april 20, 2024, 12:14:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kajknoz - "Nøtte" (Boble -59) prosjekt  (Lest 34725 ganger)
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #60 på: februar 26, 2010, 08:30:31 am »

Nå ser det ut som jeg ENDELIG har klart å spare meg opp nok til nye bunnplater til bilen.. Glad
Men da kommer brått noen spørsmål frem i lyset her vettu! Rekker tunge
Er det stor forskjell i passform og kvalitet på disse?
Hvor bør jeg kjøpe for å få best kvalitet og passform?
Er foreksempel Veng i halden et OK sted og handler slike deler?

prøvde å søke litt rundt her på vw-forumet, men fant ikke noe info noe sted som kunne hjelpe meg med disse spørsmålene...
« Siste redigering: februar 26, 2010, 09:58:44 am av Kajknoz » Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #61 på: februar 26, 2010, 20:44:50 pm »

Det er STOR forskjell i kvalitet og passform ja! Dersom du er opptatt av att golvplatene faktisk skal passa, og att dei ikkje er laga av syltynt blekk, so bør du halda deg vekke ifrå veng... Det du trenger er Wolfburg West sine golvplater, og dei kostar vel 2000kr stykket, men er ivertfall verdt pengane, noko eg ikkje kan sei om veng/klokkerholm,, som selger dei brasilianske billigplatene.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #62 på: februar 26, 2010, 22:14:33 pm »

Takker for svar Tistlo Glad

Hvor får jeg kjøpt Wolfburg West sine golvplater da?
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #63 på: februar 26, 2010, 22:57:23 pm »

Unneberg bil har ivertfall, ellers har lars rosenquist 'og til samme pris. For monteringsanvising kan du sjå på side 14 i denna tråden; http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12621.0.html
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #64 på: mars 01, 2010, 08:27:09 am »

Takk for tipsene Tistlo Glad


Har fått demontert litt på bobla iløpet av helgen nå:




Under demontering dukket det selvfølgelig opp en god del mere rust (men kom ikke akkuratt som en overaskelse dette da).
Er ikke mye demontering til før jeg kan skille karosseri fra ramma nå håper jeg Osteaktig
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #65 på: mars 31, 2010, 22:46:35 pm »

Går ikke så fort fremover her, men har hvertfall fått løftet karroseri av ramma...

I tillegg har jeg handlet inn en god del deler som vil komme veldig godt med iløpet av oppusingsprossesen Glad
(Tusen takk for handelen HCC, kommer til å hjelpe meg stort under oppusingen Osteaktig )



Så nå er neste skritt å finne ut hva på ramma som må/bør byttes og spare opp nok penger til å få bestilt opp dette..
Planen min er å gjøre ramma helt klar før jeg starter på karosseriet..

et par bilder:


Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #66 på: mars 31, 2010, 22:52:07 pm »

Ser bra ut, nesten.. det karosseriet ser ikkje stødigt ut! få det på nokon skikkelege bokkar, ikkje sånne små HMS e viktigt Blunker

På bunnplato e da jo vanlig å pussa vekk alt og mala opp på nytt,, grei jobb når bilen er demontert. Deler å skifta er feks, bremser, bremserøyr! Vaier til ditt og datt, hardyskjeva til styresnekko, og diverse smådill.. solenge motoren går og du har bremser so er ramma stort sett bra
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #67 på: april 01, 2010, 07:56:47 am »

med tanke på at bunnplatene er ganske bra rustne og jeg har tenkt og bytte ut hele greia på begge sider..
er det lettest/best å gjøre det nå som bilen står delt, eller bør/må jeg vente med dette til bilen er en del igjen? Rekker tunge
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #68 på: april 01, 2010, 08:15:18 am »

Det er lettest og gjøre nå. Ta noen referansemål til noen hull og til setefester,og noter det på ett papir.
Prøv på kaross etter du har punkta fast og sjekk at hull stemmer med kanaler. Løft av kaross og sveis.
Loggført

Mob:92245040
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6099
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #69 på: april 01, 2010, 08:16:56 am »

med tanke på at bunnplatene er ganske bra rustne og jeg har tenkt og bytte ut hele greia på begge sider..
er det lettest/best å gjøre det nå som bilen står delt, eller bør/må jeg vente med dette til bilen er en del igjen? Rekker tunge
Det må jo være lettest å fikse dette i "delt" tilstand.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #70 på: april 01, 2010, 09:30:02 am »

golv skiftar du no ja. Skal du byta kanalar eller kanalbotnar seinare, so treng du ikkje tenka so mykje på å måla hola på golvet. Det viktigaste er att du får dei nye golvplatene på rett plass, dvs. langt nok inn mot tunellen. På ein link eg la ut her i tråden er det bilder av korleis du skal modifisera nye plater for å passa.

Golva fjernar du med vinkelslipar, mesteparten, so er det berre å meisle fekk resten som er punktsveist på kanten inn mot tunell etc. Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #71 på: april 01, 2010, 18:20:31 pm »

Tusen takk for svar Glad

Kanaler og slikt vil også bli byttet når økonomien min er klar for det Rekker tunge
hehe..

Allerede lest gjennom tråden din tistlo der du har satt inn nye gulvplater 3-4 ganger alt Blunker
hehe
« Siste redigering: april 02, 2010, 11:16:56 am av Kajknoz » Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #72 på: april 01, 2010, 23:07:18 pm »

Det ordnar seg detta skal du sjå! Er berre å kjøyra på med golvet so fortsettar du på kanalane når pengane er på bok Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #73 på: april 22, 2010, 19:49:48 pm »

Neste fredag har jeg fått tatt meg en fridag fra jobben, der jeg og en kamerat tar turen ned til unneberg og handler inn gulvplatene, og kanskje noe annet snæx Glad
« Siste redigering: april 26, 2010, 08:45:25 am av Kajknoz » Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #74 på: juni 19, 2010, 21:40:13 pm »

Går sakte fremover her grunnet..... ja egentlig masse forskjellig:P
Men har da fått gjort litt siden sist hvertfall Glad

Bunnplatene ble henta som skrevet tidligere:


I tillegg fikk jeg fjernet litt "isolasjon" fra tunnelen og støvsugd over hele ramma/understellet.



Ordna meg en byttehandel slik at jeg endte opp med disse stolene:



Gleder meg helt sjukt til jeg kan montere disse i bilen! Rekker tunge
De er SYKT gode å sitte i!!! Osteaktig


og idag har jeg fått demontert girkassa og akslingene fra ramma..
håpet er å demontere en time eller to imorgen også, så får vi se hvor lang tid det tar før jeg har fått demontert alt... Rekker tunge
« Siste redigering: juni 19, 2010, 21:42:11 pm av Kajknoz » Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #75 på: juni 19, 2010, 22:14:57 pm »

Ser det skjer litt her også Blunker blir vell en stund til du får montert di kule stolene der Kult
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #76 på: juni 19, 2010, 23:02:42 pm »

Ser det skjer litt her også Blunker blir vell en stund til du får montert di kule stolene der Kult

i denne farten det har vært til nå så er det et par år frem i tid Rekker tunge
men når bryllupet er forbi (gifter meg nå i august), og de siste rommene i huset har blitt pusset opp, vil det forhåpentligvis kunne være lettere og bruke litt mere tid og penger på bobla, og da vil forhåpentligvis også tempoet øke også Rekker tunge

Målet per dagens dato er å ha bilen klar for sommeren 2015, med mulig første utstilling under motorshow 2014 (så sant bilen er klar for det) Blunker
så får vi se hvordan den forandrer seg underveis for dette prosjektet Rekker tunge
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #77 på: juni 19, 2010, 23:16:26 pm »

Flere som ikke har dårlig tid Glad

Har du sjekket at stolene går i bredden i bilen? De fleste slike stoler er for brede til å stå i boble.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #78 på: juni 20, 2010, 10:25:37 am »

Har du sjekket at stolene går i bredden i bilen? De fleste slike stoler er for brede til å stå i boble.

Har ikke fått sjekket ettersom jeg fikk stolene nå nettopp, og lenge etter jeg delta bobla i 2.
Men disse er ikke like brede som de fleste jeg har sett, og lever i håpet om at de skal passe.. Rekker tunge
Krysser alle fingre og tær! Blunker
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Christian W.
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Rygge - Østfold


CAL LOOKER


Vis profil
« Svar #79 på: juni 20, 2010, 10:33:31 am »

Hvor på jeløy sto denne?HæHæ?
Loggført

54` Type 1 1200 OVAL (Hercules)
66` Type 1 1200 Rusthaugen
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #80 på: juni 20, 2010, 14:51:12 pm »

Er ikke spesielt godt kjent ute på jæløya, så hva det heter der har jeg ikke peiling på desverre..
mener å huske at jeg kjørte en ca 5 minutters tid fra kanalen før jeg var fremme hos han når jeg hentet den...
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #81 på: juni 20, 2010, 16:50:25 pm »

Den stod ved refsneskrona Glad
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #82 på: juni 20, 2010, 19:37:15 pm »

Problemet er sjelden plassen utover til sidene, men plassen inn mot tunellen er ofte snau med slike stoler. Er stolene for brede i toppen så går de i hverandre når stolene pålasseres midt i hver sin gulvhalvdel.

Lykke til Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #83 på: juni 20, 2010, 19:55:24 pm »

Nå ser det ut som jeg ENDELIG har klart å spare meg opp nok til nye bunnplater til bilen.. Glad
Men da kommer brått noen spørsmål frem i lyset her vettu! Rekker tunge
Er det stor forskjell i passform og kvalitet på disse?
Hvor bør jeg kjøpe for å få best kvalitet og passform?
Er foreksempel Veng i halden et OK sted og handler slike deler?

prøvde å søke litt rundt her på vw-forumet, men fant ikke noe info noe sted som kunne hjelpe meg med disse spørsmålene...

Dette med gulvplater fra enten her eller det er nok også et typisk "skeptisk norman" fenomen.
Jeg har noen Klokkerholm plater liggende og disse er nøyaktig like tykke som de orginale som sto på bilen jeg har begynt på. Jeg ser derimot at kvaliteten på stansingen kansje ikke er like høy som på de orginale, men de ligner veldig...... Om de ruster fort eller ikke er vel også mitt ansvar som eier/ bygger av bilen min.... Overflatebehandler jeg de dårlig ruster de fort og visa versa. Det jeg vil frem til er at Wolfsburgwest sine er flotte, men trenger man så flotte plater? Vi snakker om noen plater som stort sett ligger under tepper og er møkkette på motsatt side. Mine plater er målt og sammenlignet med de orginale og alle huller ser ut til å være på riktig plass samt at passformen er god.
Altså..... Fritt valg. Kjøp billig eller dyrt, vær skeptisk eller realistisk Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #84 på: juni 21, 2010, 19:28:32 pm »

Da ser det ut som jeg snart har fått demontert alt som kan demonteres fra ramma, så tror jeg begynner å nærme meg sandblåsing av den nå! Glad
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #85 på: juni 23, 2010, 17:51:31 pm »

Du har gjort rett valg mht bunnplater ivertfall. Glad

Klokkerholm, veng, igp leverer alle samme skiten, bunnplatene derifrå er av typen som koster frå 500 til 1000kr sida, er ofte lakkert svart og dei er ubruklege.. passformen er kanskje ikkje so hakkandes galen, men det er langt ifrå orginal tjukkelse på stålet! Så om dei var lik dine orginale, empiboy, so ser eg nesten for meg att da har vert skifta bunnplater i bilen din før eingong.. For min erfaring med klokkerholm plater er att dei er som alumeniumsfolie iforhånd til orginal platene..

Dei oransje platene er av merket Red Heavy Duty - Orange Dutch, og er sånn eg forstår da produsert i mexico/brazil for eit hollandsk firma + wolfsburgwest?? Dei har ivertfall ein langt bedre kvalitet enn klokkerholm platene, spesielt i platetjukkelsen som er som natt og dag iforhånd til dei svarte..

Skal du kjøyra på med orginal kvalitet trenger du eit par med wolfsburg west sine nye grå bunnplater som er IDentiske med orginalen både i form OG platetjukkelse. the bestest there is med andre ord.

Kajknoz om du skal sandblåsa rammo lønnar da seg å fjerne bunnplatene fyrst. Då får du sandblåst kanten rundt som du skal sveisa golva på etc. Då sparar du eindel jobb når du skal sveisa Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #86 på: juni 23, 2010, 19:49:13 pm »

Kajknoz om du skal sandblåsa rammo lønnar da seg å fjerne bunnplatene fyrst. Då får du sandblåst kanten rundt som du skal sveisa golva på etc. Då sparar du eindel jobb når du skal sveisa Glad

Takk for tipset Tistlo! Glad
skal notere meg det Blunker
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #87 på: juni 25, 2010, 18:52:55 pm »

Er det noen her som har byttet ut bensinrøret og chokevaieren? som går gjennom tunnelen i ramma?
De sitter bom fast, så jeg klarer ikke å få dem ut! Trist
(hvis noen lurer hvorfor jeg prøver å fjerne den, så er det pga den dårlige tilstanden, så vil helst bytte ut og "oppgradere" alt sammen når jeg først går til så grundig som jeg gjør) :p
Jeg sliter med bensinrøret og chokevaieren?... alt annet tror jeg nå er demontert Glad
« Siste redigering: juni 25, 2010, 18:58:44 pm av Kajknoz » Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #88 på: juni 25, 2010, 19:18:15 pm »

Bensinrøyret klarar du ikkje å dra ut.. Det er sveist fast inni tunellen, eller, du må ivertfall opna opp tunellen under, får å få skifta bensinrøyret.. Ofta vanleg å legga opp nytt bensinrøyr inni bilen langs tunellen.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #89 på: juni 25, 2010, 19:50:59 pm »

Da er det kanskje like greit og klippe inn røret så mye jeg overhode får til i begge ender, og deretter tette igjen hullene i ramma og la røret ligge igjen i tunnelen kanskje? er det samme greia med chokevaieren tro?
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!