151 på: september 08, 2017, 11:55:53 am »

Noe kommer til å gå i stykker på SCC 2018 og. Motor, girkasse, ego, hvem vet..
Nåværende personlig beste kommer til å gå i stykker :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1152 på: september 08, 2017, 12:05:44 pm »

Noe kommer til å gå i stykker på SCC 2018 og. Motor, girkasse, ego, hvem vet..

Haha..! Er ikke så bekymret egentlig  Sjokkert
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1153 på: september 08, 2017, 12:06:08 pm »

Noe kommer til å gå i stykker på SCC 2018 og. Motor, girkasse, ego, hvem vet..
Nåværende personlig beste kommer til å gå i stykker :-D

Jepp. Må satse på 0,5sek ned  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1154 på: september 19, 2017, 00:21:03 am »

Hmm..  Øyerulling


* IMG_2890.jpg (46.49 KB. 800x450 - vist 960 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1155 på: september 19, 2017, 07:31:13 am »

Det ser ut som en smule mer effektivt en dagens løsning! Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1156 på: september 19, 2017, 08:27:11 am »

Det ser ut som en smule mer effektivt en dagens løsning! Gliser

Spørs om det ikke både flower og kjøler en smule bedre enn løsningen jeg har hatt hittil.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1157 på: september 19, 2017, 08:37:56 am »

Det ser ut som en smule mer effektivt en dagens løsning! Gliser

Spørs om det ikke både flower og kjøler en smule bedre enn løsningen jeg har hatt hittil.


Ser sånn ut ja. Gliser
hvor skal du plassere de da?
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1158 på: september 19, 2017, 08:41:48 am »

Det ser ut som en smule mer effektivt en dagens løsning! Gliser

Spørs om det ikke både flower og kjøler en smule bedre enn løsningen jeg har hatt hittil.


Ser sånn ut ja. Gliser
hvor skal du plassere de da?

Skal jo kobles imellom turbo og spjeldhus da..  Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1159 på: september 19, 2017, 09:08:48 am »

Det ser ut som en smule mer effektivt en dagens løsning! Gliser

Spørs om det ikke både flower og kjøler en smule bedre enn løsningen jeg har hatt hittil.


Ser sånn ut ja. Gliser
hvor skal du plassere de da?

Skal jo kobles imellom turbo og spjeldhus da..  Glad

 Øyerulling Øyerulling Øyerulling
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1160 på: september 19, 2017, 09:15:39 am »

Det ser ut som en smule mer effektivt en dagens løsning! Gliser

Spørs om det ikke både flower og kjøler en smule bedre enn løsningen jeg har hatt hittil.


Ser sånn ut ja. Gliser
hvor skal du plassere de da?

Skal jo kobles imellom turbo og spjeldhus da..  Glad

 Øyerulling Øyerulling Øyerulling

Blir liggende, innover i bilen.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1161 på: september 19, 2017, 11:24:49 am »

Ser bra ut, liknende mitt oppsett, mitt er en del større, men designet ditt(funksjon) ser enda bedre ut. Ser ut som du har brukt to stk 800hk IC mens jeg har brukt en stk 1200hk IC. Hvis du går for den løsningen, vil det bli veldig bra! Og Myye lettere å legge opp rør enn det jeg måtte gjøre.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #1162 på: september 19, 2017, 12:42:23 pm »

Nice!

Hvor går grensen for hva som defineres som gatebil? Øyerulling

For meg er det en bil som du ikke ''kan'' men som du faktisk bruker til gatekjøring. Cruise å kjøpe en is kanskje. Kjøre en tur på jobben. Ta en tur på treff osv? Selv kan jeg også si gatebil om 65'n, men for meg nå er den en ræserbil med skilter for å slippe unna lisensiering av bilen og muligheten for bruk i street legal arr. Ser ikke for meg å kjøre til jobb med 65'n feks  Rekker tunge

Kult er det uansett.  Gliser

Misunner kassa du skal ha. Kommer vel dit etterhvert selv  Øyerulling
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1163 på: september 19, 2017, 13:12:59 pm »

Nice!

Hvor går grensen for hva som defineres som gatebil? Øyerulling

For meg er det en bil som du ikke ''kan'' men som du faktisk bruker til gatekjøring. Cruise å kjøpe en is kanskje. Kjøre en tur på jobben. Ta en tur på treff osv? Selv kan jeg også si gatebil om 65'n, men for meg nå er den en ræserbil med skilter for å slippe unna lisensiering av bilen og muligheten for bruk i street legal arr. Ser ikke for meg å kjøre til jobb med 65'n feks  Rekker tunge

Kult er det uansett.  Gliser

Misunner kassa du skal ha. Kommer vel dit etterhvert selv  Øyerulling
Det eneste som hindrer deg i å kjøre 65 på jobben er deg selv.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #1164 på: september 19, 2017, 13:17:29 pm »

Nice!

Hvor går grensen for hva som defineres som gatebil? Øyerulling

For meg er det en bil som du ikke ''kan'' men som du faktisk bruker til gatekjøring. Cruise å kjøpe en is kanskje. Kjøre en tur på jobben. Ta en tur på treff osv? Selv kan jeg også si gatebil om 65'n, men for meg nå er den en ræserbil med skilter for å slippe unna lisensiering av bilen og muligheten for bruk i street legal arr. Ser ikke for meg å kjøre til jobb med 65'n feks  Rekker tunge

Kult er det uansett.  Gliser

Misunner kassa du skal ha. Kommer vel dit etterhvert selv  Øyerulling
Det eneste som hindrer deg i å kjøre 65 på jobben er deg selv.

Det er helt riktig. Gliser Får nøye oss med skammsenka mk2 golf da  Øyerulling #banneikirka
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1165 på: september 19, 2017, 13:31:38 pm »

Ser bra ut, liknende mitt oppsett, mitt er en del større, men designet ditt(funksjon) ser enda bedre ut. Ser ut som du har brukt to stk 800hk IC mens jeg har brukt en stk 1200hk IC. Hvis du går for den løsningen, vil det bli veldig bra! Og Myye lettere å legge opp rør enn det jeg måtte gjøre.

De var ikke så store som 700hk tror jeg. Mer 5-600 per stykk (minus US markedsføring).

Dette blir iallefall veldig mye bedre flow og kjølemessig. Hvem som har størst intercooler vet jeg ikke, men tipper det ikke er direkte relatert mot tidene vi skal kjøre  Blunker

Rørføring blir ganske grei, selv om 2,5-3" er vanskelig å få plass til  Rekker tunge
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1166 på: september 19, 2017, 13:33:19 pm »

Nice!

Hvor går grensen for hva som defineres som gatebil? Øyerulling

For meg er det en bil som du ikke ''kan'' men som du faktisk bruker til gatekjøring. Cruise å kjøpe en is kanskje. Kjøre en tur på jobben. Ta en tur på treff osv? Selv kan jeg også si gatebil om 65'n, men for meg nå er den en ræserbil med skilter for å slippe unna lisensiering av bilen og muligheten for bruk i street legal arr. Ser ikke for meg å kjøre til jobb med 65'n feks  Rekker tunge

Kult er det uansett.  Gliser

Misunner kassa du skal ha. Kommer vel dit etterhvert selv  Øyerulling

Folk rundt jobb sperrer opp øynene litt ekstra når jeg kjører bobla på jobb. Blir vel litt ekstra stress neste sesong opp i 5etg i parkeringshuset med spole.. Men det får gå.

Kjører bilen på gata, med skilt = gatebil.  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #1167 på: september 19, 2017, 13:58:57 pm »

Nice!

Hvor går grensen for hva som defineres som gatebil? Øyerulling

For meg er det en bil som du ikke ''kan'' men som du faktisk bruker til gatekjøring. Cruise å kjøpe en is kanskje. Kjøre en tur på jobben. Ta en tur på treff osv? Selv kan jeg også si gatebil om 65'n, men for meg nå er den en ræserbil med skilter for å slippe unna lisensiering av bilen og muligheten for bruk i street legal arr. Ser ikke for meg å kjøre til jobb med 65'n feks  Rekker tunge

Kult er det uansett.  Gliser

Misunner kassa du skal ha. Kommer vel dit etterhvert selv  Øyerulling

Folk rundt jobb sperrer opp øynene litt ekstra når jeg kjører bobla på jobb. Blir vel litt ekstra stress neste sesong opp i 5etg i parkeringshuset med spole.. Men det får gå.

Kjører bilen på gata, med skilt = gatebil.  Øyerulling

Da skal jeg kjøre meg en tur jeg, slik at jeg har gatebil jeg også  Rekker tunge Osteaktig
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #1168 på: september 19, 2017, 16:48:24 pm »

Nice!

Hvor går grensen for hva som defineres som gatebil? Øyerulling

For meg er det en bil som du ikke ''kan'' men som du faktisk bruker til gatekjøring. Cruise å kjøpe en is kanskje. Kjøre en tur på jobben. Ta en tur på treff osv? Selv kan jeg også si gatebil om 65'n, men for meg nå er den en ræserbil med skilter for å slippe unna lisensiering av bilen og muligheten for bruk i street legal arr. Ser ikke for meg å kjøre til jobb med 65'n feks  Rekker tunge

Kult er det uansett.  Gliser

Misunner kassa du skal ha. Kommer vel dit etterhvert selv  Øyerulling

Folk rundt jobb sperrer opp øynene litt ekstra når jeg kjører bobla på jobb. Blir vel litt ekstra stress neste sesong opp i 5etg i parkeringshuset med spole.. Men det får gå.

Kjører bilen på gata, med skilt = gatebil.  Øyerulling

Da skal jeg kjøre meg en tur jeg, slik at jeg har gatebil jeg også  Rekker tunge Osteaktig

Spole på gata er ikke noe stress..  høyt overvurdert problemstilling Blunker
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1169 på: september 19, 2017, 19:50:47 pm »

Hehe, gjort det før ja. Lukeparkering er litt stress, men alt går!  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 37 38 [39] 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!