mars 29, 2024, 16:52:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Emils 57 Camper  (Lest 71129 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #90 på: april 16, 2008, 16:51:56 pm »

Det er godt å høre! Den typen overlapp du ser er litt diverse steder :-/. Tenkte du på hjørnet bakerst eller de på langsidene?
1mm kappeskive - får jeg det til vinkelsliperen, eller blir det til et dremelaktig verktøy?

De får du til vanlig vinkelkutter ja... det eneste kjipe med dem er at du blir "avhenging". Med disse tynne kutter du gjennom som smør, pluss at plata blir ikke så varm... og det er jo bare fint. Mine kjøper jeg på et sjappe som er med i Tools kjeden, så jeg regner med at det er der de kommer fra.
Jeg er personlig i mot all type overlapp om ikke VW har gjort det før meg. Men jeg tenkte først og fremst på de på langsidene. Når det gjelder de bakre hjørnene så kapper jeg akkurat i hyllekant overlappen, slik at man slipper å pusse sveisen innvendig.
Snart ferdig med det gøye nå... nå er det bare kjipe ting igjen... lakk og slikt Øyerulling
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #91 på: april 16, 2008, 18:14:20 pm »

Biltema har også 1mm skiver.
de er digg
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #92 på: mai 02, 2008, 18:21:10 pm »

Endelig hjemme igjen!
Da har jeg gått til anskaffelse av tynnere kutteskiver, 1mm for rustfritt stål på biltema.
Om jeg skal fikse overlappen, så får det bli litt senere - håper jo på å få kjørt litt i sommer også.

Sprøyta Owatrol og Würth tynnstoff inn i kanalen før jeg begynte på innsveising av gulv på høyre sida.

« Siste redigering: mai 03, 2008, 00:14:59 am av Gaston » Loggført

1957 Type 2
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #93 på: mai 02, 2008, 19:43:33 pm »

Nå er det slutt på ferien Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #94 på: mai 04, 2008, 22:29:35 pm »

Sveisa masse på gulvet i dag!
Og grubler på litt småtterier i forbindelse med å sette inn den nye motoren. Trenger nok litt hjelp etterhvert på dette punktet. . Uansett må jeg først få inn tanken, ny gasswire og owatrolere hele motorrommet  Glad



* DSC_1155.jpg (86.65 KB, 800x532 - vist 230 ganger.)

* DSC_1148.jpg (43.37 KB, 399x600 - vist 256 ganger.)
« Siste redigering: mai 04, 2008, 22:32:36 pm av Gaston » Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #95 på: mai 04, 2008, 22:42:25 pm »

Her må jeg prøve å lage en passende bit.  Tvilende


* hull.jpg (66.06 KB, 800x532 - vist 243 ganger.)
Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #96 på: mai 05, 2008, 17:02:01 pm »

Lappet ferdig og slipt litt.


* DSC_1204.jpg (49.65 KB, 399x600 - vist 229 ganger.)
Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #97 på: mai 09, 2008, 21:52:53 pm »

Litt lite å ta bilder av om dagen. Har skiftet startmotor og frest ut i girkassa så den nye motoren får plass.
Men motoren må nok ut igjen for å få satt inn tanken og owatrolert motorrommet. .

Hadde håp om å få start på nymotoren i dag, men batteriet mistet futten med en gang.
Var iallefall gnist på stiften når jeg dreide den. Mangler regulator på motoren.
Neste problem er å få inn den nye gasswira. Den butter mot noe når den er kommet 3/4 gjennom røret.  Flau
Har vurdert å stripse et midlertidig rør langs med det originale bare for å få kjørt litt i oppkjørselen. hehe

Luftfilteret er av fordi det ikke får plass under taket Trist


* DSC_1241.jpg (106.05 KB, 532x800 - vist 286 ganger.)

* frest.jpg (109.82 KB, 800x532 - vist 244 ganger.)
« Siste redigering: mai 09, 2008, 22:46:26 pm av Gaston » Loggført

1957 Type 2
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #98 på: mai 09, 2008, 21:59:43 pm »

Her går det unna Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #99 på: mai 10, 2008, 08:35:30 am »

Du må sette på det originale luftfilteret som hører til bilen (går ut og ned på venstre side) Glad
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #100 på: mai 10, 2008, 09:08:33 am »

Du må sette på det originale luftfilteret som hører til bilen (går ut og ned på venstre side) Glad
Tenkte på det, men hva gjør jeg lufteslangen fra der jeg fyller olje?
Loggført

1957 Type 2
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #101 på: mai 10, 2008, 13:16:22 pm »

På min 64 modell sitter luftfilteret på høyre side av motoren. Usikker på om dette er originalt eller om det er flyttet dit pga. uoriginal motor. Uansett ikke noe problem, og da blir slangen fra påfyllinga til filteret bare noen få centimeter.
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #102 på: mai 10, 2008, 17:02:07 pm »

Luftfilteret kom på høyre side på 64 modellen.
På tidlig 60 talls t.o.m. 63 mod var det tilkobling for lufteslange på luftfilteret, men slangen blir veldig lang siden den må
over til venstre side av motoren og inn på luftfilteret.
Jeg kjører uten slange på flere av bilene mine.
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #103 på: mai 10, 2008, 22:05:23 pm »

Luftfilteret kom på høyre side på 64 modellen.
På tidlig 60 talls t.o.m. 63 mod var det tilkobling for lufteslange på luftfilteret, men slangen blir veldig lang siden den må
over til venstre side av motoren og inn på luftfilteret.
Jeg kjører uten slange på flere av bilene mine.
Da gutser jeg på å kjøre uten slange på olja jeg også.

Har fått motoren til å smelle litt i dag, men vil ikke gå helt for egen maskin enda  Glad

En annen ting jeg har glemt å nevne er at jeg fankern meg ikke fikk motoren inn med varmeboksene montert -
så jeg skrudde dem av og bestilte noe greier fra unneberg som skulle erstatte dem. . Vet ikke helt hva jeg har bestilt, blir spennende å se Rekker tunge

Lurer dog på om jeg kan få på originalboksene igjen hvis jeg monterer mens motor står i bilen. hmm
« Siste redigering: mai 10, 2008, 22:08:35 pm av Gaston » Loggført

1957 Type 2
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #104 på: mai 13, 2008, 13:48:06 pm »

Åssen går det Emil,,fått snurr på greiene?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #105 på: mai 13, 2008, 13:50:02 pm »

Litt farge på tanken. Så snart owatrolen i motorrommet er tørr, skal den inn  Glad
Etter mye jokking fikk jeg gasswaiern gjennom røret til slutt.

Åssen går det Emil,,fått snurr på greiene?
Snurrer ikke helt enda. Tror det er noe kluss med forgasseren, den lekker i akslingen til mekanismen som gassvaiern er festa i når jeg stomper litt bensin rett oppi. Det kan da ikke være bra.

Jeg trenger rett og slett litt hjelp med motoren - noen som melder seg? Rekker tunge


* tanklakk.jpg (48.12 KB, 465x700 - vist 229 ganger.)
« Siste redigering: mai 13, 2008, 14:00:04 pm av Gaston » Loggført

1957 Type 2
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #106 på: mai 13, 2008, 15:53:25 pm »

Tanken såg i vertfall fin ut Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #107 på: mai 14, 2008, 20:31:16 pm »

DA ER MOTOR OG TANK OG DET DER INNE. MOTOREN MALER SOM EN KATT GladGladGlad
Loggført

1957 Type 2
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #108 på: mai 14, 2008, 20:44:36 pm »

 Gliser Osteaktig Kult kom med bilde fra kjøretur i oppkjørselen,,
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #109 på: mai 14, 2008, 20:58:31 pm »

detta er stas ja.  Glad
Loggført
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #110 på: mai 14, 2008, 21:38:09 pm »

HAR KJØRT NED OPPKJØRSEL OG RYGGA OPP! ! Fy fader det er er FETT
Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #111 på: mai 14, 2008, 21:52:17 pm »

Nå er det bare å kaste seg over bremser, kjøpe nye dekk og beskytte det som er av bart metall!

Kjøpte meg dobbelkoningsverktøy på biltema for å lage egne bremserør i dag, noen som har synspunkter på det? Er det forsvarlig å lage dem sjæl?

jeg er STOKA! ! Gliser Gliser
Loggført

1957 Type 2
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #112 på: mai 14, 2008, 22:04:01 pm »

så lenge du er obs på å få samme koning på røret som nipplene er så burde ikke det være noe problem. jeg er så driitmisunnelig på den bilen der! den er skamfet! håper du ikke har noen planer om utvendig lakkering?
Loggført
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #113 på: mai 14, 2008, 22:24:34 pm »

jeg har vel egentlig hatt planer om lakkering frem til idag, og jeg skammer meg over skaden jeg har gjort på lakken som var. men skal prøve å redde det som er. Hvertfall dagens tanker, etter å ha sett den parkert utendørs!
Loggført

1957 Type 2
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #114 på: mai 14, 2008, 22:40:33 pm »

skjønner, du har ikke ett helt bilde av bilen i den tilstanden den er nå? kudos for kjapp restaurering Kult
Loggført
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #115 på: mai 14, 2008, 23:43:37 pm »

du skal få bilde i morgen, er ikke hjemme nå. Jeg har nok ødelagt en del dessverre., men tenker kanskje jeg kan matche matthet og farge der hvor jeg har vært på besøk...

Og når det gjelder kjapp restaurering er det mye som gjenstår.  huff.

Men uansett. Dette er en stor dag for meg! Har kjørt et par hundre meter opp og ned i gata utenfor.
Fikk litt trøbbel med motor halvveis, men fikk den i gang med startgass. Hehe. Synes bilen virker
overraskende sprek på 2. gir!

aller første tur ut av garasjen ble filmet, skal se om jeg får det opp i morgen. Takk for i dag!
Loggført

1957 Type 2
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #116 på: mai 15, 2008, 08:29:55 am »

Ikke mye som slår den følelsen... Lønn for strevet =)
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #117 på: mai 15, 2008, 08:33:34 am »

tenkt noe på senking eller forblir den org. høyde..?
Loggført
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #118 på: mai 15, 2008, 17:39:04 pm »

Ikke senking nei. Det blir for dumt. . .  Glad
Loggført

1957 Type 2
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #119 på: mai 15, 2008, 17:43:23 pm »

Ikke senking nei. Det blir for dumt. . .  Glad
Hm...Er senking dumt...? Tvilende
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!