mars 29, 2024, 00:46:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 47
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stropping av bil på henger  (Lest 460195 ganger)
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #930 på: mars 06, 2013, 09:19:46 am »

I ufattelig mange tilfeller er ikke det som er praktisk i hverdagen det "beste" eller "sikreste" teoretisk sett. Det er også helt uinteressant. Hvis sikreste veg er målet, så er man nok på andre forum enn et for luftkjølt VW uansett........ Blunker

Hva som er best (teoretisk sett) i forhold til stropping er for meg revnende likegyldig.....Jeg har ALLTID stroppet i hjul, og kjørt mye og langt med bil på henger. Har aldri hatt problemer, eller antydning til problemer. Regner med demperne på bil og henger fungerer i perfekt samspill, og fikser jobben.Gliser Virker iallefall slik......

Hvorfor skal jeg endre på dette så lenge det er en lovlig/godkjent stroppemetode? Holder meg innenfor lovverket, men gidder da for f.... ikke studere for å finne ut om lovverket er bra nok. Har mer enn nok med å finne ut hvor langt jeg kan "tøye strikken" innen for reglene på andre, og langt "farligere" områder innenfor hobbyen.... Blunker

Hvis noen mener det er ok å kjøre rundt i dagens trafikk med en (vakker) blikkboks, sikkerhetutstyr på nivå med en apachesykkel, 15-150 hk (usikker på hva som er farligst...) bare man stropper den stumt under transport fordi det er best (teoretisk sett), så gjerne for meg. Glad
« Siste redigering: mars 06, 2013, 09:23:31 am av StarBugs Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #931 på: mars 06, 2013, 09:21:17 am »

så denne annonsen istad, http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tool/object;jsessionid=86D66F6C8DB6FFDAF0E085D6E698DF22?finnkode=40206654
og kom til å tenke på... hvordan vil en avfjæret henger oppføre seg med 15 + - sauer oppå ? , eller en henger med to hester inni/oppå?? er vel ikke teknisk mulig å stroppe de stumt, selv om teorien kanskje sier noe annet ?

Kan bli ganske bra om du syr tvangstrøyer til alle sammen, legger de på ryggen og stropper rundt beina Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #932 på: mars 06, 2013, 09:23:27 am »


Denne tråden handler IKKE om hva som er bra nok, den handler ikke om hva som er lovlig, den handler ikke om hva en bransje har funnet ut at er et kostnadsoptimalt produkt å levere til sine kunder. Den handler om hva som er best. Punktum.

Hvis det står på økonomi i bilberger så har du rett men vis det blir skader på kundebilen,  så må firmaet betale.  Men det beste er jo seff med klosser under bilen og jekke det fast med kjetting. Men det er ikke noe menigmann kommer til å gjøre uansett. 



x2
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #933 på: mars 06, 2013, 09:25:22 am »

I ufattelig mange tilfeller er ikke det som er praktisk i hverdagen det "beste" eller "sikreste" teoretisk sett. Det er også helt uinteressant. Hvis sikreste veg er målet, så er man nok på andre forum enn et for luftkjølt VW uansett........ Blunker

Hva som er best (teoretisk sett) i forhold til stropping er for meg revnende likegyldig.....Jeg har ALLTID stroppet i hjul, og kjørt mye og langt med bil på henger. Har aldri hatt problemer, eller antydning til problemer. Regner med demperne på bil og henger fungerer i perfekt samspill, og fikser jobben.Gliser Virker iallefall slik......

Hvorfor skal jeg endre på dette så lenge det er en lovlig/godkjent stroppemetode? Holder meg innenfor lovverket, men gidder da for f.... ikke studere for å finne ut om lovverket er bra nok. Har mer enn nok med å finne ut hvor langt jeg kan "tøye strikken" innen for reglene på andre, og langt "farligere" områder innenfor hobbyen.... Blunker

Hvis noen mener det er ok å kjøre rundt i dagens trafikk med en (vakker) blikkboks, sikkerhetutstyr på nivå med en apachesykkel, 15-150 hk (usikker på hva som er farligst...) bare man stropper den stumt under transport fordi det er best (teoretisk sett), så gjerne for meg. Glad

StarBugs Geir på tinget! Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #934 på: mars 06, 2013, 09:33:37 am »

Vi kjørte 50 mil med denne...funket fint det Osteaktig

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #935 på: mars 06, 2013, 09:45:49 am »

Dama driver med hestesport. Ække mye fast-stropping av hest. Den står støtt, helt av seg selv. De beste hengerene til hest er visstnok de hvor den står på tvers av kjøreretningen, da kan hesten lene seg på veggene inne i hengern når man bremser.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #936 på: mars 06, 2013, 12:02:54 pm »

Dama driver med hestesport. Ække mye fast-stropping av hest. Den står støtt, helt av seg selv. De beste hengerene til hest er visstnok de hvor den står på tvers av kjøreretningen, da kan hesten lene seg på veggene inne i hengern når man bremser.
Hadde vært artig å sett hvordan denna pølsa sto, ved hard oppbremsing ja. All pølsa skvisa utover framveggen Osteaktig
Pølsa har vell også et litt annet tyngdepunkt en en bil, der den ruver 1 1/2 meter over bakken, vill tro di som kjører sånn Ustroppa last kjenner det på bilen, mer enn di som kjører med hjulstropper på en bil Gliser
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #937 på: mars 06, 2013, 12:06:36 pm »

Pølsa er over 1.70cm høy, til ryggen Gliser
Merker på bilen når den er uenig baki der Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #938 på: mars 06, 2013, 12:10:23 pm »

Pølsa er over 1.70cm høy, til ryggen Gliser
Merker på bilen når den er uenig baki der Gliser

Da er det bare å lime hovene til gulvet.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #939 på: mars 06, 2013, 12:12:36 pm »

Pølsa er over 1.70cm høy, til ryggen Gliser
Merker på bilen når den er uenig baki der Gliser

Da er det bare å lime hovene til gulvet.
Eller skru di fast Gliser nei huff nå sklir denna tråden ut igjen  Osteaktig
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #940 på: mars 06, 2013, 12:24:17 pm »

Da er det bare å lime hovene til gulvet.

Føler du at du bidrar?
« Siste redigering: mars 06, 2013, 12:34:31 pm av Gaffel » Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #941 på: mars 06, 2013, 12:28:05 pm »

Å feste hjulene er meget populært når det gjelder frakt av fremkomstmidler...
Det har alltid gått bra for alle.

 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #942 på: mars 06, 2013, 12:54:24 pm »

Her er et godt eksempel.  Den ene er jo stroppet stumt, og den andre er iallfall jekket bra ned på fjærene.  Gliser
Men var det godt nok?
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/slik-ville-sjaafoeren-frakte-bilvrakene-til-skraphaugen-3597473.html
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #943 på: mars 06, 2013, 13:37:50 pm »

Synd jeg ikke fikk tatt bilde av biltransporten jeg så på søndag. Oppå en liten Gaupen henger (ca 1,4x2 meter, enakslet med små jul og brems.... trolig max totalvekt på ca 750kilo) hadde noen stroppet en Ford Sierra... Kan si den hengeren hadde greit mye negativ camber.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #944 på: mars 06, 2013, 14:49:11 pm »

I ufattelig mange tilfeller er ikke det som er praktisk i hverdagen det "beste" eller "sikreste" teoretisk sett. Det er også helt uinteressant. Hvis sikreste veg er målet, så er man nok på andre forum enn et for luftkjølt VW uansett........ Blunker

Hva som er best (teoretisk sett) i forhold til stropping er for meg revnende likegyldig.....Jeg har ALLTID stroppet i hjul, og kjørt mye og langt med bil på henger. Har aldri hatt problemer, eller antydning til problemer. Regner med demperne på bil og henger fungerer i perfekt samspill, og fikser jobben.Gliser Virker iallefall slik......

Hvorfor skal jeg endre på dette så lenge det er en lovlig/godkjent stroppemetode? Holder meg innenfor lovverket, men gidder da for f.... ikke studere for å finne ut om lovverket er bra nok. Har mer enn nok med å finne ut hvor langt jeg kan "tøye strikken" innen for reglene på andre, og langt "farligere" områder innenfor hobbyen.... Blunker

Hvis noen mener det er ok å kjøre rundt i dagens trafikk med en (vakker) blikkboks, sikkerhetutstyr på nivå med en apachesykkel, 15-150 hk (usikker på hva som er farligst...) bare man stropper den stumt under transport fordi det er best (teoretisk sett), så gjerne for meg. Glad

-----------

Her skulle det vært en liker knapp Glad
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #945 på: mars 06, 2013, 16:52:04 pm »

Synd jeg ikke fikk tatt bilde av biltransporten jeg så på søndag. Oppå en liten Gaupen henger (ca 1,4x2 meter, enakslet med små jul og brems.... trolig max totalvekt på ca 750kilo) hadde noen stroppet en Ford Sierra... Kan si den hengeren hadde greit mye negativ camber.
var den stroppa stumt eller i hjula den da ?  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #946 på: mars 06, 2013, 18:42:47 pm »

stroppet stumt via speila!! Øyerulling
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #947 på: mars 06, 2013, 18:57:59 pm »

Den var stroppet del-stumt.... Den gynget rundt oppå lemmene.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #948 på: mars 06, 2013, 21:07:26 pm »

Den var stroppet del-stumt.... Den gynget rundt oppå lemmene.
Gliser Gliser
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #949 på: mars 06, 2013, 21:52:40 pm »

Den var stroppet del-stumt.... Den gynget rundt oppå lemmene.

det er innafor. stroppet stumt til hengern, han kan jo ikke noe for at hengeren er litt vaklete og dårlig kvalitet  Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #950 på: mars 06, 2013, 23:31:30 pm »

Siden friksjonen i lemmene GARANTERT er nøyaktig beregnet, utkalkulert og testet i forhold til hengerens lovlige max vekt så er sikkert dette å regne som fullgod chassistropping på lik linje med det som Wallenius Wilhelmsen gjør på disse stadig omtalte båtene sine. Denne ekvipasjen ville sikkert fått skryt for god stum stropping ved en eventuell kontroll langs veien.... Og som om ikke det var nok så var også hengeren fri for fjæring siden den praktisk talt (ikke teoretisk) var dønn stiv siden lasten bunnet fjæringen elegant. Da blir det mindre friksjon, som igjen er teoretisk best. Prikken over "I'en" blir jo da at gutta også hadde sørget for rikelig med negativ camber på hengeren for å forbedre veigrepet ved sving i høy fart Glad
« Siste redigering: mars 06, 2013, 23:44:30 pm av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #951 på: mars 06, 2013, 23:58:42 pm »

Siden friksjonen i lemmene GARANTERT er nøyaktig beregnet, utkalkulert og testet i forhold til hengerens lovlige max vekt så er sikkert dette å regne som fullgod chassistropping på lik linje med det som Wallenius Wilhelmsen gjør på disse stadig omtalte båtene sine. Denne ekvipasjen ville sikkert fått skryt for god stum stropping ved en eventuell kontroll langs veien.... Og som om ikke det var nok så var også hengeren fri for fjæring siden den praktisk talt (ikke teoretisk) var dønn stiv siden lasten bunnet fjæringen elegant. Da blir det mindre friksjon, som igjen er teoretisk best. Prikken over "I'en" blir jo da at gutta også hadde sørget for rikelig med negativ camber på hengeren for å forbedre veigrepet ved sving i høy fart Glad
;DLiker Gliser
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #952 på: mars 07, 2013, 00:55:18 am »

Siden friksjonen i lemmene GARANTERT er nøyaktig beregnet, utkalkulert og testet i forhold til hengerens lovlige max vekt så er sikkert dette å regne som fullgod chassistropping på lik linje med det som Wallenius Wilhelmsen gjør på disse stadig omtalte båtene sine. Denne ekvipasjen ville sikkert fått skryt for god stum stropping ved en eventuell kontroll langs veien.... Og som om ikke det var nok så var også hengeren fri for fjæring siden den praktisk talt (ikke teoretisk) var dønn stiv siden lasten bunnet fjæringen elegant. Da blir det mindre friksjon, som igjen er teoretisk best. Prikken over "I'en" blir jo da at gutta også hadde sørget for rikelig med negativ camber på hengeren for å forbedre veigrepet ved sving i høy fart Glad
;DLiker Gliser

Får stempel av meg for den! Gliser

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #953 på: mars 09, 2013, 09:55:07 am »


Dette har vi snakket om - som en aktivitet på SCC....at vi skulle sjekke om bevegelig last vs stum last "er best" (IKKE hva som er lovlig).....vi tenker oss følgende oppleg:

En gammel Ford Transit med gode dekk, halvslitne dempere og en sprek motor....og en heftig slalomløype på bremsestrekka på SCC. Bilen og lasterommet er helt tomt - også laster vi inn en diger, løs, komplett V8-motor fra en 1956 Cadillac, med automatkasse (totalt ca 600 kg)....som vi legger løst, rett på gulvet, midt i lasterommet bak i Transiten, så lukker vi lastedørene - også konkurrerer vi med følgende 4 set-up:

1. "Løs last" - V8-motoren ligger helt løst og kan rulle fra side til side i lasterommet
2. "Litt løs last" - V8-motoren er festet i lasteromsgulvet med noen 1/2-meter lange kjettinger som gjør at motoren kan bevege seg ca en halvmeter, men ikke mere
3. "Litt løs, men dempet last" - Akkurat som i eksemplet ovenfor, men vi monterer en støtdemper på skrått ned i lastgulvet i hvert hjørne på motoren
4. "Stum last" - V8-motoren er boltet dønn fast rett i lasteromsgulvet

Hvilket av disse 4 set-up tror du greier korteste tid på slalomløypa?

Lurespøremål. Du får ikke inn en F*** på SCC om det ikke er en bobil da Osteaktig
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #954 på: mars 09, 2013, 11:43:32 am »

møtte en luring med maskinhenger med en bil bakpå. bilen stakk en meter utenfor bak - var klosset opp og holdt på plass med tynne lastestropper fra byggeriet ..
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #955 på: mars 22, 2013, 16:41:10 pm »


En venn av meg skulle flytte på sin 1910-modell Benz. En av tre kjente i verden og en bil som Mercedes-museet har veldig lyst på...

Siden det var så verdifull transport, så leide han inn "proffer" til å gjøre flyttejobben.

Godt å se at de tar stroppe-faget alvorlig og stropper skikkelig ihvertfall.


(rekk opp hånda dem som mener at vi har mye å lære av de som har dette til levebrød.....)



* benz2.jpg (95.4 KB, 800x600 - vist 468 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #956 på: mars 22, 2013, 17:43:35 pm »

var ikke mye å skryte av det der ... men, var vel en ungjypling som ikke har hørt om felger med treeiker engang... hadde sikkert ikke vært så mye bedre om de hadde stroppa den stumt heller  Blunker knekt fjærpakker og kroka ramma hadde sikkert vært bra det og ....
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #957 på: mars 22, 2013, 19:24:45 pm »



Og her da? Godkjent?

Tror ekvipasjen kom helt til England via snøstorm (smugtitter på Facebook) i Danmark uten at bilen falt av. Men burde ikke egentlig ei boble stå "feil vei" på hengeren for å få mer riktig kulevekt?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #958 på: mars 22, 2013, 20:03:19 pm »



Og her da? Godkjent?

Tror ekvipasjen kom helt til England via snøstorm (smugtitter på Facebook) i Danmark uten at bilen falt av. Men burde ikke egentlig ei boble stå "feil vei" på hengeren for å få mer riktig kulevekt?

Nei, legg merke til hvor hjula på hengeren står i forhold til bilen oppå. Har bobla til Morten full tank eller last i fremre bagasje så har hengeren 65-70 kg kulevekt.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #959 på: mars 22, 2013, 22:57:10 pm »

At dere gidder:-)
Vekta er bra, hengeren er dønn stabil og etter 1700km med mye humper og risting underveis hadde ingen av stroppene beveget seg en mm og ikke bilen heller. Som vanlig.
Er det best? Nei. Er det lovlig og lar seg gjennomføre i praksis, ja.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 47
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!