april 23, 2024, 15:58:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2,7 liter T4.  (Lest 151272 ganger)
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #150 på: februar 22, 2012, 20:11:39 pm »

Det blir sikkert supert Geir ...
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #151 på: februar 22, 2012, 20:49:52 pm »

Ser tøft ut med de dekkene!
Loggført

Speed is no substitute for direction
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #152 på: februar 22, 2012, 21:58:40 pm »

Har åpnet motoren for og sjekke tilstanden.
Fant ut at 1mm vendehøyde på en 2,7liter var i minst laget Blunker
Kan se at stemplene har vært borte i toppene(De lyse feltene)

* Bilde 007 (Medium).jpg (65.01 KB. 800x533 - vist 663 ganger.)

« Siste redigering: juni 20, 2012, 19:33:37 pm av geir F » Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #153 på: februar 22, 2012, 22:04:20 pm »

Hvordan tør du bygge motor med denne v.høyden Hæ fleksing i blokk/veiv , råder mm. utvidelse i stål v/varme Hæ Bygger alltid med min. 1,2 mm og da med supre kvalitetdeler . I ditt tilfelle /med den boring/ stempelrokking .....
du har så er 1,5 mm et must etter mitt hode ...

Lykke til videre Geir..
Mvh
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #154 på: februar 22, 2012, 22:22:16 pm »

En annen ting som var litt rart var rådelagerene, de så ikke ut til og være noe slitt men det så ut som det var forsvunnet et lite stykke av belegget på størrelse med en knappenålshode. Slik var det på 3 av lagerene. Forsøkt og ta bilde av det men det var ikke så lett.

* Bilde 009 (Medium).jpg (55.75 KB. 800x533 - vist 634 ganger.)

Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #155 på: februar 22, 2012, 22:26:48 pm »

oi, ja dette blir en veldig hard utfordring på revebanen!
Blir bra! Gliser
Loggført

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #156 på: februar 22, 2012, 22:28:54 pm »

Har fått sånn slitasje på rådelagre selv, hva kan det komme av tru? Ujenvheter i lageret eller på veiva?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #157 på: februar 22, 2012, 22:34:16 pm »

Resten av motoren så meget bra ut, kam og løftere så nesten ut som nye Glad

* Bilde 008 (Medium).jpg (62.24 KB. 800x533 - vist 467 ganger.)

Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #158 på: februar 22, 2012, 23:14:57 pm »

Klassisk v.høyde .. du kjører en t-4 i opp mot 8000 o/min , tror du kanskje har hatt litt ventilflyt /rådene tar støyten (lagrene ) heldig er du , at ikke det er værre ...(tror du må sjekke rådene for retthet nå !!)


Mvh
Erich
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #159 på: februar 22, 2012, 23:50:57 pm »

Små flekker/prikker i lagerbanene kommer ofte av kjemikalier i oljen. Feks at det har kommet bensin inn å blandet seg. Man ser ofte slikt ved E85 blandet med "feil" olje og enda verre er det med metanol som "spiser" oljefilmen.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #160 på: februar 23, 2012, 00:40:46 am »

se her ja. Aaen løftere ser det ut som?
hva slags olje har du kjørt på disse løfterene ?
 de merkeene kan jo fort også være smårusk som har kommet inn i systemet.

1mm vendehøyde holder vel opp til ett visst turtall.
ikke 8500 trur jeg Gliser
(til sammenligning har WBX kun 1mm vendehøyde originalt
og turtallsperre på 5500RPM )
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #161 på: juni 07, 2012, 08:17:30 am »

En liten oppdatering. Megasquirt 3 v3.57 med kabler og sensorer.


* Bilde 007 (Small).jpg (51.11 KB, 640x480 - vist 310 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #162 på: juni 07, 2012, 08:31:16 am »

For og ha kontroll på tenningen har jeg kjøpt Ford EDIS og en tennings bank sensor fra http://viatrack.ca/


* Bilde 006 (Small).jpg (50.34 KB, 640x480 - vist 323 ganger.)

* Bilde 005 (Small).jpg (54.85 KB, 640x480 - vist 307 ganger.)
« Siste redigering: juni 07, 2012, 08:37:57 am av geir F » Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #163 på: juni 07, 2012, 08:44:58 am »

Til spjell har jeg valgt to sett fra en ducati 999 motorsykkel.
Disse har dysene på toppen av traktene og har 54mm spjell.


* Bilde 009 (Small).jpg (53.16 KB, 640x480 - vist 485 ganger.)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #164 på: juni 07, 2012, 08:46:54 am »

NÅ SNAKKER VI!  Kult  Kult   Kult   Kult
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #165 på: juni 07, 2012, 08:49:55 am »

Etter litt arbeid har jeg tilpasset spjellene slik at de passer på innsugene.


* Bilde 003 (Small).jpg (58.87 KB, 640x480 - vist 533 ganger.)

* Bilde 004 (Small).jpg (33.31 KB, 360x480 - vist 500 ganger.)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #166 på: juni 07, 2012, 08:56:54 am »

nice!
 er det tillegsdyser over spjellene eller kùn de?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #167 på: juni 07, 2012, 09:07:25 am »

Planen var og kun bruke de.
Det er disse dysene
http://www.mmcompsys.com/uploads/mediacentre/20100609121520-IWP069_Weber%20PICO%20injector_v02.pdf
« Siste redigering: juni 07, 2012, 09:10:21 am av geir F » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #168 på: juni 07, 2012, 09:16:35 am »

Skal du ha luftfilter rundt?

Hva skjer om du får ett poff med mottrykk fra spjelene med dysene som spruter?



Sykt fett oppsett BTW! Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #169 på: juni 07, 2012, 09:53:50 am »

jeg ville vel vurdert dyser under spjellene også, nærmest ventilen for kjørbarhet på lavere spjellåpning/turtall.
f,eks kjøre "staged injection " med dysene underspjellet opptil x-antall RPM/spjeldåpning og de på utsiden som kommer på etter dette
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #170 på: juni 07, 2012, 13:53:14 pm »

Planen var og kun bruke de dysene, ducati bruker kun de så jeg tengte at det vil fungere for meg også???
Men hvis dere mener at det er bedre og gå for dyser under spillene også, så gjør jeg det.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #171 på: juni 07, 2012, 14:23:22 pm »

ducati vet nok mer enn  meg gitt!
er det sekvensielt på ducati motoren?
det er jo ikke en vanlig løsning, derfor jeg "stusset litt"
men hadde vært moro om du gikk for den løsningen og sett resultatet Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #172 på: juni 07, 2012, 14:25:43 pm »

legg gjerne ut noen flere bilder av spjeldhusene og dyseopplegget Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #173 på: juni 07, 2012, 14:31:50 pm »

noen meninger her om "shower style" litt ned i posten , 1.side.

http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=23&t=116965
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #174 på: juni 07, 2012, 21:43:09 pm »

Jeg har ikke noe greie på innspurt,men her er en bil med samme dyseplaseringen.
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,451.msg250315.html#msg250315
Se på bilen til fast54 litt nede på siden. Han kjører med 62mm spjell
« Siste redigering: juni 07, 2012, 21:45:13 pm av geir F » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #175 på: juni 07, 2012, 22:45:42 pm »

det ser ut som den ikke skal brukes så mye under 5000 O/min Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #176 på: juni 07, 2012, 22:50:22 pm »

det er ikke str på spjellene som jeg stusser på men det med mulighet for mye dråpdannesler og dårlig lavgass respons/kjørbarhet.
en av fordelene med de vanligste innsprut er jo att dysene spruter på innsugsventilen ( batch type innsprut) og da får bensinen tid til å fordampe i bedre gassform.
ved dysene så langt oppe og att bensinen må gjennom en smaaal spjeldåpning kan muligens ikke være så gunstig og skape dråpdannelser
F1 spesielt og motorsykkelmotorer er jo designet for å funke best på høyere turtall.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #177 på: juni 08, 2012, 06:38:08 am »

Jeg er helt enig med deg,tror jeg går for dyser over og under spjellene.
Bruker dysene over spjellene kun på høyt turtall.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #178 på: juni 08, 2012, 10:33:24 am »

DET høres veldig spennende ut!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #179 på: juni 09, 2012, 00:08:54 am »

Å ha dysene så langt ute som før spjeldet er jo helt kanon, snakk om nydelig med tid til å få en god forstøving av bensinen fremfor innsprøytning rett på ventilen. For å trekke litt fra nye biler så ser man jo at biler med commonrail bruker mindre drivstoff enn biler med direkte innsprøytning, noe som henger veldig mye sammen med forstøvingen av bensinen. (til info, å velge direkte innsprøytning i kammeret velges på motorer der høy komp osv gir stor fare for bank, siden å sprute inn bensinen slik minsker faren for selvtenning.)

Og det er vel enda så at hoved dyse spruten fra forgassere enda kommer fra over spjeldet... Glad
Men er jo som folk sier at det kan kanskje bli litt problem spesielt på kald motor med kun den dysen, men eg tror at med en god dyse så vil luft hastigheten og turbulensen rundt spjeldet være rikelig nok til at det ikke vil skape noe problem.
Så ikke vær redd for å prøve kun med de dysene, funke sikkert helt kanon.  Blunker

Dypt misunnelig er eg uansett!  Gliser
Loggført

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!