mars 29, 2024, 01:47:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Panelen Kjell  (Lest 95993 ganger)
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #90 på: april 01, 2010, 11:58:00 am »

Fikk en lang sandblåseøkt i går.
Ting går ikke alltid som planlagt, så arbeidsoppgavene skifter stadig som dere kanskje merker.. Glad
Var en fryd å jobbe i det nye rommet! Nesten trivelig å sandblåse! Glad
Mye av smådelene og den ene støtfangeren var gjort tidligere, men her kan se at det er en del deler som skal lakkeres.
(Men tror dere jeg har vasketynner så jeg får lakkert i dag? Neeeida..)

* DSCF5350.JPG (137.25 KB. 800x600 - vist 411 ganger.)

Et par små overaskelser under blåsingen, men ikke de store. Bunnpannen var ikke overaskende hullete, men tenkte jeg kunne vise for de som interesserer seg for sånt. Virker som den, sammen med det meste andre under bilen er lakkert i bilens farge. Mon tro om jeg også skal det? Hadde i utgangspunktet sett for meg sort.

* DSCF5349.JPG (125.86 KB. 600x800 - vist 375 ganger.)

Da jeg så vidt hadde begynt på frontplaten i går ble det full stopp da jeg så rester av brunt! Kan virke som den har kjørt med logo i stedet for vw-merke i fronten. Begynte avdekkingen i går, men må fortsette siden. Glad

* DSCF5352.JPG (133.72 KB. 600x800 - vist 375 ganger.)


M.

Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #91 på: april 12, 2010, 17:53:30 pm »

Vårstemning i garasjen i helgen.
Søndag jobbet vi med porten åpen, og bobla fikk på sommerdekkene.
Fått gjort litt på bussen også:
- Tatt av fler lager på girkassen, fyllt den med diesel for rengjøring, m.m. Litt skeptisk til tilstanden på den, da det er metallspon på bunnpluggene..  Tvilende
- Vasket mer motor og oppdaget sylinder med ripe i, samt en fremmed del som ramlet ut av motoren..
- Lappet på doglegs. Stort sett fine, men de er ikke spesielt lurt designet og er dømt til å ruste.
- Jobbet litt med dørpanelene
- og sikkert mer..

Sakte, men sikkert..

Stemningsbilde..

* DSCF5361.JPG (124.79 KB. 800x600 - vist 386 ganger.)


M.

PS. Bestemt meg for å slutte å si hva jeg skal neste gang, da det alltid blir endring i planene.. Dere får ta det som det kommer, også får vi håpe jeg har kontrollen.. Osteaktig

Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #92 på: april 12, 2010, 20:30:20 pm »

Kjekt med vår etter gammalt, ja! Glad

Du skal ikkje vera redd for att du ikkje får gjort det du hadde tenkt, solenge du faktisk FÅR gjort noko! Da e mon i alt:)

Tappepluggene på girkasser pleier alltid å vera masse spon og drit på, det er derfor dei er der. So eg trur ikkje att girkassa er so spesielt mykje dårligare sjølv om du finn spon på magnetane
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #93 på: april 18, 2010, 14:23:12 pm »

I disse travle tider er det ikke så mye spennende å vise frem av arbeid på bilen. Noe blir stadig gjort, men jeg kan heller vise frem litt ting som vi har funnet på loppis! Glad

Ønsker som sagt å lage en camper av denne, og ønsker da å eksperimentere litt med nytt og gammelt. En del tidsriktig kjøkkenutstyr har blitt kjøpt inn, og mer skal det bli! Glad

* DSCF5376.jpg (129.5 KB. 800x600 - vist 305 ganger.)


* DSCF5247.jpg (144.4 KB. 800x600 - vist 286 ganger.)

Også fikk vi i dag tak i en Primus 2kg flaske som skal brukes sammen med koketopp og kjøleskap:

* DSCF5379.jpg (107.45 KB. 600x800 - vist 298 ganger.)

Samboeren dykker, og bla. annet en gammel dybdemåler kan bli passende utstyr å ha liggende i bilen!  Osteaktig

* DSCF5377.jpg (120.08 KB. 600x800 - vist 341 ganger.)


M.

Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #94 på: mai 02, 2010, 16:24:10 pm »

Har forresten testet å kalkblåse forleden. Må ta en økt til, men ble ganske bra finish!

* DSCF5466.JPG (143.58 KB. 800x600 - vist 417 ganger.)

Ellers så jobbes det med de bakre hjørnene..

* DSCF5469.JPG (118 KB. 800x600 - vist 413 ganger.)


Rolig i garasjen om dagen, pga. studier..

M.

Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #95 på: mai 23, 2010, 09:08:53 am »

Men jeg får da gjort litt innimellom: Glad

* DSCF5517.JPG (115.41 KB. 800x600 - vist 479 ganger.)

Ble litt av et lappeteppe pga. uvøren kapping og høyre hjørne var litt feilprodusert.

Etterforsyninger fra USA, samt dekk og skilt er på vei. Så straks det blir sommerferie satser jeg på å sette opp dampen! Glad

M.

Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #96 på: juni 01, 2010, 11:51:57 am »

Småsyk i det siste, så ikke så mye spennende å berette.

- Demontert "inner valance" foran, altså biten bak støtfangeren. Den grønne repbiten passet utmerket, men bilen er noe skeiv på førersiden grunnet en tidligere oppretting. Tatt mye tid å bli klok på det.
- Satt sammen motoren igjen med nye pakninger og overhalingssett til forgasser og bensinpumpe, m.m.
- Fått deler fra USA, og i dag fikk jeg skilter:

* DSCF5585.jpg (216.72 KB. 1424x1068 - vist 268 ganger.)

Artig!

M.

Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #97 på: juni 04, 2010, 00:36:59 am »

Hva ønsker dere egentlig at jeg skal fortelle om og legge ut bilder av?
Er jo en del som blir gjort som jeg ikke legger ut bilder av, enten fordi det ikke er helt ferdig enda, eller rett og slett fordi det ikke virker som folk bryr seg om kjedelige orginalrestureringsdetaljer.

Noe av det mer fotovennlige som har skjedd de siste dagene er at eksosanlegget har fått noen strøk med "Power Coat" etter en natt i Strip-All. Spent på hvordan holdbarheten på det blir!

* DSCF5591.JPG (76.91 KB. 800x600 - vist 334 ganger.)


Ved reparering av hovedlyktene kjøpte jeg inn 3,2mm innvendig/9mm utvendig bensinslange på TESS for å erstatte de morkne gummiproppene som holder reflektoren. Passet som fot i hose! Glad

* DSCF5588.JPG (115.33 KB. 600x800 - vist 339 ganger.)


Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #98 på: juni 04, 2010, 00:42:39 am »

Du Magnus, lägg ut bilder av allt!
Även om ja inte kommenterar så mycket så är det här en av mina favorittrådar på VWNorge, är alltid ett förväntansfullt smil från min sida när ja ser att tråden har uppdateras!  Gliser
Loggført
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #99 på: juni 04, 2010, 06:26:36 am »

Du må bare legge ut bilder ja.

Tråden er jo ryddig og fin den. Bedre å bruke tiden på bilen enn på prosjekttråden.
Trenger jo ikke med en haug med "useriøse" innlegg om ting som ikke noe med bilen/arbeidet å gjøre.
Er jo noen tråder som sporer helt av til tider.
Loggført

Mob:92245040
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #100 på: juni 04, 2010, 10:09:19 am »

Så hyggelig å høre Löf! Da har jeg oppnådd det jeg ønsker.

Ønsker ikke noen usaklig diskusjon, nei. Grunnen til at jeg har denne tråden er jo for å få innspill og diskusjon rundt detaljer og fremgangsmåter, fotoalbum har jeg på dataen og der er det hundrevis av bilder.

Men tilbake til Kjell:
Snakket med en av eierene av Kjeldsberg i går. Han kunne kanskje hjelpe meg med noen bilder, men sa at det var mindre vanlig med bilder av bil og sjåfør på de mindre varebilene etter krigen da det var blitt så vanlig med varebiler. Jeg får lete videre!

M.
Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #101 på: juni 04, 2010, 15:39:26 pm »

Heilt einig med dei to andre her, dette er ein kjempetråd!! Glad

Du gjer eit veldig bra arbeid på bilen, som vert voldsom flott etterkvart!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #102 på: juni 10, 2010, 12:21:08 pm »

Litt av hvert blir gjort om dagen, så jeg kan gi et lite resymé:

Etter tips om digitaltmuseum.no steg pulsen da jeg fant flere artige bilder fra Kjeldsberg, men dette var vel det nærmeste jeg kom i denne omgang:


Er en liten rustfelle i fremkant av venstre bærebjelke som måtte fikses med nye muttere for støtfangerfestet.

* DSCF5623.JPG (116.81 KB. 800x600 - vist 380 ganger.)


Nedkanten hjulbuen måtte rekonstrueres. Litt sent ute med "før-bildet", men dere skjønner tegninga. Punkter stort sett deler fast, da det er så mye som skal sjekkes for passform siden.

* DSCF5618.JPG (148.51 KB. 800x600 - vist 332 ganger.)

Moret meg med å presse profiler. Frister å gjøre mer av sånt ved et senere prosjekt.

* DSCF5622.JPG (113.42 KB. 800x600 - vist 351 ganger.)

Og foreløpig resultat:

* DSCF5639.JPG (126.07 KB. 800x600 - vist 394 ganger.)


Nedre del av fronten hadde også egentlig vært klar for å festes hadde det ikke vært for at det er _noe_ galt.. Tvilende

* DSCF5634.JPG (125.31 KB. 800x600 - vist 417 ganger.)

Venstre side:

* DSCF5635.JPG (97.11 KB. 800x600 - vist 386 ganger.)

Høyre side:

* DSCF5636.JPG (99.18 KB. 800x600 - vist 379 ganger.)

(Den skarpsynte ser at også nedre del av a-stolpene er byttet, men også der er _noe_ galt.)
Når jeg får gjort klart resten og hengt opp dørene igjen kan jeg ta en avgjørelse på hva som er rett og galt. Her er det bare å brette opp armene, og fortsette!

M.  Kult

« Siste redigering: juni 10, 2010, 12:23:01 pm av Magnus LH » Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #103 på: juni 10, 2010, 15:58:30 pm »

syke mann... herre bli bra Glad Glad

Hvor ble det av den linken vi snakket om?
Det var vel visseligen jeg som drakk og du som kjørte.....


Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #104 på: juni 10, 2010, 17:25:16 pm »

Bra arbeid på den hjulbuen ja! Ser ut til att du har fått teken på dei profilane!

Men det var då merkeleg att den "inner valence" plata ikkje passa skikkeleg! Skulle ikkje tru att A-stolpane har begynt å flytta på seg? Var den a-stolpe reperasjonen gammal? Kan den ha vert påjøyrd nede i eit hjørna framme eingong?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #105 på: juni 10, 2010, 18:57:43 pm »

Moret meg med å presse profiler. Frister å gjøre mer av sånt ved et senere prosjekt.

Ja da skal du bare ta deg en tur opp i garasjen på Lundåsen, så skal du få presse profiler til du spyr av glede...


Ser meget bra ut dette Magnus!
Loggført

Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #106 på: juni 11, 2010, 00:49:55 am »

Alien, linken kommer på PM. Bra du minner meg på det! Glad

Bussen din er da ikke såå dårlig, Bjørnar?  Osteaktig

Jeg kunne skrevet mye om skeivhetene i fronten på bussen, Tistlo. Blunker Den har blitt rettet opp etter å ha truffet elg på 60-tallet, men da det viste seg at det er tilnærmet like feil på begge sider ble jeg usikker. Jeg får se hva jeg bestemmer meg for når alle bitene er på plass, og dørene hengt opp.

Dagens innsats:
Merket opp etter beste evne, dobbeltsjekket og kappet ut hele biten:

* DSCF5646.JPG (149.52 KB. 600x800 - vist 366 ganger.)

Og "vips", litt senere var ny bit festet:

* DSCF5648.JPG (132.96 KB. 600x800 - vist 381 ganger.)

Litt pynting og justering nå, så er det snart klart for helsveising.

M.



Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #107 på: juni 11, 2010, 08:09:34 am »

Dette er jo bra Magnus Glad Fortsetter du sånn blir det jo nesten så du rekker SCC 2010 med den Blunker
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #108 på: juni 11, 2010, 14:48:34 pm »

Mye godt håndverk her, som jeg setter stor pris på å studere. La oppdateringer komme jevnt og trutt  Glad
Loggført

Seaside VW Klubb
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #109 på: juni 12, 2010, 12:02:07 pm »

Takk for hyggelige kommentarer!

"Setetesten" ble bestått i går. Skinnene var en halv cm lenger fra hverandre enn før, men så ikke ut til å skape noen problemer.

* DSCF5650.JPG (106.92 KB. 600x800 - vist 358 ganger.)


Kom også et godt stykke på vei med å få hengt opp dørene ordentlig. Litt ekstraarbeid takket være et par trøndere.. Glad

M.

Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #110 på: juni 12, 2010, 12:11:28 pm »

Stau på!

Hvis det passer tar jeg gjerne en tur innom til uken - skal en tur opp i bartebyen for å avslutte året Glad
Loggført
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #111 på: juni 17, 2010, 18:54:02 pm »

Hyggelig med besøk av JTWE i dag! Glad

For dere som ikke var der, så ser det slik ut nå til dags.. Glad

* DSCF5701.JPG (129.46 KB. 600x800 - vist 415 ganger.)

Håper dette er det vanskeligste området på bilen, for her er det mye å klø seg i hodet over..

Siden sveiseapparatet var opptatt, skiftet jeg et par klips på felgene i dag.
Om noen trøndere skulle trenge å gjøre samme jobben har jeg et par klips til overs, samt "verktøyet".
Wolfsburg West sine klips er så godt som identiske med de orginale. Bøyde dem litt unna felgen etter at bildet ble tatt.

* DSCF5711.JPG (87.45 KB. 600x800 - vist 306 ganger.)

(Har også en del bilder fra jobben, om noen skulle ønske en "how-to")

M.

Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #112 på: juni 23, 2010, 23:01:29 pm »

På tide med oppdatering! Glad
Denne oppdateringens motto er vel: "Den som intet våger, intet vinner!"

Men vi kan ta litt annet jeg har gjort først:

- En sen kveld ble motoren til Kjell startet etter overhalingen. Vasket og satt sammen med nye tenningsdeler og overhalingssett. Etter å ha funnet ut at jeg hadde montert stiften litt feil startet den på "første slaget" og gikk jevnt. God stemning!
- Hjulbuen har blitt helsveiset, samt andre ting foran og gulv tilpasset. Fy f.. for et lappeteppe Osteaktig:

* DSCF5737.jpg (114.33 KB. 800x600 - vist 335 ganger.)


Og siden frontpartiet da ca. er klart, og jeg nå er avhengig av at b-stolpene er hele og klare var jeg endelig klar for litt action! Cargogulvet står for tur:

Etter mye oppmåling ble bussen lagt på siden. Utriggere rør og annet ble løsnet før den ble satt på hjulene igjen.

* DSCF5793.jpg (146.11 KB. 800x600 - vist 391 ganger.)

Gulvet ble så skåret langs kanten og resten løsnet:

* DSCF5796.jpg (125.73 KB. 800x600 - vist 376 ganger.)

Bussen ble kontrollert at stod støtt og i vater. Så, etter mye lirking, kapping, banking og jekking ble gulvet løftet og avslørte bla luftige bjelker på begge sider. Disse ble forsterket før jeg fortsatte.

* DSCF5803.jpg (92.67 KB. 800x600 - vist 362 ganger.)

Og "vips" kunne jeg bære ut hele gulvet i én bit!  Osteaktig

* DSCF5804.jpg (119.92 KB. 800x600 - vist 390 ganger.)

(Ja, det er tungt. Så flere forsøk med selvutløseren ble ikke gjort.. Blunker)

Nå, et par dager senere er varerommet renskåret og bjelkene nesten ferdig reparert:

* DSCF5837.jpg (138.07 KB. 800x600 - vist 386 ganger.)

En ser jeg har tatt vare på deler av gulvet, da det er litt vrient å kutte ut, samt at måten det er festet på i bakkant gjør at jeg helst vil slippe å ta det opp.

Hvorvidt det jeg har gjort er galt, dumt eller smart vil vise seg. Når de tilstøtende delene er klare, rammen sandblåst og lakkert vil det være klart for kontrollmåling og sammensetting av et komplett nytt gulv. Så langt ser det ut til at planen min vil fungere. Den som følger med videre får se...

Sommerhilsener fra regnfulle trøndelag,

M.

Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #113 på: juni 24, 2010, 07:12:44 am »

Godt jobbet dette her, men jeg har sagt det før og sier det igjen... busser er ikke laget for å bli reparert! Eller de må bli skikkelig redusert før de kan bli bra igjen.
Hvor mange av bussene på forumet har avrustet ramme inne i utriggerne uten at eieren vet det? Hæ

Jeg hadde fjernet det siste av gulvet også... mest for å slippe å sveise 1,5 meter med sømsveis over gulvet.

Stå på Magnus, dette blir hel ved!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #114 på: juni 24, 2010, 07:58:36 am »

Hvor mange av bussene på forumet har avrustet ramme inne i utriggerne uten at eieren vet det? Hæ
Hippiebussen min hadde det, og ikke er jeg sikker på om tidligere eier var klar over det heller... Blunker

men nå er alt så mye bedre! Glad
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #115 på: juni 24, 2010, 08:37:04 am »

Hehe, der kan man se ja... alltid best å kikke etter  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #116 på: juni 24, 2010, 10:45:36 am »

Herlig Glad Veldig bra Magnus Glad
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #117 på: juni 27, 2010, 14:05:00 pm »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!
Jobbes iherdig om dagen. Ikke så mye synlig fremgang, men det har blitt sandblåst og byttet ut en del stål.

Har testmontert et par grønne biter, og det ser svært lovende ut!
Blir spennende fremover!

M.
Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #118 på: juni 27, 2010, 14:20:42 pm »

Blir spennende fremover!

X2!!

Her vert det kun gjort skikkeleg arbeid og da e morro å sjå på! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
rusthaug
Medlem
***
Innlegg: 201
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #119 på: juni 27, 2010, 21:45:06 pm »

Jeg må si denne bilen kom til et godt hjem  Blunker Tror mange som handler et så omfattende prosjekt ikke er helt klar over hvor mye jobb det er..men her går det unna,STÅ PÅ  Glad
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!