april 23, 2024, 11:49:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hot Owl's neste produkt gikk gjennom ildprøven i natt.... nå med video  (Lest 14277 ganger)
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #60 på: november 07, 2012, 21:34:11 pm »

Dette gleder jeg meg til å se og kjøpe. Bruker bobla MYE, så et slikt produkt hadde vært topp.
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #61 på: november 07, 2012, 22:02:21 pm »

Lenge leve skepsisen    Gliser

Det er ikke tvil om at løsningen til JHU fjerner alle former for bumpsteer både rett frem og i sving. Jeg kan være såpass bastant fordi dette er noe alle vil være enige i når de ser det i praksis.

Det blir påpekt at det fungerer bra originalt også. Strengt tatt gjør det ikke det, men det fungerer bra nok til vanlig kjøring etter veien med en gammel folkevogn. Er man derimot ute etter bedre og tryggere egenskaper er denne oppgraderingen definitivt en god investering
Personlig liker jeg at veteranbiler er nettopp det og synes deres gammeldagse måte å operere på er en del av opplevelsen så jeg vil nok ikke montere dette på en vanlig gatebil. Men så har jeg også diagonaldekk på de fleste bilene mine   Osteaktig
Skulle jeg derimot kjørt fort, det være seg på bane, dragrace eller annet hadde jeg ikke vært i den minste tvil. Du har rett og slett ikke lyst på bumpsteer i 180 km/t med en boble.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #62 på: november 07, 2012, 23:33:00 pm »

Det jeg ikke forstår med dette er at et styrestag som feks er 500mm langt målt horisontalt uansett hvordan man vrir og vrenger på det vil få et kortere horisontalmål når det løftes opp eller ned i den ene siden. Samme hvor man flytter styresnekka (eller kansje en tannstang) så vil styrestagenes teoretiske horisontalmål ha denne evnen til å endre mål mens bilen fjærer.

Det er det som ligger til grunne for at jeg tror dette er en bløff.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #63 på: november 08, 2012, 06:48:11 am »

Det jeg ikke forstår med dette er at et styrestag som feks er 500mm langt målt horisontalt uansett hvordan man vrir og vrenger på det vil få et kortere horisontalmål når det løftes opp eller ned i den ene siden. Samme hvor man flytter styresnekka (eller kansje en tannstang) så vil styrestagenes teoretiske horisontalmål ha denne evnen til å endre mål mens bilen fjærer.Du er inne på noe, men tar feil

Igjen...du tar utgangspunkt i noe som ikke er optimalt designet å prøver å forklare hvorfor det ikke fungerer.

Neste hint: Kjegle bevegelse

Nå kommer det ikke flere hint fra meg. Da får heller JHU ta den ballen hvis han ønsker det.
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #64 på: november 08, 2012, 07:02:00 am »

Det jeg ikke forstår med dette er at et styrestag som feks er 500mm langt målt horisontalt uansett hvordan man vrir og vrenger på det vil få et kortere horisontalmål når det løftes opp eller ned i den ene siden. Samme hvor man flytter styresnekka (eller kansje en tannstang) så vil styrestagenes teoretiske horisontalmål ha denne evnen til å endre mål mens bilen fjærer.Du er inne på noe, men tar feil

Igjen...du tar utgangspunkt i noe som ikke er optimalt designet å prøver å forklare hvorfor det ikke fungerer.

Neste hint: Kjegle bevegelse

Nå kommer det ikke flere hint fra meg. Da får heller JHU ta den ballen hvis han ønsker det.

Han tok vel en gang ballen, men jeg sparket den til skogs Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #65 på: november 08, 2012, 07:39:07 am »

Det jeg ikke forstår med dette er at et styrestag som feks er 500mm langt målt horisontalt uansett hvordan man vrir og vrenger på det vil få et kortere horisontalmål når det løftes opp eller ned i den ene siden. Samme hvor man flytter styresnekka (eller kansje en tannstang) så vil styrestagenes teoretiske horisontalmål ha denne evnen til å endre mål mens bilen fjærer.

Det er det som ligger til grunne for at jeg tror dette er en bløff.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så vanskelig å forstå? Det er ganske enkelt å forstå hva dette går ut på, det handler (røfflig) om å plassere styresnekka i senter av sirkelbevegelsen spindelen gjør for at styrestaget ikke skal påvirke spindelen sideveis i dens bevegelse opp/ned. Det som er vanskelig, men som JHU har funnet metoden for å beregne, er HVOR styresnekka skal stå. Du kan finne løsningen hvis du prøve deg frem....ca 1000 ganger, men eksakt blir det ikke før man har fasiten på hvordan man regner dette ut. Og den har JHU. Jeg har ikke sett løsningen, men har forstått såpass at dette fungerer Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #66 på: november 08, 2012, 07:49:00 am »

Hvis man tar utgangspunkt i at staget står horisontalt på en bil som står stille så vil alltid staget trekke styrearmen på spindelen inn ved fjæring enten den ene eller den andre veien. Mulig det kan optimaliseres ved å plasere snekka annerledes men bra blir det vel aldri.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #67 på: november 08, 2012, 08:32:52 am »

Hvis man tar utgangspunkt i at staget står horisontalt på en bil som står stille så vil alltid staget trekke styrearmen på spindelen inn ved fjæring enten den ene eller den andre veien. Mulig det kan optimaliseres ved å plasere snekka annerledes men bra blir det vel aldri. Jo, det gjør det

Berger har ledet deg til vannet, nå er det opp til deg å prøve å drikke.
« Siste redigering: november 08, 2012, 08:34:44 am av folkevogn » Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #68 på: november 08, 2012, 08:39:20 am »

Her må det være et motorvern som har gått på?
Jeg håper at alle kan slutte å forklare dette nå, riktignok har jeg tatt dette lenger siden dengang, men likevel.
Har man som utgangspunkt at tekniske løsninger er bløff kommer man ALDRI til å skjønne hvordan de fungerer.
Sånn er det med den saken.

Mvh
Jon Hroar Ulstad
Hot Owl
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #69 på: november 08, 2012, 09:27:23 am »

"Pictures or it didn't happen"
En ikke fulført løsning er uansett ingen løsning, det er en ide. Fra ide til virkelighet er det et stykke å gå. Rart er det også at ingen bilprodusenter har fjernet dette problemet helt, kun optimalisert det Blunker
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #70 på: november 08, 2012, 09:40:05 am »

Og hva vet du om noen har fjernet det? Det finnes en bilfabrikk som har fjernet det helt, muligens to. Men eierne av disse bilene forstår ikke hvor geniale bilen er og saboterer godsakene selv. Så med mindre bilen er helt ny, så har den fått bump steer i ettertid. Jeg snakker her om når man kjører rett frem, jeg har løst det for sving i tillegg.

Virker ikke som du leser innleggene mine, så jeg skjønner ikke at jeg gidder. Men IGJEN, Jeg har alt bygget en forstilling etter min teori, og det var med den jeg "bløffet" alle disse firmaene.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #71 på: november 08, 2012, 10:18:57 am »

Folk liker bare ikke at det blir holdt smarte løsninger hemmelig for dem. Blunker
Eg håper virkelig du får denne løsningen ut i produksjon, men hvis du ser at det ikke kommer til å skje så håper eg du deler løsningen med oss andre.
Bare gi lyd om du skulle trenge noe hjelp, har tilgang til litt av vert inne cnc maskiner.
Loggført

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #72 på: november 08, 2012, 10:47:33 am »

Har lest alle innleggene i tråden men kommer kun frem til at noen trolig har sett ideen din "live" og at noen av disse prøver å forklare hva som har blitt funnet ut med hint og sjørøverspråk. Personlig er jeg altid skeptisk til nye produkter som påstås å være så fantastiske som dette påstås å være. Håper jeg en gang får se hva dette går ut på slik at jeg kan finne ut hvor hodet mitt stoppet Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #73 på: november 08, 2012, 11:00:35 am »

Å Folke hva med A plan da Gliser
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #74 på: november 08, 2012, 11:49:25 am »

Å Folke hva med A plan da Gliser


Det kjenner jeg ikke til, men du kan kanskje høre med Berger, han opererer i plan B Blunker
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #75 på: november 08, 2012, 11:54:57 am »

Plan A er SCC?? ELLER har du ikke kommet ut av det berømta skapet som Flau
jHU Sjokkert
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #76 på: november 08, 2012, 12:20:23 pm »

Hva med å ta kontakt med en vgs med mekanisk linje, de har ofte utstyr til å produsere. På Malakoff der jeg gikk ble det produsert lokk til idun ketchup flasker slik at de kunne stå opp ned på bordet.
Den skolen har også investert i en 5 akset cnc maskin...

Men hva med camber og caster? Den er jo også feil vei på en original vw.
Jeg vil gjerne ha et slikt produkt som eliminerer bump steer, da blir det mer aktuelt å ta med bobla på banetreff også.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #77 på: november 08, 2012, 13:37:04 pm »

Fy pokker jeg er dum!!! Avstand fra der styreleddet festes på styresnekka til der leddet faktisk er bevegelig kan gjøre noe med dette.... Det er jo en måte... Og med nøye utmåling kan dette faktisk gjøre så aviket utlignes totalt.
Jeg har aldri vært så veldig opptatt av slikt, men har faktisk forsket på dette uten å vite hva jeg gjorde. Den gangen jeg bygde 5" beamen til bobla mi leste jeg på thesamba at det ville være lurt å sette inn hylser i styrearmene på spindlene for kunne montere endeleddet "feil vei" slik at staget kom lavere og gå klar karoseri og bensintank. Sto også noe der om at det var viktig for å ungå mye bumpsteer.... Derfor gjorde jeg dette, men kun i spindlene, ikke i snekka. Jeg monterte alt på og justerte spissingen og prøvde bilen, med det resultat at jeg fikk en enorm bumpsteer også i lav fart. Å kjøre over et kumlokk gav følelsen av at bilen flyttet seg ca 20 cm til den siden hvor hjulet som traff lokket var. Kjørte så forsiktig hjem å snudde hylsene, justerte spissing og ny tur. Helt annen bil å kjøre. 
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #78 på: november 08, 2012, 14:20:15 pm »

En slik løsning hvor man finner ut riktig avtandsforhold fra styrearmen til selve leddet bør også kunne virke på vw. Om den settes ute på spindelen eller inne ved snekka bør ikke ha stor betydning. Men om man gjør dette med orginal snekke og styrestag blir sikkert lengden på de nye delene like ulik som styrestag lengden;-)



Jeg vedder et dårlig gigitalt skyvelær med flatt batteri på at JHU sin løsning er en helt annen.


http://www.americanmuscle.com/steeda-bumpsteer-9404-install.html
« Siste redigering: november 08, 2012, 15:24:03 pm av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #79 på: november 12, 2012, 09:05:10 am »

Hva med Ackermann vinkelen? Blir den med som følge av lengden på stagene og armen på spindelen?
« Siste redigering: november 12, 2012, 09:07:31 am av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #80 på: november 12, 2012, 09:12:29 am »

Ackerman vinkelen er et resultat av hvordan spindlene ser ut, men i folkevognens tilfelle overdrives den sterkt av styresnekkens bevegelse. Lengden har ingenting å si.
Jeg tror vi har unormalt høy grad av ackerman vinkel. Fint om bruker bilen kun til lukeparkering og lignende.

BTW det sier seg nok selv at bumpsteer ikke kan testes uten at spindel går opp og ned, dermed fungerer ikke Babelfishs ide.
Generelt vi jeg si at folk tror de kan lese seg til noe på nett om dette her... og det er grunnen til at "ingen" har gjort dette før, alt som finnes av metoder og triks er for andre forstillingstyper enn det vi har.
« Siste redigering: november 12, 2012, 10:28:43 am av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #81 på: november 14, 2012, 17:31:46 pm »

Håper du får noen med på dette.
Lykke til videre.
Jeg kommer ikke til å få min link pin bil på veien på mange år så jeg regner med å kjøpe dette i butikken da, kanskje med TÜV til og med  Glad Glad Glad

Frem til da... mc pherson og tannstang.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!