mars 28, 2024, 11:01:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power"  (Lest 233974 ganger)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #690 på: mars 08, 2016, 08:09:26 am »

POM får du på flere verktøysjapper. Har dere Albert E Olsen i sandnes?
der har jeg kjøpt POM (hokksund avdelinga da Glad )
Tror Morten trenger å oppdatere sted under navnet sitt for han har bodd ganske lenge i Lyngdal nå :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #691 på: mars 08, 2016, 12:04:08 pm »

Må du ikke bruke dekselplater med spacere på til justerbare fjærplater?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #692 på: mars 26, 2016, 18:43:32 pm »

Geir dreia foringer for meg så nå er alt på stell der.
Jeg bruker disse platene Jan Olav.
Å nå er jammen bilen nypolert og helt klar for Sesongen Osteaktig
Og bedre enn noen gang Glad Glad


* 20160313_110345.jpg (39.89 KB, 800x450 - vist 355 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #693 på: mars 26, 2016, 18:45:05 pm »

Deksel plater


* 20160313_112954.jpg (38.6 KB, 800x450 - vist 444 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #694 på: mars 26, 2016, 18:47:13 pm »

 Gliser Gliser


* 20160326_182301.jpg (56.31 KB, 800x450 - vist 778 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #695 på: mars 26, 2016, 18:48:15 pm »

  Gliser Gliser


* 20160318_130817.jpg (79.12 KB, 800x450 - vist 655 ganger.)
Loggført

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #696 på: mars 26, 2016, 20:38:46 pm »

Bentley Continental hjul på veggen ?
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #697 på: mars 27, 2016, 07:51:46 am »

En turbo på taket er kanskje det nye denne sesongen?

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #698 på: mars 27, 2016, 10:44:24 am »

Stemmer det Kalle Osteaktig
Loggført

vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #699 på: mars 27, 2016, 23:53:40 pm »

Imponerende ryddig i garasjen..... du får gi meg et kurs  :-)
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #700 på: mars 28, 2016, 09:41:20 am »

Stemmer det Hans.
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #701 på: mars 29, 2016, 07:00:57 am »

Ser bare helt amazing ut! Du er god å få det til Morten.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #702 på: mars 29, 2016, 18:40:14 pm »

Følger bare standarden til gutta her nede på Sørlandet Blunker Blunker Blunker Osteaktig
Loggført

vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #703 på: mars 29, 2016, 18:52:53 pm »

Husk. Ingen regel uten unntak  Gliser
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
OveF
Medlem
***
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder



Vis profil
« Svar #704 på: august 23, 2016, 21:07:37 pm »

Her er en film fra bremsingen av denne:

« Siste redigering: august 23, 2016, 22:02:27 pm av OveF » Loggført
OveF
Medlem
***
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder



Vis profil
« Svar #705 på: august 23, 2016, 21:11:54 pm »

Resultat (Max effekt ved 7300rpm):


* image.jpg (45.38 KB, 800x600 - vist 545 ganger.)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #706 på: august 24, 2016, 07:07:12 am »

Det er rett og slett imponerende!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #707 på: august 24, 2016, 12:29:52 pm »

Flotte tall som matcher en flott bil Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #708 på: august 24, 2016, 13:25:27 pm »

Hvor store halsringer bruker du?
Imponerende å se at den fortsatt har stigende kurve på så høyt turtall!

Hva var endret siden forrige bremsing siden du har 43 hk mer på hjula?
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #709 på: august 25, 2016, 11:15:38 am »

Vi har begynt å ta i bruk hjemmelaget drivstoff siden forrige bremsing.. Zørlands brygg:)

Nei da:) Vi har vel kommet frem til at flotøren i gasserne var helt på tur, i tillegg til at det ble mye risting og homping i dynapacken som ikke gjorde ting bedre. Bilen begynte å smelle å putre i forgasserne. og ble bare verre og verre.

Handlet Venturier fra JPM. Jeg husker ikke størrelsen i farten. Kommer tilbake til deg på det
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #710 på: august 25, 2016, 12:16:57 pm »

Vi har begynt å ta i bruk hjemmelaget drivstoff siden forrige bremsing.. Zørlands brygg:)

Nei da:) Vi har vel kommet frem til at flotøren i gasserne var helt på tur, i tillegg til at det ble mye risting og homping i dynapacken som ikke gjorde ting bedre. Bilen begynte å smelle å putre i forgasserne. og ble bare verre og verre.

Handlet Venturier fra JPM. Jeg husker ikke størrelsen i farten. Kommer tilbake til deg på det

Var blandinga fin på runnet?
Geir nevnte på chatten at du hadde 44mm halsringer, det er jo veldig stort mtp at ID på ventilsetene dine sikkert er ca 39mm.
Hadde vert kjekt med en diskusjon på det temaet men den bør kanskje tas på cal-look forumet. Glad
Bra tall ble det uansett, flott 12 sek bil det der... Gliser
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #711 på: august 25, 2016, 12:58:25 pm »

Fortsetter han slik blir det fort en flott 11 sekunders bil
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
OveF
Medlem
***
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder



Vis profil
« Svar #712 på: august 25, 2016, 13:25:25 pm »

Vi har begynt å ta i bruk hjemmelaget drivstoff siden forrige bremsing.. Zørlands brygg:)

Nei da:) Vi har vel kommet frem til at flotøren i gasserne var helt på tur, i tillegg til at det ble mye risting og homping i dynapacken som ikke gjorde ting bedre. Bilen begynte å smelle å putre i forgasserne. og ble bare verre og verre.

Handlet Venturier fra JPM. Jeg husker ikke størrelsen i farten. Kommer tilbake til deg på det

Var blandinga fin på runnet?
Geir nevnte på chatten at du hadde 44mm halsringer, det er jo veldig stort mtp at ID på ventilsetene dine sikkert er ca 39mm.
Hadde vert kjekt med en diskusjon på det temaet men den bør kanskje tas på cal-look forumet. Glad
Bra tall ble det uansett, flott 12 sek bil det der... Gliser

Motoren har 44mm Raptor halsringer. (Etter anbefaling fra Johannes).

Morten kjører 12-sekundere med en 11-sekunders bil  Rekker tunge (Han girer nå på 7200, mens maks effekt ligger på 7300 Blunker)
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #713 på: august 25, 2016, 13:32:09 pm »

Det er godt å høre at det ikke er bilen det står på... Gliser

Hvis vi sammenligner jpm sin anbefaling av 44m halsringer til 46mm ventil med ca 39-40mm ID, og hans musemotor med 40 ventil med ID 36 og 39mm halsringer så står forskjellen mellom ID og halsringen godt i stil. Ser ut til at jeg burde hatt 42mm på min motor som nå har 38mm for å være sikker på at det er stort nok, spennende å se hvordan dette blir i praksis... Glad
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #714 på: april 03, 2018, 09:54:15 am »

Jeg har styrt på med et sett med Fuchs felger i påsken.Har en plan om å pusse opp å detaljere dette settet. Jeg har lest litt rundt på nettet for å finne en enkel måte å fjerne anodiseringen på. Den er jo litt hard å komme igjennom å du må pusse en del er mitt inntrykk. Noen velger å blåse felgene også.  Og over dammen er det noen som bruker ovnsrens av et spesielt merke..
Brukte Duxola for å fjerne den svarte lakken i senter av felgene.
Dro så frem krabbe kokeren og kokte opp masse vann. Helte det i en stor balje og la felgen nedi. Strødde så en god mengde med Plumbo pulver oppi😀 Å gjett om det funka. Kokte som bare det. Tok felgen opp etter et par minutter og spylte av det grå belegget som la seg på felgen. Spylte dem godt.
Et tips til ande som kanskje vil prøve det samme. Men husk verneutstyr.


* 20180326_132825.jpg (108.56 KB, 800x600 - vist 337 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #715 på: april 03, 2018, 09:57:04 am »

 Glad


* 20180326_104835.jpg (102.71 KB, 800x600 - vist 302 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #716 på: april 03, 2018, 10:00:00 am »

 Glad


* 20180326_141521.jpg (107.1 KB, 800x600 - vist 349 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #717 på: april 03, 2018, 10:01:11 am »

 Å nå er de klar til å poleres opp. Det som tok tid var å koke opp vannet. Resten av jobben var over på et øyeblikk


* 20180326_115925.jpg (98.66 KB, 800x600 - vist 361 ganger.)
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #718 på: april 03, 2018, 12:28:51 pm »

Nice triks! Sparte deg nok for mange timer
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #719 på: april 03, 2018, 13:02:27 pm »

Nice triks! Sparte deg nok for mange timer

Og alle på Sørlandet har jo krabbekoker Glad Ovnrens på spray fungerer også hvis man ikke har koker.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!