mai 29, 2024, 01:13:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 70' Roadster makeover  (Lest 3296 ganger)
Andyboy
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« på: november 22, 2009, 20:17:02 pm »

Hei, ny her på forumet. mye moro lesning her inne.
Har en Roadster som jeg har tenkt å få gjort om en del på i mange år, men har stort sett blitt brukt...  Kult men nå har den fått plass i garasjen så håper å få gjort endel innimellom alt annet i vinter.

Planene er:
17' venom felger.
Pumaforstilling. (montert Men aker av igjen og ses over i vinter da den er ganske treg)
Forandringer i interiøret, gjemme stereo, nye stoler,dørtrekk og div.
Lakkere forskjermer og diverse som har kjent tidens tann.
Få motoren til og holde på olja... (ventildekselpakninger)
USA bøyler foran.
Litt nye lister og diverse.
Rydde opp i det elektriske.
Det som er gjort av meg: Øyelokk, nye topper på motor, grå baklamper, laget nye tepper og byttet gulvet som var rustent.

Specs på bilen ellers: 1970 modell 1200, godkjent bygd om til roadster på slutten av 80 tallet ifølge forrige eier. lakkert opp igjen i 2 farger ikke så lenge før jeg kjøpte den, sitter nå en as motor i den,
Bygd om til eldre look, -67 skjermer og panser(?), ikke helt sikker men det ser dere bedre enn meg...
Oppdaterer etterhvert, skal prøve å legge inn litt bilder etterhvert.
Loggført
Andyboy
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: november 22, 2009, 20:33:34 pm »




Bilde fra salgsannonsen... kjøpte den av en på vw2you forumet, husker verken Nick eller navn i farten men sikkert noen her som kjenner den igjen...
Skal prøve å finne igjen flere bilder, veit jeg har men finner dem ikke i farta...
« Siste redigering: november 22, 2009, 20:36:54 pm av Andyboy » Loggført
Andyboy
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: november 22, 2009, 21:48:47 pm »

Her fant jeg noen...


Nytt gulv.

Teppe



« Siste redigering: november 22, 2009, 21:53:44 pm av Andyboy » Loggført
Andyboy
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: november 23, 2009, 21:22:41 pm »

Fikk gjort litt småtteri idag, pirket litt i rusta ihvertfall....  Glad
noen som vet om jeg får kjøpt nye lister til denne på hotshop? prøvde å se litt i katalogen men... forslag til stoler? De stolene som sitter i nå fra peugeot 205 gti er ganske slitne...

Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: november 24, 2009, 12:55:22 pm »

Noe som kanskje ville gjort bilen enda finere hadde nok vert enten en stripe, logo eller motiv oppå mellom motor og kalesjen.
Roadstere trenger litt sånn "ekstra" for å bryte med de litt vell lange linjene Blunker
Blir nok en fin roadster dette, noen spess planer for musikk anlegget?
Loggført

Andyboy
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: november 25, 2009, 21:52:49 pm »

Har fundert mye på å je skal finna på der ja... Cola logo kanskje? blir litt tomt liksom.. fundert på Hebmuller men har ikke kunnskaper til å få det til...  Gliser Ikke helt sikker på å pent je syns det er men blir ikke så tomt ihvertfall..

Stereo er det ganske bra som det er, 5.25' i dørene, 6x9 i sidene bak og noe 5.25' ved beina bak pluss en 12' sub, blir ny cd spiller med ny plassering og prøve å få byttet ut de høyttalerne som er fra biltema ihvertfall. sitter MTX sub nå som je har lyst til å bytte ut med en Focal je har liggende.

Har lyst til å få lukket motorlokket, men noen som vet å mye ny kjøling je bør ha hvis det blir bortimot tett rundt motor ellers? har sett andre Roadstere med lukket lokk. og holder det med oljetemp måler for å holde styr på tempen, gidder ikke bytte topper en gang til....  Glad dårlig med vanntemp å måle...
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: november 26, 2009, 00:15:38 am »

Ville ikke lukket igjen motorlokket helt da du ikke har noen form for ribber i lokket ditt.
Du kan jo lukke det oppe og heller ha det litt åpent nede?
Loggført

Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #7 på: november 26, 2009, 10:48:38 am »

Helt vanlig designproblem på roadstere. Bakkant på (båt Blunker Blunker) kalesja står ikke langt nok bak på en måte. Hadde man kappet ut kanten i mot kalesja i "balja" og plastret denne på lengere bak, og laget lengere kalesje så ville kansje jeg også blitt litt mere positiv til roadstere Blunker . Og man kunne kansje fått lurt inn et brukbart baksete.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #8 på: november 26, 2009, 11:31:57 am »

min rodster er reg for 5.Glad men tror ikke den erlike lang bak som denne .? har jaffal god plass til seter bak:) bilde er fra under lakk Rekker tunge


* DSC00144.JPG (31.65 KB, 640x480 - vist 217 ganger.)
Loggført
Andyboy
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: november 26, 2009, 21:35:18 pm »

Min er også reg for 5 men det er itte store unga som skal sitte baki der....  Osteaktig
Kunne egentlig tenkt meg å ha den mer lik en karmann Ghia Cab, finnes noen ombygde uten glassfiberen liksom. men men, liker roadsteren å.

Noen som vet hvem som selger rep plate til den plata mellom passasjer døra og bakskjermen? Masse sparkel....
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: november 26, 2009, 23:23:16 pm »

Stort sett dei fleste av forhandlarane for luftkjølt vw skaffer nettop den plata, sjekk tilbud fra forhandlarar
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #11 på: november 27, 2009, 10:22:12 am »

Dette er gamlebilen til Rune54 her på forumet...
Han med den griselave 59' bussen som lager masse røyk av forskjellig farge på SCC Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Andyboy
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: november 28, 2009, 19:09:34 pm »

Rune54 kalte han seg ja, han solgte denne fordi han heller ville fikse på en buss.

Har fått gjort litt småtteri, men har ikke fått tatt noen bilder dessverre. skal ta noen imorra, har tatt rusten rundt lyktene foran og behandlet med owatrol, pusset ned skjermene og hatt på fyller, tatt av stigtrinnene, lister og litt småtteri, gravde litt i den plata mellom passasjerdøra og bakskjermen som var blitt bulket en gang, få tak i en ny plate men skal se å meir je skal ha først før je bestiller noe, må ha noen nye lister bl.a.
får ikke helt bestemt meg å grundig jeg skal gå til verks, skal jeg ha den helt strøken igjen blir det bortimot hellakkering, men holder med å lakkere framskjermer, vindusramma og den plata hvis den skal bli fin... får se an pågangsmotet, ta det jeg må ta først.

flytte åpningen på motor lokket til nederst var ingen dum idë, prøve det trur je.
Skal ta av tromlene en dag å sende bort de og felga å få laget ny boltsirkel. felga må pusses opp å lakkeres også.

 
Loggført
Andyboy
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: november 30, 2009, 21:38:13 pm »



Litt usikker på hva jeg skal gjøre med dette, pusse det ned så det blir mere jevnt, bygge opp igjen med
glassfiberstrie, eller fjerne alt til jeg kommer til der glassfiberen har festet i plåta å bygge opp igjen med glassfiberstrie, eller bygge opp med glassfibersparkel.....
Går nok for alternativ 2, men har lite erfaring med glassfiber så tips mottas med takk.....



Gammal moro.... bytter nok ut denne plata, syns ikke så godt på bildet men lå sikkert 5-7mm polyestersparkel over detta.... sparkelen hadde bynt å sprekke, merkelig....




Felga som skal på, gleder meg til det, har kjøpt 205/40-17 dekk til dem, trur det blir passelig.. håper jeg...
Så store bilda ble da...
« Siste redigering: november 30, 2009, 21:41:01 pm av Andyboy » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!