mars 28, 2024, 20:12:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581067 ganger)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1710 på: august 09, 2016, 11:41:30 am »

Ja ja da har du jo tid til overs og da  Gliser
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1711 på: august 09, 2016, 11:44:17 am »

Ja ja da har du jo tid til overs og da  Gliser

Jepp. Kanskje jeg får tid til å skifte toppakningen på bilen til kånå før vi reiser...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1712 på: august 09, 2016, 11:47:44 am »

Takk  Glad

Har gjort den temmelig ren og merket den med max 400nm Gliser

Og dama (Jo Clifford) til Richie Webb sendte meg en ny som kom på kontoret mitt i dag, så jeg blekker den i, slenger inn motoren og tar tidlig kveld  Kult


Tips; Ta frem skyvelæret og mål tykkelsen på disken samt dato og skriv det på disken. På den måten logger du slitasje.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1713 på: august 10, 2016, 07:23:00 am »

Det hadde nok vært lurt ja, men glemte det..

Fikk i hvertfall varmt alle deler med gass og vasket igjen med bremserens.
Ble overrasket over hvor mye mer fett jeg fikk opp etter å ha varmet. Tusen takk for alle tips om dette.
Shimset ut clutchen 1,6mm etter tips fra Trond og verifisert av Richie.



* IMG_7863.jpg (54.02 KB, 800x600 - vist 234 ganger.)

* IMG_7864.jpg (75.36 KB, 800x600 - vist 250 ganger.)

* IMG_7869.jpg (48.81 KB, 800x600 - vist 258 ganger.)

* IMG_7871.jpg (42.39 KB, 800x600 - vist 233 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1714 på: august 10, 2016, 07:30:13 am »

Ja, så rakk jeg forresten å installere motor og sjekke over alt før jeg stakk hjem for litt kos og søvn.
Etter å ha justert litt slark til utløserlageret, fikk clutcharmen mye finere vinkel etter shimsing.
Børstet og støv av min gamle mini pc. Vil prøve å bruke den til ECU. Det som er kult med denne er at jeg har bygd en plattform med dynomagneter (den som pc står på på bildet. Jeg kan åpne lokket på hanskerommet og klakke pc fast på innsiden av lokket. Vinklet mot fører, og sitter fast.


* IMG_7870.jpg (79.57 KB, 800x600 - vist 256 ganger.)

* IMG_7875.jpg (78.66 KB, 800x600 - vist 282 ganger.)

* IMG_7876.jpg (18.91 KB, 338x600 - vist 283 ganger.)

* IMG_7877.jpg (54.29 KB, 800x600 - vist 287 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1715 på: august 10, 2016, 07:45:46 am »

Godt jobba!

Et lite tips fra en datamann, hvis det er roterende HD i den pc`n, er ikke magneter i nærheten så lurt Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1716 på: august 10, 2016, 07:49:39 am »

Aha.. Mulig det var derfor jeg ikke fikk liv i den.. Har allerede bestilt nytt batteri og lader :-)
Om jeg får liv i den skal jeg ta vekk magnetene og bruke borrelås (Vi har en industritype her på jobb) Takk for tips..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #1717 på: august 10, 2016, 08:54:20 am »

HD er harddisk Blunker hjelper ikke med lader og batteri da. Da må d kjøpe ny ssd og innstalere slt på nytt
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1718 på: august 10, 2016, 08:58:43 am »

HD er harddisk Blunker hjelper ikke med lader og batteri da. Da må d kjøpe ny ssd og innstalere slt på nytt
Jeg er klar over at HD betyr harddisk  Blunker. Men som sagt har jeg allerede bestilt batteri og lader. Dette fordi jeg klarte å starte den opp og logge inn før den stoppet. Den gikk tom for strøm. Så når jeg får strøm på den, tester jeg. Virker den ikke, skroter jeg den og kjøper en brukt. Gidder ikke å skru pc.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1719 på: august 12, 2016, 07:00:03 am »

Gjorde alt klar i går kveld for dynokveld i natt. Kjørte bilen fra garasjen og opp mot hovedveien. Følte det var en raslelyd jeg ikke hadde hørt tidligere, Trond Dahl kom for å være med å høre.
Vi ble enige om at lyden var grei. Men rett før bilen var helt inn på hengeren, la vi merke til en oljelekkasje. Det dryppet ikke litt, men mye.
Konkluderte med lekkasje mellom blokk og dypsump, trillet bilen inn i garasjen igjen.
Jeg tappet av oljen og observerte flere store og små biter og avlyste dyno og hjulstillingskontroll.


* IMG_7905.jpg (56.48 KB, 800x600 - vist 340 ganger.)

* IMG_7906.jpg (38.83 KB, 800x600 - vist 316 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1720 på: august 12, 2016, 07:12:30 am »

Min kone og Trond(de har ikke snakket sammen tror jeg) overbeviste meg om at jeg burde tilbringe fredagskvelden i garasjen for å undersøke litt, for om mulig slippe uvissheten gnage i hjernen  Glad
Så jeg har med mekkeklær i bilen, drar direkte fra jobb, ut til Stokka for å låne inspeksjonskamera til Trond, tar ut motoren og begynner å demontere.
Trond spanderer og fredagskvelden på meg  Glad Det setter jeg stor pris på  Blunker

Etter å ha tatt den ut, skrudd av innsug, turbo og eksos, dynamofot og viftehus samt kjøleblikk er det lettere å komme til for inspeksjon utenfra.
Jeg klarer ikke å se et scenario hvor jeg ikke trenger å åpne blokka, så jeg må få åpne den, se hva jeg trenger av nye deler og finne en måte å finansiere dem på.


Det viktigste er å finne ut hva/om jeg har gjort galt, lære av det og gjøre det bedre neste gang.
« Siste redigering: august 12, 2016, 07:16:26 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1721 på: august 12, 2016, 07:32:05 am »

Ai ai ai...

Magnetiske deler? Hvordan smaker olja? Metallisk?

Jeg føler virkelig med deg!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1722 på: august 12, 2016, 07:36:07 am »

Første oljeskiftet etter å ha kjørt inn kammen var temmelig metallisk ja.
2.oljeskift var kjempe metalisk  Gliser
Har ikke kikket så mye på delene enda, skrudde av lyset og gikk hjem  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1723 på: august 12, 2016, 07:39:44 am »

Første oljeskiftet etter å ha kjørt inn kammen var temmelig metallisk ja.
2.oljeskift var kjempe metalisk  Gliser
Har ikke kikket så mye på delene enda, skrudde av lyset og gikk hjem  Glad

Temmelig metallisk? Du har kanskje postet bilder av første oljeskift på FB? Uansett ikke viktig nå.

Og oljetrykket har hele tiden vært høyt? Det er tross alt det som holder være motorer i live.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1724 på: august 12, 2016, 07:48:01 am »

Første oljeskiftet etter å ha kjørt inn kammen var temmelig metallisk ja.
2.oljeskift var kjempe metalisk  Gliser
Har ikke kikket så mye på delene enda, skrudde av lyset og gikk hjem  Glad

Temmelig metallisk? Du har kanskje postet bilder av første oljeskift på FB? Uansett ikke viktig nå.

Og oljetrykket har hele tiden vært høyt? Det er tross alt det som holder være motorer i live.

Mvh
BB
Første oljeskift: (Driven break-in-oil)

* IMG_7803.jpg (45 KB. 800x600 - vist 326 ganger.)


Har geneberg 30mm pumpe med CSP 5 bars lokk. Varm motor og tomgang ligger på ca 1 bar. Kald motor og tomgang ligger 5-6bar.

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1725 på: august 12, 2016, 08:38:31 am »

Uff da, triste saker. Føler med deg   Gråter

En ting er sikkert, det er mye billigere å åpne den nå og gå over alt enn å ta sjansen på noe videre..

Synes det var vel mye spon i den innkjøringsoljen din. Lett å være etterpåklok, men burde nok ha stoppet der.

En klassiker er jo at fresespon har sittet fast i en oljekanal og løsnet under innkjøring. Er nok til å føkke opp det meste..  Tvilende
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1726 på: august 12, 2016, 08:58:13 am »

Dette betyr uansett at du får god tid til å ha alt på stell til neste sesong! Blunker
Hastemekking og 500+ hk er en farlig kombinasjon uansett...
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1727 på: august 12, 2016, 09:16:48 am »

Ja, det er et par ting jeg ønsket å gjøre annerledes som jeg ikke fikk tid til, så nå får jeg anledning til å gjøre det.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1728 på: august 12, 2016, 09:24:23 am »

Ja, det er et par ting jeg ønsket å gjøre annerledes som jeg ikke fikk tid til, så nå får jeg anledning til å gjøre det.

Det er nå man skal være glad for at man ikke mekker alene i garasjen og det er nå klubbmedlemmene skal brette opp ermene og stille opp. Dere river motoren i kveld og analyserer skadene og bruker lørdagen for å source nødvendige deler. På mandag/tirsdag er motoren montert igjen og på onsdag/torsdag bremser du.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #1729 på: august 12, 2016, 11:21:11 am »

Ta kontakt hvis det er noen deler du trenger, noe av min motor er jo lik.....hvis jeg har noe som passer, så kan du låne :-)

Kai
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1730 på: august 12, 2016, 11:27:52 am »

Send mig en melding hvis vi har noget der kan hjælpe  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1731 på: august 12, 2016, 11:29:08 am »

Takk
Surrer og litt i bakhodet at jeg har en turnkey turbomotor i hjørnet.. den jeg brukte i fjor.. hadde tenkt å bygge den om til EFI i vinter og beholde originaleffekten som bilen er godkjent med.

Men vil ikke flytte fokus nå. Pri 1 er finne feil, reparere og ta det derfra. SCC 2017 kan bli like bra som 2016.

Takk dansken, ser jeg kan hente noen deler på posten allerede i dag som nylig ble bestilt.  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1732 på: august 12, 2016, 11:47:26 am »

Jeg tenker litt høyt.


Oljen var ganske kobber/messing/gull-farget. Mest sannsynlig fordelerdrev. Hvordan satt du spacingen mellom kamsensor og blokk?

Den store biten der er nok mest sannsynlig en tann. Kamdrev, fordelerdrev etc. Det ser du enkelt uten å rive motoren, bare å titte ned dynamotårn eller bensinpumpehullet.


Selv om det er fristende å sette i gamle-motoren, tror jeg ikke jeg selv hadde gjort det. Man planlegger i mange mnd og bygger opp en forventning, og er du nå keen på å ta jomfrudommen med gamle motoren? Jeg tror jeg heller hadde ventet..


Når det er sagt så tar det ikke lang tid å splitte motor. Eller finne feil. Du kan ha flaks og finne feilen før du har splittet. Da tar det ikke mange timene før den er sammen igjen, om lager etc ser kjipe ut.

Stå på, satser på å ha deg gående i depot uansett hva som skjer Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1733 på: august 12, 2016, 11:50:30 am »

Joda, jeg kommer nok til å surre rundt i depot. Det er alltid lærerikt og interessant å se hva andre har gjort. Og bra stemning.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1734 på: august 12, 2016, 11:54:14 am »

Og er det ikke sånn at før olje går inn i veiv og andre lagre, må den passere oljefilteret? Er dette fint nok?
Men regner med at tennene på oljepumpa "har hatt en dårlig dag på jobben". Det skal jo gomles gjennom der før det havner i filteret..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1735 på: august 12, 2016, 12:00:41 pm »

Og er det ikke sånn at før olje går inn i veiv og andre lagre, må den passere oljefilteret? Er dette fint nok?
Men regner med at tennene på oljepumpa "har hatt en dårlig dag på jobben". Det skal jo gomles gjennom der før det havner i filteret..

Du kan jo starte med å splitte filteret og se hva du finner der Blunker
Om det har ligget noe i en oljekanal så er jo etter filteret, altså ingen hjelp i det..
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1736 på: august 12, 2016, 12:05:32 pm »

Det er mye vi kan se på uten å dele blokka. La oss ikke ta sorgen på forskudd men gå systematisk til verks. Så tar vi det derfra :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1737 på: august 12, 2016, 12:06:20 pm »

jepp  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1738 på: august 12, 2016, 12:10:38 pm »

Igjen, det er litt over 1 uke til SCC. Dere har plenty med tid til å fikse dette nesten uansett hva det måtte være og fortsatt rekke SCC. Og nå har du også landets fremste delepusher klar på speed dial. Jeg tipper danskeekspressen setter seg i bilen og leverer det du måtte trenge på søndag. Bedre promotion finnes vel ikke  Glad

-BB-

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1739 på: august 12, 2016, 13:51:09 pm »

Veldig trist dette Jon Olav. Håper dere finner ut av det.

Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!