mars 28, 2024, 19:11:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power"  (Lest 233999 ganger)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #660 på: mars 23, 2012, 22:36:49 pm »

Case closed. Bedre å være to enn en. Holdt igjen på andre siden med akslingen og fikk da vridd på ene siden og holdt igjen på andre.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #661 på: juli 22, 2012, 23:18:50 pm »

inspirerende tråd, utrolig flott arbeid!! Sjokkert
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #662 på: oktober 16, 2013, 17:36:28 pm »

Hva med motoreffekten - får vi snart svar på hvor mye motoren yter?😉
Loggført
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #663 på: november 25, 2013, 23:20:49 pm »

Ren inspirasjon! Stå på Glad
Loggført

OveF
Medlem
***
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder



Vis profil
« Svar #664 på: desember 02, 2013, 10:43:23 am »

 Øyerulling


* Morten - Dynapack.jpg (71.41 KB, 800x600 - vist 790 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #665 på: desember 02, 2013, 12:25:21 pm »

Er bilen på Dyna Pack'n i dag?
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #666 på: desember 02, 2013, 13:19:08 pm »

Hva med motoreffekten - får vi snart svar på hvor mye motoren yter?😉
Hei.
Mener det ble ca 181,7 hk på hjula. Men de hadde noen problemer, så det er nok gjemt mere i denne Kult
Morten kommer nok med en uppdate snart.

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #667 på: desember 02, 2013, 15:36:47 pm »

Motoren bremset 181,7hk på 6700rpm.
Og 205,5nm på 5800rpm.
På hjulene med reim og potte.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #668 på: desember 02, 2013, 15:39:13 pm »

Motoren bremset 181,7hk på 6700rpm.
Og 205,5nm på 5800rpm.
På hjulene med reim og potte.

Forfriskende å se hjultall  Glad

Hva er beste ET og toppfart igjen?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #669 på: desember 02, 2013, 15:43:10 pm »

Motoren bremset 181,7hk på 6700rpm.
Og 205,5nm på 5800rpm.
På hjulene med reim og potte.

Helt rått!!
Gratulerer med bra dyno session!
Loggført
OveF
Medlem
***
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder



Vis profil
« Svar #670 på: desember 02, 2013, 17:05:16 pm »

Motoren bremset 181,7hk på 6700rpm.
Og 205,5nm på 5800rpm.
På hjulene med reim og potte.

Forfriskende å se hjultall  Glad

Hva er beste ET og toppfart igjen?

Mvh

BB

ET 12,371
60ft 1,716
201m 140,9 km/t
402m 170,21 km/t

Ove
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #671 på: desember 02, 2013, 21:43:37 pm »

Motoren bremset 181,7hk på 6700rpm.
Og 205,5nm på 5800rpm.
På hjulene med reim og potte.

Forfriskende å se hjultall  Glad

Hva er beste ET og toppfart igjen?

Mvh

BB

ET 12,371
60ft 1,716
201m 140,9 km/t
402m 170,21 km/t

Ove

Du husker ikke vekta også?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #672 på: desember 02, 2013, 21:48:17 pm »

730kg
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #673 på: desember 02, 2013, 21:48:53 pm »

730kg

Med eller uten deg?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #674 på: desember 02, 2013, 23:02:57 pm »

Uten fører.
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #675 på: desember 02, 2013, 23:26:51 pm »

meget gode tall
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #676 på: desember 03, 2013, 09:32:40 am »

Da har jeg lekt litt med linjalen min igjen:

Hvis vi sier at totalvekta med deg er 820 kg (?) så sier den at du skal kjøre 12.51 og 170.5 kmt med 181.7 hk på hjulene. Toppfarten er jo close men du har raskere ET og derfor snudde jeg litt på dataene:

- Med 820kg og 170 kmt sier dataene 181.5hk på hjulene.
- Med 12.37 og 820kg sier dataene 187.5hk på hjulene.

Hvis motoren yter 181.7hk på hjulene så mener jeg at det vil tilsi 209 hk i motoren.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #677 på: desember 03, 2013, 10:40:16 am »

Jeg liker den Linjalen din Glad
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #678 på: desember 03, 2013, 10:44:54 am »

Stemmer godt med JPM rullene også, min 2176 leverte 207,5 hk i motoren der.
Den gjorde 12.3 rett av tilhengeren og hadde 174 over mål ikke spesielt langt unna dine data.

Grattis Morten, det der skyver godt!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Nagel
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted: larvik



Vis profil
« Svar #679 på: august 28, 2014, 21:56:10 pm »

Hvordan går det med denne bilen? Gledet meg til å se den i live igjen på scc i år. Men kunne ikke finne den. Trur ikke det var så mye alkohol i blodet  Gliser
Loggført

Aircooled Vw Cruisers Vestfold #2

Tlf 98 88 66 16 Larvik
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #680 på: august 28, 2014, 22:35:13 pm »

X2
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #681 på: mars 10, 2015, 17:23:20 pm »

Jo bilen har det godt den. Står å venter på nye Godværs dager Blunker Blunker
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #682 på: juli 05, 2015, 19:56:34 pm »

 Glad


* 2015-07-05 20.56.23.jpg (96.24 KB, 800x450 - vist 502 ganger.)
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #683 på: juli 05, 2015, 20:05:02 pm »

Glad

 Glad

Blir det noe kjøring på deg i år? Ser frem til å se bilen igjen!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #684 på: juli 05, 2015, 20:42:41 pm »

Ser dårlig ut. Skal i bryllup under SCC helga.
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #685 på: mars 07, 2016, 19:11:05 pm »

Har noen trøblete justerbare fjærplater som ikke vil på bilen.
Alt ble kjøpt inn til en 56 mod. Foringen som skal være på innsiden har jeg fått i alle slags mål tidligere og forårsaker at alt blir for trangt slik at bilen ikke fjærer som den skal.
Nå fikk jeg et sett med poly foringer men de hjalp ikke de heller. Det blir alt for tight når alt skrus sammen.
Har jeg fått feil fjærplater eller foringer? Trodde dette skulle være så veldig enkelt.
Noen som har vært borti lignende eller har noen gode tips å komme med?


* 20160307_185209.jpg (41.91 KB, 800x450 - vist 285 ganger.)

* 20160307_185126.jpg (35.97 KB, 800x450 - vist 292 ganger.)
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #686 på: mars 07, 2016, 19:18:37 pm »

De røde poly foringene er jevnt over dårlig kvalitet og passform.
Drei deg noen i POM, så passer det perfekt og du får en plasttype som tåler mer trykk og er selvsmørende så knirkelyder kommer ikke igjen. Blunker

Hvordan står det ellers til med bil og motor?
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #687 på: mars 07, 2016, 19:36:19 pm »

Har vurdert å dreie til selv men ville prøve den lette veien først med å kjøpe. Hvor får man POM?  Er jo ikke rare greiene man trenger.

Alt vel med bil og motor. Kjenner det skal bli gøy å få tømt gira igjen Gliser
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #688 på: mars 07, 2016, 23:30:24 pm »

POM får du på flere verktøysjapper. Har dere Albert E Olsen i sandnes?
der har jeg kjøpt POM (hokksund avdelinga da Glad )
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #689 på: mars 07, 2016, 23:58:01 pm »

Er dette brukanes til foringer?


http://www.ebay.com/itm/Plastic-Rod-Acetal-NOT-Nylon-Rod-Engineering-Plastics-Black-or-Natural-/281372847981?var=&hash=item418320ef6d:m:mdpGb-MDhfoKCCN0NLsX-0Q
Loggført

Vw 1302
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!