april 25, 2024, 06:47:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 25
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power"  (Lest 235652 ganger)
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #630 på: desember 01, 2011, 02:37:49 am »

Jeg har mer sansen for clutch typen fordi den er mer forutsigbar, etter hva jeg har hørt, og så høres det ut som om den passer kjørestilen min, jeg liker at den holder igjen begge hjula under nedbremsing, så skal jeg først kjøpe en "sperre diff" så tror jeg at det blir clutch typen.

Har ikke prøvd ATB men det hadde jo vært moro å prøve engang.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #631 på: desember 01, 2011, 03:14:11 am »

Når jeg lette etter guard var nok siden dems bare nede ei stund.

For andre interesserte: http://www.planet-9.com/cayman-boxster-modifications/15040-lsd-vs-discussed.html
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #632 på: januar 01, 2012, 20:16:28 pm »


Siden halve gjengen i DKL tar flatt av med Turbo byggene sine, så er det vel på tide at jeg også går i disse baner og gir et forsøk på å prøve og holde følge med dem???

 Gliser Gliser Gliser

Godt Nyttår til alle VW Venner Glad


* Holset HC5A (Medium).JPG (46.78 KB, 800x450 - vist 838 ganger.)
Loggført

tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #633 på: januar 01, 2012, 20:23:50 pm »

Oh...Detta blir porr!  Sjokkert
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #634 på: januar 01, 2012, 20:25:27 pm »

 Gliser
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #635 på: januar 01, 2012, 20:36:38 pm »

Det der er ikke en turbo, det er en.. en.. eh.. - jaffal noe som er større..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #636 på: januar 02, 2012, 14:50:59 pm »

Kult kjør på med turbo..
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #637 på: januar 02, 2012, 15:20:17 pm »

Desverre tror jeg bare Morten spøker...
Dog en 40kgs turbo hadde vært helt rett måte å kødde til den bilen på :-)
Hvis du først skulle
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #638 på: januar 02, 2012, 15:34:23 pm »

2000HK turbo + 56 oval hadde vært kult det!!  Gliser
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #639 på: januar 02, 2012, 15:43:47 pm »

2000HK turbo + 56 oval hadde vært kult det!!  Gliser

Go big or go home  Glad

Godt nytt år til deg og dine Morten.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #640 på: januar 02, 2012, 15:46:24 pm »

2000HK turbo + 56 oval hadde vært kult det!!  Gliser
innerst inne er nok Morten en resto-looker mann  Øyerulling
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #641 på: januar 02, 2012, 16:29:29 pm »

2000HK turbo + 56 oval hadde vært kult det!!  Gliser
innerst inne er nok Morten en resto-looker mann  Øyerulling

Så lenge han aldri innrømmer det så slipper han å bli fratatt klistermerkene i ruta :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #642 på: januar 02, 2012, 17:08:09 pm »

2000HK turbo + 56 oval hadde vært kult det!!  Gliser
innerst inne er nok Morten en resto-looker mann  Øyerulling

Så lenge han aldri innrømmer det så slipper han å bli fratatt klistermerkene i ruta :-D
he he he sikkert lurt det.  Gliser
Loggført
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #643 på: januar 02, 2012, 21:59:58 pm »

2000HK turbo + 56 oval hadde vært kult det!!  Gliser
innerst inne er nok Morten en resto-looker mann  Øyerulling

Så lenge han aldri innrømmer det så slipper han å bli fratatt klistermerkene i ruta :-D
he he he sikkert lurt det.  Gliser


HAHAHAHA Gliser Gliser
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #644 på: januar 02, 2012, 22:57:47 pm »

Det blir nok ikke noe Turbo med det første. Og denne Turboen er nok litt i overkant:)
Holset HC5A.
God for nærmere 1750hk og veier nesten 40kg.Den blir nok liggende på hylla ei god stund er jeg redd Osteaktig

Men det kom litt andre deler i posten i dag som jeg ser frem til kommer på plass.

Ny Diff, Torsjonfjører, tredje og fjerde gir.


* DSC_0348 (Medium).JPG (55.46 KB, 432x768 - vist 441 ganger.)

* DSC_0374 (Medium).JPG (137.47 KB, 1365x768 - vist 480 ganger.)
« Siste redigering: januar 02, 2012, 23:01:20 pm av Herbie » Loggført

Aloha
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Sandnes


Vis profil

« Svar #645 på: januar 03, 2012, 17:48:39 pm »

Hehe må jo bare spør hva den turboen skal brukes til ? Går utfra at du har et formål med den, eller kun ment som bøsen hyllepynt ? Osteaktig
Loggført
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #646 på: januar 03, 2012, 21:09:39 pm »

Den blir nok å finne på hylla i tiden fremover er jeg redd Osteaktig
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #647 på: januar 04, 2012, 11:27:38 am »

Er det noen som har eller husker hvordan en strammer opp et Bugpack Triangelstag?
Jeg har klart å rote vekk papiret og er blitt litt usikker på hvordan det skulle strammes opp igjen Rekker tunge
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #648 på: januar 04, 2012, 12:12:27 pm »

Er det noen som har eller husker hvordan en strammer opp et Bugpack Triangelstag?
Jeg har klart å rote vekk papiret og er blitt litt usikker på hvordan det skulle strammes opp igjen Rekker tunge

Skal ikke strammes, så langt eg har lest.
Men skru dem i strekk retning. Glad
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #649 på: februar 16, 2012, 23:07:43 pm »

Klar for sesongen? Glad
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #650 på: februar 19, 2012, 17:44:27 pm »

Nei:) bobla har ikke blitt prioritert i vinter. Men må nok snart begynne å tenke på å få det sammen igjen.
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #651 på: mars 20, 2012, 21:57:00 pm »

Da var kassa friskmeldt igjen. Ny lakk:) og Ny diff er på plass og nytt 3 og 4 gir er byttet.

Kassa har også fått seg en liten girlås og inspekjsonsluke.

Den nye utvekslinga er nå:
1st.  3,75
2nd. 2,36
3rd. 1,65
4th. 1,31

Fikk også bytta ut de orginale torsjonsstavene med noen litt kraftigere i dag.



*  (14.6 KB, 225x300 - vist 477 ganger.)

* DSC_0028 (Small).JPG (65.83 KB, 853x480 - vist 533 ganger.)
« Siste redigering: mars 20, 2012, 22:05:32 pm av Herbie » Loggført

64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #652 på: mars 20, 2012, 22:50:08 pm »

Lekkert - som resten av bilen Osteaktig
Loggført
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #653 på: mars 23, 2012, 20:40:32 pm »

Begynte såvidt å sette sammen kassa i dag da jeg støtte på et lite problem.
Sliter med å få stikk aklsingen skikkelig i på den ene sida. Den går ikke beint inn og dermed sklir den ikke skikkelig på plass med halvmånene.

Er litt annig på å få alt sammen kan du si, så er det noen som har et godt svar på hva som er galt:)

Ytterkanten på diffen er ikke på linje med Innmaten i diffen. Spaden kommer skjevt inn om dere forstår


* DSC_0011 (Small).JPG (22.27 KB, 270x480 - vist 387 ganger.)
« Siste redigering: mars 23, 2012, 21:03:24 pm av Herbie » Loggført

H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #654 på: mars 23, 2012, 20:45:53 pm »

Vannvittig tøft..  Blunker Hatten av..
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #655 på: mars 23, 2012, 21:24:24 pm »

Et litt bedre bilde.


* DSC_0009 (Small).JPG (29.53 KB, 270x480 - vist 422 ganger.)
Loggført

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #656 på: mars 23, 2012, 22:19:53 pm »

Hei Morten
Har ikke full peil på gearkasse , men heter ikke disse Fulcrom plater og skal finnes i forskjellige dim, event maskineres/planslipes  til rett toleranse ??

Mvh
« Siste redigering: mars 23, 2012, 22:21:25 pm av Sonic » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #657 på: mars 23, 2012, 22:32:48 pm »

Tror du misfostår. Problemet er at ytre og inde del av diffen ikke er helt på linje. Dermed er det vanskelig å montere spaden.
På min(samme diff) roterte jeg bare på motsatt side for å "line" de opp og dermed var resten enkelt. På denne roterer indre og ytre del "sammen" og det er der problemet er nå.
Kan det skyldes for tight shimsing av diff?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #658 på: mars 23, 2012, 22:34:53 pm »

Hvordan diff er det. Skrudde endestykker ?

Den indre delen skal rotere mens den ytre skal følge diffen. Om de ikke kan roteres uavhengig av hverandre er den skrudde delen dratt til litt hardt. Blir ofte gjort for å få litt "bremse" funksjon.
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #659 på: mars 23, 2012, 22:36:15 pm »

Der var du før meg Trond.

Svaret er ja.
Loggført

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 25
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!